PDA

View Full Version : Janken en janken !!!



CJ
13 maart 2002, 12:18
Weet iemand welke versterker die bluesgitarist gebruikt in de Grolsch reclame ??????? Ik zoek precies die sound:
bij zacht aanslaan blijft de amp "clean"; bij hard aanslaan gaat ķe "crunchen".
(H)eerlijke buizensound !!

Wie geeft me de gouden tip ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CJ op 2002-03-16 12:09 ]</font>

SteavisSmokin
13 maart 2002, 13:17
Welke gitarist? Die oude of die 2 jongere? Nou heb ik die sound niet precies meer in mijn hoofd zitten maar volgens mij was het typisch een Fender sound.
Steven

CJ
13 maart 2002, 13:25
Ik bedoel die oudere !

SteavisSmokin
13 maart 2002, 13:29
Volgens mij is ook dat typisch een Fender sound maar ik zal volgende keer dat die reclame langskomt wat beter opletten, of weet je of die reclame ergens van internet te downloaden is?
Steven

AmplifierF
13 maart 2002, 19:54
" bij zacht aanslaan blijft de amp "clean"; bij hard aanslaan gaat ķe "crunchen".
(H)eerlijke buizensound"

Als je hier naar op zoek bent kan ik je een effectenpedaaltje van Ibanez aanbevelen.
Zoek naar een "Ibanez tube screamer" ik heb er ook een doet et leuk op een Fender amp trouwens

JV
13 maart 2002, 20:27
me koch doet dat ook precies. gewoon clean tot je een beetje hard gaat aanslaan en dat wordt ie heerlijk crunchy

Marshallover
14 maart 2002, 08:39
Ik denk dat het geluid wat die bluesgitarist uit z'n gitaar haalt, grotendeels ligt aan de gitaar waarover hij speelt. Het is namelijk een echte bluesgitaar. Kijk maar naar de gitaar van BB King !!!

Mitch
14 maart 2002, 08:48
OK, het hangt er een beetje vanaf hoe fel je elementen zijn, maar het hangt toch vooral van de gain van je versterker af.
Clean bij zacht/normaal aanslaan en crunch bij hard slaan krijg ik met een beetje geduldig instellen zelfs uit mijn AVT50. Ik zie dus het probleem niet zo !

Nocki
14 maart 2002, 10:17
bij elke buizenamp (mits niet te veel overdrive ) die overstuurt door de level te ver open te draaien is dit effect te krijgen.
dit werkt ook met je volume knop.
overdrive met je volume open en clean met je volume net open.
transistor amp proberen dit ook tegenwoordig na te bootsen maar klinkt niet perfect

succes
Nocki

siscu
14 maart 2002, 11:35
volume open en master volume dan...?als je volume helemaal open is en jouw master volume te laag afgesteld, het word "samba pa ti"! Evenwicht zoeken ,het is de woord,zelf met transistoren gat het goed,wel ja,niet zo mooi als met buizen,ok! Fender?niet Mesa Boogie?
grtz. Siscu

WesMontgomery
14 maart 2002, 17:51
Volgens mij is dat een typisch Fender '59 Bassman ge(i)luid. Wat een versterker!! Wat een prijs!!!!

jpb
14 maart 2002, 23:27
Ik denk niet dat ie het geluid uit een pedaal haalt (en zeker geen tubescreamer), of dat het oversturing is van meerdere pre-amp buizen. Het lijkt mij nog het meest op een tweed Fender of een remake daarvan (b.v. Victoria). Die versterkers hebben meer 'mid' dan latere fenders en zijn erg aanslag-gevoelig. En natuurlijk gitaar snaren, techniek, feel, etc. maar dat sperrkt vanzelf Ik ben zelf altijd verbaast als een goeie gitarist op mijn spullen speelt. Zo'n gelweldig geluid krijg je niet makkelijk, anders zou je het vaker horen.
Hans

SteavisSmokin
15 maart 2002, 13:31
Inderdaad...net zoals je janken en janken hebt, en bier of grolsch, heb je ook overdrive uit een pedaaltje of echte eindbuizen overdrive van een versterker die lekker opengeschroeft is. Het enige waar je dat geluid uit kan halen is een oude Fender of een kopie daarvan zoals net al gezegd is. De Marble versterkers hebben ook dat geluid wat je zoekt (www.marble-amps.com).

Hans, nu ben ik ook wel benieuwd wat voor spullen je dan hebt! :smile:
Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-03-15 13:33 ]</font>

jpb
15 maart 2002, 16:03
Helaas heb ik zelf geen tweed fender, maar veel jazz/blues muzikanten speelden er in de jaren 50 op (en op Gibson amps, b.v. GA-75), ook omdat er toen niet veel anders was. Zelf heb ik een '64 tremolux met grotere OT (FNS), een '76 princeton met Weber C10Q en een Carlsbro 'lijk' uit 1974. Ik hou van cleane versterkers (jazz); reverb geef ik niet om; overdrive doe ik met TS9/808 mod; VL sparkle drive; en voor de vette fuzz een soulbender. Gitaren: '75 fender tele custom en '48 Gibson L7 met oude DeArmond pu voor jazz. Groet,
Hans

gangsta
15 maart 2002, 21:33
Op 2002-03-15 16:03, schreef jpb:
Helaas heb ik zelf geen tweed fender, maar veel jazz/blues muzikanten speelden er in de jaren 50 op (en op Gibson amps, b.v. GA-75), ook omdat er toen niet veel anders was. Zelf heb ik een '64 tremolux met grotere OT (FNS), een '76 princeton met Weber C10Q en een Carlsbro 'lijk' uit 1974. Ik hou van cleane versterkers (jazz); reverb geef ik niet om; overdrive doe ik met TS9/808 mod; VL sparkle drive; en voor de vette fuzz een soulbender. Gitaren: '75 fender tele custom en '48 Gibson L7 met oude DeArmond pu voor jazz. Groet,
Hans


das niet slecht he?.....

Erik
29 oktober 2002, 13:02
die reclame is te vinden op:
http://info.omroep.nl/ster
Daar zijn bijna alle reclames te vinden.

Groetjes
Erik

Ibanez RuleZ
29 oktober 2002, 13:05
ik dacht dat er op de achtergrond een marshall stond... maar dat lijkt me erg sterkt dat het daardoor is gespeeld.

harrald

Negative K3 fan
29 oktober 2002, 14:56
Een gitaar met humbuckers en een oude fender versterker (deluxe oid) moet het doen.

JV
29 oktober 2002, 16:09
er staat idd een marshall cab. maar volgens mij staat er als hij gaat zitten en het biertje pakt toch echt een silverface fender achter hem. ken ook wel een koch zijn nog trouwens.

Paradoxia
29 oktober 2002, 17:12
Ik heb ook een Fender Deluxe (een tor), maar voort een tor haalt hij erg goed het Fender geluid met buizen! Het geluid krijg je als je de gain van je OD kanaal (fender) op plm 2/1,5 draait. Lekker :smile:

Chiel
29 oktober 2002, 19:22
Dikke snaren en een hoge output doen al wonderen. Een setje 011 op mijn Wolfgang en ik krijg het zelfde effect op mijn Bassman 50' (mits op zeer hoog volume).

sash
29 oktober 2002, 19:52
Nou, die hoge output hoeft niet perse. Ik kan met een setje 011 met hoge aktie en de tubescreamer met de gain dicht ook dat geluid benaderen op m'n strat :smile:

Guinness
30 oktober 2002, 21:34
Alleen ouwe bluesnegers kunnen dit geluid krijgen, geloof ik. Ik ben nog geen ouwe bleusneger.