PDA

View Full Version : Ook aan dure gitaren kun je ontzettend leuk prutsen!



Anders Destium
12 maart 2004, 18:03
Ik heb laatst een zooi spulletjes voor mijn gitaren besteld, en daar ben ik momenteel lekker mee aan het rommelen....

Ik heb van de week mijn PRS custom 24 en Ibanez RG2820 onder handen genomen, hier zijn de ontwikkelingen te zien:

http://www.freewebs.com/anders_destium/ibanezrg2820mods.htm

http://www.freewebs.com/anders_destium/prscustom24mods.htm

Voor de luie mensen:

http://www.freewebs.com/anders_destium/tweekeer.JPG

Maar er is meer gebeurd natuurlijk :razz:

Sommige mensen zullen dit misschien een beetje raar vinden, maar ik ben er van overtuigd dat toppers een positieve invloed hebben op de tone :D

Soulflyhigh
12 maart 2004, 18:08
Mwja je kan er aan prutsen maar ik vind het er neit mooier op geworden. Die Ibbie was gewoon cool met de witte pickups en die PRS ja die vind ik helemaal niet met de wit blauwe combi.

Anders Destium
12 maart 2004, 18:13
Kijk anders eens op de links, dan zie je hoe de PRS écht geworden is :razz:

Soulflyhigh
12 maart 2004, 18:18
haha je zei voor de luie mensen maar met die zebra's is beter :P

Funkblaster
12 maart 2004, 18:19
Ik vind niet echt dat het iets toevoegt aan de gitaar, die knoppen op die prs zien er trouwens wel strak uit 8-)

Swan
12 maart 2004, 18:33
die knoppen kan ik nog begrijpen.....maar die stickertjes???

NeeraDJ
12 maart 2004, 18:34
Nou veel verschil zeg, wow! 'ehum' :o
Die vorige knutseltopic van jou vond ik wel leuk Anders, maar om te pronken met nieuwe toppers en op één axe knopjes vind ik ook overdreven. Begrijp me niet verkeerd, nix persoonlijks! Maar als dit was wat Punt bedoelde met zijn "FF serieus" topic, dan voegt dit echt nix toe. Ik ben ook bezig geweest mijn dure gitaren te modden (nog niet klaar), en ik denk dat de topic dat ik dan zal openen meer waarde heeft. Ik heb namelijk wel de bespeelbaarheid en sound van m'n gitaar bevorderd, hoewel ik ook wat cosmetische dingetjes heb gedaan. Ik wil/KAN je nix verbieden ofzo, zoals ik zei die vorige topic vond ik wel leuk maar als medeforummer zit ik ook niet te wachten op een topic over elk deukje dat iemand gisteravond in zijn gitaar heeft gemaakt bij wijze van spreke.

OK sorry voor deze boodschap, nu weer on topic (nu ik toch bezig ben): Misschien had je een groenblauwe topper erop moeten zetten want dit blauw vind ik niet mooi ofzo, beetje goedkoop (IMO!). Ik vond die zwarte knoppen eigenlijk wel mooier op je PRS, ik vind die knoppen alleen passen op rood/gele en evt. nog zwarte gitaren...

Nicci
12 maart 2004, 18:44
het is waarschijnlijk een kwestie van smaak, maar ze zijn er niet mooier op geworden.

Anders Destium
12 maart 2004, 19:00
Bedankt voor de reacties voor zover, tja het kan niet altijd vuurwerk zijn natuurlijk :lol:

[quote="NeeraDJ"]! Maar als dit was wat Punt bedoelde met zijn "FF serieus" topic, dan voegt dit echt nix toe.
[quote]

Wat Punt zegt kan me aan mijn reet roesten, ik bepaal zelf wel wat ik al dan niet post :wink: Misschien breng ik anderen wel op ideeen, want met toppers kun je op erg goedkope manier je gitaar een ander aanzien geven! Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar het is niet zo dat ik alleen onzin post ofzo (dat hoop ik dan :oops: :wink: ).

