PDA

View Full Version : Orange amps



steeph
12 maart 2002, 15:01
Wie kan mij wat meer vertellen over deze versterker; wat is het geluid, hoort ie meer bij de fenders, marshalls, vox-en, zijn ze duur etc etc.

Thanx

jaccoos
12 maart 2002, 17:57
ik heb een tijdje geleden op deze versterker gespeelt. ze zijn in nederland alleen bij stand by in utrecht te koop. volledig met de hand gebouwd, klasse A versterker. geluid is vergelijkbaar met een vox of fender. Echt het proberen waard en als je heel lang spaart kun je er 1 kopen. ze zijn niet goedkoop. luister maar eens naar racoon. de gitarist, dennis, speelt met zo'n versterker.

GuitarMaster
13 maart 2002, 20:21
Check Kid Rock, zij spelen alleen maar op orange

steeph
14 maart 2002, 10:35
Ik zag Incense afgelopen vrijdag op zo'n ding spelen. Ik heb zelf een twin reverb (fender dus) maar ben meer van het ruigere geluid, zeker geen metal enzo (met band spelen we overigens radiohead achtige muziek)

Dus wil in de toekomst ook een vox, maar nu zag ik en hoorde ik die orange...tis wel een beetje een 'cult' ding, maar ja...nooit van te voren afschrijven natuurlijk!

Alleen in Utrecht te verkrijgen en te beluisteren dus?

jaccoos
14 maart 2002, 13:28
that's what i said. zij zijn importeur. misschien staat er ergens anders wel een 2e hands maar dat weet ik zo niet. maar echt het proberen waard

lomat
17 maart 2002, 20:04
Over welke Orange amp wil je wat weten.
Ik heb er diverse gehad. Nu een OR-80 overgehouden + een Matamp GT-120. Zeer cleane amps, alleen als je ze loslaat, dan vrees ik dat zelfs Ed overstag gaat. De OR
bijt als de hel. De GT-120 is helder / warm.
Ze raken je op "gut" hoogte. Wel voldoende input geven (dus humbuckers!).

treblemaster
18 februari 2003, 23:58
Onze andere gitarist heeft nog een "originele" uit de jaren '70 (top +kast). Heeft ie goedkoop kunnen kopen vor de orange "hype". Klinkt echt heel warm en clean tot hoge volumes (hij gebruikt een distortion pedaal voor de distortion). Hij heeft 'm nog nooit helemaal open gedraaid (dan was ik nu waarschijnlijk doof geweest).

niels5150
19 februari 2003, 09:56
orange is niet alleen in utrecht verkrijgbaar hoor! Je kan ze testen bij Waveworld in Culemborg of bij de JukeBox in Boekel!