PDA

View Full Version : Met wat zou ik nog kunnen ruilen



My Dying Bride
11 maart 2004, 21:14
test

My Dying Bride
11 maart 2004, 21:16
Ok ik heb dus nu een line 6 spider II 210 http://www.line6.com/spiderII/images/aboutIt/models_210_off.jpg
Maar het geluid blijkt nu niet te zijn wat ik zocht , Dus zou ik willen ruilen , maar wat is 'ruilbaar' ofzo met mijn line 6 , Mischien een Valvestate o.i.d

k ga er tuurlijk geen jmc 900 of laney vh100 van krijgen maar wat zou wel moeten lukken ?

My Dying Bride
11 maart 2004, 21:19
http://www.line6.com/spiderII/images/aboutIt/models_210_off.jpg
Ok ik heb dus een line 6 spider II 210 gekocht maar het bleek mijn soort geluid toch niet te zijn , dus zou ik nu graag met iemand willen ruilen
MAAR
wat is nu eigelijk 'ruilbaar' voor een spider II Mischien een valvestate ofzo
Tuurlijk krijg ik geen JMC9000 of Laney VH100 ofzo , maar op welke adverstenties moet ik dan wel reageren ?

BLOK182
12 maart 2004, 09:05
Je kan het ding verkopen, en misschien wat geld bijleggen? Laney VH100 heb ik trouwens getest met Laney cab, wat een schel rotding, brrrr. Met een v30 cab (bijv. marshall) is het al wat beter, heb ik gehoord, maar nu vond ink het maar een butding, kan der niks aan doen :wink:

My Dying Bride
12 maart 2004, 16:59
heeft nogtans toch een goede reputatie? :P

Diedo
12 maart 2004, 17:01
opeth haalt er anders verdomd goede geluiden uit...

My Dying Bride
12 maart 2004, 18:47
dacht ik dus ook ,
Maar ik ging er vanuit dat wijnig mensen hier opeth kende

Swan
12 maart 2004, 19:00
t is "weinig" niet wijnig

en opeth is n bekende band onder mensen die naar metal luisteren dus zo wonderbaarlijk is het niet.....
hoelang heb je die amp nu al?

My Dying Bride
12 maart 2004, 20:30
3Maand , en ongeveer elke setting al gehad , Uuren voor mijn versterker gezeten proberen te regelen , op het line 6 forum gezocht, maar toch niets

Ps.Zijn hier dan zoveel metal fans?

Diedo
12 maart 2004, 21:19
wel een redelijk handje vol...
En opeth heeft echt een baggervette sound! maar die zit natuurlijk ook in je vingers :)

My Dying Bride
12 maart 2004, 21:36
en in een prs custom 24

Iced Dragon
13 maart 2004, 14:05
hey
ik ken Opeth al van voor iedereen er naar luisterde :roll:
heb de drummer en bassist nog in m'n auto vervoerd, op zoek naar sigaretten.

maar, MDB, niet geinteresseerd om een vs265r te kopen??
:wink:

lupoloco
13 maart 2004, 14:11
en in een prs custom 24

en jackson rr geloof ik

Fuhgawz
13 maart 2004, 14:53
Ik hou niet eens van metal en ik ken Opeth, dus zo onbekend zijn ze helemaal niet.
Het beste kun je denk ik je Line6 verkopen, vervolgens naar een gitaarwinkel gaan om versterkers te testen en eentje kopen die je wel bevalt.

andoni
13 maart 2004, 16:38
hmm ik zou voor je hem verkoopt toch nog eens deftig alle functies uitproberen. Ik heb hier een Line6 Spider I 212 staan (de eerste versie: dus 2x12" speakers en 100 Watts). Ik was in den beginne ook wat teleurgesteld, maar toen heb ik de handleiding eens deftig gelezen, heb ik de TAP-functie ontdekt. Door de tap-knop ingedrukt te houden en aan een switch te draaien krijg je extra functies.

Bvb bij mijn amp:
TAP + treble verder open draaien = een sprankelender geluid
TAP + drive = Andere gain. Van smooth mesa achtig naar ranzig marshall achtig
TAP + channel volume = van 50 Watt naar 100 Watt
en zo verder (er bestaan ook combinaties voor noise gate en nog wat dingen)

Dit kan echt veel verschil maken naargelang welke gitaar je hebt. Toen ik mijn amp pas had stond hij op een vrij rare setting maar na wat prutsen kreeg ik toch echt wel een vette sound (Recto-simulatie, meer mid dan standaard voor een wat minder gescoopte klank, een beetje delay voor wat extra resonantie...), al moet ik er wel bij zeggen dat hij op wat hoger volume beter tot zijn recht komt.

Al bij al moet je er rekening mee houden dat dit nog steeds een budget amp is, en je ook dat een Valvestate (imho) minder vet klinkt.
Verder is het bij een modeling amp gewoon prutsen eer je een goed geluid krijgt. Bij mij bijvoorbeeld vond ik het Rectifier geluid te dun en iel klinken. Na wat meer midden erbij te draaien, de alternatieve gain-setting te kiezen en een heeeel klein beetje snelle delay er bij te voegen kreeg ik een sound die ik echt wel lekker vind. Alleen voor te soleren gebruik ik wel eens wat anders, bvb het Insane-kanaal met wat minder gain dan standaard, de overdreven "sprankel" eruit enz...

pint
13 maart 2004, 18:06
met m'n line6 flex2 xl met floorboard b.v. :-D

My Dying Bride
14 maart 2004, 09:18
meen je dit ? :P
en iced dragon , jou had ik denkik al aangesproken over een ruil

Iced Dragon
14 maart 2004, 09:48
eenruil idd... :-? :roll: :wink:

sorry heh, maar ik wil iets engl-achtig dus heb ik cash nodig :)

My Dying Bride
14 maart 2004, 11:40
ach ja ik heb zoveel nodig :razz:

Swan
14 maart 2004, 12:39
toon zit ook in je vingers heh :p en ik denk voor t budget wat je hebt die spider best aardig klinkt

My Dying Bride
15 maart 2004, 15:56
Ik val dan toch voor iets minder high gain achtig