PDA

View Full Version : Blof



Echoes
12 maart 2002, 14:49
muzikaal niet superinteressant...maar leuke teksten en melodietjes. Ik hou absoluut niet zo van veel nederlandse muziek/bands, maar vind dit wel leuk. En ze kunnen nog ECHT zingen ook. Die live cd is ook erg goed vind ik...

Kitaarhiero
12 maart 2002, 14:51
Ja die laatste CD is ook niet slecht, ze worden steeds meer een gitaarband. eerst was het vooral toetsen.

Echoes
12 maart 2002, 14:52
hij speelt alleen beetje raar gitaar...weetnie, ziet er gewoon debiel uit zoals ie speelt :smile: maar dat boeit niet

moretel
12 maart 2002, 15:21
Ik snap de teksten niet altijd maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb een paar CD's van Blof en andere Nederlandse bands maar ik draai ze maar heel weinig.
Afgelopen weekend de nieuwe CD van Kane gehoord, ik moet zeggen dat dat niet verkeerd klonk. Ik was aangenaamd verrast zogezegd.

sleep_to_saturate
12 maart 2002, 15:43
Ik heb wel respect voor die jongens. Ze hebben een aantal steengoeie nummers. Ongeveer de enige nederlandstalige muziek wat ik wel aan laat staan als het voorbij komt op tv of radio.

Dila
12 maart 2002, 16:01
ik heb wel respect voor ze ofzo, maar ik vind die muziek zo verschrikkelijk saai...

christian
12 maart 2002, 16:06
wat voor muziek vind je dan wel leuk?

Echoes
12 maart 2002, 16:24
het overgrote deel van de jeugd wil alleen maar herrie in de vorm van een snelle beat en gitaar met veel distortion
(denk ik soms)
In een disco kunnen ze niet meer uit hun dak gaan als de muziek niet kneiterhard staat, en er een grote dreun vanaf komt. Maar goed dat zal wel aan mij liggen...
een rustige band als Blof is daarom denk ik minder leuk voor de wat jeugdigere mens...

Dila
12 maart 2002, 16:55
Op 2002-03-12 15:06, schreef christian:
wat voor muziek vind je dan wel leuk?


grunge/punk/metal... maar dat was al bekend

Echoes
12 maart 2002, 17:07
dat bedoel ik..

suzanne
12 maart 2002, 19:45
ach blof mag er wel wezen maar het is mijn smaak muziek niet! daarbij vind ik een optreden van hun doodsaai ze spelen en zingen maar verder niks! beetje leven in de brouwerij hou ik wel van!!

enuuh ik hou absoluut niet van die nietzeggende schreeuwende en bongkende herrie hoor!!

Kitaarhiero
12 maart 2002, 22:06
Ik vind Blof niet slécht... maar wel een beetje saai... en ze mogen wel eens wat snellere nummers maken. :razz:

Luca P
12 maart 2002, 22:23
Muzikaal vind ik ze wel goed.
Die zanger Pascal heeft wel een lekker geluid in zijn Tele.
De teksten vind ik wel wat wazig af en toe.
Maar ik let niet zo erg op de inhoud van songteksten. De muziek moet gewoon goed klinken.

Echoes
13 maart 2002, 10:26
psies!

Markie
13 maart 2002, 14:10
Op 2002-03-12 15:24, schreef Echoes:
het overgrote deel van de jeugd wil alleen maar herrie in de vorm van een snelle beat en gitaar met veel distortion
(denk ik soms)
In een disco kunnen ze niet meer uit hun dak gaan als de muziek niet kneiterhard staat, en er een grote dreun vanaf komt. Maar goed dat zal wel aan mij liggen...
een rustige band als Blof is daarom denk ik minder leuk voor de wat jeugdigere mens...


Wat jij signaleert is van alle tijden en is een kwestie van smaak. Ik val ook niet meer onder de jeugd (28 jr) maar hoop NIET dat ik het straks ook over "herrie van de jeugd" heb. Met alle respect voor wat je van die muziek vindt, maar wat ik bedoel is dat de muziek die jij in jouw profiel hebt staan bij interesses, "jaren 60/70" in DIE tijd ook door ouderen/anderen gezien werd als de "herrie waar de jeugd tegenwoordig naar luistert".

Smaken verschillen en dat is van alle tijden, maar misschien is het wel zo dat wat oudere mensen gemiddeld genomen (dus niet iedereen) naar wat rustigere muziek luisteren, en andersom.

Zelf hoop ik een van de uitzonderingen te zijn die op zijn 60-ste niet alleen nog Dire Straits speelt (die ik wel erg goed vind) maar ook PunkRock of Metal of weet ik veel wat te blijven spelen. Zal er alleen wel niet uitzien op een podium: grijs, kromme rug en dan keihard Limp Bizkit uit de versterkers - maar dat ter zijde.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-03-13 13:12 ]</font>

moretel
13 maart 2002, 14:52
Ach bij ons thuis is het een "strijd" tussen rock muziek (erg breed) en R en B en alle House, Trance, Britney en klonen. Mijn 3 dochters vinden de muziek van mijn vrouw en mij maar niks. En vise versa, lekker op elkaars muziek afgeven. Gelukkig hebben ze allemaal een eigen installatie (had ik vroeger niet) maar op mijn 40 ste hou ik nog steeds van veel heavy en alternatieve muziek. Leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken denk ik.
Zeg Markie speel jij in zoetermeer in een band? Onze band oefent altijd in de Boerderij.

Markie
13 maart 2002, 15:55
He Moretel

'Spelen in een band' is een groot woord voor wat ik op dit moment doe en dat heeft niet met ambities te maken maar met gebrek aan ervaring.

Ik speel net anderhalf jaar elektrisch gitaar en dan kun je gewoonweg nog niet heel veel, al oefen ik dagelijks fanatiek en met plezier.

