PDA

View Full Version : Slash



Voidhead
10 maart 2004, 21:13
test

Voidhead
10 maart 2004, 21:14
Heb eens zitten kijken op het forum en er is nog geen apart onderwerp over slash te vinden in gitaristen. Dus hierbij:


Wat vinden jullie van slash?


Ik vind het een geweldige gitarist met echt vette solo's en rockende riffs. Hij rocked gewoon hard met een randje blues eraan.
Ook vind ik dat ie gewoon een relaxte performance neerzet en ook dat telt mee vind ik. En z'n sound is ook top.


Kortom bij mij staat ie hoog op het lijstje goede gitaristen.

Billie Joe Armstrong
10 maart 2004, 21:59
http://www.owens2000.fsbusiness.co.uk/wallpaper/Slash.jpg

I rest my case...

el loco
10 maart 2004, 22:35
Slash: de coolste gitarist die ooit de aardbol bewandelde. Hij is gewoon de man, punt.

Sicky61
11 maart 2004, 00:58
Absoluut goed.
Lekker geluid,
koele gear en attitude,prima songwriter en soleert als geen ander 8-)
Dat wisten we toch allemaal al!?

Blijepanda
11 maart 2004, 16:26
Tsja.. Slash, ik vind hem echt heel cool :)

Fuhgawz
11 maart 2004, 18:55
Wat een ongelofelijk fout plaatje is dat trouwens.

ben???
11 maart 2004, 19:40
ik vind t een erg goede gitarist... ik krijg t altijd warm bij de eindsolo van november rain :)

Voidhead
11 maart 2004, 21:00
daarentegen vind ik dit plaatje wel weer erg relaxed:

http://www.slashsworld.com/downloads/wallpapers/april1024.jpg

schaap
11 maart 2004, 23:17
Hij lijkt daar wel een fucking pimp :o

thijsov
12 maart 2004, 18:12
pimp of niet, slasdh blijft meesterlijk
respect :wink:

Sir Peckerkäse
12 maart 2004, 18:37
de coolste gitarist die er is, hij heeft denk ik gitaar spelen voor veel mensen populair gemaakt

youngcoby
14 maart 2004, 12:03
Hij is mijn favoriet.
Zijn geluid is fantastisch (zijn gitaar "huilt" op Estranged op UYI 2)
Solo's vind ik ook goed

Spijtig genoeg is hij LELIJK :-D

Shaggy
14 maart 2004, 14:33
goeie gitarist en supergave imago

Pete Townshend
14 maart 2004, 16:06
Als ik Slash zie, moet ik altijd denken aan Joe Perry.

http://www.distrito22.com/aerosmith/imagenes/joe/bwper.jpg

Pilitev
14 maart 2004, 16:34
Ja die ruled nog veel meer

http://www.joeperrysrockyourworld.com/images/joered.jpg

Anders Destium
14 maart 2004, 23:55
Slash is tenminste geen opa :lol:

Meesterlijke gitarist, de eerste 4 albums van Guns 'n Roses waren een paar van de eersten in mijn collectie :)

hoofd
15 maart 2004, 10:23
Als ik Slash zie, moet ik altijd denken aan Joe Perry.


Slash heeft dan ook meerdere malen toegegeven dat Joe Perry een van zijn grootste voorbeelden was. Wie van de 2 heeft z'n gitaar nu eigenlijk het laagst hangen?

Bigfoot414
15 maart 2004, 10:52
Qua speelstijd hebben ze idd veel van elkaar weg, maar Slash heeft net dat beetje meer 'attitude'.

Elaine
18 maart 2004, 14:56
als ik slash zie moet ik altijd denken aan de klokkenluider van de Notre Dame,



maar hijs wel de beste gitarist ever!

Mr. Michiel
18 maart 2004, 15:06
http://www.gnr.szm.sk/obr/slash.jpg

http://www.musical.pl/aboutme/pictures/slash.jpg

http://www.guitarfestival.org/performers/Slash.jpg

The_RockeR13
18 maart 2004, 15:45
http://www.gnr.szm.sk/obr/slash.jpg

http://www.musical.pl/aboutme/pictures/slash.jpg

http://www.guitarfestival.org/performers/Slash.jpg

Cool hij heeft op de bovenste foto een shirt van metallica aan 8-)

RS-Rik
18 maart 2004, 16:15
Je gitaar als een beatle onder je oksel frotten is toch veel cooler

THW
27 maart 2004, 11:36
Spijtig genoeg is hij LELIJK :-D

dat is het voorrecht van rockgitaristen :-D

Bigfoot414
29 maart 2004, 13:16
Als dat de sleutel tot succes is, zit ik gebakken :-D

Embryoyo
29 maart 2004, 14:05
:-D

youngcoby
29 maart 2004, 20:06
Als dat de sleutel tot succes is, zit ik gebakken :-D


ABSOLUUT.
Spijtig genoeg voor jou is dit NIET de sleutel tot succes, maar lelijk blijf je :-D :-D :-D

stewartfan
29 maart 2004, 21:32
http://player.gibson.com/june03/images/joe.jpg
http://www.aerosmith.mu/aerosmith_just_push_play_tour_2001/JustPushPlaytourPhotoAlbum/images/no2

joe perry roelt die man heeft echt super mooi plankies zeg

Pilitev
30 maart 2004, 00:02
Als ik ook in de toekomst nog eens 'n Les Paul ga kopen dan moet het ook een met zo'n tiger finish worden, mooiste wat er is, staat echt super.

Bigfoot414
30 maart 2004, 10:58
Als dat de sleutel tot succes is, zit ik gebakken :-D


ABSOLUUT.
Spijtig genoeg voor jou is dit NIET de sleutel tot succes, maar lelijk blijf je :-D :-D :-D

Ow? Ken ik jou dan? Of beter gezegd, ken je MIJ dan?

hoofd
30 maart 2004, 11:23
Maakt dat wat uit? Je zegt zelf dat je een rotkop hebt...

youngcoby
30 maart 2004, 21:22
Nee, ik ken je niet, maar als je zelf al zegt dat je gebakken zit, ...

BTW, je moet toegeven dat jouw post wel DE ideale voorzet was die iemand anders alleen maar in doel te koppen had.
:)

Bigfoot414
31 maart 2004, 12:55
Heb je gelijk in, maar ik zei niet letterlijk dat ik een rotkop heb. Maar er zijn wel mensen met een beter gevormd gezicht als ik.

Barret Wallace
31 maart 2004, 14:22
Slash the faggot 8-) 8-) 8-)

THW
3 april 2004, 17:43
Slash the faggot 8-) 8-) 8-)
waar slaat dat nou weer op?

Bigfoot414
4 april 2004, 15:47
Hij wil gewoon aandacht

Mr. Michiel
4 april 2004, 23:56
wat vinden jullie van Velvet Revolver?? slash's nieuwe band

www.velvetrevolver.net

hoofd
5 april 2004, 00:19
Slash z'n nieuwe band :???:? Half Guns 'n Roses' nieuwe band zul je bedoelen...Slash, Matt, Duff en Izzy (schrijft alleen mee).

Bigfoot414
5 april 2004, 09:21
Speelt Izzy niet mee? Why not?

hoofd
5 april 2004, 09:46
Izzy heeft geen zin in touren en zit liever thuis op z'n luie reet. Izzy heeft trouwens een paar leuke soloplaten afgeleverd, zeker de moeite waard 's te beluisteren.

Bigfoot414
6 april 2004, 12:38
Bijvoorbeeld?

hoofd
6 april 2004, 15:55
http://www.izzy-stradlin.com/

Ik vind Izzy Stradlin & the JuJu Hounds een erg goed album, staan echt een paar hele goede nummers op.

Bigfoot414
6 april 2004, 16:26
Thnx, weer iets voor mn cd-collectie.

Voidhead
10 april 2004, 12:58
Slash speelt toch ook in Slash's snakepit?
of is dat voor velvet revolver geweest?

hoofd
11 april 2004, 15:43
Snakepit was een bandje van Slash, maar das ook alweer voorbij. Was wel een erg leuk bandje, heb ik nog een keer live gezien, rockte lekker :).

