PDA

View Full Version : iemand ervaring met de nieuwe Ibanez SZ1220 ???



Schimanski~
14 maart 2004, 01:28
Ik wil binnenkort in deze prijs-categorie een nieuwe aankoop doen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de nieuwe sz van ibanez.
Heb helaas alleen nog maar plaatjes gezien van de sz1220, ziet er wel super uit!!

Heeft iemand al ervaring met deze gitaar???

Ben m ook nog nergens tegen gekomen!

http://www.guitar24.de/foto/IBA_SZ1220TKF-00-05.JPG
http://www.ibanez.ru/info/catalog/pages/2004-sz.jpg

maarten
14 maart 2004, 01:40
aaaahhh mooi :o


met elementkapjes zou t helemaal af zijn denk ik :)

ToolRulez
14 maart 2004, 10:58
Ik zag 'm een tijdje terug op een gitaarbeurs. Mocht er helaas niet op spelen van de heren gitaarbewakers :( . Het enige wat ik je kan vertellen is dat ie er in "real-life" zeker zo goed uit ziet als op de plaatjes.

Diedo
14 maart 2004, 11:03
wat moet zo´n geintje gaan kosten?

Blijepanda
14 maart 2004, 11:26
Hij ziet er echt mooi uit :)

NeeraDJ
14 maart 2004, 11:27
Holy shit, ik wil hem nu nog meer nu ik die natural binding heb gezien, en dat het een Prestige afwerking heeft. Ik dacht zo rond de 1000 euro bij Muziekhandel Piet Joosten, maar dat had even goed de SZ720 geweest kunnen zijn (ook een prachtig ding trouwens!). Ze zijn nu aan het klooien met hun prijslijsten dus ik kan het helaas niet verifiëren...

BLOK182
14 maart 2004, 11:32
Erg mooi ding man!

CHMC
14 maart 2004, 15:33
Heb zelf de SZ320; hoop dat die extra bom duiten het geld waard is, want die SZ320 is al een geweldige gitaar. Ik zou wel zo'n 1220 willen hebben; de SZ serie klinkt geweldig en speelt geweldig; die nek is gewoon superrrrrr!!! :)

CHMC
14 maart 2004, 15:33
Heb zelf de SZ320; hoop dat die extra bom duiten het geld waard is, want die SZ320 is al een geweldige gitaar. Ik zou wel zo'n 1220 willen hebben; de SZ serie klinkt geweldig en speelt geweldig; die nek is gewoon superrrrrr!!! :)

JV
14 maart 2004, 15:37
1299 volgens de serlui prijslijst.

is meestal wel wat lager dan daar staat

Anders Destium
14 maart 2004, 16:05
Ik denk dat hij zo'n E1100 gaat kosten. De SZ-serie is duidelijk een enorme hit, dit is echt een ontzettend mooie gitaar :)

MuNKeY
14 maart 2004, 16:12
ben ik gewoon een domme bassist of lijkt dat ding niet sprekend op een PRS >??

dan kan PRS lekker ibanez gaan aanklagen , dan hebben ze het geld van de gibson vs PRS rechtzaak zo terug :P

JV
14 maart 2004, 16:14
dan ken prs ook gelijk dean aanklagen. en nog een heleboel andere merken ook. fender zou zelfs nog wel ibanez aan kunnen klagen.

maarja

Anders Destium
14 maart 2004, 16:48
ben ik gewoon een domme bassist of lijkt dat ding niet sprekend op een PRS >??

dan kan PRS lekker ibanez gaan aanklagen , dan hebben ze het geld van de gibson vs PRS rechtzaak zo terug :P

Nee, hij lijkt niet overduidelijk op een PRS al is het wel cool dat Ibanez nu ook vette maple tops op gitaren begint te plakken. De saber-vorm waar de SZ van is afgeleid is een eigen ontwerp van Ibanez. Door de mapletop begint hij wel in de buurt te komen, maar er zitten toch erg veel verschillen tussen hoor! Als je naar deze gitaar kijkt zie je dat de vorm van de body flink anders is, ehm misschien ook niet :lol:

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/LBS5C22_front.jpg

BTW Domme bassist is een contaminatie :razz: :D

amon
14 maart 2004, 16:55
ziet er erg mooi uit!

hoewel ik wel vind dat die brug en dat brugelement behoorlijk hoog van de body af zitten... (op de foto tenminste)

RRRobin
14 maart 2004, 20:27
w00w :o
beauty

Schimanski~
15 maart 2004, 00:24
ja zie m net bij music store in duitsland voor €1111,- staan.