Heb les bij CKC en sinds dit seizoen is daar ook een 'bandles' geintroduceerd. Dat houdt in dat je in een samengestelde band zit (d.w.z. je kende de mensen vooraf nog niet) en onder leiding van een leraar wat nummers gaat spelen. Dat is erg leerzaam maar niet echt te vergelijken met een 'echte' band van vrienden bijvoorbeeld (denk ik)

Hoe zit dat met jouw band en de Boerderij??
Oefenen jullie daar alleen (ik neem aan dat jullie ruimte afhuren) of treden jullie ook op. En welk genre als ik vragen mag?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-03-13 14:57 ]</font>

moretel
13 maart 2002, 16:23
Wij oefenen elke vrijdag.
We zijn met z'n zevenen en spelen pop, rock.
We maken eigen nummers (nederlands en engelstalig) en coveren het een en ander (Pink Floyd, Gary Moore, Dire Straits, Posies, Rem). De laatste tijd niet zo vaak opgetreden maar in mei hebben we weer een feestje waar we kunnen spelen.
We hebben wel al in de Boerderij gestaan en in Fullhouse. Maar de concurrentie is groot.
Ik heb nooit les gehad , maar die cursussen in het CKC lijken me wel leuk.
Mijn persoonlijke muzieksmaak ligt meer in de hoek van placebo, smashing pumpkins e.d. maar ja een band is altijd een compromis. Maar samenspelen met anderen blijft altijd leerzaam.

Markie
14 maart 2002, 09:39
Klinkt goed

dirkw83
14 maart 2002, 09:43
moretel; heb je dochters? En nog joints roken? Knap hoor :wink:

Ik vind blof ook wel goed. Vooral die niet-depri liedjes - die nieuwe vind ik minder van 'wie legt me uit ' zijn wel ok.

Moretel, welke teksten snap je trouwens niet?

Echoes
14 maart 2002, 10:25
ik luister eigenlijk nooit naar de tekst om hem te begrijpen..als het maar lekker klinkt.
Wat boeit het dan waar het liedje over gaat?
Muziek heb je toch om te luisteren...anders ken je beter een boek gaan lezen als je wilt weten waar tekst over gaat

dirkw83
14 maart 2002, 10:59
Oh boy...Echoes, hoe oud ben je.

Echoes
14 maart 2002, 11:15
hoezo? wat dnek je?

dirkw83
14 maart 2002, 11:25
Niet ouder dan 17...of je bent niet erg intelligent - sorry dat ik het zeg :smile:

Echoes
14 maart 2002, 12:25
hoezo ben ik niet intelligent? leg uit
(ik ontken het niet :smile:))

dirkw83
14 maart 2002, 12:35
:smile:

Nou, ja, kijk, muziek luister je vaak toch wel degelijk om echt naar de tekst te luisteren lijkt me. Heb je nooit dat je op bed gaat liggen om te luisteren naar wat zo'n artiest vertelt, naar wat er in zijn hoofd omgaat? Ik denk dat je als je dat niet doet, veel van een nummer kan missen.

Maar je ben dus inmiddels al wel 17? :smile:

Echoes
14 maart 2002, 12:38
njaa goed dat zal dan wel aan mij liggen, maar ik ga inderdaad nooit een nummer luisteren om te horen waar de tekst over gaat. Meestal als ik het wel versta wat ie zingt..dan snap ik er toch geen @#$ van...
dus tja..of dat met me intelligentie te maken heeft...zou best kunnen ja :0)

Echoes
14 maart 2002, 12:43
maar als je niet naar de tekst van een nummer luisterd ben je jonger dan 17 of niet intelligent volgens jou?

dirkw83
14 maart 2002, 12:49
Als je 16 bent, kan ik me vrij goed voorstellen dat je niet naar teksten luistert. Dat deed ik ook niet. Maar als je wat ouder wordt - laten we zeggen 18 - dan moet er toch een knop omgeschakeld worden, tenminste, dit gebeurt vaak. Zo niet, ja, ik denk echt dat dit dan bij mensen gebeurt die ofwel de ganze dag ladderzat zijn ofwel gewoon alleen willen feesten ofwel zulke dingen gewoon over het hoofd zien. Dit kan echt aan intelligentie liggen ja maar dat is normaal, daar is intelligentie ook voor :wink:

Ik meen dit serieus. Mensen die minder intelligent zijn dan anderen denken vaker niet hard over het leven na en zullen minder snel geneigd zijn om echt naar teksten te luisteren. Dit is echt een feit; mijn vader deed bijvoorbeeld vroeger de lts en luistert nu nog steeds naar muziek omdat hij het instrumentale eraan fantastisch vindt. Niet erg, maar het verdedigt wel mijn standpunt. Je mag het ook niet eens zijn met me maar ik praat wel volgens de feiten.

Markie
14 maart 2002, 13:10
He Dirk &amp; Echoes

Interessante discussie.
Nog een point of view: veel liedjesschrijvers hebben de wijsheid ook niet in pacht en dus eigenlijk niet veel zinnigs te melden. Dat vertaald zich in grappige teksten maar zonder dat deze echt boeiend zijn.
Hiermee zou je kunnen stellen dat semi-intelligente mensen goed naar de tekst luisteren omdat ze denken dat ze dan 'intelligent' zijn, maar daarmee eigenlijk alleen bezig zijn om zich te verdiepen in de denkbeelden van een wietrokende tiener uit Seattle of wherever.

Echt intelligente mensen snappen dat ze van die tekst geen beter mens worden en hun kijk op de wereld er niet door veranderd. Gebruiken daarom de muziek om zich eens los te rukken van de zaken van alledag, gewoon lekker ontspannen door naar de muziek te luisteren zonder te veel over teksten na te denken.

De feiten zijn soms hoe je ze bekijkt, denk ik Dirk. Voor alles is wat vaak wat te zeggen. Ik zelf ben wel geinteresseerd in teksten, maar kom vaak tot de conclusie dat ik er niet te veel over na moet denken (wat schiet ik er mee op) en ga vervolgens weer lekker simpel van de muziek genieten.

Kun jij je hier in vinden?

Markie
14 maart 2002, 13:11
En wat is trouwens intelligentie?
Ooit gehoord van boeren wijsheid - kun je je ook aardig mee redden.

