PDA

View Full Version : Track:Schizomaniac, Genre: exp., Lengt:5m20



Mithrandir
10 maart 2004, 23:01
Eine neues track van mijn hand, verwacht niet al teveel virtuoos gitaarwerk, het is slechts een cubase knutselwerkje. Ik had er wellicht
nog wat meer aandacht aan moeten besteden om het af te maken,
maar cubase kwam me de keel uit (11x moeten rebooten).

min-puntjes:
- overgangen zijn niet ok
- drums haperen (cubase/battery bug???)
- tussenstuk is wat te lang
- ....

luister maarrrrrrr:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/schizomaniac.mp3

Barret Wallace
11 maart 2004, 09:43
Hey dude

Klinkt vet man, ik vind je rythym sound cool lekker breed geluid.
Dat rustige stuk klinkt ook lekker beetje dreamy, relaxerend maar toch ook weer creepy :o :wink:

Stukje kritiek:

Bij het begin die leads ik zou die iets meer naar voren laten springen en wat minder in de rythym sound laten zinken.

Maar al met al top gedaan! 8-)


Shakeel

BlackSun
11 maart 2004, 10:33
Klinkt lekker!

Paar puntjes:

* Het wordt af en toe een beetje rommelig, vooral met de distorted stukken lijkt het soms alsof er 4 gitaren door elkaar heen staan te rammen.

* Bij het cleane gedeelte vind ik de achtergronden een beetje..weird, en af en toe een beetje chaotisch, maar dat kan natuurlijk de bedoeling geweest zijn :)

Overall: Lekker stukkie gespeeld!!, Goeie spanningsopbouw etc. thumbs up!

Mithrandir
11 maart 2004, 10:40
Bedankt voor jullie reactie!!

@Blacksun: Er staan idd 3 gitaren door elkaar te rammen op een gegeven moment, ik zou misschien iets meer met stereo moeten doen en de lead partij iets meer naar voren halen (zoals barret al zgt) om dat wat minder chaotisch te laten klinken.

Wat betreft het cleane gedeelte, ik had wat gejammed op die akkoorden die ik speelde en heb daar vervolgens een step-filter op losgelaten om het idd weird te laten klinken, achtergrond is dus wel gewoon gitaar. :)

slayurrr
11 maart 2004, 14:14
Ik vind het cool klinken, best "zweverig" en creepy :o !

Blijepanda
11 maart 2004, 16:35
Leuk stukje, lekkere sound vooral; wat voor amp / effecten gebruik je hier? Je hoort inderdaad wel dat de overgangen niet echt lekker zijn, maar dat is slechts een klein minpuntje :)

Mithrandir
11 maart 2004, 16:37
De amp zijn gemuteerde monsters uit mijn guitarport, reverb is van cubase en ook van de guitarport, delay is van de guitarport. Gitaren SG en Nightingale (ES335), die zijn wel echt.

schaap
11 maart 2004, 18:22
Weird :-?
Op een goede manier :cool:
Een van de weinigen die echt een opbouw gebruikt in een nummer en er dan pas in knalt, ik vind em erg ovaal (evil for all you noobs 8-)), overgang vond ik wel...interessant. En dan doel ik op de overgang van sfeer niet op dat ie niet zo vloeiend is enzo. Tja het is niet slecht man :)

Bosch
11 maart 2004, 19:16
8-)

Hey Mithrandir,

Weer een gaaf nummer! Hij gaat bij de map Palantir. Het is wel gitaargeorienteerd; maar wat je maakt is gewoon sfeermuziek en dat kan ik keer op keer horen. Echt goed gewoon! Wel blijft Palantir in mijn ogen ongeėvenaard.

Blijf ze posten!

Saluut,

~Bosch~
http://www.trea.org/WebLogo.JPG

Mithrandir
13 maart 2004, 13:08
Ik zie nu pas dat het topic er weer staat, het forum is ook ovaal :o

Maar bedankt jongens, toch wel gek dat elke keer als ik iets probeer te maken ik altijd weer uitkom op iets sferisch, soundtrack achtigs.