T'is volgens mij wel een redelijke prijs toch???

http://www.musicstorekoeln.de/german/shop/produktinfo.asp?info=GIT0005542-001

Is t SZ model trouwens een beetje allround?? Heb er nog nooit eentje gehoord :???:

Ibanez
15 maart 2004, 08:59
Het is idd een erg mooi ding! Erg jammer dat de SZ720 niet in nederland te koop is. Die vind ik zelfs nog mooier dan deze :)

CHMC
15 maart 2004, 09:14
Die 720 vind ik nou juist een Pimpding :P

Komt de 1220 trouwens uit Korea of Japan? Hij heeft wel een Prestige neck....

R. Flagg
15 maart 2004, 09:19
Ik heb hem enige tijd terug op de site van muziekhandel joosten zien staan voor beneden de 1000 pleuro.
En die gitaar is echt gaaf, kwa uiterlijk dan. Heb namelijk geen flauw idee hoe de pickups klinken.

Ik zie hem nu trouwens niet meer staan op de site van joosten misschien moet je ze eens mailen.

Vexx
15 maart 2004, 09:22
Die 720 vind ik nou juist een Pimpding :P

Komt de 1220 trouwens uit Korea of Japan? Hij heeft wel een Prestige neck....

Alle Ibanezgitaren met een een cijfercode van 1xxx, 2xxx, of 3xxx zijn Prestige. Deze hebben dus de speciale Prestige-afwerking en zijn afkomstig uit Japan.

Vette plank btw.. :o

niels5150
15 maart 2004, 09:49
best mooie gitaar om te zien, ik vraag me alleen af of de pickups wel oke zijn. Ik heb die goedkopere SZ wel eens geprobeert, en die vond ik een beetje modderig klinken. Maar dat is zo aangepast met een paar seymour duncans, of zoals de meeste ibanezzers, Dimarzio's.

Anders Destium
15 maart 2004, 10:46
De V1 en V2 pups zijn voor Ibanez-eigen best goed, maar dat wil niet zeggen dat het hele goede pups zijn :) Als je er Dimarzio's in plant heb je een tone-monster, zonder Dimarzio's kun je er ook een goed geluid uitkrijgen als je een beetje kunt spelen. Tone zit voor een groot gedeelte in de vingers :)

NeeraDJ
15 maart 2004, 12:35
Ik had zo bij de de V1, V2, V7 etc. pups dat het voldoende was. Maar volgens mij zijn de enige Ibanez stock pups die ik zou houden toch de QM, die vind ik echt geweldig! Minstens even goed als de DMZ. In zo'n axe moet je een JB in de brug en Pearly Gates in de hals zetten, dan ben je echt binnen! Ik ben erg benieuwd naar de hals, ik ben toch een grote fan van Prestige halzen zoals de Wizards.

HIM
15 maart 2004, 12:36
bij http://www.peterjohanzen.nl is de Ibanez SZ1220 €1039,-

http://www.musik-service.de/images/layout/Pixel0.gif

CHMC
15 maart 2004, 12:47
De SZ nek is alles behalve een Wizard nek. Mijn S heeft een Wizard2, en daar begin ik me toch ontzettend aan te ergeren. In het begin was het van "O...lekker snel en plat", maar voor lekker akkoordenwerk is het helemaal niet voor mijn handen geschikt. Zit er dan ook serieus over te denken om mijn S470DX alleen vanwege de nek weg te doen en een gitaar met een dikkere nek terug te kopen. De SZ daarentegen heeft een sublieme nek (voor mij althans); best wijd, maar ook vrij stevig; je hebt een lekkere volle hand en dat bevalt mij wel. Medium frets, dus het gaat allemaal lekker soepel en zonder zorgen. Het lijkt of mijn vingers de boel vanzelf vinden, in tegenstelling tot de S...

Maar goed, hij is vet die SZ :) en dat rijmt :P Ben alleen benieuwd hoe de brug het houdt op die van mij, want grafieten zadeltjes zijn voor dit type brug niet te koop en daar baal ik toch een beetje van; vervangen door een gewone tune-o-matic zit er geloof ik ook niet in want de studs van de SZ-brug staan verder uit elkaar... :(

CHMC

NeeraDJ
15 maart 2004, 16:36
Hallooo..?!!
Ik had het over Prestige necks ZOALS de Wizards, niet als de Wizards. De Wizard II is trouwens geen Prestige neck, dus je reageert hier alleen maar op jezelf. Ik vind medium frets noch beter noch slechter dan jumbos, juist bij jumbos heb ik het gevoel dat het allemaal wat soepeler gaat, je moet/hoeft ze alleen niet zo stevig in te drukken. Ik snap niet precies hoe je problemen kunt hebben met akkoordenwerk als de hals toch al zo smal is en de toets plat. De SZ vond ik ook wel strak, in zijn soort dan. Ik zou er wel één kopen, maar er staan nu andere dingen op mijn verlanglijstje dat mijn banksaldo niet bij kan houden vandaar :lol:

CHMC
15 maart 2004, 18:58
hey hey, rustig maar hoor, ik bedoel niks slechts?!