Voidhead
11 april 2004, 17:01
idd, heb er een aantal nummers van.
vooral life's a sweet drug rocked hard 8-)
erg vet idd.

Kamiess
15 april 2004, 00:23
Slash rockt echt maarre.
Heb filmpje van hem gedownload van kazaa waar hij samen met zakk wylde speelt.
Zit hij een beetje aan een orange amp te knoeien>je zou maar net je marshall signiture amp hebben.

Bigfoot414
15 april 2004, 15:56
Wat boeit dat dan? Slash is toch ook maar een mens. Hij mag toch zeker wel een beetje expirementeren?

Boomcat
20 april 2004, 19:53
Qua speelstijd hebben ze idd veel van elkaar weg, maar Slash heeft net dat beetje meer 'attitude'.
Ja idd.

Slash is zo'n beetje de reden geweest waarom ik wilde leren gitaarspelen (daar moet ik overigens wel nog mee beginnen maarja, ik moet eerst een gitaarleraar zien te vinden), zijn gitaarsolo's zijn helemaal te gek.
Enne, ja hij mag dan wel een beetje lelijk zijn, maar dat neemt niet weg dat hij een van de coolste en beste gitaarspelers ooit is:

http://www.gunsnroses.gr/images/Old%20Gnr/Slash/03049.jpg

Boomcat
20 april 2004, 19:53
Qua speelstijd hebben ze idd veel van elkaar weg, maar Slash heeft net dat beetje meer 'attitude'.
Ja idd.

Slash is zo'n beetje de reden geweest waarom ik wilde leren gitaarspelen (daar moet ik overigens wel nog mee beginnen maarja, ik moet eerst een gitaarleraar zien te vinden), zijn gitaarsolo's zijn helemaal te gek.
Enne, ja hij mag dan wel een beetje lelijk zijn, maar dat neemt niet weg dat hij een van de coolste en beste gitaarspelers ooit is:

http://www.gunsnroses.gr/images/Old%20Gnr/Slash/03049.jpg

Boomcat
20 april 2004, 19:55
Qua speelstijd hebben ze idd veel van elkaar weg, maar Slash heeft net dat beetje meer 'attitude'.
Ja idd.

Slash is zo'n beetje de reden geweest waarom ik wilde leren gitaarspelen (daar moet ik overigens wel nog mee beginnen maarja, ik moet eerst een gitaarleraar zien te vinden), zijn gitaarsolo's zijn helemaal te gek.
Enne, ja hij mag dan wel een beetje lelijk zijn, maar dat neemt niet weg dat hij een van de coolste en beste gitaarspelers ooit is:

http://www.gunsnroses.gr/images/Old%20Gnr/Slash/03049.jpg

Bigfoot414
21 april 2004, 09:16
Wow, een 'triple-post' :-D

Boomcat
21 april 2004, 09:46
hehe ja sorry ik kreeg maar steeds die foutmelding - dus probeerde ik het nog eens... en nog eens.. en nog eens :-?

Bigfoot414
21 april 2004, 10:30
Tip: Als je na het invoeren van je bericht te zien krijgt 'geen actie aangegeven', druk je 2 keer op vorige, zodat je weer in het forum zit. Dan douw je op 'vernieuwen' en dan staat je bericht er meestal wel.

Carpe Diem
21 april 2004, 15:00
wow, die velvet revolver klinkt best lekker.
en ik denk dat slash hem lager heeft hangen dan joe perry

Bigfoot414
21 april 2004, 16:48
Eigenlijk hoort een Les Paul zo laag te hangen. :-D

wimmeltje
27 april 2004, 12:11
Eigenlijk hoort een Les Paul zo laag te hangen. :-D

Maar als ik hem zo laag hang moet ik weer ver bukken en een les paul weegt wat dus krijg ik weer extra last van mijn rug snappie??

wimmeltje
27 april 2004, 12:11
Eigenlijk hoort een Les Paul zo laag te hangen. :-D

Maar als ik hem zo laag hang moet ik weer ver bukken en een les paul weegt wat dus krijg ik weer extra last van mijn rug snappie??

Bigfoot414
27 april 2004, 22:44
Ja, je rug is niet iets wat je teveel moet belasten. Ik heb zelf ook een zwakke rug. Na een uurtje optreden moet ik wel effe uitrusten als ik heb staan rondspringen met een redelijk zware Tele om mn nek.

wimmeltje
7 mei 2004, 15:38
Maar slash is voor mij toch ook wel degene geweest waardoor ik gitaar ben gaan spelen. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit geen nummer van GNR heb kunnen spelen. Volgens mij ben ik daar ook ooit mee begonnen maar dat is al zo lang gelezen.

ieme
23 juli 2004, 08:03
Ik zit momenteel erg te gassen op een SLASH signature MARSHALL en een LP standard met SD pu's....
Zal wel komen omdat ik deze week veel naar SLASH SNAKEPIT geluisterd heb!
:roll: :roll:

hoofd
23 juli 2004, 10:51
slash's signature LP, met piëzo's, ook leuk :).

ieme
23 juli 2004, 12:36
slash's signature LP, met piëzo's, ook leuk :).

ja yasser, die is NET buiten t budget!

hoofd
23 juli 2004, 14:25
probeer alleen maar je GAS aan te wakkeren :D

flightcase
4 oktober 2004, 22:59
Ja slash is de man!
Heeft mij besmet met het gitaar virus door hem ben ik gaan spelen.
Dankzij hem heb ik nu een LP standard!! :-D

AlterEgo
7 oktober 2004, 22:05
Ben geloof ik ongeveer de enige, maar ik vind slash helemaal nix :P

didjtijn
14 oktober 2004, 12:42
Ben geloof ik ongeveer de enige, maar ik vind slash helemaal nix

want??

H.Manback
27 oktober 2004, 14:07
Ben geloof ik ongeveer de enige, maar ik vind slash helemaal nix :P

Ik heb er ook niks mee, zo'n wandelende pruik met n gitaar bij z'n enkels...

Ik denk dat ik en AlterEgo zo ongeveer de enigen zijn hier :roll:...

Nou hou ik sowieso niet erg van die stadium rock en dat overdreven rockstar gedrag gelul, dus ja, dan moet je vooral met Slash aankomen. Dat is toch zo ongeveer het boegbeeld van die attitude...

Guns 'n Roses heeft me ook nooit kunnen boeien, maar ja, hele hordes mensen blijkbaar wel.

Qua spel is ie natuurlijk erg goed, maar het is gewoon niet mijn smaak, dat classic rock geluid...

belfrink
27 oktober 2004, 16:53
Ben geloof ik ongeveer de enige, maar ik vind slash helemaal nix :P

Ik heb er ook niks mee, zo'n wandelende pruik met n gitaar bij z'n enkels...

Ik denk dat ik en AlterEgo zo ongeveer de enigen zijn hier :roll:...

Nou hou ik sowieso niet erg van die stadium rock en dat overdreven rockstar gedrag gelul, dus ja, dan moet je vooral met Slash aankomen. Dat is toch zo ongeveer het boegbeeld van die attitude...

Guns 'n Roses heeft me ook nooit kunnen boeien, maar ja, hele hordes mensen blijkbaar wel.

Qua spel is ie natuurlijk erg goed, maar het is gewoon niet mijn smaak, dat classic rock geluid...

Tjah, ieder z`n mening he. :razz:

ieme
28 oktober 2004, 20:08
die slash.... is gewoon super vet!

Bigfoot414
28 oktober 2004, 20:19
Slash is gewoon de belichaming van Rock N Roll 8-) 8-)
(samen met een paar anderen)

ieme
28 oktober 2004, 20:32
Slash is gewoon de belichaming van Rock N Roll 8-) 8-)
(samen met een paar anderen)

wie dan volgens jou?

woutB
30 oktober 2004, 02:52
Ben geloof ik ongeveer de enige, maar ik vind slash helemaal nix :P

Ik heb er ook niks mee, zo'n wandelende pruik met n gitaar bij z'n enkels...

Ik denk dat ik en AlterEgo zo ongeveer de enigen zijn hier :roll:...

