PDA

View Full Version : Kent er iemand het merk Legend??



freakystyle
11 maart 2004, 15:21
Hallo!

Mijn eerste gitaar was een Legend strat model. Het is een goedkoop gitaartje maar klinkt best goed ondanks de multiplex body... Wie heeft er info??

GuitarMaster
11 maart 2004, 17:50
Wij hebben een Legend in t muzieklokaal.
Sorry, maar ik vind het echt een van de beroerdste gitaren waar ik op gespeeld heb.

guitartub
11 maart 2004, 19:56
Een leerling van me had een Legend Strat,
daar was hij helaas snel op uitgekeken, NIET DOEN DUS! :(

ieme
11 maart 2004, 21:14
is dat niet die zooi van Wehkamp? ownee das Animal...

wietse
11 maart 2004, 22:29
nee wehkamp is amuse , niet animal the animal is een goede gitaar vergeleken bij die amuse dingen. (m'n eerste was een animal :oops: )

freakystyle
12 maart 2004, 10:04
Ja vinden jullie hem echt zo slecht??
Ik heb nu een fender std. strat en die is veel beter maar ik vond de legend toch niet heel slecht. Tenminste k heb wel een mindere bespeelt maar weten jullie waar hij gebouwd wordt enzow? Zal wel china/korea/indonesie ofzo zijn...

Spirit of Strings
14 maart 2004, 01:47
nee wehkamp is amuse , niet animal the animal is een goede gitaar vergeleken bij die amuse dingen. (m'n eerste was een animal :oops: )

Sorry Wietse, maar Wehkamp heeft wel degelijk ook The Animal verkocht begin tot midden jaren '90. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet meteen te betekenen, dat dat ding slecht is.

Er betstaan 2 merken "Legend". Het ene is een Canadees kwaliteitsmerk ( http://www.legendguitars.com/navi.php?action=home ), het andere is een merk, dat op allerlei Aziatische gitaren wordt gezet. De stratocasters zijn middelmatig, maar de Rickenbacker 330 kopie bijvoorbeeld is tot aan iedere schroef volkomen identiek aan de Tokai en inderdaad ook ERG goed. (bovendien deugt het model van de kop ook, dit in tegenstelling tot de Johnson-kopie)

guitartub
14 maart 2004, 10:04
Er betstaan 2 merken "Legend". Het ene is een Canadees kwaliteitsmerk ( http://www.legendguitars.com/navi.php?action=home ),

Idd, het Canadese LEGEND ken ik van kwaliteitsversterkers bmw buizen-amps, die het hier echter niet gered hebben, ik kom ze iig nergens tegen.

Lacrymosa
15 maart 2004, 08:48
Mijn allereerste elektrische gitaar was een legend, is nu mn experimenteer gitaar

Ik heb em helemaal gerefinished, en tijdens het strippen kwam ik er achter dat het toch echt maar 2 stukken alder was waaruit dat ding gemaakt was, nou zal et niet de beste kwaliteit hout zijn, maar ik had multiplex verwacht

CheerS!!

Harry
15 maart 2004, 11:54
er is nog een derde 'Legend', en dat was een klein bedrijf dat eind jaren '70, begin '80 zeer goede gitaarversterkers bouwde. Helaas zie je ze nooit meer.