Waar dat nou ineens vandaan komt!? Spijt me dat ik verkeerd heb gelezen..


tsjonge...

CHMC
15 maart 2004, 19:00
wat betreft akkoordenwerk en handen;

De ene gitarist wil graag een dunne nek, de ander een dikke. Ik heb enkel geschreven dat ik dus problemen heb met akkoordenwerk op een " strijkplank". Andere mensen kunnen beter uit de voeten met een dunne nek; ik juist niet. Ik moet iets vasthebben...:P

maarten
15 maart 2004, 19:51
Maar volgens mij zijn de enige Ibanez stock pups die ik zou houden toch de QM, die vind ik echt geweldig! Minstens even goed als de DMZ.

ze zitten stock in mn rg770, en ik moet zeggen dat ze erg goed zijn, maar ik ga toch voor een ander brugelement nu, ik mis toch nog wat power op dat element.

NeeraDJ
15 maart 2004, 20:27
@CHMC: Haha, sorry ik wilde je ook niet aanvallen. Ja o.a. Sinistral zal het daarbij met je eens zijn, ik moet toegeven dat zo'n hals razendsnel is maar m'n Gibson en Fender vormen nog geen probleem (voelt echter wel wat dik aan)

@Maarten: Tja ik heb het niet meer zo op "high output", ok dat zegt iemand die high output elementen in de brugposities van z'n gitaren heeft. Maar omdat ik nu veel betere neckpu's heb zitten in beide gitaren ben ik daar veel meer tevreden over, vooral soleren vind ik bijv. een stuk lekkerder op m'n DiMarzio Paf Pro dan op de Tone Zone. Ik miste dus eigenlijk nix bij de QMs

Laurens314
16 maart 2004, 23:17
Mooie guitaar, alleen jammer dat erg geen kapjes op de pickups zitten, maar enfin. Het is wel erg moielijk om verder infor te vinden. Zelfs niet of de ibanez website. En alleen in NL en D te koop (tot nu toe). Heeft iemend er all op gespeeld? Hoe vegelijke ie met een SZ520?

Zit er aan te denken om iets te kopen (Gibson LP Studio of Ibanez SZ1220)...

CHMC
17 maart 2004, 07:17
Geen probleem joh ;)

niels5150
17 maart 2004, 09:38
maar heeft iemand dat ding nou al in zijn handen gehad?

Vexx
17 maart 2004, 10:27
maar heeft iemand dat ding nou al in zijn handen gehad?

Nope, ik ga morgen wel naar de Feedback in Utrecht (om een Digitech GNX-2 uit te proberen), dus als hij daar hangt, ga ik hem zekerz ff testen.

Als hij er hangt laat ik het wel horen...

CHMC
17 maart 2004, 10:37
JAAAAAAAAAA :P

Als je een digicam hebt; zou je foto's willen nemen en willen plaatsen? Dat zou geweldig zijn :)


Wat feel zal het denk ik niet veel uitmaken of je een 520 of een 1220 hebt; qua klank en afwerking denk ik wel :)

Schimanski~
18 maart 2004, 17:10
Foto's vexx????????? :razz:

Diedo
18 maart 2004, 17:14
daar hangt alleen een SZ520GAB... helaas,... ik had mijn kans anders ook al schoon gezien....

CHMC
18 maart 2004, 23:14
mhhhhhhh jammer;

anyway; ik ga 10 April (als mijn salaris er is) direct naar mijn lokale gitaarhandel om mijn S470DX (inc. koffer) om te ruilen voor een SZ520BlackBerry; keer op keer grijp ik naar mijn SZ, want die S begint me echt (hoe mooi en plat ie ook is) de strot uit te hangen; die SZ is gewoon een geweldige, simpele, doeltreffende gitaar en dat bevalt me geweldig. Klinkt goed, speelt goed en voelt goed; wat wil ik nog meer/

Mzzls!

CHMC

Vexx
18 maart 2004, 23:21
on-topic:
Jammergenoeg heeft Diedo gelijk... geen SZ1220 bij Feedback Utrecht...

off-topic:
Mijn Digitech G(e)N(eti)X 2 hadden ze ook niet meer... alleen nog de GNX 3.. dus heb ik die maar geprobeerd. Beviel me niet echt, te veel functies, te onhandig.

Ook nog een Gibson SG uitgeprobeerd; ook niet echt enthousiast over, de hals bevalt me niet zo. Verder wél lekker licht.

Op de terugweg nog wel even bij de Standby binnengewipt: daar hadden ze nog een occasion Charvel staan. Ik vraag me alleen af wat voor een het was. Kostte 400 euro.