Nou hou ik sowieso niet erg van die stadium rock en dat overdreven rockstar gedrag gelul, dus ja, dan moet je vooral met Slash aankomen. Dat is toch zo ongeveer het boegbeeld van die attitude...

Guns 'n Roses heeft me ook nooit kunnen boeien, maar ja, hele hordes mensen blijkbaar wel.

Qua spel is ie natuurlijk erg goed, maar het is gewoon niet mijn smaak, dat classic rock geluid...

Uiteraard ieder zijn smaak.

Maar ik vind zo'n "ik moet morgenochtend naar m'n kantoorbaan uitstraling" op een podium voor duizenden mensen niet kunnen.
Vermaak de mensen en dan moet je ook een beetje een poser zijn

woutB
30 oktober 2004, 02:55
Had ik al gezegt dal SLASH roelt!!!!

Bigfoot414
30 oktober 2004, 14:16
Slash is gewoon de belichaming van Rock N Roll 8-) 8-)
(samen met een paar anderen)

wie dan volgens jou?
Jimmy Page, SRV, Brain Setzer, Keith Richard(s?), Joe Perry, enz.

Slashhh
8 november 2004, 16:41
hij is een zeer expressief gitarist (misschien meest expressieve aller tijden), maar die tijden lijken voorbij als je naar VR en snakepit luistert....de solos van nu zijn vooral veel noten op en neer de hals ben ik bang.
in gnr had je pas klasse solos, ik hoef ze niet op te noemen, classics gewoon 8-)
live was tie toen ook veel expressiever en muzikaler bezig, nu meer technisch en show....jammer maar ja, zo gaat t eenmaal zodra een gitarist merkt dat ie legendarisch is geworden.
zelfde geld voor malmsteen, page, blackmore etc...de complimenten gaan in de weg zitten van hun muzikaliteit.

maar als ik m nu de oude gnr nummers+solos hoor spelen met vr of snakepit, hoor je wel dat ie nog beter is qua techniek....maar dat soort solos doet ie niet meer in zijn nieuwe materiaal wat ik ook minder vind.

Dai
18 januari 2005, 18:31
http://www.mygnr.com/news/pics/2002/MTV/1992_MTV_MUSIC_VIDEO_AWARDS.jpg
:o :o :D

Das Schaap
18 januari 2005, 18:43
:???: :-?

Dai
18 januari 2005, 19:08
slash en elton john...of vind je dat niet grappig?

doncker
19 januari 2005, 19:13
Is de reden waardoor ik begonnen ben. Man kan toch ongelooflijk spelen vind ik. En die attitude hoort erbij vind ik. Moest ik in zijn schoenen staan ik zou nog veel erger zijn :-D

scholier
19 januari 2005, 19:39
Hij is gewoon vet, hij is op dit moment de gitarist die me het meest inspireerd. Als ik bijvoorbeeld die "onploffing' hoor met de wah bij de 2e solo van sweet child in time krijg ik echt zin om te spelen :-D

noeska
2 februari 2005, 19:03
zonder Slash zou ik geen gitaar spelen...

Luca P
2 februari 2005, 21:15
Dit heb ik volgens mij al eens gepost:

Slash speelde een keer samen met Les Paul en zei toen het volgende:
Ik voelde mij bij hem echt een beginneling! Er kwam niet echt wat zinnigs uit m'n vingers.
8-)

Da's het coolste wat hij ooit gedaan/gezegd heeft! :razz:
Okee, sommige dingen vind ik wel goed van hem, maar om te zeggen hij is de man.....

BassAgent
2 februari 2005, 21:20
Slash is vet! http://www.gibsoncustom.com/flash/signature/heavymetal/slash/Slash.html Dit is ook gewoon een vette gitaar. Hij speelt zo ontzettend kenmerkend en gewoon technisch goed:D

BassAgent
2 februari 2005, 21:27
Jimmy Page, SRV, Brain Setzer, Keith Richard(s?), Joe Perry, enz.
Tis Keith Richards. Ik zou hier nog wel EvH aan toe willen voegen.
*edit*: hoewel die kerel eigenlijk geen rock 'n roller is.

Diesel
15 februari 2005, 22:23
Hij is gewoon vet, hij is op dit moment de gitarist die me het meest inspireerd. Als ik bijvoorbeeld die "onploffing' hoor met de wah bij de 2e solo van sweet child in time krijg ik echt zin om te spelen :-D
idd sweet child of my is 1 van mijn favo nummers aller tijden
weet nog dat ik als jong kereltje van 12 ?? die plaat helemaal heb grijs gedraait
jesus ik moest en zou gitarist worden ... en n u 13 jaar later heb ik een gitaar.
Heb nu een epiphone sc ... maar ik moet en zou snel een les paul hebben

slash is my king

BassAgent
16 februari 2005, 11:22
Sweet Child is best wel saai. Paradise City is beter.

scholier
16 februari 2005, 11:53
Hij is gewoon vet, hij is op dit moment de gitarist die me het meest inspireerd. Als ik bijvoorbeeld die "onploffing' hoor met de wah bij de 2e solo van sweet child in time krijg ik echt zin om te spelen :-D
idd sweet child of my is 1 van mijn favo nummers aller tijden
weet nog dat ik als jong kereltje van 12 ?? die plaat helemaal heb grijs gedraait
jesus ik moest en zou gitarist worden ... en n u 13 jaar later heb ik een gitaar.
Heb nu een epiphone sc ... maar ik moet en zou snel een les paul hebben

slash is my king

haha ik ben 12 en ik wil een les paul 8)

BassAgent
16 februari 2005, 13:54
Wie wil er geen LP... :D

scholier
16 februari 2005, 17:26
haha maar een richwood lp moet roch bereikbaar zijn :-D

Neals
16 februari 2005, 19:08
Wie wil er geen LP... :D

Ik, ik wil een SG en een Tele! 8-)

BassAgent
16 februari 2005, 20:03
Wie wil er geen LP... :D

Ik, ik wil een SG en een Tele! 8-)
Ik wil ze alledrie! En die Tele komt eraan! (weliswaar een Squier '72 Custom, maar het IS een Tele!!!)

scholier
17 februari 2005, 16:03
Wie wil er geen LP... :D

Ik, ik wil een SG en een Tele! 8-)
Ik wil ze alledrie! En die Tele komt eraan! (weliswaar een Squier '72 Custom, maar het IS een Tele!!!)
die squier is echt vet 8-)

BassAgent
18 februari 2005, 11:21
Ja dat vond ik ook al, daarom ga ik m kopenn 8-)
http://www.feedback.nl/nieuw/png_cache/c3F1aWVyLXRlbGU3MmN1c3RvbTM1MDM1MDUwZmZmZmZm.jpg
199 euro, niet duur.

scholier
18 februari 2005, 17:54
heb je er al een keer op gespeelt en zo ja hoe klinkt ie eigenlijk

velvet_revolver
10 mei 2006, 17:17
Izzy heeft geen zin in touren en zit liever thuis op z'n luie reet. Izzy heeft trouwens een paar leuke soloplaten afgeleverd, zeker de moeite waard 's te beluisteren.

Sorry hoor maar Izzy zit niet liever op zijn luie reet, als je de biografie van Guns N Roses leest kom je erachter dat hij niet meer van het drugswereldje hield. En wat gebruikt de zanger van Velvet Revolver, Scott Weiland, nog regelmatig en de andere bandleden ook nog vaak...
Precies ja, daarom doet hij niet meer mee, maar maakt hij soloplaatjes zodat hij lekker zijn gang kan gaan.

velvet_revolver
10 mei 2006, 17:24
ff iets over Slash en een beetje over Guns N' Roses. Hij besloot pas gitaar te gaan spelen op zijn 15de. Toen had hij geen zin meer in school (hmm gek he :cooler: ) en toen het hij een gitaartje gekocht en is hij 12 uur per dag gaan oefenen :o Daarna is hij naar LA gegaan (hij kwam uit engeland) en heeft daar Steven Adler gevonden. Na een tijdje kwam Duff Mckagan erbij. Ze heette toen roadcrew. Duff Mckagan verliet ze naar een tijdje en ging naar de LA Guns, waar Axl en Izzy inzaten, met 2 andere figuren. Toen deze vlak voor een kroegentour afbelden dat ze geen zin meer hadden (48 uur van te voren) bedacht Duff dat hij Slash en Adler kon bellen. Deze hebben binnen die 48 uur gerepeteerd en zo is Guns N' Roses ontstaan, want ze hielden de naam LA Guns niet. Na Guns N' Roses heeft hij trouwens nog een band gehad Slash's Snakepit (zeker de moeite waard om een keer naar te luisteren). Ook heeft hij nog wat kleine projectjes gedaan. In 2002 stopte die geloof ik met Slash's Snakepit en toen ging die naar Velvet Revolver.