Muziek is van iedereen.

dirkw83
14 maart 2002, 13:15
Mmmja, deels. Tja, kijk, genoeg schrijvers hebben wat zinnigs te melden. Je moet de goeden er alleen uit plukken. En als je goed luistert kun je er ook wel achterkomen of een tekst zinnig is. Everbody hurts van REM is overduidelijk. Van de band is af te lezen dat hun teksten inhoud hebben. The end of the world as we know it gaat over het niet zeiken om kleine dingen. Nou, dan ben ik benieuwd waar Losing My Religion over gaat. Ik weet het niet.
Ik wil vooral zeggen dat intelligentie het nadenken over teksten stimuleert. Het wil niet zeggen dat het dan ook per definitie gaat gebeuren.
cobain, je seattle tiener, schrijft ook maar meer uit zijn eigen leven. Niet over hoe de samenleving handelt maar wel over hoe hij vindt dat hij er instaat en wat hij voelt. Bij nummers als teen spirit en rape me zul je daarom gauw denken dat het geen waarde heeft. Maar geloof me, het is heel moeilijk om een tekst zonder goede inhoud te schrijven. Telkens wanneer ik een tekst schrijf, heeft die een bepaalde inhoud. De kunst is om die er uit te halen denk ik. Soms is dit erg moeilijk.

Wat is het nut van het begrijpen van teksten? tja, je moet er voor open staan. Sommige mensen houden van computers, sommigen niet. sommigen houden van het heelal, sommigen niet. Je kunt je best interesseren voor wat schrijvers te melden hebben, maar het hoeft niet. Daarom is een nummer meer dan tekst alleen.

dirkw83
14 maart 2002, 13:16
Op 2002-03-14 12:11, schreef Markie:
En wat is trouwens intelligentie?
Ooit gehoord van boeren wijsheid - kun je je ook aardig mee redden.

Muziek is van iedereen.


Was is intelligentie. Ja, het is heel wat maar de vraag is of je er wat mee kunt. Sommigen zijn erg intelligent en worden boekhouder. Tja, dan is boeren wijsheid genoeg. als je echter psycholoog wil worden of iets dergelijks, heb je denk ik meer nodig.

Echoes
14 maart 2002, 13:20
Ik ben dat niet geheel met je eens. Wrom zou je op die leeftijd naar teksten willen/moeten luisteren en ze ook begrijpen waar ze over gaan?! Ik zie daar niet echt een noodzaak in hoor. Ik luister muziek omdat ik het lekker vind klinken of omdat ik er een gevoel bij krijg...en niet omdat het liedje gaat over het een of het ander. En nogmaals..de meeste liedjes heb ik geen idee waar ze nou precies over gaan al weet ik wel de tekst.
En ik heb vaker basgitaar gespeeld dan dat ik ladderzat was. En feesten doe ik ook amper (aangezien ik in het weekend met band moet werken). Ik zeg absoluut niet dat ik intelligent ben..maar dom ben ik nou ook weer niet. En ik denk juist ontzettend veel na over het leven en hoe alles in elkaar zit.
Je standpunt zal ongetwijfeld gebaseerd zijn op feiten. Maar dat hoeft niet perse voor iedereen te gelden..in ieder geval niet voor mij :smile:

dirkw83
14 maart 2002, 13:23
daarom zeg ik ook...intelligentie schrijft niet voor dat je naar teksten wilt luisteren. Het stimuleert het wel. Als jij er niet de behoefte aan hebt, prima, maar de kans dat iemand die - laat ik het noemen - slim is dat wEl doet, is vrij groot. Zeker als hij/zij graag nadenkt over levenszaken en dergelijke.

Echoes
14 maart 2002, 13:32
kans is vrij groot..maar dus niet 100% :smile:

Echoes
14 maart 2002, 13:33
probleem bij mij is trouwens ook vaak dat ik er geen bal versta van wat ze nou eignelijk zingen (jah dat zal aan mij liggen)

Markie
14 maart 2002, 13:37
Ik ben zelf een erg rationeel persoon.
Daarom misschien niet minder intelligent (laat anderen dat maar beoordelen).
Echter, heb dus inderdaad niet de behoefte om
achterliggende gedachten overal uit te halen.
Dat zal wel de reden zijn waarom we er beiden een iets andere kijk op hebben Dirk.

Kan me goed vinden in Echoes die gewoon wil luisteren en genieten, maar moet toegeven dat ik soms toch ook onder de indruk ben van teksten en daarvan geniet (Bob Dylan om maar iets te noemen).

Mark

Markie
14 maart 2002, 13:39
Op 2002-03-14 12:33, schreef Echoes:
probleem bij mij is trouwens ook vaak dat ik er geen bal versta van wat ze nou eignelijk zingen (jah dat zal aan mij liggen)


Is dat bij Engelse nummers? Dan taallessen nemen
Is dat bij Nederlandse nummers (Blof)? Dan ligt het aan het gebrek aan articulatie van de zanger of misschien heb je zelf een gehoorprobleem??

Echoes
14 maart 2002, 13:40
achjaa ik ken ook wel teksten hoor zoals van Pink Floyd..dat hele Wall concert weet ik waar het over gaat enzo..da's wel geinig..en nog wel wat meer nummers.
Maar dat komt meer omdat ik groot fan van ze ben..en gewoon er veel van heb en veel gelezen heb van ze :smile:

Markie
14 maart 2002, 17:43
Tja, dat is toch ook wel een ander kaliber dan Blof.
Blof is leuk om te horen maar van de teksten heb ik ook niet veel onthouden moet ik eerlijk zeggen.
Ja, "dansen aan zee...liefs uit Londen, kaartje uit Praag....zeg me dat ik een klootzak ben...." dat is het zo'n beetje.

Kitaarhiero
14 maart 2002, 19:22
JIJ BENT WEG MAAR DICHTERBIJ DAN OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT!

