PDA

View Full Version : Impendantie / buffering FX



vinni
13 maart 2004, 21:52
Hoi,

Goeroes ala Pete Cornish and Bob Bradshaw passen alle individuele effecten aan zodat inpendatie e.d klopt.....tenminste......dat meen ik te hebben gelezen.....

Weet iemand wat het doel daarvan is en wat ik daarvoor moet doen.
Mijn doel is om min gitaren, effecten en amp zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen en te laten samenwerken........natuurlijk om de beste toon te bereiken....

Weet iemand hier meer van?

Groet,
Vinni

Tubefreak
14 maart 2004, 10:04
Pete Cornish is de enige die dat echt helemaal perfect uitwerkt, met voornamelijk buizen buffers overigens. Maar het idee is eigelijk dat je er voor moet zorgen dat je gitaar een hoog ohmige ingang ziet (1M) en dat de output van elk apparaat veel lager is dan de input. Dus bijvoorbeeld 600 Ohm output, 500K Ohm input.

Bijna alle pedalen zijn zo al ontworpen, het punt is alleen dat de input buffers slecht zijn gemaakt en daardoor je geluid aantasten als ze uit staan, tenzij ze true bypass zijn. Maar dan moet je nog steeds een buffer hebben om er voor te zorgen dat je geen signaal verlies hebt door de kabel. Sommige plaatsen daarom bijvoorbeeld een Axess BS-2 direct na de gitaar, dan de gitaar door de pedalen heen en dan als laatste wéér een BS-2 die je signaal naar je versterker brengt.

In jouw geval, wat is je exacte setup? Wil je ook nog onderdelen vervangen door betere (versterkers bijv.)? Wat is je budget? Hoeveel kennis heb je van solderen? Mogelijk dat ik wat puntjes kan aangeven waar je aan kunt werken om je geluid te verbeteren.

Maarten

vinni
14 maart 2004, 21:03
Hee dank je Maarten,

Twee gitaren een Vigier met SD's : JeffBeck in de brug SH1 midden en een 59' in de neck

ESP Eclipse II met EMG 81 en 85....actief dus

Vanuit gitaar Planet Waves 6 meter kabel naar Lehle 1@3.
Uitgang A naar tuner, B gaat rechstreeks naar Amp ook weer PW kabel 9m. C is de Loop met FX.

FX:
RMC Wizzard Wah -> Maxon FL301 -> Voodoolab Tremolo -> Carl Martin Chorus _. T-rex Replica. Alles met korte George L kabeltjes en gevoed door een Pedalpower II van Voodoolab

AmP:
ENGL Ritchie Blackmore met ENGL 4X 12" buikkast met Vintage 30s
Originele buizen.

Als ik de FX-loop er in gooi daat het toch nog behoorlijk ruizen, zonder dat de FX actief zijn.

Als je me tips kunt geven om mijn setup verder te verbeteren....graag!

Groet,
Vinni

vinni
14 maart 2004, 21:04
Hee dank je Maarten,

Twee gitaren een Vigier met SD's : JeffBeck in de brug SH1 midden en een 59' in de neck

ESP Eclipse II met EMG 81 en 85....actief dus

Vanuit gitaar Planet Waves 6 meter kabel naar Lehle 1@3.
Uitgang A naar tuner, B gaat rechstreeks naar Amp ook weer PW kabel 9m. C is de Loop met FX.

FX:
RMC Wizzard Wah -> Maxon FL301 -> Voodoolab Tremolo -> Carl Martin Chorus _. T-rex Replica. Alles met korte George L kabeltjes en gevoed door een Pedalpower II van Voodoolab

AmP:
ENGL Ritchie Blackmore met ENGL 4X 12" buikkast met Vintage 30s
Originele buizen.

Als ik de FX-loop er in gooi daat het toch nog behoorlijk ruizen, zonder dat de FX actief zijn.

Als je me tips kunt geven om mijn setup verder te verbeteren....graag!

Groet,
Vinni

vinni
14 maart 2004, 21:04
Hee dank je Maarten,

Twee gitaren een Vigier met SD's : JeffBeck in de brug SH1 midden en een 59' in de neck

ESP Eclipse II met EMG 81 en 85....actief dus

Vanuit gitaar Planet Waves 6 meter kabel naar Lehle 1@3.
Uitgang A naar tuner, B gaat rechstreeks naar Amp ook weer PW kabel 9m. C is de Loop met FX.

FX:
RMC Wizzard Wah -> Maxon FL301 -> Voodoolab Tremolo -> Carl Martin Chorus _. T-rex Replica. Alles met korte George L kabeltjes en gevoed door een Pedalpower II van Voodoolab

AmP:
ENGL Ritchie Blackmore met ENGL 4X 12" buikkast met Vintage 30s
Originele buizen.

Als ik de FX-loop er in gooi daat het toch nog behoorlijk ruizen, zonder dat de FX actief zijn.

Als je me tips kunt geven om mijn setup verder te verbeteren....graag!

Groet,
Vinni