PDA

View Full Version : guild s-300, in het oog houden !



birt
13 maart 2004, 11:32
ik kan em alleen kopen als hij niet teveel boven 100 euro zou gaan maar nu zit de prijs nog heel goed
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3710422207&category=23300
ziet er heel goed uit denk ik :)

The Mule
13 maart 2004, 11:38
Absolute aanrader, ook als het 200 of 300 euro wordt, zou ik proberen om ervoor te gaan. Eerste jaar van productie (1977), veelal honduras mahonie & veelal een body uit 1 stuk (!) Kan gewoon niet mis!

Ik heb een zwaar gemodificeerde basgitaar-versie van deze (de B-301) ooit voor omgerekend 350 euro gekocht, er veel werk in gestoken, en het is nu een toekomstig erfstuk. Deze Guilds zijn een prachtig stukje vakmanschap met een origineel uiterlijk (love it or hate it, ik geef het toe)

Succes!

guitartub
13 maart 2004, 16:59
+ 1

birt
13 maart 2004, 18:43
met welke (bekende) gitaar is de kwaliteit te vergelijken? en hoeveel zou ze in goede staat ongeveer waard zijn?

The Mule
13 maart 2004, 19:47
Tja, lastige vraag, misschien met een Gibson SG? Mahonie, set neck, twee humbuckers? Het is echt een uniek model, juist een geslaagde poging van Guild om NIET op een ander model van een ander merk te lijken.

In perfecte originele staat zou ik er persoonlijk wel 500 euro voor geven, maar dat is gebaseerd op mijn eigen kennis en ervaring, en waarschijnlijk niet op de huidige marktwaarde, ook weer omdat het zo'n onbekende gitaar is. Nu zitten er twee vervangingselementen in, dus ik denk dat 300 tot 400 euro mooi is.

Maar als je een gitaar zoekt waar je je leven mee vooruit kan, en niet zozeer om door te verkopen, dan kan je hiermee gewoon niet mis IMHO...

birt
13 maart 2004, 20:15
dan hoop ik ten zeerste dat ze niet te duur word want dat is wel wat ik zoek :)

amon
13 maart 2004, 20:20
ik vind hem er wel leuk uitzien

verder kan ik niks bijdragen aan dit topic...

guitartub
14 maart 2004, 10:17
Ben hem jaren geleden in Veenendaal (idd de bekende gitaarbeurs) tegengekomen en hij moest toen Fl 900- opbrengen bij een Duitse standhouder. Vond ik toen bepaald niet teveel dus met E300 of E400 mag je in je handen knijpen. Het is echter geen coll item of zo dus ik denk niet dat er ooit de hoofdprijs voor gevraagd gaat worden.
Maar nogmaals: zoek je zoiets moet je dat voor die centen gewoon DOEN!

The Mule
14 maart 2004, 10:59
Toch heb ik het idee dat de oude Guild solidbodies langzamerhand meer aandacht krijgen en misschien wel collectorsitems kunnen gaan worden. De kwaliteit staat buiten kijf, het uiterlijk is op zijn minst 'apart' maar wel uniek en het zijn uiteindelijk toch 'Made in USA' instrumenten, waar heel veel mensen nog steeds veel waarde aan hechten. En zoals voor alles geldt: er hoeft maar 1 bekende gitarist op te gaan spelen... :wink:

guitartub
14 maart 2004, 11:09
Misschien mede te danken aan het feit dat er in Korea kwalitatief goede (budget) exemplaren van Guild en Gretsch worden gebouwd. Er is nu meer aandacht voor deze merken. (Denk bijv aan het helaas weer ter ziele gegane DeArmond.)

birt
14 maart 2004, 11:49
hij is intussen al 77 euro, nog 7 dagen te gaan :-?

guitartub
14 maart 2004, 11:57
Als ie echt niet veel duurder wodt:

YOU HAVE A WINNER!!!! :-D

birt
15 maart 2004, 11:41
nog 6 dagen, 153 euro nu, als dit zo doorgaat heb ik pech

The Mule
15 maart 2004, 19:26
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3711246920&category=2384