PS: Velvet Revolver brengt binnekort een nieuwe cd uit

Paultje-k
10 mei 2006, 17:54
Velvet Revolver heerscht..

Orpheo
10 mei 2006, 20:22
ik heb iets tegen slash. ik vind zijn sound niet lekker. zijn solo's vind ik niet lekker. teveel noten kakken, teveel wah, te weinig ballen. geef mij maar joe perry, jimmy page, hendrix, richards of de hawkinsbroertjes.

Kris Haex
10 mei 2006, 20:45
Ik vind Slash wel goed! Ik vind niet dat hij TEveel noten kakt maar dat is mijn mening.

Rick trodat
10 mei 2006, 23:43
Die solo van november rain..................warmmmmmmmmm gevoel

arjanb01
11 mei 2006, 08:24
Die solo van november rain..................warmmmmmmmmm gevoel

filmpje van slash's snakepit: http://www.youtube.com/watch?v=SUnwm3I-TtI&search=slash%27s%20snakepit

mensen, dit rockt als een tiet ! :rockon: :rockon:

gabriel
23 juli 2006, 12:09
hij is gewoon het image van rock
en slash lelijk? eh?

heb je joe perry wel eens gezien ?


slash heerscht


Maar ik vind zo'n "ik moet morgenochtend naar m'n kantoorbaan uitstraling" op een podium voor duizenden mensen niet kunnen.
Vermaak de mensen en dan moet je ook een beetje een poser zijn
precies. slash heeft gewoon stijl en flair.

helaas was slash snakepit zwaar beneden de maat en velvet revolver is maar een ietsje beter, maar daar luister ik eigenlijk ook niet naar. voor de lol zou je eens solos op 'breakdown' of riffs zoals locomotive moeten beluisteren. technisch? ik weet het niet. ik vergelijk hem niet met een 'gitaar intellectueel' zoals john mc laughlin of al di meola. En dat doe hij zelf wss ook niet. melodieus en snel is hij zeker. ik moet altijd lachen als hij soleert en improviseert. die man is gewoon steengoed. je kunt echt kippevel krijgen van die solos van hem.

maar slash is gewoon een combinatie van factoren. goede uitstraling, flair, een goede gitarist, en natuurlijk dat bad-ass image wat in de jaren 80-90 door de guns zo populair en eigen was gemaakt.

wanna1
23 juli 2006, 14:52
hij is gewoon het image van rock
en slash lelijk? eh?

heb je joe perry wel eens gezien ?


slash heerscht


precies. slash heeft gewoon stijl en flair.

helaas was slash snakepit zwaar beneden de maat en velvet revolver is maar een ietsje beter, maar daar luister ik eigenlijk ook niet naar. voor de lol zou je eens solos op 'breakdown' of riffs zoals locomotive moeten beluisteren. technisch? ik weet het niet. ik vergelijk hem niet met een 'gitaar intellectueel' zoals john mc laughlin of al di meola. En dat doe hij zelf wss ook niet. melodieus en snel is hij zeker. ik moet altijd lachen als hij soleert en improviseert. die man is gewoon steengoed. je kunt echt kippevel krijgen van die solos van hem.

maar slash is gewoon een combinatie van factoren. goede uitstraling, flair, een goede gitarist, en natuurlijk dat bad-ass image wat in de jaren 80-90 door de guns zo populair en eigen was gemaakt.


Yeah Engel

+1

glacius
2 augustus 2006, 15:34
slash roelt !!!!! en er gaat nix boven snakepit, zo zonde dat dat voorbij is ..

was veeeel beter dan velvet revolver !!

nopster
2 augustus 2006, 16:23
Slash en Lp samen...

http://www.youtube.com/watch?v=zJMe-7z17kU&search=slash%20blues

Wouter J
2 augustus 2006, 19:14
Ik las laatst dat Slash het materiaal wat uiteiendelijk op het eerste Snakepit album "it's five O'clock somewhere" geschreven had voor Guns N Roses "Chinese democracy" maar dat Axl de rockende nummers aan de kant schoof omdat ze niet in het straatje paste wat Axl op wou gaan.

Toen Snakepit ineens succes begon te krijgen begreep Axl wat voor een blunder hij had gemaakt en zei tegen Slash dat hij de nummers toch nog wou hebben. Slash antwoorde: "Mooi niet, je hebt ze afgewezen en daar blijft het bij."

Als Axl nou eens niet zo eigenwijs was geweest dan had GNR een killer rock album gehad een waardige opvolger voor "Appitite for destruction".

Nils Veen
3 augustus 2006, 15:01
Slash heeft te veel poespas,
t gaat niet om hoe je eruit ziet, en of krom loopt van het goud zoals BA, maar om het gevoel en uiting. Maar ondanks dat vind ik em een geniale songwriter, speler en entertainer.

bennyvx78
3 augustus 2006, 15:42
de coolste gitarist die er is, hij heeft denk ik gitaar spelen voor veel mensen populair gemaakt

Volgens mij heeft hij tezamen met Jimmy page Joe perry o.a ook de les paul weer populair gemaakt in de wereld toen die minder verkochten ..Denk ik.

Slash is een verdraaid goede gitarist ..Altijd dus die LP gebruikt . Nooit echt een floyd rose gebruikt of andere dingen ..En kon noten buigen als geen ander ..

Slash is ook een van de beste riff-masters ..Zeer sterk

glacius
12 augustus 2006, 17:28
Slash heeft te veel poespas,
t gaat niet om hoe je eruit ziet, en of krom loopt van het goud zoals BA, maar om het gevoel en uiting. Maar ondanks dat vind ik em een geniale songwriter, speler en entertainer.


juist die poes pas is echt cool aan hem

lennaertn
12 augustus 2006, 22:50
alleen die neusring mag van mij weg.....

sjoerd5
13 augustus 2006, 15:18
maar meschien moet hij stoppen met roken

maare hij speelt wel cool

Nevaratoiel
4 juli 2007, 01:12
Ik wil toch deze topic weer even naar boven halen.

Slash is, vind ik, gewoon in alle opzichten geweldig.

Dat haar, die uistraling (die neusring past wel bij hem), dat talent. De man kan soleren als geen ander en ik vind het ook goed dat hij zich ook inzet bij andere soorten muziek, als begeleiding bij andere artiesten. Zo hoor je ook nog eens wat anders.

Tja, ik moet toegeven, de GNR jaren waren natuurlijk top en Snakepit en Velvet Revolver kunnen niet tippen aan de kwaliteit van de GNR nummers. Maar hij speelt nog steeds fenomenaal. Ik blijf gewoon van de man houden, voor de artiest die hij is.

Dat roken vind ik wat minder, maar in combinatie van die tophat, dat haar (waar ik nog steeds niet normaal over kan doen :seriousf: zo mooi) en die peuk, in combinatie van dat geweldige gitaarspel... Dat is toch klasse!

Don Capo
4 juli 2007, 09:26
Ik wil toch deze topic weer even naar boven halen.



Je weet toch!

Nevaratoiel
4 juli 2007, 12:42
Je weet toch!Wat weet ik toch?

WICKED
4 juli 2007, 15:49
Slash is echt een meester in licks verbinden

Sim-Simon
4 juli 2007, 18:05
Mij heeft Slash nooit zo getrokken omdat dat image een beetje over-the-top. Daardoor kan ik hem moeilijk serieus nemen. Maar z'n spel is wel erg goed, hij heeft zo bizar veel licks die hij moeiteloos achter elkaar uit z'n mouw schudt!

