PDA

View Full Version : (ex) Les Paul bezitters...



bollocks37
14 maart 2004, 10:05
Ik heb een handvol gitaren (gehad), twee Agile's die me goed bevallen, een Hohner Professional, een Ibanez S100, een RG570 en een Ibanez Roadstar ('82).
Mijn versterker is een Marshall Valvestate 100 halfstack.

Mijn spelniveau is niet dusdanig dat ik het meteen gerechtvaardigd vind om een gitaar van €2000,- te kopen.
Aan de andere kant, steeds als ik met m'n band ergens optreed speelt er wel een andere band met daarin een gitarist met een LP die erg opvallend strak klinkt (maar dat kan aan de gitarist liggen :-)).

Mijn vraag is; is het echt een grote stap voorwaards in geluid en kwaliteit als ik een echte Gibson LP zou kopen?

Het eerste advies zie ik hieronder al verschijnen: ga spelen in de winkel, maar ik ben absoluut niet in staat binnen een half uurtje pielen in een winkel echt een oordeel te vormen, dan zou ik hem minstens een avond mee naar een repetitie moeten nemen waar ik hem op vol volume en langere tijd kan uitproberen.

Aangezien er ongetwijfeld veel mensen in mijn schoenen hebben gestaan hoor ik graag hun mening, is het werkelijk het geld waard of betaal je toch vooral voor de naam?
Zijn er mensen die achteraf spijt hadden (om andere dan financiële redenen) en hem weer verkocht hebben om weer op hun kloon te spelen?

Ik heb overigens een Classic op het oog...