Het was een superstrat model met HSS-configuratie. Hij had dot-inlays en een normale (niet-locking) brug. Verder had hij een slagplaat, en een 5-way switch. Hij had een bolt-on neck. Volgens mij was het geen gitaar uit de 'Model'-serie, ik heb de zoekfunctie al effe gebruikt, maar de omschrijvingen van de 6 'Models' komen geen van allen overeen.

Ik weet niet of ik een nieuw topic moet openen voor mij vraag betreffende de Charvel. :???:

Diedo
18 maart 2004, 23:56
@vexx: waarom heb je gewoon niet even gevraagd wat voor een het er was... het zijn echt hele aardige lui daar bij de standby. ze zijn gewoon bereid je te helpen, in plaats van je wat te verkopen/aan te smeren. echt goede service!

Vexx
19 maart 2004, 00:03
@vexx: waarom heb je gewoon niet even gevraagd wat voor een het er was... het zijn echt hele aardige lui daar bij de standby. ze zijn gewoon bereid je te helpen, in plaats van je wat te verkopen/aan te smeren. echt goede service!

Wat je zegt over de service, dat klopt; die lui kwamen erg sympatiek over. Ik kwam binnen en hij vroeg gelijk of hij me kon helpen, en als ik een gitaar wou proberen, dat dat altijd mogelijk was: ook de Gibson SG's die ze hadden hangen. Daar deden ze bij de Feedback een stuk moeilijker over...

Het is inderdaad stom dat ik niet gevraagd heb wat het er voor een was.. ik zit net effe te kijken op ebay, en het lijkt verdomd veel op een Charvette, maar er stond gewoon Charvel op de headstock.. :???:

StereoX
20 maart 2004, 20:54
vanmiddag ben ik bij feedback r'dam wezen buurten, en daar hadden ze die sz 1220 dus hangen. gelijk ff een hok ingedoken en uittesten maar.

qua feel is hij bijna hetzelfde als de 520qm (die ik zelf heb), alleen een groot voordeel bij de prestige is dat de hals zo goed als niet in de lak is gezet waardoor de hals heel smooth aanvoeld. de afstelling was ook perfect. een lage actie, maar totaal geen fretbuzz te bekennen.

de sound is heel degelijk. het zijn geen enorme high-output elementen die erin zitten, maar een lekker stevige rocksound is er toch uit te halen. ff schakelen naar het halselement en je krijgt een mooi warm geluid te horen.

en de afwerking: :o perfect. wat een ubergeile gitaar is dit zeg. het is dat ik al een 520 heb anders had ik deze in laten pakken en meegenomen.

oh ja, de prijs: 1049 eurie. ik vind het geen geld voor een instrument van dit niveau.

Laurens314
5 april 2004, 14:55
En, heeft iemand al de SZ1220, of tenminste in de winkel geprobeerd? Impressions?

Diedo
5 april 2004, 15:23
zie boven hansworst :razz:

Laurens314
5 april 2004, 15:53
Oops, ja gelijk heb je, ik bedoelde, heeft er verder nog iemand evaring met de 1220? Sinds kort is de Ibanez website hernieuwd en hebben ze 'em er in Europa erop staan, maar het lijkt alsof ie niet in de VS geleverd woort, dus er zal beduidend minder user reviews zijn (i.e. harmony-central)

Laurens314
5 april 2004, 16:04

Laurens314
5 april 2004, 16:22
Hmm, zo mijn reply ooit nog tevoren komen?

'K zou liever en werkende forum hebben dan die "emoticons"

Original reply:
Oops, ja gelijk heb je, ik bedoelde, heeft er verder nog iemand evaring met de 1220? Sinds kort is de Ibanez website hernieuwd en hebben ze 'em er in Europa erop staan, maar het lijkt alsof ie niet in de VS geleverd woort, dus er zal beduidend minder user reviews zijn (i.e. harmony-central)

THW
5 april 2004, 20:12
errug mooi ik wou dat ik er geld voor had :(

Anders Destium
5 april 2004, 20:22
>Laurens

De gitaar is pas net uit (nieuw voor 2004 en bij de winkels die Ibanez voeren nu voor het eerst binnen), zodat er nog maar weinig mensen zijn die hem hebben :) De reviews op Harmony Central zijn meestal niet erg objectief, je kunt altijd het beste zelf testen en kijken of een gitaar wat voor je is :wink:

amon
5 april 2004, 20:47
[offtopic]

Ik dacht zo rond de 1000 euro bij Muziekhandel Piet Joosten

jij woont in den haag en dan ken jij piet joosten???
of hebben die tegenwoordig ook een site? zoja, url...?

Laurens314
6 april 2004, 14:08
>Laurens

De gitaar is pas net uit (nieuw voor 2004 en bij de winkels die Ibanez voeren nu voor het eerst binnen), zodat er nog maar weinig mensen zijn die hem hebben :) De reviews op Harmony Central zijn meestal niet erg objectief, je kunt altijd het beste zelf testen en kijken of een gitaar wat voor je is :wink:

Hei,

Ik weet dat je van de user reviews vaak met een korreltje zout moet nemen, aan de andere kant stroken de comment vrij goed met mijn eigen ervaring van de twee guitaren die ik heb: een A&L Cedar en een Charvel Charvette.