Luca P
14 maart 2002, 21:01
Voor mij blijft muziek zelf als dé hoofd atractie. Teksten op de tweede plaats. Noem het maar een gebrek aan fantasie, maar zo schrijf ik mijn eigen nummers ook.
Sommige instrumentale composities kunnen me aan het janken brengen.
Zo mooi klinkt het dan. Van een mooi gedicht kan ik stukken minder ontroerd raken.

suzanne
14 maart 2002, 21:41
dus echoes een nummer met de tekst " lalalala" en een goede sound vind jij dus mooi?

door een tekst kan ik behoorlijk geraakt worden de sound eromheen vind ik zeker belangrijk, dat kan me ook raken maar een goede tekst vind ik toch zeker wel een must(?) om een nummer geheel 'goed' te maken!!

Kitaarhiero
14 maart 2002, 22:15
Teksten kunnen enorm raken.
mooie noten ook.
als je een tekst hoort waarmee je jezelf kan identificeren... dan raakt dat.

suzanne
14 maart 2002, 22:19
zo ist!!

Echoes
15 maart 2002, 10:23
Suzanne..nou denk ik niet dat een liedje met lalalala en mooi geluid eronder mooi is..maar als het mooi is..jah dan vind ik het mooi :smile:
Ik heb wat oud werk van Pink Floyd waarbij ze aaaah haaaaha hhaaa zingen (beetje als kerkzang)..nou krijg er kippevel van zo mooi.

Me engels is trouwens wel puik..en me nederlands gaat ook wel, dus daar zal het niet aan liggen. Dat ik teksten meestal toch grotendeels niet versta ligt wellicht aan me gehoor ja :smile: maar ik ben gewoon slecht in gesprekken eignelijk. Ik moet vaak "heh?" zeggen...

dirkw83
15 maart 2002, 11:13
net als dat liedje van gala. freed from desire. Ik wist nooit wat ze zong - trombolice of zo?? Bleek dat het 'strong beliefs' was. Zulke dingen hoor ik echt nooit. Terwijl ik voor engels toch een 8.1 sta en ik het een belachelijk simpel vak vindt. Het makkelijkst van alles eigenlijk....vreemd.


En ja, ik snap ook wel wat echoes bedoelt maar ik blijf erbij dat een tekst mij persoonlijk veel raakt; al is dat niet het onderwerp van discussie. Misschien daarom dat die top 40 mij niets doet.

Echoes
15 maart 2002, 11:46
dirk ik ben het geheel met je eens dat als een liedje je aanspreekt of over je gaat dat het leuk is en mooi is. Maar goed nogmaals, moet je de teksten wel verstaan. En ik ga niet bij ieder liedje dat ik hoor opzoeken wat de tekst is, en dan gaan uitzoeken waar het over gaat...

Kitaarhiero
15 maart 2002, 16:17
er is in elk liedje wat geen gruntcore is wel een keer een woord of zin die je verstaat...

suzanne
16 maart 2002, 13:35
zelfs ik kan dat :wink: haha!

sleep_to_saturate
18 maart 2002, 13:05
Als zonder de tekst de muziek je niet raakt dan is het lied niet goed genoeg. Tekst is voor mij wel belangrijk, maar alleen als versterking of hulpmiddel om een song makkelijker te begrijpen.
Als je zonder de tekst te weten een lied mooi vind heb je die versterking (of hulpmiddel) dus niet nodig.
Maar al te vaak kom ik tegen dat de tekst juist afleidt van het gevoel wat in de muziek schuilt.

Echoes
18 maart 2002, 13:53
mooi gezegd.. :0)

dirkw83
19 maart 2002, 13:39
verschilt per nummer toch hoor. sommige nummers zijn gericht op het muzikale dingen, anderen op de tekst.

alhambra
19 maart 2002, 14:02
Kijk en zou is het nu ook met iedereen die er na luisterd de 1 let op de tekst en de ander op de muziek en weer een ander nergens op en loopt gewoon de rest achterna. Einde discussie of heeft Dirk nog meer onzin te vertellen.

dirkw83
19 maart 2002, 14:06
dank je wel alhambra; het was een heel interssante discussie - dat zou je zien als je de hele topic doorneemt - maar bedankt voor de ongenuanceerde interruptie. Jeminee zeg. Aardigheid en subtiliteit zijn ook moeilijk te vinden tegenwoordig.

alhambra
19 maart 2002, 14:12
ik heb de hele topic door gelezen en wat kan jij dom en arrogant lullen zeg. Slim, dom is allemaal maar relatief maar dat zal jij wel door hebben aangezien je jezelf waarschijnlijk erg slim vind.

FF een rijtje met fijne uitspraken van jou:
Niet ouder dan 17...of je bent niet erg intelligent - sorry dat ik het zeg

Zo niet, ja, ik denk echt dat dit dan bij mensen gebeurt die ofwel de ganze dag ladderzat zijn ofwel gewoon alleen willen feesten ofwel zulke dingen gewoon over het hoofd zien. Dit kan echt aan intelligentie liggen ja maar dat is normaal, daar is intelligentie ook voor

Sommigen zijn erg intelligent en worden boekhouder. Tja, dan is boeren wijsheid genoeg. als je echter psycholoog wil worden of iets dergelijks, heb je denk ik meer nodig.

EN JIJ NOEMT ANDERE MENSEN DOM (incl je vader) LEKKER VENTJE BEN JIJ ZEG.

dirkw83
19 maart 2002, 14:18
eh jaa, natuuurlijk. Dat haal je even leuk uit de context, mijn beste.

jaccoos
19 maart 2002, 14:57
maar het is een feit dat jij denigregend doet over "domme mensen". Volgens mij snap jij niet dat we in deze wereld alle mensen waardevol zijn en zoiets als intelligentie relatief is. dat kun je niet meten, ook niet met een iq test. anders had ik ook makkelijk kunnen zeggen: die dirk doet zo arrogant en voelt zichzelf te goed. hij heeft vast een eq van 75.

dirkw83
19 maart 2002, 14:59
ik doe niet denigrerend over domme mensen. Domme mensen bestaan op zich niet eens; alleen wel om aan te geven wat bedoeld wordt.

alhambra
19 maart 2002, 15:37
Hoezo dit is precies wat jij gepost hebt, lees eerst zelf de complete topic maar ff.
Trouwens ik zie dat je uit lichtenvoorde komt dan moet zoiets als boerenverstand jou wel aanspreken.