Als iemand gaat lopen zeiken dat mensen aan wegwerpgitaren prutsen op dit forum vind ik het een kleine moeite om te laten zien dat er ook aan dure gitaren gerommeld wordt :wink: Uit de houding van Punt blijkt een minachting voor mensen die met mindere middelen toch van hun hobby kunnen genieten. Ik heb misschien geen 30 jaar ervaring, maar ik vind het gewoon leuk om aan gitaren te knutselen en te doen. Ik vind het tof dat er hier "soortgenoten" rondlopen met dezelfde hobby, helaas zijn er als overal ook oude zuurpruimen :lol:

Ik weet dat dit topic misschien niet zo veel toevoegt, maar ik hou mensen graag op de hoogte :)

Akira
12 maart 2004, 19:11
Wie bepaalt er in hemelsnaam wat een nuttige toevoeging is?
Neeradj niet, en punt zeker niet.
Je weet nooit of je iemand op een leuk idee brengt.
Ik bijvoorbeeld, wist niet dat je stickers kon kopen voor op je humbuckers.
Ik heb een gitaar met 1 witte en 1 zwarte hum, en wil eigenlijk wel een zwarte sticker op die witte hum plakken.
Waar kan je die stickers bestellen?

NeeraDJ
12 maart 2004, 19:12
OK das op zich wel vet, dus mensen op ideëen brengen, mijn kritiek op Punt was overigens ook te merken in mijn post daar. Ik moet toegeven dat ik eerst ook twijfelachtig stond tegenover het knutselen aan dure/vintage gitaren, maar zolang ik niet aan bepaalde ingrijpende dingen kwam, zag ik uiteindelijk geen reden waarom ik het niet kon doen. Zodra ik de laatste onderdelen binnen heb en erachter kom hoe ik in godsnaam een SD JB in een Ibanez (elementen zijn er direct in gemount in een akelige vorm) kan douwen zonder de grote gereedsschapskoffer te pakken, zal ik ook wat posten :)

Anders Destium
12 maart 2004, 19:55
Ik begrijp de post van Neeradj wel, hij heeft ook wel gelijk dat het een zooitje wordt als ik elke keer als ik mijn snaren vervang dat even kom melden :lol: Ik vind het persoonlijk ook belachelijk om andere mensen te vertellen wat ze al dan niet mogen op een publiek forum. Ik verwijt Neeradj ook niets, maar Punt wel.

De toppers zijn in Nederland te krijgen bij iemand die in Vlissingen woont, Alex van de Linde heet hij volgens mij. Lacrymosa weet dat adres wel als het goed is, ik hoop dat Lacrymosa dit topic van het weekend ziet.
Ik heb die van mij besteld bij www.universaljems.com, maar dat is in Amerika (ik heb ook een stapel andere dingen besteld, dan is het de moeite met verzendkosten).

>NeeraDJ
Seymour Duncans stoppen in sommige Ibanezzen is inderdaad erg vervelend. Je moet ook erg oppassen met de kleurcodes (die zijn anders dan bij Dimarzio en Ibanez elementen). Ik heb zelfs een keer uit armoede een standard spaced Seymour Duncan gehad (Full-Shred), omdat F-spaced écht niet pasten. :-? Dit is ook 1 van de redenen waarom er meestal Dimarzio's in Ibanezgitaren worden gepropt, de kleur van de draadjes is hetzelfde en het installeren is eenvoudig.

Carpe Diem
12 maart 2004, 20:51
wat ik me nou altijd afvraag, jullie zijn altijd zo gigantisch aan het klooien met je gitaren en altijd nieuwe(re) shit kopen. kunnen jullie eigenlijk wel een beetje spelen en kom je daar ook aan toe?

Negative K3 fan
12 maart 2004, 21:13
de toppers zijn wel aardig, al zou ik voor de PRS voor een zebra gaan (creme+zwart) want dat witte is toch iets te wit.

Braindead
12 maart 2004, 21:53
Die toppers op die Ibanez zijn erg vet. Zeker veel beter als origineel zwart.