Roy K.
4 juli 2007, 19:10
Wat weet ik toch?
Deze topic



Mij heeft Slash nooit zo getrokken omdat dat image een beetje over-the-top.
Je weet toch!

drap
4 juli 2007, 20:43
Tja, ik moet toegeven, de GNR jaren waren natuurlijk top en Snakepit en Velvet Revolver kunnen niet tippen aan de kwaliteit van de GNR nummers. Maar hij speelt nog steeds fenomenaal.

Welnee joh! In Slither zit nog steeds z'n mooiste solo!

kassie
4 juli 2007, 20:57
slash is voor mij nog steeds de leermeester, als jochie van 6 heb ik guns bandjes versleten bij de vleet omdat ik zwaar gefascineerd door zijn solo's was. ik vind zijn solospel zo eigen en autodidactisch, goede afwisseling van snel spel en bluesy bends. veel eigen licks en een eigen sound.

Nevaratoiel
4 juli 2007, 21:34
Deze topicIk volg je echt niet hoor.

Heb geen idee wat licks zijn, maar ik ben het (uiteraard) met kassie eens. :P

robby-C.rock
26 september 2007, 20:56
slash is gewoon de gaafste gitarist ooit!

hij is een geweldige gitarist, met een eigen bluesie style,
en zijn look is ook geweldig.

alleen jammer dat hij uit guns and roses is.

Nevaratoiel
29 september 2007, 00:32
alleen jammer dat hij uit guns and roses is.Jammer voor Guns n' Roses. Ik blijf er toch bij dat hij door niemand te overtreffen is. En er zullen velen het niet met mij eens zijn, maakt met geen moer uit. ;)

PS: Had je een neiging om overal wat op te antwoorden ofzo?

Nellyrocks
12 oktober 2007, 13:54
Jammer voor Guns n' Roses. Ik blijf er toch bij dat hij door niemand te overtreffen is. En er zullen velen het niet met mij eens zijn, maakt met geen moer uit. ;)

PS: Had je een neiging om overal wat op te antwoorden ofzo?


Nou, live ben ik niet zo onder de indruk van hem hoor. Nonchalant, vals en niet meer zo snel als dat ie was. Appetite for distruction blijft het ding voor mij.

thekid
12 oktober 2007, 18:22
Ik weet zo niet hij blijft natuurlijk men idool maar ik vind zijn solo's bij vr sneller dan de gnr solo's

kassie
12 oktober 2007, 18:34
Ik volg je echt niet hoor.

Heb geen idee wat licks zijn, maar ik ben het (uiteraard) met kassie eens. :P

licks zijn eigenlijk euhm... tja hoe zal je dat eens uitleggen. eigenlijk patroontjes noten die je achter elkaar speelt zodat het zegmaar één klein verhaaltje is. Dichters bijvoorbeeld maken ook gebruik van bepaalde regelafstanden omdat het menselijk gehoor een paar seconden geluid als één geheel ervaard. zo zit bijvoorbeeld het tweede gedeelte van de solo van sweet child o mine bomvol met licks.

squiertele
12 oktober 2007, 22:38
Welnee joh! In Slither zit nog steeds z'n mooiste solo!

hahaha heb je sweet child o mine nog nooit gehoord ofzo? ;)

Ik vond hem in Guns n Roses super, in de snakepit ook nog maar toch minder dan Guns n Roses. Velvet Revolver vind ik toch de minste van deze drie, hoewel hij op het niewste album Libertad een aantal keer zijn wah en talkbox goed gebruikt, zitten echt een paar goeie nummers tussen.




p.s. de solo van slither is inderdaad heel erg goed ;)

Nevaratoiel
12 oktober 2007, 22:45
Moet je eens de solo horen van Street Child. Dat nummer is van een groep genaamd Elan (of gewoon de zangeres). Daar speelt Slash in als gast. En die solo is toch mooi! ......vind ik. Die Slither solo is zeker goed. Maar bij mij blijft November toch zeker op nummer 1 staan.

Van mij had Slash's Snakepit wel mogen blijven bestaan. Vooral in de tweede setting (met album Ain't Life Grand, en de geweldige titelsong). Dat geeft mij het echte 'Slash gevoel'.

Neals
13 oktober 2007, 13:16
Ik vraag me bij Slash sowieso af of hij nog nooit zijn haren in de fik heeft gehad.

Slash & GnR: GnR was een band met een beetje over the top uitstraling. En Slash's uitstraling was in die band moeilijk te vervangen, zijn afwezigheid in spel wordt echter weer erg goed door Ron Thal vertegenwoordigd nu, maar die mist toch dat bad ass zijn.

Slash in VR: Contraband vind ik een erg goede plaat, en het doet me deugd dat Slash lekker met zijn eigen ding bezig is. Denk wel dat het allemaal beter had geweest als Axl ook meedeed op deze plaat.

Nevaratoiel
13 oktober 2007, 19:00
Ik vraag me bij Slash sowieso af of hij nog nooit zijn haren in de fik heeft gehad. :seriousf: Haha! Gelukkig niet!


Slash in VR: Contraband vind ik een erg goede plaat, en het doet me deugd dat Slash lekker met zijn eigen ding bezig is. Denk wel dat het allemaal beter had geweest als Axl ook meedeed op deze plaat.Maar dan zou het eigenlijk gewoon weer Guns N' Roses zijn.

Neals
15 oktober 2007, 15:06
:seriousf: Haha! Gelukkig niet!

Maar dan zou het eigenlijk gewoon weer Guns N' Roses zijn.

Klopt! Maar ik weet zeker dat Slash zonder Axl zijn legendarische status ook nooit gehaald zou hebben. De zanger is de eerste in een band waar men op zal letten, vooral ook als leek zijnde. Scott Weiland komt op dit vlak gewoon er een stuk minder mee weg.

Nevaratoiel
15 oktober 2007, 19:11
Klopt! Maar ik weet zeker dat Slash zonder Axl zijn legendarische status ook nooit gehaald zou hebben. De zanger is de eerste in een band waar men op zal letten, vooral ook als leek zijnde. Scott Weiland komt op dit vlak gewoon er een stuk minder mee weg.Feit. ;)

Maarja, aan de andere kant. Het was Slash die de geweldige solos deed. Nou zeg ik niet dat hij de enige is die dat kan, maar hij heeft het maar wel gedaan. En hoe!

Kris Haex
16 oktober 2007, 00:44
Slash is een geweldige gitarist, geen virtuoos, maar goed spelen kan hij! En hij heeft toch een paar legendarische solos gecomponeerd.

cerpintaxt
21 oktober 2007, 21:22
ik vindt het maar een irritante gast. en iedereen vindt het ook nog es nodig om z'n hielen te likken(emoticon die slash onder kotst)

dePerik
21 oktober 2007, 23:10
Ik hou niet van Slash, nu niet, nooit niet.

Nevaratoiel
22 oktober 2007, 02:22
ik vindt het maar een irritante gast. en iedereen vindt het ook nog es nodig om z'n hielen te likken(emoticon die slash onder kotst)Dat vind ik nou weer zo'n erg onnodige post. Dat je niet van hem onder de indruk bent, ok. Maar om 'm nou zo af te zeiken. Als ik over jouw idool zo zou doen zou je dat ook niet erg op prijs stellen. :confused:

Wouter J
22 oktober 2007, 18:55
Ik hou niet van Slash, nu niet, nooit niet.
Waarom nam je dan de moeite om een post over hem aan te klikken?

Okee, leg het maar eens uit.

Orpheo
22 oktober 2007, 19:30
ik vind slash een one trick pony. letterlijk. Een soort lick, een soort fill, een soort riff, en al zijn liedjes lijken dus ook heel erg op elkaar. ongelooflijk saai, uitgekauwd, en inspiratieloos. Zonder Michael Schenker en UFO had je gewoon geen slash gehad. Het is dat michael schenker ontiegelijk eigenwijs is/was, en zich niet kon/wilde binden aan een band, en slash waanzinnig gefocused is op geld en roem, maar anders was michael schenker nog grootser geweest dan dat ie nu is.