Ik woon in een van de grootste steden in noorwegen, en het keuze op het gitaar gebied is nogal klein, dus is zelf testen niet altijd mogelijk, de SZ1220 zal ik hier gewoon niet vinden, en er hangt in de winkel een SZ520 voor 700 euro :)

Ik zal mijn zoektocht maar op het web moeten doen, voordat ik naar europa ga op vakantie (en gitaar jacht :)

Ome Henk
13 november 2004, 11:00
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d49_01.html#p716

'n beetje laat, maar toch... :roll:

Schimanski~
16 november 2004, 20:36
Heeft iemand m al ??? :???:

Lordhar
16 november 2004, 21:40
Yep, en hij's fijn :D

http://www.xs4all.nl/~decherin/SZ1220a.JPG

http://www.xs4all.nl/~decherin/SZ1220b.JPG

http://www.xs4all.nl/~decherin/SZ1220c.JPG

Ome Henk
16 november 2004, 21:41
Ik doe het eerst "even" met de 720 die ik volgende week binnen hoop te krijgen :roll:

Schimanski~
16 november 2004, 22:24
:o FOK!!! :o wat een plaatje is t toch he!!

Heb je de PU's vervangen of zitten de originele er nog in???

Lordhar
16 november 2004, 22:25
Ik wacht nog op de bestelde Air Norton (nek) en Paf Pro (brug) in zebra creme/zwart.

Neals
16 november 2004, 23:26
LordHar, bedankt voor het opborrelde GAS brrrrrrr :S

Maar serieus dit is echt de vetste ibanez die ik ooit gezien, hopen dat mijn gas bezinkt zolang ik nog geen geld heb:S

Neals
16 november 2004, 23:28
Anyway, wat zijn je ervaringen zover met deze axe?

En belangrijker, hoe klinkt ie?

Morpheus
17 november 2004, 00:04
woaahh!!! :o

die binding!! of eigenlijk...het ontbreken van de binding....dat je dus dat randje maple ziet, GEWELDIG!!!!

echt mooi ding!!

Baco
17 november 2004, 09:30
Knappe gitaar, die natural binding is inderdaad super, staat erg knap :o

Lordhar
17 november 2004, 11:39
Hij speelt ERG fijn, ondanks zijn massieve nek. Ik heb voornamenlijk meer ervaring met dunnere halzen (denk RG / Parker Fly) en dat verschilt nogal.

Het eerste wat opvalt is hoe zwaar hij is. De body is natuurlijk van een berg mahony gemaakt, en zelfs de Maple top is op de dikste plaats 16 mm.

Door de mahony/maple combo klinkt hij een beetje 'nasaal' (sp?) wat ik erg tof vind. Vooral in de lagere regionen, alsof je je wah pedaal een beetje open hebt staan. Met de Paf Pro zal dit nog wat versterkt worden.

(De stock pickups klinken clean trouwens verbazend goed, vooral het hals-element tovert er een zeer rond blues-geluid uit)

De afwerking is perfect, en sustain voor dagen :D

Ibanez RuleZ
17 november 2004, 12:40
zeer interressante gitaar. maar laten we ook eerlijk zijn, echt goedkoop issie niet. zit toch in het segment van de gibson LP studio's etc. moet zeggen dat ik de vlam in het esdoorn wel veel mooier is dan ik ooit op een gitaar met die prijs heb gezien. Ik vind dat Ibanez zeker regelmatig mooie tops op gitaren zet voor het geld. Een vriend van me heeft een sz520 en daar zit een quilted esdoorn top op en die is ook VEEL beter dan ik had verwacht voor dat geld, alleen de elementen (v7 en v8 ) zijn bagger. als hij er een tonezone en air norton in zou stoppen, dan heb je een gitaar die IMO beter klinkt en er beter uitziet dan welke gitaar dan ook in die categorie

harrald

.ChiefRebelAngel.
17 november 2004, 12:53
V7 & V8 zijn idd klote, dan liever de QM's die in sommige high end S-series zitten...
Deze is wel een lekkere gitaar, alleen jammer dat het zo'n dikte heeft, had ik niet verwacht van een Ibanez reeks die met een S begint...

Neals
17 november 2004, 13:43
Goedkoop is het beestje idd niet. Zit zelf ook hevig op zo'n SZ te gassen en nu ik die foto's zie neemt de gas alleen maar toe.

Maar laten we eerlijk zijn, echt goede gear is gewoon duur, en zelf heb ik ook diverse SZ's gespeeld, en het precies zoek in een gitaar, en eerlijk gezegd had ik nooit verwacht zoiets uit de Ibanez-stallen te zien komen.

