PDA

View Full Version : elementen wisselen?



Iced Dragon
14 maart 2004, 12:25
hoi,

een klein vraagske.
heb in mijn RR1 (populier?) een SD Custom in de brugpositie en in mijn Dinky (volledig esdoorn body) een SD Distortion.
als ik deze met elkaar wissel, zou mijn RR dan iets agressiever klinken? en de Dinky voller?

bedankt,
Bjorn

youngcoby
14 maart 2004, 12:40
Gewoon proberen op een zonnige zondag middag

NeeraDJ
14 maart 2004, 15:28
Je RR1 is van Alder/Elzen gemaakt. Hmm nou je hebt een probleempje, beide gitaren in jouw bezit zijn van onwijs heldere houtsoorten gemaakt. De Custom is idd vol en dikker dan de Distortion, dus je zal een zeer goed wat meer gebalanceerd effect krijgen in je Dinky. Als ik het goed had begrepen is de Custom niet veel agressiever dan de Distortion dus ik denk niet dat het (veel) agressiever zal klinken. Het risico is wel dat je RR1 met de Distortion te weinig bas zal hebben en teveel treble vanwege de heldere houtsoorten. Waarschijnlijk heb je dit probleem ook met je Dinky, ik zou proberen de Distortion te ruilen o.i.d. voor een vollere humbucker.

Ik wil niet graag spammen maar ik heb een Tone Zone die ik best zou willen ruilen en veel midden en bas heeft en volgens mij zeer goed in je Dinky zou klinken, erg vol en dik, misschien dat Anders Destium hier nog naar kijkt. Hij is ook een groot liefhebber van de TZ.

BartL
14 maart 2004, 15:34
Ik wil niet graag spammen maar...
Doe dat dan ook niet :-D

NeeraDJ
14 maart 2004, 16:06
Bij wijze van spreken! :-D Ik wil de forummers hier niet lastig vallen met spam ofzo, maar misschien dat ie meer aan de TZ heeft dan ik, normaal doe ik het dus niet graag.

Waar the F heb ik het eigenlijk over ik ben aan het happen :o

Iced Dragon
14 maart 2004, 17:13
in de 1998 (96 ook) catalogus van Jackson staat dat de body van populier is, de 2000 catalogus els. daar mijn rr van '98 is (#UO6690) zal dit ook wel een populieren body zijn.
'k weet niet wat het verschil is met els?

NeeraDJ
14 maart 2004, 18:21
Het natuurlijke hout heeft een grijsgroenige kleur en het is ietsjes zwaarder dan Alder, hoewel dit weinig tot geen verschil heeft in de sound ten opzichte van Alder. Dit verandert dus niet dat het treblig wordt met de Distortion. Ik heb de Jackson site gechecked en daar staat ook Alder w/ maple neck thru, das toch wel vervelend als je naar een volle sound zoekt

Ik neem verder aan dat je geen interesse hebt in een ruil tegen de Tone Zone? Ik verkoop 'm hoogstwaarschijnlijk van de week nog, maar mocht je interesse hebben...Ik had zelf een wat treblige pup nodig vandaar

Iced Dragon
15 maart 2004, 07:41
'k weet niet echt hoe die klinkt, 'k kan trouwens echt geen weg de komende weken en den haag ligt nu ook niet echt bij de deur...dus misschien is het beter dat je hem verkoopt? sorry... :-?

Woutertje
15 maart 2004, 11:01
weet iemand hier wat een DImarzio Evolution bridge element kost?

Shaggy
15 maart 2004, 11:03
goeie prijs is 100 euro .. ik denk dat de meeste nederlandse tenten rond de 130 pleurie zitten

Woutertje
15 maart 2004, 11:30
en een shure sm57 microfoon? is die ook rond die prijsA?

Nielsje
15 maart 2004, 11:58
wil je die in je gitaar in bouwen joh?

gaaf...

NeeraDJ
15 maart 2004, 12:23
'k weet niet echt hoe die klinkt, 'k kan trouwens echt geen weg de komende weken en den haag ligt nu ook niet echt bij de deur...dus misschien is het beter dat je hem verkoopt? sorry... :-?

Maakt niet uit joh, ik heb al een bieder, ik zou echt voor iets anders gaan dan de Distortion maar probeer het toch eerst maar uit. Ik heb iig nooit echt een goede reactie van de Distortion in Alder/Poplar gehoord, maar weer wel in mahonie en korina.

Succes!

Ibanez RuleZ
15 maart 2004, 13:32
het is trouwens poplar en geen populierenhout (fout die vaak wordt gemaakt). poplar is een soort tulpenboom. voor de rest is de omschrijving wel goed, iets zwaarder maar wel gelijke toon als alder. Overigenes Neera, ik vind alder/poplar dus echt niet schel ofzo. Basswood is schel en esdoorn ook.

Harrald

NeeraDJ
15 maart 2004, 16:25
Misschien is dat smaakgebonden, maar ik denk voornamelijk afhankelijk van je elementen, pots en versterker (evt. nog effecten). Basswood is wat toon betreft wel een stuk warmer dan Alder, natuurlijk geen mahonie maar zeker wel daar tussenin. Over esdoorn kan ik je helemaal gelijk geven. Alder is zeker op te warmen, maar is echt vreselijk met elementen zoals de Seymour Duncan JB, Pearly Gates, Full Shred, Demon, EMG 81 etc. Ik vind Alder geen tussenstap tussen maple en mahonie, omdat het toch vaker naar de kant van schelheid reikt aldus maple, het gewicht is ook bijna te verwaarlozen vergeleken met een mahoniestrat.

Jij bent te spreken over Jacksons toch? Ik heb zelf nog geen alder bodied Jackson mogen bespelen, maar ik heb wel veel klachten gehoord over hun schelheid met stock elementen (zelfs SDs!). Mijn eigen ervaringen met Alder duiden al voldoende voor mij om op schelheid te wijzen