Echoes
19 maart 2002, 16:28
ik kon me deels wel in Dirk's standpunten vinden, maar sommige uitspraken vond ik inderdaad wat minder. Maar ik zeg niet dat ie daar wel of niet gelijk in had..
Vond het wel geinige discussie, dus om hier nou zo'n ophef over te maken? :smile:

Markie
19 maart 2002, 16:31
...........

dirkw83
19 maart 2002, 22:20
Aha, dus boerenverstand wordt weer geassocieerd met de achterhoek...wat triest zeg. Ken er nog wel een; de wijzen komen uit het oosten blablabla.

Ik wil mijn argumenten nog wel eens nuanceren maar dan blijf ik bezig. Ik hoop gewoond dat degenen die serieus aan deze discussie hebben meegedaan, mijn punt snappen. Dat ik dingen wat grof zeg is enkel voor de duidelijkheid.

en om te zeggen dat ik onzin zeg? Je moet een meningsverschil niet verwarren met een interessante discussie, Alhambra.

alhambra
20 maart 2002, 09:49
Kijk nu post ik is de dezelfde soort onzin als jij en dan zie je dat niet eens. Trouwens de "wijze" kwamen van een plek die wel iets oosterlijker ligt dan lichtenvoorde.

Omdat ik het niet met je eens ben ben ik niet serieus????

P.s. als jij uit gedacht bent over levenszaken en dat soort dingen dan moet je daarna maar is naar buiten gaan en kijken hoe het in de echte grootte mensen wereld is dan zal je zien dat je aan zogenaamde intellegentie niet altijd zoveel hebt dan komen er nog wel wat andere dingen bij kijken ......dromer.

Echoes
20 maart 2002, 10:11
dirk..handig om je argumenten nog eens te nuanceren dan....ben ik heeel erg benieuwd naar namelijk. Ik kan me namelijk nog niet helemaal in die uitspraken vinden

dirkw83
20 maart 2002, 13:11
"Omdat ik het niet met je eens ben ben ik niet serieus????"
Yeah, right. Denk dat maar dan ... (?)

Nou goed. Met 'dom' bedoel ik niet dat mensen dom zijn maar dat ze gewoon niet hetzelfde IQ halen als mensen die 'slim' zijn, waarmee ik mensen bedoel die relatief een hoog IQ halen.
Verder is het gewoon waar dat wanneer je een hoog IQ hebt relatief snel geneigt bent om goed naar teksten te luisteren dan wanneer je een relatief laag IQ hebt.
Ik zeg dat mijn vader dom is, daar bedoel ik mee dat hij op school nooit echt goede cijfers heeft gehaald. Niet dat dit automatisch betekent dat hij 'dom' is maar het pleit wel voor mijn verhaal dat hij luistert om te genieten en niet om teksten te begrijpen. Maar daar is niets mis mee.

nou ja, zo kan ik wel aan de gang blijven maar ik heb er weinig zin in eigenlijk. Misschien vanavond nog wel ff.

alhambra
20 maart 2002, 13:24
"Yeah, right. Denk dat maar dan ... (?)"

Erg intelligent antwoord.

"Verder is het gewoon waar dat wanneer je een hoog IQ hebt relatief snel geneigt bent om goed naar teksten te luisteren dan wanneer je een relatief laag IQ hebt."

Hoezo gewoon waar, als je het over dingen hebt die gewoon waar zijn dan wil bewijzen (onderzoeken en cijfers) zien, gebeurt vaak dat mensen zeggen dat iets gewoon waar of een feit of bewezen is maar dan moet je dat ook kunnen onder bouwen.

Trouwens het voorbeeld van 1 persoon (je vader) pleit natuurlijk nog niet voor jou zienswijze.

Verder kan je 3 keer een iq test doen en 3 keer een andere score halen dus dat zegt ook niet alles.

Is het dan ook zo dat je denkt dat gitaristen die geen songs schrijven maar alleen muziek of die alleen begeleiden minder intelligent zijn dan songwriters????

dirkw83
20 maart 2002, 13:27
nee, ik zeg alleen dat het wel VAAK zo is en dat intelligentie zoiets STIMULEERT.

Echoes
20 maart 2002, 13:48
Dirk ik denk dat je daar ongetwijfeld gelijk in hebt dat mensen die iets beter hun hersens gebruiken dat die eerder (hoeft dus niet altijd) naar een tekst gaan luisteren, en bekijken wat de zanger probeert over te brengen of te vertellen.

Aan de andere kant...ik ken niemand die dat doet. Sterker nog...degene die ik ken hebben vaak meer moeite met ik als het om liedjes gaat. (en die zijn toch wel iets slimmer dan dat ik ben) Tevens ben ik het ook met je oneens dat mensen die iets dommer zijn (of misschien weer beter gezegd, minder hun hersens gebruiken) minder over het leven nadenken en filosoferen. in ieder geval ben ik het levende bewijs dat dat niet zo is. Maar aan de andere kant zal het overgrote deel van de minder denkende mens er iets minder over nadenken. Dus geef je op zich er wel gelijk in :smile:

dirkw83
20 maart 2002, 13:50
ah gelukkig :smile:

het punt bij mij is idd niet dat je wel nadenkt als je slim bent en niet nadenkt als je dom bent.
Maar ik zie dat je dat begrijpt :smile:

Maar aan de andere kant, als ik mijn zusje zie...die ligt de hele dag voor de tv en ze zapt van tmf naar mtv naar the box en weer terug. Terwijl ze havo kon...het geldt inderdaad niet altijd :grin:

moretel
20 maart 2002, 14:23
Maar als je tekst echt belangrijk vindt ga je toch gedichten lezen? Snap ik meestal weinig van, net als van schilderijen.

