PDA

View Full Version : Speaker Cabinet



Lacrymosa
12 maart 2002, 12:26
Ik wil een 4x12 kopen, welke merk/type moet ik nemen?
Hij moet zeer allround zijn, ik speel 80's metal, Jazz, Blues, progressieve rock/metal.
ik zat zelf te denken aan een koch

oh ja, ik heb een Marshall valvestate 100 watt versterker, maar als ik het geld heb komt daar verandering in.
of kan ik beter gewoon doorsparen en meteen een half stack kopen van het zelfde merk?

cheers!!

pimmetje
12 maart 2002, 14:06
Waarom wil je die 4x12 ?? Je zegt ook dat je van versterker denkt te gaan veranderen.

Als het is omdat je niet tevreden bent met wat je op dit moment uit je Valvestate haalt, kan je misschien beter ff wachten totdat je het geld bij elkaar hebt voor een leuke buizenbak.

Als je dan nog steeds extra speakers eraan wilt hangen, kan je die tenminste afstemmen op wat je dan hebt.

Als je een handige kennis hebt, of zelf handig bent, kan je ook denken aan zelfbouw. Zo'n speaker-cabinet is niet zo moeilijk te bouwen en je kan alle kleine en grote onderdelen heel makkelijk verkrijgen. Veel goedkoper dan kopen is 't niet, maar je kan je eigen speakers uitzoeken.

Nocki
12 maart 2002, 21:30
hoi als je zo divers wilt spelen zou ik eens gaan kijken voor iets in de richting van Elektro voice speakers.

ikzelf heb 2 mesa/boogie cabinetjes met elk 1 evm 200 wat speaker. deze geven precies het geluid door wat de versterker stuurt. dus voor jazz is dat mooi geen vervorming van je geluid en ook niet op een wat hoger volume. kristal helder en mooi maar ook als je harde muziek speelt (ikzelf speel metal en cleane stukjes in onze band) klinkt tie ook fantastisch, het is alleen geen marshall cabinet die gaat "werken" als je speelt dus je hoort echt wat je erin doet. mischien had ik toch liever wat kleinere (10" inch) boxen gewilt ivm de uitspraak maar met een goede preamp en poweramp (in mijn geval dan) komt dat best wel goed

succes Nocki

poeyerke
12 maart 2002, 22:23
De celestion Vintage 30 is volgens mij ook een erg veelzijdige speaker.
Hij klinkt in ieder geval super in alle stijlen. (vind ik!)

Als ik jou was zou ik gewoon een 2e hands Marshall half stack kopen (buizen).