Ook geen gek gitaartje, maar ook hier wordt als een razende op geboden... :-(

birt
15 maart 2004, 19:33
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3711246920&category=2384

Ook geen gek gitaartje, maar ook hier wordt als een razende op geboden... :-(

die vind ik persoonlijk wat minder

Sir Peckerkäse
15 maart 2004, 19:45
Misschien mede te danken aan het feit dat er in Korea kwalitatief goede (budget) exemplaren van Guild en Gretsch worden gebouwd. Er is nu meer aandacht voor deze merken. (Denk bijv aan het helaas weer ter ziele gegane DeArmond.)

gretsch kopie? goaf, voor zo'n archtop wil ik wel sparen mits goede kwaliteit

birt
16 maart 2004, 16:46
hij staat op 252, als hij boven de 280 gaat kan ik em niet kopen want ik heb gewoon niet genoeg geld :-(

dus als een andere forummer deze wil kopen...

birt
16 maart 2004, 16:47
hij staat op 252, als hij boven de 280 gaat kan ik em niet kopen want ik heb gewoon niet genoeg geld :-(

dus als een andere forummer deze wil kopen...

guitartub
17 maart 2004, 16:45
Hey Langepink,

Ik heb een Gretsch die gebouwd is in KOREA (geen kopie dus).
Dit betreft een model uit de Historic Collection van Gretsch. Het is een ES 175-achtige gitaar (klein model ter grootte van een klassieke gitaar) met een zwevend element aan de hals. Speelt en klinkt helemaal te gek.
Ook heb ik een DeArmond (Guild) Starfire waar ik Scofield-achtige dingen op speel.
Voor deze gitaren betaal je zeker niet de USA (hoofd)prijs, terwijl de kwaliteit de moeite waard is.

Bert.

birt
20 maart 2004, 22:17
ik kan meer bieden dan ik eerst had voorzien, heeft iemand hier ervaring mee? wat is de beste manier? gewoon tot het laatste moment wachten en dan je maximum geven en hopen op alles of niets?

Joop M
20 maart 2004, 22:40
Je moet zorgen dat je ingeschreven bent en ingelogd.
dan kan je als er nog 2 minuten te gaan is bieden,je komt op een pagina die vraagd weer je wachtwoord en geef dan je hoogste bod
Het programma bied zelf net even boven het hoogst gedane bod,als een ander dan nog wil bieden, wordt automatisch jouw bod verhoogt tot je maximum ,gaan ze daar nog over heen dan heb je pech gehad
Maar wachten tot ongeveer 2 minuten, dan ben je ongeveer 30 seconden bezig voordat je bod erop staat
En dan is het voor een ander heel moeilijk om nog te bieden
Grz Joop

Joop M
21 maart 2004, 21:05
En Birt,heb je hem of niet?
Grz Joop

birt
21 maart 2004, 22:09
heb em! :-D

The Mule
22 maart 2004, 18:38
Met een feedback van -1, foei! :wink:

Ik zou als verkoper wel een beetje achter m'n oren krabben moet ik eerlijk zeggen, nog een gelukje dat die Duitser waarschijnlijk het Nederlandse commentaar niet kan lezen...

Maar anyway: GEFELICITEERD !! :-D

(enne, foto's!)

guitartub
22 maart 2004, 18:43
TE GEK!!!

Veel plezier ermee.

birt
22 maart 2004, 19:37
Met een feedback van -1, foei! :wink:

Ik zou als verkoper wel een beetje achter m'n oren krabben moet ik eerlijk zeggen, nog een gelukje dat die Duitser waarschijnlijk het Nederlandse commentaar niet kan lezen...

Maar anyway: GEFELICITEERD !! :-D

(enne, foto's!)

(ik heb die -1 al aangevochten omdat de verkoper die dat zei niet antwoorde op men mails)


het is uiteindelijk 412 euro geworden, dit lijkt me geen slechte prijs :)

Joop M
22 maart 2004, 20:05
Ik hem hem even gevolgd op het einde (dacht nog zal ik snel even bieden
- Geintje) maar je hebt het goed gespeeld.
Succ6 er mee 'k hoop dat je er plezier van hebt
Grz Joop :-D