Eigenlijk was ik een beetje uit op een SZ320, maar ik ben nu damn hard gaan twijfelen!

Neals
17 november 2004, 13:44
Goedkoop is het beestje idd niet. Zit zelf ook hevig op zo'n SZ te gassen en nu ik die foto's zie neemt de gas alleen maar toe.

Maar laten we eerlijk zijn, echt goede gear is gewoon duur, en zelf heb ik ook diverse SZ's gespeeld, en het precies zoek in een gitaar, en eerlijk gezegd had ik nooit verwacht zoiets uit de Ibanez-stallen te zien komen.

Eigenlijk was ik een beetje uit op een SZ320, maar ik ben nu damn hard gaan twijfelen!

Morpheus
17 november 2004, 16:03
en wat zag ik opeens toen ik de ibanezsite aan t afspitten was:

deze beauty:

http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RGT2020

is ooook een mooie......(IMO nie zo mooi als een les paul of een echte strat, maar toch...)

1959SLP
17 november 2004, 17:14
Eindelijk eens een fatsoenlijke Ibanez. Ik d8 al, waar blijft ie toch 8-)

Anders Destium
17 november 2004, 18:03
Hé :evil:

Mooi ding Harry, maar dat wist je natuurlijk al :lol:

Schimanski~
17 november 2004, 19:02
Dat is zeker een mooi ding.....maar de RGT2020SOL kost dan ook wel weer een eurootje of 500 meer :-?

Dus of dat dan nu zo'n indruk op me maakt weet ik niet.... :razz:

1959SLP
17 november 2004, 19:05
zonder flauwekul Anders, van deze SZ720fm krijg ik t ook `n beetje warm. Met deze plank zou Ibanez die andere grote jongens wel eens het vuur aan de schenen kunnen gaan leggen.

Anders Destium
17 november 2004, 19:28
de SZ serie is volgens mij een enorme hit, goede en mooie gitaren voor weinig geld :)

Ome Henk
17 november 2004, 19:58
zonder flauwekul Anders, van deze SZ720fm krijg ik t ook `n beetje warm. Met deze plank zou Ibanez die andere grote jongens wel eens het vuur aan de schenen kunnen gaan leggen.
Ik zal zien of ik het er ook warm van krijg :roll:

Die 1220 in de prijsklasse van een LP :stop: 'K dacht het niet :roll:

Een LP begint pas echt in de buurt van 1500 euri's, terwijl deze 1220 onder de 900 blijft :D

Schimanski~
17 november 2004, 20:08
Onder de 900????? WAAR?

Wat zou er trouwens gebeuren als ik er deze in zet??

http://www.netzmarkt.de/thomann/emg_zakk_wylde_pro_prodinfo.html

:razz:

1959SLP
17 november 2004, 20:42
de SZ serie is volgens mij een enorme hit, goede en mooie gitaren voor weinig geld :)

Of ie `t al is zal nog moeten blijken, maar gezien het prijskaartje maakt ie een verdomd goeie kans. Om het maar even spreekwoordelijk uit te drukken: hij is uit het goede hout gesneden, if u know what i mean!! 8-)

amon
17 november 2004, 21:34
ik GAS ook al tijden op zo'n sz-je. die 520's vind ik ook erg gaaf, die inlay op de 12e fret in combi met die burst... :P :D

Maja, eerst wil ik nog een wireless en een racktuner :wink:

Neals
17 november 2004, 21:52
zonder flauwekul Anders, van deze SZ720fm krijg ik t ook `n beetje warm. Met deze plank zou Ibanez die andere grote jongens wel eens het vuur aan de schenen kunnen gaan leggen.
Ik zal zien of ik het er ook warm van krijg :roll:

Die 1220 in de prijsklasse van een LP :stop: 'K dacht het niet :roll:

Een LP begint pas echt in de buurt van 1500 euri's, terwijl deze 1220 onder de 900 blijft :D

Voor 1150 euro heb je bij de feedback een LP studio, maar die heeft vast niet zo'n mooie top als deze ibbi

Ome Henk
17 november 2004, 23:56
Onder de 900????? WAAR?

Wat zou er trouwens gebeuren als ik er deze in zet??

http://www.netzmarkt.de/thomann/emg_zakk_wylde_pro_prodinfo.html

:razz:

Hierzo: http://shop.guitarbargains.com/index.lasso?stid=guitarbargains&from= 8-)

Morpheus
18 november 2004, 01:47
Onder de 900????? WAAR?

