PDA

View Full Version : Wat kan je voor een Fender stage 160 krijgen



AmplifierF
13 maart 2002, 20:02
Ik ben in het bezit van een Fender stage 160, ik heb deze bak nog geen half jaar maar ik zit met een probleem. Ik ga binnenkort op kamers en ik denk niet dan mijn huisgenoten het leuk vinden als ik daar ff met een 160 watt versterker ga lopen scheuren.
Daar komt bij dat de versterker zowiezo wel erg zwaar is (ja wat wil je "stage") Maar ik wil dus graag weten wat ik nu voor deze ragbak kan krijgen.
Verder wil ik graag advies over wat voor versterker handig is om dus "in te ruilen" voor deze Fender ik zit te denken aan een Buizen top, omdat dit goed geluid is en het zonder cabinet ook niet al te zwaar zal zijn. Ik heb echter geen idee van of dit werkelijk waar is, dus weet je hier iets over laat het me weten, bij voorbaat dank
Amp

PeArLjAm
13 maart 2002, 20:47
He,

Ten eerste heb ik geen ervaring met de stage 160 en heb ik geen flauw idee wat je ervoro zou krijgen.

Ten tweede kan ik je wel wat meer over buizenamps vertellen (niet teveel hoor). Ja wil een zachter geluid en een niet te zware versterker? Een buizentop is meestal errug zwaar en je moet er ook een cabinet bij kopen anders heb je er immers niets aan. Over het volume gesproken, buizenversterkers (toppen) gaan over het algemeen ook erg hard en dan zou je het zelfde probleem hebben als met je andere versterker. Probeer eens een fender blues junior of iets in die richting als je een fender buizenamp wilt, niet zo zwaar, niet zo duur, goed geluid en gaat ook niet zo hard...

suc6

BLOK182
24 maart 2002, 16:12
He hallo,

als je iets leuks zoekt voor op kamers
dan kan zou ik als ik jou was een
mooie buizencombo van bijv. 50 watt pakken.
Dat is meer dan genoeg voor in huis,
het is goed te tillen en je hebt toch
een prima sound. Probeer bijv. maar eens
een Engl Thunder 50. Mooi bakkie voor dat geld.
Succes ermee!

Casey
24 maart 2002, 18:18
Een Fender bleus JR gaat met z'n 15 watt hard zat voor op kamers , sterker ik kwam goed boven de drummer uit in de oefenruimte met een Blues JR , ze treden er zelfs mee op in kleine kroegen.
Een Engl 50 Watt wil jij niet opendraaien in huis .
Misschien is een kleine buizencombo met load box een optie ?

PeArLjAm
24 maart 2002, 20:56
Ja alleen het probleem is dat een loadbox meestal weer superduur is. En ja met 50 watt kan je het je kamergenoten flink ergeren dacht ik zo. Ik zou echt gaan voor de blues junior, zeer mooi geluid en hard genoeg voor op kamers.

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 22:47
ik geef je een euro voor die 160watt fender, maar je zat vast op een hoger bod te w88 :razz:

philbee
31 maart 2002, 11:33
wat heeft die stage nieuw gekost?

Sandman
31 maart 2002, 23:21
Mijn handboek zegt Fl 1.860,- Zit ik dan in de buurt?

Dude
1 april 2002, 16:11
ik heb wel eens over de stage 100 gespeelt, man wat een mooi gelui,d en dan ben ik een marshall buizenbak liefhebber,,,,

philbee
3 april 2002, 20:31
Op 2002-03-31 23:21, schreef Sandman:
Mijn handboek zegt Fl 1.860,- Zit ik dan in de buurt?


voor dat geld had je een mooie 2e hands buizenbak gehad. Je moet niet schrikken als er bij inruil maar een schijntje van die nieuwprijs overblijft. Veel suc6.