PDA

View Full Version : welke niet te dure gitaar?



emielow
11 maart 2004, 10:14
test

emielow
11 maart 2004, 10:15
ik wil dus al 2 weken dit topic posten en volgensmij doet hij het nu eindelijk.... dit issum dan:

om dingen te gaan opnemen zoek ik nog een leuk gitaartje "erbij" . ik ben bassist en wil dingengaan opnemen. ik heb een 2ehands fender gezien voor 275. er staat fender stratocaster op de kop, maar wel in het klein squier series, de eigenaar zegt dat hij begin jaren 90 is. is het nou wel een "echte" fender (tis wel een mexicaan) of is het gewoon een squier. ?

en ik heb in een zaak ook nog een gewone squier zien staan (wel van een duurdere serie als de hele goedkope squiers) , nier erg duurvoor 229, dat was deze: (alleen dan met maple nek)

http://www.gitaarnet.nl/photos/80/5695.jpg

hij speelde op zich wel fijn enzo. hij had wel "staggerd poles". dan heb ik nog de keus tussen een normale (met 3 single coils) of een fat-strat. wat raden jullie me aan? of kan ik toch beter voor de fender gaan? of nog andere ideen voor dat geld?

emielow
11 maart 2004, 10:17
het squier logo is overigens in het goud, en niet zwart (zoals hier op de foto lijkt)

iam
11 maart 2004, 11:06
is dat een rode japanse strat die met die squier series op de kop?
zoja, zou ik daarvoor gaan, maar toch nog wat van de prijs aflullen ;)

emielow
11 maart 2004, 12:49
nee het is een witte, met een "normale" kop, dus niet een grote kop. en het is een mexicaan he.. maar wat houdt dat in dan? met squier series?

iam
11 maart 2004, 14:36
normaal zijn de Fender 'squier' series altijd japanse gitaren, correct me if i'm wrong....

freakystyle
11 maart 2004, 15:28
Hey! Ehm volgens mij niet altijd hoor, ze werden voor zover ik weet vroeger in japan gemaakt en nu in een of ander obscuur land. Indonesie of Korea... Correct me if im wrong 2!!

Diedo
11 maart 2004, 16:08
normaal zijn de Fender 'squier' series altijd japanse gitaren, correct me if i'm wrong....

die van mij was inderdaad rood (echt plasticachtig ROOD) en kwam uit japan... het is een lekkere gitaar! misschien andere pickups, maar dat is echt niet noodzakelijk!

EDIT: @freakygast: jij hebt het denk ik over de "echte" squiers, waar niets dan squier op staat. IAM had het over de fenders waar heel klein op de kop nog "squier series" op staat. correct me if I´m wrong 3 :-D

Blijepanda
11 maart 2004, 16:16
Hey! Ehm volgens mij niet altijd hoor, ze werden voor zover ik weet vroeger in japan gemaakt en nu in een of ander obscuur land. Indonesie of Korea... Correct me if im wrong 2!!

Op mijn Squier (van 2,5 jaar oud) staat 'crafted in China'

emielow
11 maart 2004, 21:20
maar wat vinden jullie in het algeneem van de squier waar ik het over heb? dus die op het plaatje? maar dan mete een gouden logo? en staggered poles ? 229 euro waard?

emielow
11 maart 2004, 21:21
waarom komt mijn bericht niet bovenaan?

-robbert-
12 maart 2004, 12:35
Hey! Ehm volgens mij niet altijd hoor, ze werden voor zover ik weet vroeger in japan gemaakt en nu in een of ander obscuur land. Indonesie of Korea... Correct me if im wrong 2!!

Op mijn Squier (van 2,5 jaar oud) staat 'crafted in China'

Jij bedoelt waarschijnlijk een normale squier, men had het hier over de FENDER gitaren met squier klein op de headstock