PDA

View Full Version : akoestische gitaar op het podium



Nocki
12 maart 2004, 09:13
test

Nocki
12 maart 2004, 09:14
Hoi.

ik speel al een tijdje als gastmuzikant ell. gitaar.maar ik wil me nu ook een beetje gaan richten op akoestische gitaar.
ooit al een s een dunne epi gehad met een piezzo ellement maar ditklonk niet super. en het ging ook rondzingen. later met een rubber plaat in het klank gat was dat minder maarhet geluid was ook gelijk een stuk doffer.

kunnen jullie me meer vertellen over akoestisch spelen op het podium. wat het beste is. piezzo of ingebouwde mic. het is de bedoeling omniet op een kruk te moeten zitten met eenmic. voor het klankgat ,maar meer om beweegbaar te kunnen blijven.

ideeen over welke gitaar, pu's en versterker zijn welkom. ik heb hier nog geen kaas van gegeten en alle hulp is welkom.

ik wil nog even niet kijken naar een budget of iets dergelijks. ik ben mezelf aan het orienteren en hoop over een jaar te kunnen beginnen met nieuwe projecten ed.

iedereen alvast bedankt.

NOcki

piezo
17 maart 2004, 17:19
Kijk eens een paar onderwerpjes terug!

martijn bouhuys
28 maart 2004, 21:12
Ik gebruik takamine op het podium
dat gaat HEEL erg goed, je moet geen gitaar met ingebouwd microfoontje gebruiken, die gaat gelijk al rondzingen.
LET OP het geluid op het podium moet niet hard staan. Ik heb daardoor nooit last van rond zingen
gr Martijn

martijn bouhuys
28 maart 2004, 21:13
Ik gebruik takamine op het podium
dat gaat HEEL erg goed, je moet geen gitaar met ingebouwd microfoontje gebruiken, die gaat gelijk al rondzingen.
LET OP het geluid op het podium moet niet hard staan. Ik heb daardoor nooit last van rond zingen
gr Martijn

gertdm
29 maart 2004, 21:04
Een duet systeem is het beste. Zelfs een minder goede akoestiese gitaar klinkt daarmee versterkt fantasties.
Het rondzingen is waar, maar dat hangt wel van je afstelling af en de positie waar je staat. Zelf heb ik n LR BRaggs en die is gewoon erg goed.
Ik kan de signalen splitten en de balans tussen microfoon en piezo instellen. Maar oke, het is geen goedkoop systeem.

Daarom kan ik me voorstellen dat je kiest voor een geodkopere oplossing.

Als je voor n piezo kiest dan zijn er diverse mogelijkheden. Een eenvoudige Fishman stage is al prima.
Highlander is iets duurder maar ook iets beter.

Takamines zijn gebouwd om versterkt te klinken. Ze hebben hun diensten bewezen, maar inmiddels is er zoveel verbeterd op het gebied van piezo systemen dat ik eerder zou kiezen voor n goeie akoestiese gitaar met een piezo.

Zelf laat ik momenteel een goede akoestiese gitaar bouwen.
Ik heb ervoor gekozen om een Fishman matrix te laten inbouwen en een externe blender op mn versterker te zetten waarmee ik de klankluren verder kan regelen. Geen geboor dus verder.