Nevaratoiel
22 oktober 2007, 20:53
ik vind slash een one trick pony. letterlijk. Een soort lick, een soort fill, een soort riff, en al zijn liedjes lijken dus ook heel erg op elkaar. ongelooflijk saai, uitgekauwd, en inspiratieloos. Zonder Michael Schenker en UFO had je gewoon geen slash gehad. Het is dat michael schenker ontiegelijk eigenwijs is/was, en zich niet kon/wilde binden aan een band, en slash waanzinnig gefocused is op geld en roem, maar anders was michael schenker nog grootser geweest dan dat ie nu is.
Goh, kun jij in mensen hun hoofd kijken? Knap hoor... :stop:

Maar is het niet altijd zo dat door andere mensen iemand gitaar gaat spelen? Zo van: ik wil ook zo goed gitaar kunnen spelen als "...". Lijkt mij niks mis meer. Kijk dat je Slash niks vind, prima, maar ik snap het verband niet tussen Schenker's bindingsangst en Slash's focus op geld en roem...... :chicken:

dePerik
22 oktober 2007, 22:14
Waarom nam je dan de moeite om een post over hem aan te klikken?

Okee, leg het maar eens uit.

Uitleg: Ik wilde wél weten wát gitaristen dan van hem vonden. Nadat ik het gros van de posts gelezen had, waarin overigens evenveel zinnige als onzinnige argumenten de revue passeren, vroeg ik mij af of mijn mening betreffende meneer Slash nu veranderd was.

Helaas was het antwoord was ik al van mezelf verwachtte ondanks de faire kans die ik 'm gaf; Ik hou niet van Slash. Toen niet, nu niet, in de toekomst niet, nooit niet.

kassie
23 oktober 2007, 10:01
Goh, kun jij in mensen hun hoofd kijken? Knap hoor... :stop:

Maar is het niet altijd zo dat door andere mensen iemand gitaar gaat spelen? Zo van: ik wil ook zo goed gitaar kunnen spelen als "...". Lijkt mij niks mis meer. Kijk dat je Slash niks vind, prima, maar ik snap het verband niet tussen Schenker's bindingsangst en Slash's focus op geld en roem...... :chicken:

je moet orpheo ook niet serieus nemen in dit commentaar want hij slaat de plank volledig mis.

Michael Schenker is ook helemaal geen voorbeeld van slash. Jeff Beck was het grote voorbeeld, en daarbij talloze anderen maar niet michael schenker. Bij slash gaat het om de mogelijkheid om de gitaar te laten doen wat jij wilt dat het doet. In zekere zin is dat alleszeggend en nietszeggend tegelijkertijd. Ligt eraan wat je er zelf in hoort. Slash heeft wel heel duidelijk een eigen speelstijl. Het argument dat hij dus mensen naspeelt is volledige onzin. hij is juist heel autodidactisch.

GNR heeft altijd gedaan wat het zelf wilde zonder inmenging van de platenmaatschappij Geffen. Ze maakten gewoon de muziek die ze zelf wilden. Niemand van tevoren kon voorspellen dat dat zo'n succes zou worden. Slash heeft het nooit goed begrepen dat de band zo groot is geworden en is wel de laatste persoon om dat aan zichzelf toe te schrijven. Die roem is hem zelfs bijna fataal geworden omdat hij door de stuff 2 minuten klinisch dood verklaard is geweest. "He walked the walk, were others like to talk the talk"

brunodb
23 oktober 2007, 10:13
ik vind slash een one trick pony. letterlijk. Een soort lick, een soort fill, een soort riff, en al zijn liedjes lijken dus ook heel erg op elkaar. ongelooflijk saai, uitgekauwd, en inspiratieloos. Zonder Michael Schenker en UFO had je gewoon geen slash gehad. Het is dat michael schenker ontiegelijk eigenwijs is/was, en zich niet kon/wilde binden aan een band, en slash waanzinnig gefocused is op geld en roem, maar anders was michael schenker nog grootser geweest dan dat ie nu is.

absoluut lulkoek, zonder hendrix en Joe Perry zou Slash niet geklonken hebben zoals hij nu klinkt want dat zijn de grote voorbeelden van Slash geweest. en als je naar oude Aerosmith nummers luistert en nadien naar appetite for destruction, dan hoor je wel erg gemakkelijk waar Slash zijn mosterd gehaald heeft

kassie
23 oktober 2007, 10:23
[QUOTE=Neals]Ik vraag me bij Slash sowieso af of hij nog nooit zijn haren in de fik heeft gehad.

QUOTE]

Feitelijk heeft slash vrij vaak zijn haren in de fik. althans het smeult dan een beetje, maar omdat hij zo zweet dooft het ook gelijk weer. Had ie eens in een interview gezegd.

Tubescreamer
24 november 2007, 01:54
Hee leuk een topic over Slash! Zal ik 'm effe draaiende houen? :blast:

Slash/GNR was voor mij ook een van de redenen dat ik serieus door wilde gaan met gitaar spelen toen ik net begon, en niet zozeer door het besef (had ik dat toen wel bewust?) dat -ie vette solo's speelde of zoiets, maar de muziek vond ik gewoon vet!

Maar goed, ik bedacht toen eigenlijk (teenage logic), als ik wil leren spelen zoals Slash moet ik niet alleen naar hem luisteren, maar luisteren naar waar hij door beinvloed is.
En na wat interviews doorgespit te hebben kwam ik al snel op Zeppelin, Aerosmith, AC/DC en wat dies meer zij. De eerste albums die ik daarna kocht waren: Led Zeppelin I & II, en Aerosmith's Live Bootleg, Rocks & Toys in the Attic.

Dus mede dankzij Slash ben ik (onder andere) een hardcore Zeppelin en Aerosmith-junkie geworden. En door die bands kom je al snel terug op gitaristen zoals Hendrix, Peter Green, Howlin'Wolf/Hubert Sumlin, Chuck Berry, Scotty Moore en Eddie Cochran bijv. En toen was voor mij het cirkeltje weer rond want dat kende ik allemaal al, mede door de Stones bijvoorbeeld.
Aerosmith aan de andere kant was natuurlijk ook door Zep beinvloed...

En heb ik leren spelen zoals Slash? God, no! Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat ik Jimmy Page & Joe Perry hun gitaarspel heb leren kennen en dat zijn tot op de dag van nu nog steeds twee van m'n allergrootste invloeden, misschien nog wel meer dan Slash.....

oei wat isset al laat! Niet eens de kroeg ingeweest.. :dance: afijn morgen weer 'n zaterdag.....

bonesenruben
3 december 2007, 17:16
tja, wat kun je over SLASH zeggen.
hij is mijn gitaar god :rockon: door hem ben ik gitaar gaan spelen en ben ik in aanraking gekomen met Aerosmith, AC/DC, Led Zeppelin enz. :gitarist: :lp:

E-J
4 december 2007, 11:36
Toch vind ik dat Orpheo wel een beetje gelijk heeft met dat Slash een beetje een one-trick pony is. Hij speelt een bepaalde stijl en het maakt niet uit wat voor soort muziek de band speelt, maar hij doet zijn eigen ding. Soms kan dat goed uitpakken, soms is het... niet echt leuk om aan te horen. Zoals Slash die Hendrix nadoet. Daarnaast, als je een hoop nummers van de Guns of VR bij elkaar gooit en let op Slash... wordt het voor mij tamelijk eentonig... het kan mij niet lang boeien. Hetzelfde verhaal als Slash een solo doet m'n z'n Talkbox... het is wel leuk maar of het nou zo 'te gek vet' is? Bovendien valt het mij op dat vooral mensen die net beginnen zijn met gitaarspelen - of laten we zeggen de groep tot 18 jaar - fan zijn van Slash en de Guns... als je ouder wordt groei je er uiteindelijk uit... geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik ken er genoeg bij wie dit is gebeurd.

Nee, Slash heeft een hoop mooie partijen gespeeld/geschreven maar speciaal, ontroerend of zelfs vooruitstrevend kan ik hem niet noemen...

Harry
4 december 2007, 11:58
die Slash speelt best leuk hoor, en bij mij ging het net andersom; ik kende Aerosmith en Led Zeppelin al, dus voor mijn was Slash nummer zoveel. Ik had het allemaal al eens eerder gehoord. Maar verder vond ik GnR best aardig, op de bombast en de stem van Oxl Roos na.

