PDA

View Full Version : (ex) les Paul bezitters...



bollocks37
14 maart 2004, 10:15
(nogmaals, de eerste posting mislukte klaarblijkelijk)


Ik bezit een handvol gitaren: twee Agile's, een Hohner Professional (LP kloon), een Ibanez S100, RG550, Ibanez Roadstar ('83).
Ik speel over een Marshall Valvestate 100 halfstack.

Mijn spelniveau rechtvaardigt in mijn ogen niet direct de aanschaf van een gitaar van duizenden euro's, maar steeds als ik ergens optreed speelt er wel een band met een LP gitarist die opvallend strak klinkt (kan aan de getarist liggen).

Mijn vraag is; is de aanschaf van een Gibson LP werkelijk een grote stap voorwaards in geluid en kwaliteit of betaal je toch voor een groot gedeelte voor de naam?

Het eerste advies hieronder zal ongetwijfeld zijn: ga spelen en vergelijken in de winkel.
Ik ben echter niet in staat binnen een half uurtje pingelen in een winkel een goed oordeel te vormen (wel of hij lekker speelt) over geluid en kwaliteit, daarvoor zou ik hem een avond mee naar de repetities moeten nemen...

Er zijn ongetwijfeld veel gitaristen die zo hebben gezeten en de stap gezet hebben, van hun hoor ik graag hun ervaringen.
Objectiviteit is erg moeilijk met zoiets, maar zijn er mensen die een echte LP kochten en achteraf (om andere dan financiële redenen) spijt hadden en hem maar weer verkocht hebben om terug te grijpen naar hun kloon?

Alvast bedankt,
Erwin