PDA

View Full Version : gitarist clouseau



Shaggy
14 maart 2004, 12:53
Hoi,

Weet iemand welke gear de gitarist van clouseau gebruikt. In het liedje "droog je tranen" heeft ie een hele mooie clean sound. Hij zal ongetwijfeld minstens 0,10 gebruiken maar wat voor gitaar (klinkt als een ouwe fender) en wat voor amp???

misscien dt mijn belgische collega's op deze forum het weten.

Swoon
20 september 2004, 13:07
Volgens mij speelt hij (chris wouters) live altijd op een Gibson Nighthawk.
(Wat ik persoonlijk echt wel lelijke dingen vind :razz: :razz: )

In de studio, tja.. daar kan ik niet mee helpen.

ieme
20 september 2004, 16:00
Kritz guitars

Alain
21 september 2004, 09:45
Chris Wauters gebruikt meestal Gibson Nighthawks

De ingehuurde gitarist is op CD altijd Eric Melaerts, en die heeft een vrij groot arsenaal aan gitaren. Live gebruikt hij nu wel Line 6 Variax.

birt
21 september 2004, 12:41
Chris Wauters gebruikt meestal Gibson Nighthawks

De ingehuurde gitarist is op CD altijd Eric Melaerts, en die heeft een vrij groot arsenaal aan gitaren. Live gebruikt hij nu wel Line 6 Variax.

of een sg of een parker of... :D

en de andere gitarist gebruikt kritz gitaren.

chris wouters zelf een nighthawk zoals eerder al gezegd is

Alain
21 september 2004, 13:29
Ze hebben eigenlijk niet echt een vaste gitarist.

Melaerts gebruikt idd Variax of SG of Parker (alhoewel het laatste jaar enkel de Variax live)

Met "de andere" denk ik dat je Chris Peeters bedoelt, maar die is eigenlijk enkel een vervanger van Eric Melaerts. En die speelde lang op Kritz, maar is nu overgeschakeld, maar ik weet niet naar wat juist.

Melaerts is zowat de meest gevraagde sessie-gitarist van België, en doet nog producties etc. ook, dus als die niet kan, wordt Chris gevraagd.

Eigenlijk is Clouseau de broertjes Wauters, en die speelt op Nighthawk.

Pete Townshend
22 september 2004, 20:03
Met "de andere" denk ik dat je Chris Peeters bedoelt, maar die is eigenlijk enkel een vervanger van Eric Melaerts. En die speelde lang op Kritz, maar is nu overgeschakeld, maar ik weet niet naar wat juist.

Chris Peeters was de vaste live gitarist nadat Tjen Berghmans de band verlaten had in 1991. Toen was Clouseau nog een rockband. Peeters stopte met Clouseau rond 1999 geloof ik. Hele sympathieke vent ook. Ik heb hem ooit es ontmoet bij een gitaarwinkel.

Shaggy
24 september 2004, 14:49
Ik denk dat ik eeen kritz hoor want ik heb er mogen bespelen in leiden. Klinkt erg als een strat met vage frets in een boog. Ik eenzelfde soort geluid in het nummer "Keer op keer". Die kritz was een stradavarious ofzo en een 3x sc versie ultraluxe uitgevoerd alleen is 2000 euro weer te rijk voor mijn bloed, en volgens mij is dat niet eens zo duur.

Iced Dragon
14 oktober 2004, 13:35
Ik denk dat ik eeen kritz hoor want ik heb er mogen bespelen in leiden. Klinkt erg als een strat met vage frets in een boog. Ik eenzelfde soort geluid in het nummer "Keer op keer". Die kritz was een stradavarious ofzo en een 3x sc versie ultraluxe uitgevoerd alleen is 2000 euro weer te rijk voor mijn bloed, en volgens mij is dat niet eens zo duur.

hé een vriend van mij (uit mijn vorige bands) speelt ook op een kritz (zelfs/vnl. metal), Handgemaakte gitaar met verscheidene foefjes op (Piezo + synth) voor een 2000€ (normaal was't 3000 of zo maar hij heeft maar 2000€ moeten betalen).

Tjah, Eric Melaerts vooral op Parker Fly bezig gezien.

Chris peeters, interessant gitarist (Laatste Show Band), lijkt me interessanter dan Eric Melaerts. Gebruikt ook regelmatig Godin, maar is dacht ik niet echt een gearfreak<->Eric melaerts. Heb nog iemand gekend die bij Eric Melaerts eens is binnen geweest (of hem zelfs redelijk kent) en de muren hangen toch vol met gitaren.

Pete Townshend
14 oktober 2004, 17:33
Chris peeters, interessant gitarist (Laatste Show Band)

Ik vind hem heel erg goed. Bij Clouseau liet hij slechts het topje van de ijsberg zien. Bij een gitaar-shop heb ik hem ontmoet en toen speelde hij echt waanzinnige dingen.