Op die PRS had ik eens iets anders geprobeerd. Je wilt toch twee vershillende gitaren? nou dan. Suggestie zoals hiervoor is gedaan zebra black creme zou vet zijn.

:seriousf:

Anders Destium
12 maart 2004, 22:01
wat ik me nou altijd afvraag, jullie zijn altijd zo gigantisch aan het klooien met je gitaren en altijd nieuwe(re) shit kopen. kunnen jullie eigenlijk wel een beetje spelen en kom je daar ook aan toe?

Gitaren verzamelen en er mee kutten is een veel grotere hobby van me dan gitaarspelen. Ik kan voor geen meter spelen, maar dat boeit toch eigenlijk ook niet? Ik heb gewoon lol in mijn hobby, en zo hoort het in mijn ogen :) Ik vind het altijd zo zonde om op een gitaar te spelen als je er ook gewoon naar kunt kijken, als een schilderij..... :razz:

Ik probeer zoveel mogelijk gitaar te spelen, en dat is zo'n anderhalf uur per dag als ik geluk heb. Ik hoop binnenkort een keer een beetje fatsoenlijk stukje op te nemen en dan op sounds te gooien, maar dat kan nog wel een tijdje duren :oops:

Anders Destium
12 maart 2004, 22:05
wat ik me nou altijd afvraag, jullie zijn altijd zo gigantisch aan het klooien met je gitaren en altijd nieuwe(re) shit kopen. kunnen jullie eigenlijk wel een beetje spelen en kom je daar ook aan toe?

Gitaren verzamelen en er mee kutten is een veel grotere hobby van me dan gitaarspelen. Ik kan voor geen meter spelen, maar dat boeit toch eigenlijk ook niet? Ik heb gewoon lol in mijn hobby, en zo hoort het in mijn ogen Ik vind het altijd zo zonde om op een gitaar te spelen als je er ook gewoon naar kunt kijken, als een schilderij.....

Ik probeer zoveel mogelijk gitaar te spelen, en dat is zo'n anderhalf uur per dag als ik geluk heb. Ik hoop binnenkort een keer een beetje fatsoenlijk stukje op te nemen en dan op sounds te gooien, maar dat kan nog wel een tijdje duren

Mitch
12 maart 2004, 22:08
Ik vind ze niet mooier geworden, maar post wat je wilt :razz:
(Zeikerds :roll: )

Maar hoe zit het nou met Wave World ? Houden die uitverkoop ??????
Anders ga ik moregen effe lijken pikken :( :) :(

NeeraDJ
12 maart 2004, 22:15
Thanks Anders, ik heb evt. ook nog wel interesse in creme toppers voor m'n RG3120, MSN doet een beetje kut maar ik vraag er nog wel naar bij Lacrymosa wanneer ie het doet.

@Carpe diem: Lees de post van Anders nog eens door. Wanneer ik iets verander aan m'n gitaren is het om de bespeelbaarheid of sound te bevorderen. Cosmetische dingen horen er gewoon bij, je koopt toch ook liever een gitaar met een carved top en bindingen dan een gitaar met een effen finish. En of dat je gitaar nou beter maakt..? Staat gewoon leuker en je zult merken dat je er zelf ook meer plezier aan hebt

Mithrandir
12 maart 2004, 22:18
Ik ga mijn epi ook maar eens customizen, heb hier nog mooie knoppen liggen, rustig aan beginnen. Ik voldoe aan de eisen van Carpe Diem om te mogen prutsen aan je gitaar, want spelen kan ik idd niet. Want dat kan niet samen natuurlijk, prutsen aan je gitaar en kunnen spelen.

Oh, en over dat posten, ik lees liever dit dan dat geouwehoer in off-topic, daar word ik pas echt verdrietig.

