PDA

View Full Version : Wat voor model Jackson Performer???



Jim Marshall
11 maart 2004, 09:34
test

Jim Marshall
11 maart 2004, 09:36
Hee lui, ik had een discussie over een Performer met de volgende spec's
24 fret normal headstock hals met gecentreerde dots
H-S-H configuratie met Jackson elementen (model onbekend)
slagplaat
5 standen schakelaar
1x volume en 1x tone pot
Jackson licensed floyd rose double locking tremolo

Is het een PS-2 of een PS-4. Volgens mij heeft een PS-4 een reversed headstock terwijl een PS-2 weer een H-S-S configuratie heeft.
Wie het weet mag het zeggen.

Maiden Michiel
11 maart 2004, 12:10
Bij mij is hetr een PS-1 maar dat is waarschijnlijk een fabrieksfoutje

Jim Marshall
11 maart 2004, 12:29
Hoezo fabrieksfoutje? En een PS-1 heeft toch een 22 frets hals?
Of zijn de PS-modellen er in verschillende uitvoeringen?

Maiden Michiel
11 maart 2004, 12:37
Klopt, op mijne staat ps-1 en ik heb exact de specs die je noemt, kijk maar:

http://www.metal-maiden.com/gearpics/gear.htm

Maiden Michiel
11 maart 2004, 12:38
Voor zover ik weet is dit nog de enige PS-1 in zijn soort :)

Maiden Michiel
11 maart 2004, 12:40
http://www.metal-maiden.com/gearpics/jackson1.JPG

belfrink
11 maart 2004, 13:01
Tis inderdaad de PS-1, ik heb de PS-4 versie en die heeft een revearsed headstock en dots aan de linkerkant van het fretboard (heeft een andere naam maar ik kan er effe niet op komen.) :???:

Jim Marshall
11 maart 2004, 14:43
Thanx, ik heb hem bespeeld en gekocht. Voor het geld is het een leuk ding. Supersnelle hals wel.
Jammer dat die 24e fret niet echt gemakkelijk te bereiken is.
Volgens de verkoper is het een PS-2 maar hij is exact hetzelfde als die van maiden michiel alleen zonder die PS-1 aanduiding op het truss-rod deksel. Op het headstock staat alleen Jackson performer.
Dus ik ga er maar van uit dat het een PS-1 is totdat het tegendeel bewezen wordt.
Waar komen deze gitaren eigenlijk vandaan? Korea, Japan, Friesland......?
En wat weten jullie over de pickupīs?

Maiden Michiel
11 maart 2004, 14:54
Korea geloof ik.

Pickups heb ik eht jarenlang goed mee kunnen doen meot ik zeggen.

belfrink
11 maart 2004, 15:12
Mwha, ik vind wel dat de pickups erg snel feedbacken bij hoge volumes en als je veel treble gebruikt.

Jim Marshall
11 maart 2004, 15:36
Ja inderdaad, daar kom ik net ook achter.
Als ik alles (100watt 4x12) vol open draai (ik heb wel eerst gekeken of de buurvrouw thuis was, ze is gelukkig weg...) dan gaat ie echt fucking irritant fluiten. Tis geen normale feedback.....sta er 4 meter vanaf
Het houd pas op als het volume onder 75% komt of als ik de overdrive gain onder 60% zet.

Wat is hier aan te doen? Betere elementen? Welke? Ik vindt dit Jackson geluid wel errug lekker. Adviezen zijn welkom

O ja, de optie "zachter spelen" komt niet in mijn woordenboek voor......
Ik ben nog jong......

Swan
11 maart 2004, 19:00
hoeveel heb je betaald?

belfrink
11 maart 2004, 19:17
Ja inderdaad, daar kom ik net ook achter.
Als ik alles (100watt 4x12) vol open draai (ik heb wel eerst gekeken of de buurvrouw thuis was, ze is gelukkig weg...) dan gaat ie echt fucking irritant fluiten. Tis geen normale feedback.....sta er 4 meter vanaf
Het houd pas op als het volume onder 75% komt of als ik de overdrive gain onder 60% zet.

Wat is hier aan te doen? Betere elementen? Welke? Ik vindt dit Jackson geluid wel errug lekker. Adviezen zijn welkom

O ja, de optie "zachter spelen" komt niet in mijn woordenboek voor......
Ik ben nog jong......

Ik heb dus hetzelfde probleem zoals je al hebt gelezen, ik gooi er dan ook een setje EMG`s in, maar het ligt aan je stijl wat voor elementen je wil, en als de gitaar je bevalt zou ik het zeker doen.

Jim Marshall
11 maart 2004, 19:33
De gitaar bevalt mij prima, lekkere snelle hals en lage actie zonder rammelen.
Maar ik wil wel van dat gillen af. Ik speel hardrock/metal en ben groot fan van kirk hammet z'n geluid. Lekker wat mid en sprankelend hoog dus.
Ik heb gekeken voor emg kh pickup's maar twijfel over die actieve elementen.
Dat fluiten zou trouwens komen door trillende spoelen en dan zou onderdompelen in kaarsvet o.i.d. helpen.
Iemand ervaring hiermee?

Ibanez RuleZ
11 maart 2004, 23:57
alleen doen als je een prof bent (waxen van elementen heet dat). die dingen van Jackson zijn goedkope stock PU's en die zou ik zeker NIET laten waxen, maar er gewoon uitslopen en als je het waard vind ze vervangen.

Een tip; wees voorzichtig met de tremolo van de PS series, want dat zijn waardeloze K&t dingen, ik heb zelf een PS4 gehad en daar heb ik de tremolo van kapotgetrokken, dus OPPASSEN geblazen.

Harrald