Ik ben meer gehoorsmatig ingesteld en muziek moet iets losmaken, vaak als de muziek echt wat doet zijn de teksten ook wel ok.
Maar neem Rammstein, daar snap ik de teksten ook niet zo van of in ieder geval de bedoeling. Maar ook geen zin om me daar in te verdiepen, terwijl ik de muziek wel gaaf vind.
Maar of je geinteresseerd bent in teksten of hoesontwerpen (die goede oude LP)maakt niet uit, het gaat erom hoe je ingesteld bent, als je audiofiel bent ingesteld zegt TV je een stuk minder. Maar als je visueel bent ingesteld zegt de muziek je minder.
Iedereen heeft wat van alles in zich maar de visuele kant overheerst bij het merendeel van de bevolking, die consumeert muziek kritiekloos, als het maar lekker klinkt en als er maar love you baby in geroepen wordt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-03-20 13:24 ]</font>

sleep_to_saturate
20 maart 2002, 14:36
Ja idd.
Heb je ook bij optredens dat je denkt: "Oh ja ik moet nog even lachen anders zeggen ze straks weer dat het leek alsof we er geen zin in hadden."
Meestal als ik weinig met het publiek bezig ben betekent dat dat ik me helemaal aan het inleven ben.
Ik weet niet meer precies wat dat er mee te maken had. maar oh well. :grin:

Echoes
20 maart 2002, 14:40
Dirk..de jeugd van tegenwoordig :smile: Alhoewel, loopt je zusje niet achter? Ik heb het idee dat ongeveer 4 jaar terug meer de tv-generatie was. Kinderen zaten hele dag voor de tv te zappen (ah ik herinner me de discussies met me ouders en me zus). Tv was slecht voor je ogen en weet ik het allemaal. in ieder geval heb ik nu het idee dat de tv op dat gebied is vervangen door de computer. Dat ze nu de hele zitten te chatten/emailen enzo...Dat van tv hoor je nu veel minder heb ik het idee

Echoes
20 maart 2002, 14:45
Maar zou welleens een voorbeeld willen horen van teksten. Goed ik verzin er een paar waarvan ik niet echt een idee heb waar ze overgaan

Queen - Behomian Rapsody
Led Zep - Stairway to Heaven
Nickelback - (dat top40 liedje)

Goed ik ken de teksten een beetje, van behomian rapsody wel beter. Geen idee waar het over gaat.
Dirk..wat zijn jou ideeen bij die nummers..ben benieuwd waar jij vind dat ze overgaan. (behom. rapsody zal ongetwijfeld erg bekend zijn waar het over gaat, maar heb echt geen idee)

moretel
20 maart 2002, 14:48
Op 2002-03-20 13:36, schreef sleep_to_saturate:
Ja idd.
Heb je ook bij optredens dat je denkt: "Oh ja ik moet nog even lachen anders zeggen ze straks weer dat het leek alsof we er geen zin in hadden."

Ik doe vaak mijn ogen dicht i.v.m. concentratie e.d. Ik schijn altijd erg serieus te kijken. Als er muzikaal wat fout gaat begin ik altijd te glimlachen en kijk naar de veroorzaker. Als we het muzikaal goed oplossen dan verschijnt er een brede grijns.

moretel
20 maart 2002, 14:51
Alhoewel, loopt je zusje niet achter? Ik heb het idee dat ongeveer 4 jaar terug meer de tv-generatie was. Kinderen zaten hele dag voor de tv te zappen (ah ik herinner me de discussies met me ouders en me zus).

Nou er is elke dag wel een serie en een of twee andere programma's, ruzie om iets te kijken hoort er nog steeds bij. Er zijn gewoon veel te veel zenders, vroeger was een serie 1 aflevering per week.

sleep_to_saturate
20 maart 2002, 14:56
We wachten op Dirk die zwetend het net afzoekt naar de teksten van deze nummers.. en de gedachten erachter..

...
:grin:

Echoes
20 maart 2002, 15:01
moretel..jah da's waar, maar heb het idee dat je er toch niet zoveel meer over hoort. Misshcien is het geaccepteerd dat iedereen allemaal van die soap en onzin serie's volgd

tjah Dirk...je moet het wel uit je hoofd doen hoor! want jij zegt dat als je een nummer hoort dat je er dan wat bij gaat bedenken..toch?!?!

Echoes
20 maart 2002, 15:18
volgd=volgt :smile:

maarreh Dirk..je mag ook zeggen wat jij dacht toen jij de liedjes hoorde en ging bedenken waar ze over gingen. Ben er benieuwd
(het gaat er niet om of het ook daadwerkelijk klopt)

moretel
20 maart 2002, 15:33
Op 2002-03-20 14:01, schreef Echoes:
Misshcien is het geaccepteerd dat iedereen allemaal van die soap en onzin serie's volgd


Tja de kinderen van toen zijn groot geworden.
Maar er zijn ook heel veel kinderen die s'ochtends al naar allerlei shit kijken, dat heb ik nooit toegestaan. Maar ja al heb ik drie dochters, als ik ze wijs op de vrouwonvriendelijkheid van alle (meestal rap clipjes, maar ook de heavy muziek is vrij typerend soms) kijken ze me aan van waar heb jij het over. The times are changing, was dat niet Bob Dylan die dat al decennia terug zong?
BTW leuk voor Dirk , de teksten van Bob Dylan bestuderen, is ie voorlopiog van de straat.

Echoes
20 maart 2002, 15:41
haha jah..laat'm eerst maar eens antwoorden op mijn vraag :smile:

dirkw83
20 maart 2002, 20:21
Sorry,

Ik had mijn nakomuren op school afgewerkt vóórdat je die reply postte.

Maar hier zit ik thuis (kun je zien omdat ik op school niet een dakje op de e (é) kan zetten).

Bohemian Rhapsody - gaat nergens over. Dat heeft Freddie letterlijk eens gezegd. Het is een aaneenschakeling van leuke muziek.
Stairway to Heaven - ik heb hem nog nooit vol kunnen luisteren. In de lokale kroeg hoor ik hem wel eens op de achtergrond maar de tekst kan ik dan niet verstaan.
This is How You Remind Me - eerlijk gezegd ben ik niet geïnteresseerd in relatie probleempjes :wink:

Vraag er nog eens een paar. Ik kan er zelf wel een paar voorleggen maar ik denk niet dat je dat eerlijk zou vinden. Over Karma Police van Radiohead heb ik nagedacht. En velen denken dat Supergirl een optimistisch liedje is...

