PDA

View Full Version : nieuwe gitaar 450 euro



christian
12 maart 2002, 18:12
ik denk dat ik over een paar weken een nieuwe western gitaar wil kopen maar zouden jullie me kunnen adviseren wat voor een gitaar ik het beste zou kunnen kopen ik zou graag een gitaar met element en cutaway willen hebben maar verder weet ik nog niet precies wat ik zou willen kopen en ik heb nog niet op veel westerns gitaren gespeeld dus ik weet ook niet welke nou het beste klinkt voor ongeveer 450 euro als jullie me advies kunnen geven heel graag

groetjes christian

jaccoos
12 maart 2002, 18:54
een yamaha cpx5 of apx5 zijn het proberen waard.

Sjaak_H
12 maart 2002, 19:18
Komt ie weer: probeer eens een Seagull S6 of M6

Erik
12 maart 2002, 19:25
He Christian,

Kijk eens bij "koop advies/sugesties AUB"
Hier staan ook een aantal bruikbare tips bij.

Greetzzz
Erik

Kjiratsiekoedel
12 maart 2002, 20:37
Moet je er ook nog een versterker bij???

christian
12 maart 2002, 22:35
nee een versterker wil ik nog niet gaan kopen die wil ik later kopen maar dankje wel voor jullie reacties

groetjes christian

Leen Kap
13 maart 2002, 22:51
Inderdaad: Seagull S6. Voor dat geld kun je echt niet beter krijgen. Trap niet in de val om een fraai ogende Crafter te kopen. Ziet er prachtig uit maar de kwaliteit wisselt enorm en kijk ook maar eens naar de aktie (afstand snaren-fretboard). Een Seagull speelt veel makkelijk en klinkt prima.

matthew
14 maart 2002, 09:34
Sorry Leen, maar ik heb zelf een aantal Ginsons en één Crafter van E 980,-. Zwart en verder alles met goud afgewerkt. Je hebt gelijk, het oogt hel mooi en het is ook heel mooi afgwerkt maar verder klinkt ie als een dijk. Dus nou niet meteen weer die Crafters af gaan zitten zeiken. Als ik hem naast mijn Gibson leg, tja, dan hoor je het verschil echt wel. Maar we hebben het hier over iemand die nog nooit op een western heeft gespeeld. By the way, Takamine is ook een hele redelijke optie. Heb echter gen ideeof deze in de door jouw genoemde prijsklasse te verkrijgen is.
Succes met je aankoop.

Take care.

Mattt.

matthew
14 maart 2002, 09:39
Christiaan,

Nog even in de rebound. Je zou ook eens een Cort 100 F kunnen proberen. klinkt goed als je kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding en heeft een origineel ingebouwd Fishman Element.

Groet,

Mattt.

Leen Kap
17 maart 2002, 11:48
gegeven het feit dat een fishman f 350 kost dan kun je nagaan hoeveel geld er overblijft voor de gitaar zelf............... alle waar naar z'n geld dus..........

christian
23 maart 2002, 13:45
zouden jullie misschien een paar goeie merken van ongeveer 450 euro kunnen geven want ik wil graag in alkmaar een gitaar kopen dus die zullen vast niet alle merken hebben en als jullie me een paar merken geven zal die er in de winkel vast wel zijn

christian
23 maart 2002, 13:48
deze merken heb ik al yamaha cpx5 of apx5, Seagull S6 of M6,cort100 F

Leen Kap
27 maart 2002, 22:21
En............. welke gitaar is het geworden?

christian
27 maart 2002, 22:58
het is de crafter SE 15 geworden ik vind het best wel een goede gitaar zit element en cutaway in en was 514 euro

dirkw83
28 maart 2002, 11:34
wat was het ook weer met crafter? ziet er goed uit, MaAr. Nou ja, als hij lekker klinkt :smile:

christian
28 maart 2002, 14:54
wat vind jij dan van crafter?

sebass
28 maart 2002, 19:47
Ik heb op echt veel akoestsiche gitaren gespeeld van die prijs. Toch ben ik voor de sigma dr-28 gegaan. Deze had het beste geluid en bespeelbaarheid (al is dit erg persoonlijk). De seagull is ook erg mooi qua geluid, maar voor mij had hij een te lagen actie ik moest het veel te hard indrukken (dit hebben de sigma's uit Korea geloof ik ook). De crafter wel erg mooi maar toch het geluid was niet vol genoeg.

Probeer gewoon zoveel mogelijk gitaren uit, heb ik ook gedaan en uiteindelijk kom je uit op de gitaar die het best bij jou past en het best aan jouw eisen voldoen. Over geluid en bespeelbaarheid kan ik alleen een subjectieve mening geven, dus see for yourself...

sebass
28 maart 2002, 19:48
Ow je hebt er al een gekocht. Nou hij is zeker heel mooi er was alleen nog iets wat je eraan moest veranderen de brug iets uitvijlen ofzo. Ik weet het niet meer.