PDA

View Full Version : fender vs marshall ruil



jules
11 maart 2004, 09:25
test

jules
11 maart 2004, 09:25
ik heb een optie om mijn fender princeton chorus combo in te ruilen tegen een marshall valvestate half stack zo'n 8100. Wat zouden jullie doen wel of niet.
Ik speel in een coverband dus echt alle stijlen. Op zich vind ik het geluid van die fender prachtig maar soms mis ik wat volume. Wat raden jullie mij aan om te doen ? ruilen of niet

Bigfoot414
11 maart 2004, 10:39
Het is volgens mij al vaker gezegd, maar de Valvestate-series van Marshall zijn nou niet zo geweldig. Als je een beetje genoeg geld hebt, zou ik als ik jou was gaan zoeken voor een leuke buizencombo. Dan heb je over volume niet meer te klagen.

Jim Marshall
11 maart 2004, 10:39
Met zo'n 100W 8100 over een 4x12 cab heb je echt wel volume genoeg.
Je moet alleen van de "valvestate sound" houden. Het is wel een diverse versterker.

coal
11 maart 2004, 11:31
Ik heb ooit ook zo'n valvestate halfstack gehad, het is een vrij vlak grijs geluid, plus dat het clean van die Fender waarschijnlijk beter is. Aan de andere kant levert ie wel genoeg power. Het standaard speakercabinet dat erbij zit vond ik niet zo denderend. Uiteindelijk heb ik destijds bij mijn coverband gekozen voor een Koch, die ik nog steeds heb (buizenbak dus).

coal
11 maart 2004, 11:31
Ik heb ooit ook zo'n valvestate halfstack gehad, het is een vrij vlak grijs geluid, plus dat het clean van die Fender waarschijnlijk beter is. Aan de andere kant levert ie wel genoeg power. Het standaard speakercabinet dat erbij zit vond ik niet zo denderend. Uiteindelijk heb ik destijds bij mijn coverband gekozen voor een Koch, die ik nog steeds heb (buizenbak dus).

coal
11 maart 2004, 11:32
Ik heb ooit ook zo'n valvestate halfstack gehad, het is een vrij vlak grijs geluid, plus dat het clean van die Fender waarschijnlijk beter is. Aan de andere kant levert ie wel genoeg power. Het standaard speakercabinet dat erbij zit vond ik niet zo denderend. Uiteindelijk heb ik destijds bij mijn coverband gekozen voor een Koch, die ik nog steeds heb (buizenbak dus).

coal
11 maart 2004, 11:33
Ik heb ooit ook zo'n valvestate halfstack gehad, het is een vrij vlak grijs geluid, plus dat het clean van die Fender waarschijnlijk beter is. Aan de andere kant levert ie wel genoeg power. Het standaard speakercabinet dat erbij zit vond ik niet zo denderend. Uiteindelijk heb ik destijds bij mijn coverband gekozen voor een Koch, die ik nog steeds heb (buizenbak dus).

coal
11 maart 2004, 11:34
Ik heb ooit ook zo'n valvestate halfstack gehad, het is een vrij vlak grijs geluid, plus dat het clean van die Fender waarschijnlijk beter is. Aan de andere kant levert ie wel genoeg power. Het standaard speakercabinet dat erbij zit vond ik niet zo denderend. Uiteindelijk heb ik destijds bij mijn coverband gekozen voor een Koch, die ik nog steeds heb (buizenbak dus). Je moet je ook afvragen of je elke keer met dat cabinet wilt zeulen...

Bobsterke
11 maart 2004, 11:59
kort maar krachtig

niet doen, krijg je spijt van

JeroenZ
6 december 2004, 04:50
Ik zou ook gewoon sparen voor een vette marshall buizen. Uit ervaring weet ik dat er niets boven marshall gaat. Vox is ook wel oke maar marshall is TOP of the bill :-D :-D

dejohan
6 december 2004, 10:05
Ik zou het ook niet doen.

Quink
6 december 2004, 10:54
No offense JeroenZ, maar zou het veel zin hebben om een negen maanden oud topic als dit nog omhoog te gaan schoppen? :-?

(Bovendien, gezien de gemiddelde omloopsnelheid van gear is hij waarschijnlijk al weer drie versterkers verder :wink: )

jules
6 december 2004, 14:45
ja was het maar waar, ach jeroen je hebt gelijk maar ja we hebben niet allemaal centjes voor een nieuwe limited gibson les paul custom shop honeyburst he. :-D

pol
6 december 2004, 16:27
De valvestate is wel bruikbaar op laag volume, maar als het echt luid moet gaan ben je er toch niet veel mee.