Wat zou er trouwens gebeuren als ik er deze in zet??

http://www.netzmarkt.de/thomann/emg_zakk_wylde_pro_prodinfo.html

:razz:

Hierzo: http://shop.guitarbargains.com/index.lasso?stid=guitarbargains&from= 8-)

woaahh!!! vette shizzle!! lekker goedkoop daar!!

vraag ik me EEEN ding af: hoe betrouwbaar is die toko? iemand daar ervaringen mee?

Schimanski~
18 november 2004, 11:13
Ik heb er ook echt nog nooit van gehoord :-?

Maar voor die prijs zou ik er zeker eentje laten overkomen!!

Neals
18 november 2004, 14:26
het lijkt me maar een vaag zaakje, die guitarbargains.com.
Zelf zou ik toch liever naar de frietbak gaan omdat ik best wel huiverig ben voor dot-coms

Ome Henk
18 november 2004, 19:12
Onder de 900????? WAAR?

Wat zou er trouwens gebeuren als ik er deze in zet??

http://www.netzmarkt.de/thomann/emg_zakk_wylde_pro_prodinfo.html

:razz:

Hierzo: http://shop.guitarbargains.com/index.lasso?stid=guitarbargains&from= 8-)

woaahh!!! vette shizzle!! lekker goedkoop daar!!

vraag ik me EEEN ding af: hoe betrouwbaar is die toko? iemand daar ervaringen mee?
Mijn eerste bestelling, een zwarte Fender DG-11, heb ik binnen gekregen :D Nu die 720 nog :roll:

AART
18 november 2004, 19:43
Onder de 900????? WAAR?

Wat zou er trouwens gebeuren als ik er deze in zet??

http://www.netzmarkt.de/thomann/emg_zakk_wylde_pro_prodinfo.html

:razz:

Hierzo: http://shop.guitarbargains.com/index.lasso?stid=guitarbargains&from= 8-)

woaahh!!! vette shizzle!! lekker goedkoop daar!!

waar komen ze vandaan? vs? of engelanmd, dan heb je geen shittige btw(dacht ik...
vraag ik me EEEN ding af: hoe betrouwbaar is die toko? iemand daar ervaringen mee?
Mijn eerste bestelling, een zwarte Fender DG-11, heb ik binnen gekregen :D Nu die 720 nog :roll:

Neals
19 november 2004, 00:08
volgens mij komen ze uit belgie

Wormaap
19 november 2004, 02:03
Ik heb op AIM wat met een gast van dat bedrijf zitten chatten (AIM adres staat op hun pagina) en volgens hem waren er écht geen addertjes en kopen ze gewoon zo groot in dat ze dat soort prijzen kunnen maken (nu is't wel 1 bedrijf dat aan wel 20 landen levert dus't zou op zich best kunnen, vooral hun Ibanez prijzen zijn geweldig :o )

Alain
19 november 2004, 10:13
als ik op die link klik, kom ik op de site van piens terecht...

als je wil weten hoe Piens werkt, hier is een ander forum :
http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=616

vooral pagina's 2 tot 4 lezen...

Schimanski~
20 november 2004, 20:52
Dus als ik t zo bekijk, is dat Piens een klote zaak maar heeft wel super lage prijzen.....


zou m wel kopen voor die prijs, boeit die hele zaak me verder niks

Alain
22 november 2004, 09:22
Je hebt het niet goed bekeken...

Neals
22 november 2004, 09:43
En ondertussen twijfel ik nog de hele tijd tussen de sz320 en de sz1220

Azrael
22 november 2004, 13:35
Kijk ook eens eens bij Music123 als je zin hebt om online te bestellen. Gigantisch grote zaak en ik heb daar mijn RG3120 voor 850euro gekocht :D
'k Was er snel bij toen ze in de opruiming gingen.....echt een top gitaar voor weinig geld! Scheelde mij 550 euro met Nederland (laagste prijs bij feedback met afdingen)!

Azrael
22 november 2004, 13:52
Kijk ook eens eens bij Music123 als je zin hebt om online te bestellen. Gigantisch grote zaak en ik heb daar mijn RG3120 voor 850euro gekocht :D
'k Was er snel bij toen ze in de opruiming gingen.....echt een top gitaar voor weinig geld! Scheelde mij 550 euro met Nederland (laagste prijs bij feedback met afdingen)!

RedBuell
23 november 2004, 11:23
Die SZ 1220 TKF kost bij guitar bargain slechts € 861,- verzenden door UPS kost dan nog eens€ 17,- http://shop.guitarbargains.com/store.lasso?c=NL&newlang=nl
Dat is echt goedkoop zeg hij kost bij feedback € 1299,-

Ik wilde de Echo Park delay pedal bestellen kost € 115,- en bij de de meeste winkels c.a. € 140,- alleen de verzendkosten voor die echo park zijn € 15,- ( pedaal versturen maar € 2,- goedkoper dan een gitaar) dan komt die Echo park op € 130,- Voor die € 10,- ga ik liever naar de winkel.

