PDA

View Full Version : cheap analog delay



bobdieleman
11 maart 2004, 14:51
weet iemand wat de goedkoopste is. Ik heb nul budget, maar wil er gisteren 1 hebben. Tweedehands gaan ze best duur op marktplaats. :o

Mithrandir
11 maart 2004, 15:01
Als je nul budget hebt moet je zorgen dat je meer budget krijgt, of ben ik nu niet behulpzaam? Maar hoeveel is je budget ongeveer, want voor niks heb je weinig.

Volgens mij kan je dan nog beter opzoek gaan naar 2e hands digitale delays (boss, ibanez).

Lucky
11 maart 2004, 15:34
ibanez de7 tonelock is niet analoog maar klinkt wel zo.

anders ergens een oude aria opduikelen. dod heeft er toch ook een?

bobdieleman
11 maart 2004, 16:52
tja, stond een oude washburn op marktplaats maar die ken ik niet en werd al meteen 40 op geboden
wel een leuk dingetje lookwise

Antal
11 maart 2004, 17:33
Als je weinig geld hebt zou ik voor een 2dehands DOD gaan kijken. Die zijn redelijk betaalbaar en best ok.

bobdieleman
11 maart 2004, 18:52
dod dus, k thanks dudes

Nielsje
11 maart 2004, 18:55
Zijn er trouwens mensen hier die de DOD hebben, of hebben bespeeld?

ik wil zelf nog een keer een analoge delay, maar zo'n memory man is zo duur..


en die ga ik voorlopig nog niet zelf bouwen..

Speeddemon
11 maart 2004, 19:05
ik heb een Dod FX96 gehad. Best goed, maar mogelijk 'TE' warm voor sommigen. maximaal 400-500ms delaytijd (dus veel meer dan DM-2/AD9 met hun 330ms).

Ik heb misschien binnenkort een Boss DM-2 te koop, maar die is niet goedkoop kan ik je nu al zeggen.

Antal
11 maart 2004, 19:43
Boss DM-2: €18.000.000,- koopje!

Nee, dat blijkt :wink:

BartL
12 maart 2004, 15:47
:seriousf:

V!N
12 maart 2004, 18:46
Er staan op eBay altijd wel een paar analoge delay pedalen van Johnson, ik heb ze nog nooit boven de 50 dollar zien gaan. Ze leveren maximaal 300 ms.
Er is een verkoper die durft te beweren dat het tot 800 ms kan gaan, trap hier niet in, dat is technisch gezien niet mogelijk met de onderdelen die erin zitten.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3710544035&category=41415


Het kost geen drol en niet alleen heb je dan een nieuwe delay waarvan je kunt zeggen dat hij analoog is, maar je kunt ook nog eens opscheppen dat er op-amps van hetzelfde type inzitten als in de TS-808 !!!

Veel eigenaren vinden dit (om een mij nog steeds onbekende reden) bijzonder stoer. Ookal wordt de op-amp niet gebruikt om mee te boosten, overdriven of scheuren of wat dan ook .. het idee dat er een stukje 808-magie in zit is, is voor hen meer dan genoeg.


De enige nadelen die aan dit pedaal kleven, zijn dat het geluid ervan nergens naar klinkt, de onderdelen binnenin van erg slechte kwaliteit zijn en de constructie waardeloos is.

Nielsje
12 maart 2004, 21:03
hehe, dat zijn toch wel de nadelen voor mij, waarom ik hem niet zo kopen :P

Speeddemon
12 maart 2004, 22:03
Hey V!N, geloof me of niet, maar toen ik een Dod FX96 had (die zegge standaard 450-500ms max haalt), heb ik m intern getweaked totdat ie 1,7 a 2 seconden haalde.
Ja mensen, u leest t goed. Een analoge delay!

Eerlijkheidshalve: t klonk TOTAAAAAAAAAAAL niet meer als een delay, maar als een "Alien Donkey-raping time-phase berillium ring-modulator" :wink:

Hoe dan ook, de eerste 'repeat' (of wat voor sick geluid daar voor door moest gaan) kwam dus pas na bijna 2 seconden.
Volgens hun originele advertenties zou ie 800ms kunnen halen, maar zelfs dan al is je gerepeate signaal verkracht. 450ms is een mooie tussenweg. Relatief lang (voor zo'n kleine analoge delay), zonder AL te veel in te boeten op signaal-verlies.

Mithrandir
12 maart 2004, 22:11
Nu is dus eigenlijk de hamvraag, wil je wel een goedkope analoge delay of kun je beter voor kwaliteit gaan :???:

Lucky
13 maart 2004, 10:16
ik heb een Dod FX96 gehad. Best goed, maar mogelijk 'TE' warm voor sommigen. maximaal 400-500ms delaytijd (dus veel meer dan DM-2/AD9 met hun 330ms).