Echoes
21 maart 2002, 10:21
frappant dat je Stairway nooit goed gehoord hebt...tis toch een Top100 allertijden hit?!
Maar tis beetje moeilijkje discussie dit. Maar ik ben absoluut niet overtuigd van het feit dat je bij een hoop nummers gaat denken waar ze over gaan. Misschien kun je zelf wat goede voorbeelden geven? En dan bedoel ik niet cd's die je thuis vaak de hele dag draait. Maar gewoon bekende liedjes, of liedjes op de radio die je af en toe hoort.
Dit is niet om je op de kast te jagen, maar ben gewoon erg benieuwd

moretel
21 maart 2002, 10:36
Over all along the watchtower is volgens mij ook veel geschreven, ik speel en zing het vaak, leuk nummer maar de tekst heb ik nooit begrepen.

Echoes
21 maart 2002, 10:59
o, o, o Moretel...ben je zo dom? of iedere dag ladderzat?!

*geintje* :0)

dirkw83
21 maart 2002, 12:11
oh boy. Nou, kijk, die liedjes die je op de radio hoort, die boeien mij dus niet. Ik luister radio als ik aan het werk ben. En dan is het vooral de melodie die aanspreekt.
Het is idd wel vaak zo dat ik luister naar de inhoud. Misschien dat je dat vreemd vind maar het is gewoon een feit voor mij...en misschien is dat wel apart of zo maar het zit er gewoon in. Laatst was Daryl Ann bij B&amp;vD en toen hadden ze ook zo'n liedje. Gelijk begon ik te denken waar Pines and Grenadines op sloeg. Niet dat ik er al uitgekomen ben hoor want dan moet ik het vaker horen.

Echoes
21 maart 2002, 12:20
Ah kijk...dat is beter wat je zegt

"Misschien dat je dat vreemd vind maar het is gewoon een feit voor mij...en misschien is dat wel apart of zo maar het zit er gewoon in."

Je spreekt nu wel iets meer in de "ik" vorm. Wellicht ben jij een van de weinigen die zo naar liedjes luisterd?! Je had het er eerst over dat alleen 'domme' mensen dat niet deden. De meeste van de 'niet-domme' mensen doen dat dus wel..

of zie ik het verkeerd? :smile:

dirkw83
21 maart 2002, 12:22
apart in de ogen van Moretel, bedoel ik. Ik moet alweer oppassen zie ik wel :smile:

Echoes
21 maart 2002, 12:39
:0)

dirkw83
21 maart 2002, 12:40
in mijn omgeving zijn er gewoon veel mensen die wel op de inhoud letten. Quasi iedereen eigenlijk.

Echoes
21 maart 2002, 12:41
hmm..ik geloof je graag. Maar ik ken niemand die daar zo mee bezig is hoor..

dirkw83
21 maart 2002, 12:52
ja maar, jij woont ook in petten. of je kent je vrienden niet goed genoeg :wink:

Echoes
21 maart 2002, 12:56
dat zal het zijn haha :0))

dirkw83
21 maart 2002, 14:03
Ik vind Blauwe Ruis weinig aan. Eerlijk gezegd.

moretel
22 maart 2002, 13:44
Op 2002-03-21 09:59, schreef Echoes:
o, o, o Moretel...ben je zo dom? of iedere dag ladderzat?!
*geintje* :0)

Beide dan als ik het niet snap :smile:, maar nu wil ik het wel weten waar het over gaat en ik ben blij iemand tegen te komen die me dat gaat vertellen,
gelukkig heb ik meer verstand van gitaarspelen.

moretel
22 maart 2002, 13:45
Op 2002-03-21 11:22, schreef dirkw83:
apart in de ogen van Moretel, bedoel ik. Ik moet alweer oppassen zie ik wel

???????

Echoes
22 maart 2002, 15:00
moretel..de vorige berichtjes goed lezen :smile:

dirkw83
22 maart 2002, 20:32
Echoes, als jij nu eens even het hele verhaaltje uitlegt :grin:

moretel
24 maart 2002, 10:44
Ik heb alles weer even doorgelezen en zit nu een beetje bij te komen van de CPC loop (21 km) en deze discussie.
Ik leef nog wel een beetje gezond, moet wel een goed voorbeeld aan mijn dochters geven.

Echoes
25 maart 2002, 10:09
Dirk..ik weet niet eens meer waar het over gaat...Blof toch? Leuke band..leuke teksten met goede melodietjes eronder...Muzikaal niet zo

Kitaarhiero
25 maart 2002, 10:58
Muzikaal begint blof al wat te worden... 't is nu minder piano en meer gitaar... wat ik wel een +punt vind.

dirkw83
25 maart 2002, 10:59
Ja, maar 'ze is er niet' had dat ook al en dat is best oud. Blauwe ruis vind ik toch weer minder. Maar life blijft het leuk. Bij Barend en Van Dorp heb ik ze toen een keer gezien. Was niet slecht, zeker niet.

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 11:29
Hmm Blauwe ruis vind ik nou net weer wel een goed nummer.
Ik let trouwens zelf wel veel op de inhoud evenals Dirk. Maar ben al lang tot de conclusie gekomen dat de meerderheid van de mensen daar helemaal niet op let. Toch blijf ik er intensief mee bezig om allemaal boodschappen en verborgen wijsheden enzo in m'n eigen nummers te verwerken. Maar bijna niemand in het publiek heeft een idee waar de nummers over gaan.. :grin: En dan ben je inderdaad gauw geneigd om de meerderheid als "dom" te bestempelen. Maar dat is dus niet zo. Ze hebben geen behoefte om dat uit te pluizen.

dirkw83
25 maart 2002, 11:32
ja, dat heb ik al proberen uit te leggen, dat *dom* maar een woord is om aan te geven wat ik bedoel. Vind het trouwens wel jammer dat sommige teksten zo moeilijk zijn dat je de boodschap er nooit uit zult kunnen halen. Die hele cd van silverchair bijvoorbeeld (NeonB), dat is zware kost.