Nevaratoiel
4 december 2007, 13:53
Hmm... ik kwam in aanraking met Guns en dus ook Slash, eigenlijk in dezelfde periode als Aerosmith, Led Zeppelin, ehm... nog meer. Mijn broer was toen Guns 'hot' was helemaal into Rock. En tja, dan pak je nog weleens wat op.

Ik vind het wel interessant dat mensen andere meningen hebben. Ik vind Slash dus helemaal geen one-trick pony. Ja, hij heeft overduidelijk zijn eigen stijl, en je houdt ervan, of je houdt er niet van. Ik dus overduidelijk wel (of was het nog niet helemaal duidelijk? ;)) Ik vind hem juist toch wel divers. Als je solo's hoort die hij in nummers van andere artiesten speelt, dan hoor ik daar toch wel variatie in. En nee, dan heb ik het niet alleen over de melodie.


Bovendien valt het mij op dat vooral mensen die net beginnen zijn met gitaarspelen - of laten we zeggen de groep tot 18 jaar - fan zijn van Slash en de Guns... als je ouder wordt groei je er uiteindelijk uit... geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik ken er genoeg bij wie dit is gebeurd. Mja, ik denk dat je het wel een beetje generaliseert. Guns is naar mijn idee niet een band die je in een bepaalde leeftijdsgroep kan plaatsen. Het is gewoon helemaal maar net wat iemand voor een stijl wil leren spelen. Je kunt dit laatste gewoon lezen en daarna net doen of je het niet gelezen hebt, want volgens mij sloeg dit helemaal nergens over. :P

Maarja, dit blijft toch natuurlijk mijn eigen mening. :)

E-J
4 december 2007, 15:56
Hmm... ik kwam in aanraking met Guns en dus ook Slash, eigenlijk in dezelfde periode als Aerosmith, Led Zeppelin, ehm... nog meer. Mijn broer was toen Guns 'hot' was helemaal into Rock. En tja, dan pak je nog weleens wat op.

Ik vind het wel interessant dat mensen andere meningen hebben. Ik vind Slash dus helemaal geen one-trick pony. Ja, hij heeft overduidelijk zijn eigen stijl, en je houdt ervan, of je houdt er niet van. Ik dus overduidelijk wel (of was het nog niet helemaal duidelijk? ;)) Ik vind hem juist toch wel divers. Als je solo's hoort die hij in nummers van andere artiesten speelt, dan hoor ik daar toch wel variatie in. En nee, dan heb ik het niet alleen over de melodie.

Mja, ik denk dat je het wel een beetje generaliseert. Guns is naar mijn idee niet een band die je in een bepaalde leeftijdsgroep kan plaatsen. Het is gewoon helemaal maar net wat iemand voor een stijl wil leren spelen. Je kunt dit laatste gewoon lezen en daarna net doen of je het niet gelezen hebt, want volgens mij sloeg dit helemaal nergens over. :P

Maarja, dit blijft toch natuurlijk mijn eigen mening. :)

Natuurlijk is elke solo anders. Maar met een eentonige stijl van spelen bedoel ik dat hij de hele tijd hetzelfde kunstje herhaalt. Geloof me, ik ken Guns 'n Roses langer dan vandaag, heb vroeger zelfs vaak naar hun geluisterd, heb al hun cd's, meerdere live dvd's etc. Misschien dat het voor mij niet divers genoeg is, maar luister naar b.v. Beck, Clapton, Gilmour of andere bekende gitaristen en misschien dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze bij een andere band aanschuiven doen ze net zoals Slash hun ding, maar belangrijk: ze passen zich perfect aan. Slash kan zich naar mijn mening moeilijker in andere stijlen plaatsen, blijft in hetzelfde straatje hangen if that makes sense. Niet dat hem dat een waardeloze gitarist maakt ( heb ik dat gezegd ;) ) maar als je de hele tijd hetzelfde kunstje hoort, gaat het na verloop van tijd wel vervelen...

Ik bedoel niet dat je de Guns in een leeftijdsgroep kunt plaatsen, maar feit is wel dat veel 'fans' van ze beginnende gitaristen en mensen zijn die nét met rockmuziek in aanraking komen... ik ken misschien een stuk of 10 die toen ze 13 tot 16 jaar waren helemaal gek waren van de Guns (en Metallica is ook zo'n band), en daarna naar ''serieuzere'' muziek gingen luisteren (denk daarbij aan Pink Floyd).

kassie
4 december 2007, 21:16
duidelijk is in iedergeval dat je je niet zo in guns verdiept hebt ondanks je vele cd's en dvd's van ze. Ej-NL Kijk maar eens in de rock 'n roll encyclopedie naar wat ze gepresteerd hebben. 2 albums tegelijkertijd op nummer 1 en 2 (uyi 1+2) in 1991, Daarvoor al 2 albums in de top 10 (appetite en lies) wat rond 1987 geen enkele artiest al in 20 jaar gelukt was. Bij UYI 1+2 de grootste cd oplage transport tot dan toe in de wereld in één week. Ik geloof iets van 4.3 miljoen per album. En in de eerste week waren ze qua platenverkoop de op 2 na succesvolste band allertijden. Alleen de beatles hadden ooit beter verkocht.

Kijk ik ken genoeg jonge mensen die guns te gek vinden, maar ik ken nog meer ouderen die guns te gek vinden. Ik voel me met mijn 20 jaar eigenlijk behoorlijk jong als guns fan.

arjanb01
4 december 2007, 21:48
Natuurlijk is elke solo anders. Maar met een eentonige stijl van spelen bedoel ik dat hij de hele tijd hetzelfde kunstje herhaalt. Geloof me, ik ken Guns 'n Roses langer dan vandaag, heb vroeger zelfs vaak naar hun geluisterd, heb al hun cd's, meerdere live dvd's etc. Misschien dat het voor mij niet divers genoeg is, maar luister naar b.v. Beck, Clapton, Gilmour of andere bekende gitaristen en misschien dat je begrijpt wat ik bedoel. Als ze bij een andere band aanschuiven doen ze net zoals Slash hun ding, maar belangrijk: ze passen zich perfect aan. Slash kan zich naar mijn mening moeilijker in andere stijlen plaatsen, blijft in hetzelfde straatje hangen if that makes sense. Niet dat hem dat een waardeloze gitarist maakt ( heb ik dat gezegd ;) ) maar als je de hele tijd hetzelfde kunstje hoort, gaat het na verloop van tijd wel vervelen...

Ik bedoel niet dat je de Guns in een leeftijdsgroep kunt plaatsen, maar feit is wel dat veel 'fans' van ze beginnende gitaristen en mensen zijn die nét met rockmuziek in aanraking komen... ik ken misschien een stuk of 10 die toen ze 13 tot 16 jaar waren helemaal gek waren van de Guns (en Metallica is ook zo'n band), en daarna naar ''serieuzere'' muziek gingen luisteren (denk daarbij aan Pink Floyd).

De gitaristen die je noemt (Slash, Gilmour, Clapton) hebben een eigen stijl die echt in elk genre hetzelfde klinkt (sound), als je dat bedoelt met hetzelfde kunstje doen. Dus stijl en sound vind je dus hetzelfde klinken bij Slash en niet bij die andere twee. Merkwaardig lijkt me....
Qua veelzijdigheid zijn ze alle drie niet super veelzijdig. Veelzijdige gitaristen zijn voor mij: Steve Morse (zowel elektrisch als akoestisch erg veelzijdig en goed in alle stijlen), Larry Carlton, Robben Ford, Scott Henderson (ook een geweldenaar die vele stijlen aankan). Elke keer als ik naar die gasten luister ontdek je weer wat nieuws !

E-J
5 december 2007, 11:36
Kassie en Arjan, Ik heb het niet over het succes van de Guns of het geluid van Slash, maar over Slash manier van spelen en de mate waarop hij zich aanpast aan de soort muziek die wordt gespeeld.

Met andere woorden, ik vind hem niet onderscheidend of variabel genoeg wanneer je dat wel verwacht, zeker niet als je hem met andere gitaristen vergelijkt (zoals die ik of Arjan net opnoemde). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders vind ik het jammer en hou ik erover op.

