PDA

View Full Version : Plectratip



Ruud
10 maart 2004, 22:03
Sinds vorige week heb ik de oplossing voor mijn Plectrum-RSI,

Ik speel momenteel nogal veel met plectrum aangezien ik een ramones-cover-rag-enspringband heb en enkele nummers met mijn andere band speel waarmee het gebruik van een plectrum ideaal samen gaat....
Nu speel ik lekker met van die stijve 1mm plectrums en behoud daar tevens genoeg kracht mee in mijn spel. Nadeel is echter dat ze zo glad zijn, hierdoor hebben ze enorm de neiging om uit je hand te glippen. (Je hebt ze met een textuurtje maar die zijn echt niet ruw genoeg).

Door die gladde plectra ging ik dus enorm hard knijpen en kreeg ik last van RSI verschijnselen in mijn duim, dus ik kreeg een tip van onze gitarist, die doet het sindskort ook:

Pak gewoon een hete naald en druk gaatjes in het deel van je plectrum waar je hem vastpakt (dus bijna de hele plectrum), van beide kanten uit. Als de naald erdoorheen smelt drukt ie wat plastic omhoog waardoor je een ruwe structuur krijgt....

Ideaal, geen verkramping meer... misschien zijn er nog meer mensen die er wat aan hebben, met een beetje zweetklauwen werkt het in ieder geval ideaal...