PDA

View Full Version : Info gezocht over oude LC bakken



Nielsje
13 maart 2004, 12:04
test

Nielsje
13 maart 2004, 12:06
Zoals iedereen weet heb ik een LC top gekocht, niet zo lang geleden

nu is er wat met dat ding aan de hand, en tenzij ik niet terecht kan bij rikkers gitaarbouw in gruningen, moet ik er zelf mee aan de bakkerij..


desalniettemin, zou ik graag meer info willen hebben over london city.

Ik heb al wat gevonden op www.drtube.com , maar dit is nog niet echt veel

dus mocht u info hebben, schroom niet, en brand los!

andy
13 maart 2004, 13:11
Op het net zul je niet veel vinden over de London City. Ik heb ook vaak gezocht.
In de Music Maker van deze maand (?) staat heel veel over Nederlandse produkten. Ik zag er ook wat over London City staan. Maar dat is niet veel meer dan wat je op het net vindt.

cas121
13 maart 2004, 13:49
ik ken je probleem, heb ook een ultra oude LC top (uit 68 geloof ik) en heb tijden gezocht naar info hierover, echt vrijwel niks kunnen vinden..

heb er nu ook een technisch probleem mee, balen...

nicoverduin
13 maart 2004, 16:18
Wat is het probleem, of was dat de andere posting?

Nico

Nielsje
13 maart 2004, 18:07
Nico, ik heb je al een PM gestuurd, weet niet of je die gelezen hebt.

Het probleem is dat de versterker bij hoogvolume (7,8) als ik een solo speel (hoge frets, vanaf 12 o.i.d.) een extra toon erbij produceerd... dit leek mij, en ook anderen het geval van lekkende condensatoren...

maar het schijnt ook zo te zijn dat de gebruikte weerstanden erg onbetrouwbaar zijn... misschien dat jij meer info kan geven over deze kwestie, danwel over london city bakken?

Ik vind het geluid normaal echt heerlijk, de prijs is goed, en ik vind ze er ook koel uit zien...alleen jammer van die waardeloze betrouwbaarheid..

nicoverduin
13 maart 2004, 20:21
Niels,

Ik heb je een antwoord gestuurd.

Daarna een lekkende condensator zou kunnen al zou dat meer een verkeerde instelling geven op de volgende trap omdat er gelijkspanning door de condensator gaat. waardoor de BIAS van de volgende buis niet meer klopt volgens de curves.

NIco

mathe
13 maart 2004, 22:10
Het probleem heeft niets te maken met een lekkende condensator maar met capaciteitsverlies van de voedingscondensatoren. Hierdoor kan de voedingsspaning voor de eindtrap niet stabiel blijven wanneer er veel vermogen van de voeding wordt gevergd. Resultaat is dat het gitaarsignaal wordt gemoduleerd op de voedingsspanning en hierdoor de eindtrap een tweede signaal naast het oorspronkelijke creëert (ook wel ghosting genoemd).

De oplossing is het vervangen van de voedingscondensatoren voor verse exemplaren.

Marc

Nielsje
13 maart 2004, 23:40
bedankt voor de reacties!

mathe, enig idee wat me dat zou kosten? (zelfdoen, of laten doen..?)

V!N
14 maart 2004, 00:11
bedankt voor de reacties!

mathe, enig idee wat me dat zou kosten? (zelfdoen, of laten doen..?)


Niels, wil je ons alsjeblieft beloven dat je niet zomaar in buizenversterkers gaat prutsen zonder dat je echt heel zeker weet wat je precies aan het doen bent ?

Je bent een zeer enthousiast zelfbouwer, dat bewonder ik en zie ik graag. Maar een 9 volt pedaaltje kan je weinig maken. Een buizenversterker kan je een fatale schok geven als je per ongeluk een foutje maakt.

Nielsje
14 maart 2004, 00:26
...hm..okeej :)

ik zal me eerst nog wat meer in verdiepen.

het zou natuurlijk ideaal zijn als een ampdocter mijn versterker onder handen nam, terwijl ik toekijk...maar ja..


ik ga zo maar es pitten, slaap lekker eenieder..

Nielsje
15 maart 2004, 17:03
update:

Na enig rondbellen en telefoonnummers verkrijgen, heb ik iemand gevonden bij mij in de buurt (steenwijk).

Zaterdag over 2 weken, zal hij de amp even doormeten, en dat kost me 17.50 euri..

voordat hij gaat vervangen enzo zal hij me eerst bellen, met bedragen, en dan zal ik beslissen om het te laten doen, of eventueel zelf te doen.

Buizen laat ik wel doen, maar 3 weerstanden, dat doe ik denk ik dan zelf.. bespaart weer wat centen.

Iemand nog opmerkingen over eventuele kosten, of wat het zou mogen kosten?

zoals, wanneer alleen de voedings elco's nieuwe moeten, wat zou me dit kosten?

ik hoor het wel..

groeten, nielsje

nicoverduin
15 maart 2004, 20:18
Als hij 17.5 euri berekend voor het doormeten dan zal de rest ook wel meevallen. Een uitspraak doen over dit soort zaken is irreel. Wacht nou eerst maar af wat hij berekend.
Nico

Nielsje
15 maart 2004, 20:28
* ongeduldig mode ON *

jaaahaaa...

maar goed, ik wil zo graag dat het ding weer goed is.. dat ik um mee kan nemen naar repetieties van m'n nieuwe band en blazen enzo ..

ik ben en blijf een klein kind :)

* ongeduldig mode OFF *

nicoverduin
15 maart 2004, 20:33
Tja,

leeftijd he.... :-D :-D :-D :-D

Nico