PDA

View Full Version : Mooi geluid uit mijn plectrum krijgen



Flip
12 maart 2004, 17:39
Hoi, ik speel nu zo'n drie maanden gitaar, 't gaat al aardig maar ik zit met een vaag probleem. Ik heb een akoestische btw.

Ik gebruik nu een 1.5 mm paarse dunlop plectrum, eerst speelde ik met dunnere maar volgens velen op het internet kan je sneller spelen met een dikke. :) Morgen ga ik er weer eens wat kopen en echt uitproberen welke ik het lekkerst vind, maar ik dwaal af.

Ik hou mijn plectrum niet evenwijdig met de snaren, omdat je dan niet kan blijven steken, maar als ik dit doe krijg ik er geen 'zuiver' geluid uit bij de dikkere snaren.
Vooral bij het naar boven 'picken' is er iedere keer heel kort hetzelfde geluid te horen, als dat je de zijkant plectrum heen en weer over de snaren schuift.. net zo mooi dus.
Dit komt denk ik doordat de plectrum niet in ene de snaar aanslaat als ik hem schuin houdt, maar er heel kort langs schuift.

Ik kan het niet zó goed uitleggen, maar ik denk dat dit niet hoort.. het is niet zo'n gigantisch groot probleem, maar het moet op te lossen zijn! Ik begin me er namelijk aan te ergeren. :)
Dus wat doe ik fout? Help me :p