PDA

View Full Version : Klassiek ???



Botticelli
20 augustus 2001, 13:52
Als klassiek geschoolde gitaarspeler speel ik nu al jaren op een klassieke gitaar.... niet goed maar ook niet slecht, wel wordt ik ziek van het constante zelfde toontje. Laatst bij een vriend elektrisch geprobeert en dat vind ik geweldig. Nu wil ik een electrisch instrument kopen maar na het lezen van dit forum is de verwarring (lees mijn verwarring) groot. Wat kunnen jullie als ervaren elctriekers adviseren ? ik zoek dus een electrische gitaar met een combinatie van klassiek geluid gepaard gaande met mogelijke electronische geluiden, als je snapt wat ik bedoel....
Ik had zelf een budget van maximaal Hfl. 1250 in gedachtte, niet wetende of dit voldoende is. De versterker koop ik appart, wellicht met een of ander effectenpedaal, op dit moment is de keuze van een gitaar belangrijk, nogmaal een advies iemand ? en bij voorbaat bedankt .......

wiegersma
21 augustus 2001, 00:58
Er zijn wel klassieke gitaren die electrisch versterkt kunnen worden. De body van deze gitaren is van voren hetzelfde als een 'echte', maar de body is smaller en heeft niet echt een klankkast. Hij moet dus echt versterkt worden. Dit heeft overigens weinig te maken met het geluid van een solid-body gitaar.
Een semi-akoestische gitaar zou ook geen optie zijn, want er zit weinig 'klassiek' in, net als die apparaten met f-gaten.

De kloof in de combinatie klassiek/electrisch is groot. Op een versterkte klassieke gitaar kun je natuurlijk allerlei effecten loslaten en dan helemaal je eigen sound creëeren, zoals niemand anders doet en dan dus beroemd worden.

Misschien weet iemand anders nog iets?

taylor
23 augustus 2001, 20:10
hmm en electrische met een piezo element zo ook kunnen maar dat klinkt meer als akoest,voor ƒ1200,00 kom je ze niet snel tegen.

je moet dan wel ook en apparte versterker(akoest amp) hebben alleen voor je piezo element,want anders klint het niet al te best.

Ibanez
23 augustus 2001, 22:33
dat word lastig, anders koop je gewoon een mooie gitaar en een effectepedaaltje met een rustig effectje erop, en ga je daar je klassieke stukken opspelen.
(een versterker zou ook nog handig zijn.)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-23 21:33 ]</font>