Echoes
25 maart 2002, 13:43
Silverchair....hmm ik weet het is vrij bekend, en vind het prachtige naam. Maarreh wat voor muziekgerne is het eigenlijk?
Heb er vrijwel nooit wat van gehoord namelijk. Vraag me niet waarom...

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 16:18
Ja die 1e 2 cd's stelden qau tekst eigenlijk niks voor.
Maar bij Neon Ballroom heeft Daniel er ook heel goed over nagedacht. Ik geloof dat ie een jaar rust heeft genomen en elke dag bijna films heeft gekeken ergens in een hutje.
Ik zal weer 's goed gaan luisteren naar die cd, kijken of ik er wat uit kan halen.

dirkw83
25 maart 2002, 21:47
Silverchair is zeker als je van rock houdt gewoon geweldig. Het is prachtige muziek. Het is échte muziek en die hele cd is gewoon heel erg zwaar. Je moet er écht naar luisteren anders passeert het je een beetje. Niet alleen de teksten maar vooral ook het instrumentale gedeelte er aan. Zo nu en dan wat strijkers er door, of een fluit...van alles eigenlijk. Vooral het laatste nummer vond ik prachtig; steam will rise. Heel surrealistisch. Vereist eigenlijk een goede koptelefoon of boxen. Dat is pas genieten.
Symfrock denk ik.

moretel
26 maart 2002, 09:42
Tekstueel gezien zijn de cd's van Eels ook een aanrader.

Echoes
26 maart 2002, 10:20
ik zalleens op zoek gaan naar Silverchair :smile:

sleep_to_saturate
26 maart 2002, 10:49
He Dirk, ergens in juli komt de 4e cd uit "Diorama" van Silverchair. Hij schijnt wel anders te zijn. Iets minder donker, minder zwaar waarschijnlijk.
Ben benieuwd..

dirkw83
26 maart 2002, 11:09
Ja?!!!!!! TOF!!!!!!!!!!!!!!!!!


Die gaat even gekocht worden (LEGAAL! Wowhahaha!

Bedankt voor de informatie! Ik zat al zo lang te wachten man!

christian
30 maart 2002, 20:32
ik ben heel erg blij dat heel veel mensen wat tegen dirkw83 hebben gezegt want ik was er totaal niet blij mee met wat hij zei maar ik vind dus dat of je nou naar teksten of naar de muziek luistert je bent gewoon allemaal even slim want ik weet zeker dat er mensen met geen of een laag diploma is die heel goed naar de teksten luisteren en gelijk weten wat de tekst over gaat en mensen met een hele hoge diploma die alleen maar naar de muziek luistert en zich niet interreseert in de teksten maar het probleem is ook dat dirkw83 zei "Ik meen dit serieus. Mensen die minder intelligent zijn dan anderen denken vaker niet hard over het leven na en zullen minder snel geneigd zijn om echt naar teksten te luisteren. Dit is echt een feit; mijn vader deed bijvoorbeeld vroeger de lts en luistert nu nog steeds naar muziek omdat hij het instrumentale eraan fantastisch vindt. Niet erg, maar het verdedigt wel mijn standpunt. Je mag het ook niet eens zijn met me maar ik praat wel volgens de feiten."

dat ie zegt dat het een feit is daar heb ik me echt heel erg aan geïriteerd als ie dat niet had verteld dan had ik niet echt erg gevonden want dan zegt ie gewoon hoe die er over denkt maar dit vond ik dus echt niet leuk hij doet echt alsof het echt waar is en niet dat het een mening is alsof het ergens staat dat het echt zo is zoals dirk het zegt

jaccoos
30 maart 2002, 23:22
Op 2002-03-26 08:42, schreef moretel:
Tekstueel gezien zijn de cd's van Eels ook een aanrader.


zijn dat die gasten van Novacocaine for the soul?

Dila
31 maart 2002, 12:53
silverchair is geen symfrock joh!!!!!! hoe kom je daar nou bij. silverchair is GRUNGE!!

dirkw83
31 maart 2002, 16:34
GRUNGE? R*T OP :grin:

Die eerste twee cd's, ja, die waren grunge. maar NeonBallroom toch echt niet hoor. Daarvan kan ik alleen spawn again en heel misschien dearest helpless tot grunge rekenen.

moretel
1 april 2002, 11:02
[/quote]
zijn dat die gasten van Novacocaine for the soul?
[/quote]

Yep

Dila&Kitaar
13 april 2002, 17:44
vergeet blof... Flip Kowlier!!!
da werkt wel...

pimmetje
17 april 2002, 14:16
Ik begin me af te vragen of ik DirkW niet een keer heb gezien bij een optreden...
Onze zanger gebruikt zijn stem als solo-instrument; hij heeft bijna geen teksten en vergeet halverwege de avond die paar die hij wel heeft. Het resultaat is dat hij gewoon allemaal engelse woorden roept, die niets met elkaar te maken hebben, maar wel kloppen als zanglijn.
Eén keer na een optreden liep een gozer van een jaartje of 18 op een ladderzatte zanger af en vroeg 'm bloedserieus waar een bepaald nummer over ging :smile: Hij kreeg alleen een hele verbaasde blik, gevolgd door een enorme lachbui als antwoord.

dirkw83
17 april 2002, 20:19
Nee, dat was ik niet :grin:

Semafoor
17 april 2002, 22:56
jep, eels heeft zeker gave teksten. ("the elephant won't forget what it's like inside his cage"). maar blur blijft toch wel mijn favoriete band, tekstueel en muzikaal gezien is het behoorlijk diep af en toe (en af en toe ook weer niet :smile:).
Blof is mijn favo nederlandstalige band.

Markie
18 april 2002, 13:42
Een goede band Blof, maar niet mijn favoriete NL band.
Daarvoor staat er tussen de goede nummers op de laatste CD nog net iets te veel (g)ruis.

Mark

Neals
22 april 2002, 13:32
tekstueel vind ik goeie bands:

Megadeth:
Afkeer op de maatschappij, geweldig vertolkt

Blind Guardian:
Zeer belezen op gebied van fantasy