Ik heb misschien binnenkort een Boss DM-2 te koop, maar die is niet goedkoop kan ik je nu al zeggen.

ik heb nu die ad9 en ga hem naast Speedeys dm-2 leggen...wie weet wissel ik...wie weet niet.
als ik het niet doe zou ik je aanraden die dm-2 te snaaien.
Ik had een dl4 waar ook allemaal "analoge" delays in zitten maar die is heeeeeelemaal weggeblazen door het karakter en de tone van de ad9.
En aangezien de dm-2 vrij vergelijkbaar is zou ik er beslist in investeren als ik jouw was.

Jeroenvanhulsteijn
13 maart 2004, 10:33
Arion heeft een analoge delay die erg goed schijnt te klinken. Die hoeft echt niet meer dan 25 euro te kosten. tis de SAD 1. Tis geloof ik niet heel erg stevig, maar wel heel erg analoog en heel erg goedkoop.

Je kunt ook af en toe van die dynacord echo's voor een leuk prijsje op de kop tikken.

bobdieleman
13 maart 2004, 12:48
foutje

bobdieleman
13 maart 2004, 12:49
mm,tja. of er iets een ts opamp in zit kan me totaal niet boeien (ts'jes vind ik sowieso niet echt spannende pedaLen en ook niet zo functioneel als boost overdrive, want er zijn betere die goedkoper zijn) en 450 mms is inderdaad wel genoeg.

:???: Misschien toch effe wachten op betere beurstijden? Hoewel, misschien toch die DOD. Iemand slechte ervaringen met een bepaald merk delay? Dan kunne die alvast afvallen.

V!N
14 maart 2004, 12:51
Hey V!N, geloof me of niet, maar toen ik een Dod FX96 had (die zegge standaard 450-500ms max haalt), heb ik m intern getweaked totdat ie 1,7 a 2 seconden haalde.
Ja mensen, u leest t goed. Een analoge delay!

Hai Spiet, ik weet dat er behoorlijk wat valt te prutsen in een analoge delay, maar zoals je zelf al aangeeft, het gaat vaak ten koste van het geluid.
De verkoper in kwestie vermeldde er niet bij dat erin geprutst was of nog in geprutst moet worden om 800ms te verkrijgen. Ik zag alleen "analoog" en "800 ms" en toen werd ik nieuwsgierig en ben in het rond gaan neuzen. De eigenaren vinden het niets en de techneuten willen er wel eens eentje kopen voor onder de $ 30,- dan hebben ze in elk geval weer een handje vol onderdelen om andere pedalen van te maken/repareren.

Met betere condensatoren, metaalfilmweerstanden, fatsoenlijke potmeters en jacks zou er misschien wat van te maken zijn. Maar met de tijd en het geld dat je er dan kwijt aan bent, had je al ik weet niet hoeveel andere (semi-)analoge delay's kunnen bouwen die zonder de duurste kwaliteit aan onderdelen al heel goed klinken.

V!N
14 maart 2004, 12:52
De enige nadelen die aan dit pedaal kleven, zijn dat het geluid ervan nergens naar klinkt, de onderdelen binnenin van erg slechte kwaliteit zijn en de constructie waardeloos is.hehe, dat zijn toch wel de nadelen voor mij, waarom ik hem niet zo kopen :PJa, op het het pedaal na is het een goed pedaal.

V!N
14 maart 2004, 13:02
:???: Misschien toch effe wachten op betere beurstijden? Hoewel, misschien toch die DOD. Iemand slechte ervaringen met een bepaald merk delay? Dan kunne die alvast afvallen.

Als ik weinig te besteden heb, ga ik niet op zoek naar een goedkope surrogaat oplossing, maar spaar ik even door. Ik koop liever over een paar maanden een goed pedaal dan dat ik nu een koop die kant noch wal raakt.

De al eerder voorgestelde Ibanez DE7 klinkt als een (iets te) goeie analoge delay. Op de Ibanez pagina's staan wel geluidsfragmenten hiervan. Als je deze ergens tweedehands weet op te snorren, heb je een degelijke en erg bruikbare delay met een "analoog" geluid en niet te vergeten, voor een redelijke prijs.

Ik heb geen idee hoe de DOD klinkt of wat deze waard mag zijn, maar zo te lezen is het een redelijk goedkope met een redelijk geluid ?

En anders spaar je toch een paar maandjes ? De voorpret van een pedaal is altijd het leukste. :)

Speeddemon
14 maart 2004, 17:54
ik heb nu dus een Boss DM-2 (momenteel effe 2) en de Ibanez DE7, en een Dod FX96 gehad.
De Boss is de leukste, maar ik had t liefst gewild dat ie +/-450ms max tijd had. Die Ibanez is zoals V!N zegt net te goed voor een analoge delay (die is dus wel digitaal en heeft maximaal 2,6 seconden delaytijd) en die DOD is ERRRUG analoog, zeg maar TE warm and wollig klinkend. Als je naast die Dod de Boss DM-2 legt, denk je "hmm, deze is wel erg helder voor een analoge delay".... zo donker klinkt die Dod dus.