Neals
23 november 2004, 11:50
Die SZ 1220 TKF kost bij guitar bargain slechts € 861,- verzenden door UPS kost dan nog eens€ 17,- http://shop.guitarbargains.com/store.lasso?c=NL&newlang=nl
Dat is echt goedkoop zeg hij kost bij feedback € 1299,-

Ik wilde de Echo Park delay pedal bestellen kost € 115,- en bij de de meeste winkels c.a. € 140,- alleen de verzendkosten voor die echo park zijn € 15,- ( pedaal versturen maar € 2,- goedkoper dan een gitaar) dan komt die Echo park op € 130,- Voor die € 10,- ga ik liever naar de winkel.

Punt is dat hij daar hoogst waarschijnlijk niet te krijgen is, als je dat belgische forum had gelezen.

Goedkoops mogelijke prijs was bij joosten voor 975 euro

Ome Henk
23 november 2004, 18:52
Mijn eerste bestelling, een zwarte Fender DG-11, heb ik binnen gekregen :D Nu die 720 nog :roll:
Inmiddels heb ik een berichtje dat hij verstuurd is :D Nu maar hopen dat m'n vrouwtjelief op tijd thuis is :wink:

Ome Henk
29 november 2004, 20:29
Mijn eerste bestelling, een zwarte Fender DG-11, heb ik binnen gekregen :D Nu die 720 nog :roll:
Inmiddels heb ik een berichtje dat hij verstuurd is :D Nu maar hopen dat m'n vrouwtjelief op tijd thuis is :wink:
Ik vind dat er niks mis is met www.guitarbargains.com :D

Ome Henk
29 november 2004, 21:02
Gelijk even een fotootje gemaakt 8-)

http://members.home.nl/ht.groen/Muziek/Ibanez%20SZ-720%20&%20Marshall%20MG30dfx.jpg

@iro
29 november 2004, 21:08
mooi mooi mooi , ik ben nu vol ongeduld aan het wachten op m'n SZ520 :)

H.Manback
29 november 2004, 23:52
Leuk dingetje inderdaad, heb em ook geprobeerd bij dijkman, maar ben uiteindelijk voor de Ibanez Artist AR-300 gegaan. Als die niks was geworden had ik waarschijnlijk wel deze genomen.

Lordhar
30 november 2004, 11:10
Kleine update, gisteren vielen de Dimarzio's in de bus, meteen erin gezet:

http://www.xs4all.nl/~decherin/SZ1220d.JPG

Paf pro in de brug positie, en een Air Norton in de nek.

Neals
30 november 2004, 21:17
En ik ben sinds donderdag de trotse eigenaar van een SZ320!!!!! erg fijne gitaartjes als je het mij vraagt. En die zebra pups in een SZ zijn geil 8-)

Neals
30 november 2004, 21:18
En ik ben sinds donderdag de trotse eigenaar van een SZ320!!!!! erg fijne gitaartjes als je het mij vraagt. En die zebra pups in een SZ zijn geil 8-)

Schimanski~
1 december 2004, 13:18
Ik blijf erbij.....

echt een geweldig mooie gitaar, en zeker met die zebra's!!

Sound sample plzz!!!! :-D

Soulpower
14 december 2006, 05:15
JOW gasten ! Ik ben dus van plan om die V7 V8 elementen te vervangen door andere elementen.. Heeft iemand hier ervaring mee?? ik heb liever een zware dikke toon met veel mids..

Ik dacht aan de SD JB in de neck en Sh5 in de brug.. in de neck wil ik zoiezo goede clean hebben en toch lekkere distortion.. aangezien de JB vaak gebruikt wordt.. denk ik dat dat wel goed zal werken?? Maar voor de brug denk ik ook nog aan die Dimarzio D-sonic??

Kan iemand mij een tip geven?? Mijn gitaar is gestemd in Drop-C en ik gebruik de 0.56 serie snaren.

Kan iemand mij een tip geven? wat zijn jullie ervaringen?

Orpheo
14 december 2006, 06:46
JOW gasten ! Ik ben dus van plan om die V7 V8 elementen te vervangen door andere elementen.. Heeft iemand hier ervaring mee?? ik heb liever een zware dikke toon met veel mids..

Ik dacht aan de SD JB in de neck en Sh5 in de brug.. in de neck wil ik zoiezo goede clean hebben en toch lekkere distortion.. aangezien de JB vaak gebruikt wordt.. denk ik dat dat wel goed zal werken?? Maar voor de brug denk ik ook nog aan die Dimarzio D-sonic??

Kan iemand mij een tip geven?? Mijn gitaar is gestemd in Drop-C en ik gebruik de 0.56 serie snaren.

Kan iemand mij een tip geven? wat zijn jullie ervaringen?

beter maak je een nieuw topic aan. een topic van 2 jaar geleden bumpen slaat nergens op.