PDA

View Full Version : trillen



mirage
13 maart 2002, 01:39
als ik de lage e aansla, dan trilt ie een beetje tegen de frets bovenaan de hals, als ik de action een beetje opschroef is het niet meer hinderlijk of hoorbaar, maar zodra ik in drop D ga spelen is het totaal drama.

is zoiets gitaar eigen of moet ik gewoon is bij de winkel langslopen om 'm beter te laten afstellen?

ekkerman
13 maart 2002, 09:44
zou aan de brug of top nut kunnen liggen ,misschien moet de hals holler of rechter of misschien zelfs gevlakt worden ga even langs een bouwer voor goed advies als je de gitaar dat waard vind .

ekkerman
13 maart 2002, 09:46
in jouw geval is hans pluut in amsterdam ( ik meen dat ie in de tweede jan steen straat of zoiets woont ) het dichtste bij kijk maar even in het telefoon boek als je het echter echt niet kunt vinden en je bent echt geinterresseert mail me dan maar even dan zoek ik het wel op ik moet het wel ergens hebben.

sash
13 maart 2002, 16:20
Ik denk dat het niet zo dramatisch is, je hals zal wel gewoon een beetje bijgesteld moeten worden...

SteavisSmokin
13 maart 2002, 17:47
Of probeer eens wat dikkere (bas)snaren, als je hem naar D stemt dan neemt de kracht op de snaar af waardoor hij wijder trilt en daardoor klettert hij dus steeds weer op het fretboard.

sash
13 maart 2002, 18:00
Ja idd, Andreas Kisser van een band waarvan ik de naam nu ff niet weet, speelt wel is Drop-Cb en daar gebruikt ie een setje 0.13-0.58 voor...

mirage
13 maart 2002, 19:34
mijn gitaar valt gewoon nog onder garantie, nu 2 maanden oud, en met normale stemming was het probleem prima op te lossen door action wat op te draaien maar in drop D toch wel irritant.

dick witte laat dit soort bijstel dingen ook onder de garantie vallen, alleen ben ik niet zo vaak meer daar in de buurt door afstudeerstage dus ik wil er niet voor niks heenslepen met gitaar in de trein enzo