Aca Ilic
12 maart 2004, 22:25
Way to go Anders ! Het belangrijkste is dat je het leuk vindt om te knutselen aan de guitar. Had je toevallig ook zebra's met kreme-kleurige covers i.p.v witte?

slayurrr
12 maart 2004, 22:30
Ik vind 't wel vet zo ! 8-)

Anders Destium
12 maart 2004, 22:45
Hier zijn de mogelijkheden bij mijn vaste "adresje", je moet voor de lol ook eens kijken hoe goedkoop Dimarzio's daar zijn... Hij mag alleen niet meer naar Europa sturen :evil:

http://www.universaljems.com/cart/bobbin.htm

Als je een gitaar van $10 koopt, die naar die knakker toestuurt en hij zet de Dimarzio's erin mag het weer wel, alleen jammer dat er max 2,5 hum in de meeste gitaren past :wink:

Ik weet niet hoe het met de verkrijgbaarheid van de verschillende kleuren in Nederland zit, maar zo zwaar zal het pakketje uit de VS ook niet worden :wink:

Nielsje
12 maart 2004, 22:48
ik zou zelf gewoon witte toppers genomen, en dan ff mooi airbrushen :)


trouwens, mag ik je er ff op aanmerken dat je donders mooie gitaren bezit? die prs is geweldig.. en ik mag dan geen ibafan zijn, .. deze is echt mooi, goed bezig !

NeeraDJ
13 maart 2004, 00:38
Holy shhhhh, die DiMarzio's heb ik nergens anders zo goedkoop gezien, althans niet nieuw :o ! Weet je zeker dat ie niet naar Europa shipped? Ik zit er aan te denken om die chromen toppers te halen voor m'n Ibanez, staat toch leuker :-D . Net het onderdeel dat ik zocht heeft ie niet, aldus een output jack, haal ik morgen wel ff bij Peer Dellen. Kwam je pakketje trouwens gewoon langs de duane (ik las dat hij niet graag meewerkt aan het "versoepelen" van de controle) en heb je met Paypal betaald? Goed verpakt?

Ik heb nu al Q Parts Skull knobs uit de USA bestelt, maar ik zal de volgende keer echt eens hier kijken (tenzij hij ze zelf maakt)! Wat is trouwens het verschil tussen de twee manieren waarop je het internationaal kunt laten shippen, behalve de prijs dan?

Thanks for the link dude! :-D

Anders Destium
13 maart 2004, 08:42
Ik heb nog geen aanslag gehad van de belasting en nu al 3 keer bij universaljems gekocht (inderdaad via paypal). Ik heb in augustus samen met Ibanez Rulez nog een stapel Dimarzio's besteld (zonder dat we invoerbelasting hoefden te betalen :lol: ). De onderdelen komen bijna allemaal van AllParts.

De man van universaljems (Brian Calvert) is een geschikte knakker, als hij alle onderdelen bij elkaar heeft (als je Dimarzio's bestelt moeten ze nog gemaakt worden) duurt het zo'n 7 dagen met "normale mail", met priority was het 3 dagen!

The Mule
13 maart 2004, 11:19
Hey Anders, mooie keus die knoppen, nooit begrepen dat de Artist ze wel standaard heeft, en de (met alle respect) 'gewone' Custom die zwarte knoppen meekrijgt. edit: of is dat een verschil tussen de 22 en 24-fretters, nou ga ik twijfelen... Die z/w zebra's geven hem gelijk de Santana-look, erg gaaf, maar persoonlijk zou ik de zwarte spoelen aan de buitenkant doen. Maar ja, da's dus persoonlijk! Leuk trouwens om te zien dat m'n ouwe JPM nog in blakende gezondheid verkeert. Die verkoop heeft toch mede de aankoop van mijn PRS mogelijk gemaakt, die jou ook weer een beetje heeft aangestoken, dus de connecties zijn aanwezig :)

Braindead
13 maart 2004, 14:36
Zou iemand by the way ook ff die website van die toppers hier kunnen posten.
Ben hem kwijt.

B.V.D.

:chicken:

BLOK182
13 maart 2004, 14:44
Toppers vind ik niet echt vet, maar die knoppen op de PRS, ik heb mijn zwarte knoppen ook voor die verruild 8-)