PDA

View Full Version : Line6 edit met Pod XT



nickless5@hotmail.com
11 maart 2004, 15:58
Heb vandaag line6 edit geinstalleerd. Eerst nieuwe firmware (1.05) er ingezet en een flashupdate gedaan. Maar helaas line6 edit ziet mijn podxt niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Groetjes,
Dick

Bouke
11 maart 2004, 20:29
Hey,

Hoe heb je 'm aangesloten op je pc?

Bouke

nickless5@hotmail.com
12 maart 2004, 07:33
Heb hem aangesloten via usb kabel. Maar heb het ook geprobeerd met midikabel. Pod xt wordt wel gezien door pc anders had ik hem ook niet kunnen flashen en voorzien van nieuwe firmware. Alleen line6 edit ziet mijn pod niet. Heb hem gisteren ook nog op andere pc geprobeerd maar dit gaf het zelfde resultaat.

peveo
12 maart 2004, 10:04
Moet je geen Java applet installeren?
Kan me iets herinneren van mijn Pod .

harrie-beton
12 maart 2004, 14:56
je hebt een extra java applet nodig, is die gedownload?

ik heb guitarport 2 en die werkt erg fijn samen met USB en mijn POD xt.

Bouke
12 maart 2004, 15:32
Hey,

Als je L6Edit kunt starten dan heb je al java want het is een java-programma. Je moet altijd eerst de Pod aanzetten voor je het programma start. Voor afsluiten is het net anders om, eerst programma afsluiten en dan pas je POd uit anders blijft het zaakje hangen (dit is een known bug waar aan gewerkt wordt)

Als je alles goed hebt geïnstalleerd en je bent up-to-date qua software in de PodXt (dus USB-firmware 1.06 en Flash firmware 1.05 - deze moeten beiden voor de laatste versie 1.99.81 van L6Edit in de Pod zitten) moet je in L6Edit aangeven welke poorten je gebruikt voor de communicatie. Klik op 'Configure' midden bovenaan in je scherm. Als je via USB connect, kies je bij Midi In Pprt voor 'Line6 PodXt' en dat doe je ook bij Midi Out Port. Als je dit hebt ingesteld, druk je op 'ok' en sluit je het programma af. Daarna het programma weer opstarten. Als alles goed is ga je nu direct naar het 'library scherm' waar alle patches staan en haalt L6E automatisch je patches uit de Pod binnen. Doet 'ie dit niet, klik dan weer op 'Configure' en kijk even of de juiste poorten nog geselecteerd zijn. Klik ook eens op de detectbutton naast 'current product'. Als je goed hebt aangesloten herkent het programma je POdje vanzelf.

Succes!

O ja, Guitarport 2.0 is ook erg mooi, maar ik vind het voordeel van L6Edit dat de editor alle functies in 1 venster open heeft. Mooi overzichtelijk. Tevens kun je alle parameters makkelijker met getallen invoeren. Ik vind Guitarport mooier en L6Edit praktischer.

Groets,

Bouke