Nevaratoiel
5 december 2007, 13:44
Kassie en Arjan, Ik heb het niet over het succes van de Guns of het geluid van Slash, maar over Slash manier van spelen en de mate waarop hij zich aanpast aan de soort muziek die wordt gespeeld.

Met andere woorden, ik vind hem niet onderscheidend of variabel genoeg wanneer je dat wel verwacht, zeker niet als je hem met andere gitaristen vergelijkt (zoals die ik of Arjan net opnoemde). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders vind ik het jammer en hou ik erover op.Nou ja, IK begrijp wel wat je bedoelt, maar ik ben er niet mee eens. Ik vind bijvoorbeeld Clapton nou niet bijster veelzijdig. Misschien helpt het niet echt dat ik Clapton geen zak aan vind. Zullen we het maar zo zien. Er zijn genoeg artiesten die beter zijn, maar er zijn er nog veel meer die slechter zijn. En ik heb het geloof ik al eerder gezegd; het blijft een kwestie van smaak. Ik weet zeker dat als ik zou vinden dat Jimi Hendrix niet divers genoeg was, dan was deze topic binnen een uur 10 pagina's lang, ovespoeld met mensen die het absoluut niet met mij eens zijn/waren/zouden zijn. :satisfie:

Jyuuga
6 december 2007, 18:04
Tuurlijk kan Slash in veel verschillende andere stijlen spelen. Of ie goed in die stijlen is, is een tweede....

kassie
6 december 2007, 19:24
goed is 'in the eye of the beholder'. als je zijn stijl van spelen goed vind, is het waarschijnlijk dat je wat andere dingen die hij doet ook goed vind. Zijn hendrix tribute van hey joe vond ik dus best goed, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen hem om te janken vonden. En zo loop ik niet warm voor clapton, terwijl mensen hem in het verleden god noemden. Mensen noemen hem een one-trick pony. Dan ben ik benieuwd wat ze van B.B. King, Stevie Ray Vaughn of idd clapton vinden. Ik vind slash qua veelzijdigheid er niet echt voor onder doen eerlijk gezegd. En zelfs jimmi page had een hoop aantal dezelfde licks. Volgens mij vinden ze dan gewoon slash's z'n manier van spelen niet mooi ofzo.

ben vanhoof
6 december 2007, 22:31
Iedereen heeft zijn manier van spelen, dat geeft bepaalde gitaristen nu net dat karakter waaraan ze herkenbaar zijn. Ik zou het erg zonde vinden moest ik slash ergens hendrix zien coveren precies zoals jimi dat deed. Juist dat is het verschil volgens mij tussen een goed gitarist en een gitaarspeler. Een gitaarspeler is meer een na-aper, kan dikwijls enorm goed spelen maar neem je iets van hen op zou je bijgot niet weten dat hij het is. Als je iets hoort van Slash, Zakk Wylde, Stevie Ray Vaughen, Gary Moore,... weet je tenminste dat zij het zijn als je iets van die muziek/artiesten kent.


Er staat op youtube een filmpje van Zakk Wylde met Slash die voodoo child van hendrix coveren. Ik vind dat echt een machtig filmpje!
Een cover is voor mij meestal pas geslaagd als de covergroep er een originele toets aan geeft. Covergroepjes die alles zo goed als perfect hetzelfde spelen zijn er veel...

edit; dit is het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=971-o81-BMs

=Slither=
9 december 2007, 13:57
Hmm Slash Machtige Gitarist Maar Kvindt hem niet echt DE top..
Cool Filmpje !

Supermike89
20 december 2007, 17:36
Slash<3
Slash<3
Slash<3 ^^

ajaxrulzz
12 november 2008, 18:38
Kassie en Arjan, Ik heb het niet over het succes van de Guns of het geluid van Slash, maar over Slash manier van spelen en de mate waarop hij zich aanpast aan de soort muziek die wordt gespeeld.

Met andere woorden, ik vind hem niet onderscheidend of variabel genoeg wanneer je dat wel verwacht, zeker niet als je hem met andere gitaristen vergelijkt (zoals die ik of Arjan net opnoemde). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, en anders vind ik het jammer en hou ik erover op.

mooi praten kan je wel ;)


Slash blijft een van de beste! Alleen vind ik velvet revolvers niks;(

Kan niet w88 op zijn solo album

449
12 november 2008, 20:40
Ik heb guns and roses en dus ook slash altijd een slechte kopie van Led Zeppelin gevonden.
Beetje overschat dus die Slash.
Van huidige rock gitaristen zou ik zeggen luister eens naar Scott Henderson.

kassie
12 november 2008, 23:30
Ik heb guns and roses en dus ook slash altijd een slechte kopie van Led Zeppelin gevonden.
Beetje overschat dus die Slash.
Van huidige rock gitaristen zou ik zeggen luister eens naar Scott Henderson.

ik vind die scott henderson dus echt zo'n overhypte conservatorium mafkees. Beetje overschat dus die Scott.

Van huidige rock gitaristen zou ik zeggen, ieder zijn smaak.

Undertaker-120306
16 november 2008, 10:39
Hmm k word zometeen vermoord denkik met al deze Slash fans hier, ik vind m niet geweldig.

Michael AE
16 november 2008, 15:55
Net zijn biografie gelezen en ik moet zeggen, het blijft een held van me.

Rubenios
17 november 2008, 11:25
Hij kan leuk spelen, maar meer ook niet vind ik

HaroldA
17 november 2008, 11:31
Hij kan leuk spelen, maar meer ook niet vind ik

Ken jij Slash's "Aint life grand" dan niet??? Beste rock plaat allertijden, IMHO.

Orpheo
17 november 2008, 13:11
Ken jij Slash's "Aint life grand" dan niet??? Beste rock plaat allertijden, IMHO.

beste rockplaat?! ik ken er wel beteren hoor. Phenomenon, Blackout, Taken By Force, Permission to land, Jailbreak...

HaroldA
17 november 2008, 13:13
beste rockplaat?! ik ken er wel beteren hoor. Phenomenon, Blackout, Taken By Force, Permission to land, Jailbreak...

Daar was de IMHO ook voor bedoeld!

Rubenios
26 november 2008, 14:12
Ken jij Slash's "Aint life grand" dan niet??? Beste rock plaat allertijden, IMHO.


Heb m ff opgezocht, als dat de beste rockplaat allertijden is... i rest my case ^^

HaroldA
26 november 2008, 14:15
Heb m ff opgezocht, als dat de beste rockplaat allertijden is... i rest my case ^^

Let wel: IMHO.

Ik heb niets met de oude mannen rock en vind 'Ain't Life Grand' heerlijk rocken en hele mooie 'slashy' composities hebben.

Rubenios
27 november 2008, 11:05
Let wel: IMHO.

Ik heb niets met de oude mannen rock en vind 'Ain't Life Grand' heerlijk rocken en hele mooie 'slashy' composities hebben.

Ik geloof dat mijn eerste reactie ook was:
Hij kan leuk spelen, maar meer ook niet vind ik

LaszloVersteeg
1 december 2008, 10:40
Slash rockt echt maarre.
Heb filmpje van hem gedownload van kazaa waar hij samen met zakk wylde speelt.
Zit hij een beetje aan een orange amp te knoeien>je zou maar net je marshall signiture amp hebben.

ik ken dat filmpje en hij zit echt niet aan een orange amp te knoeien, das gewoon een Marshall:)

Tho
1 december 2008, 10:45
Slash is toch een van de weinige gitaristen, misschien wel de enige, die mij met enkel zijn solo's kippenvel/vochtige ogen kan bezorgen.

iWishmaster
1 december 2008, 11:33
Slash is toch een van de weinige gitaristen, misschien wel de enige, die mij met enkel zijn solo's kippenvel/vochtige ogen kan bezorgen.
Helemaal mee eens!

Ik heb enorm veel respect voor gitaristen als SRV of Yngwie, maar ik wordt er meestal niet warm of koud van. Terwijl de solo van Sweet Child of Mine zelfs de honderduizendste keer schitterend is. 'Tis alleen dat ik moe wordt van Axel zn stem na een paar minuten ...

Orpheo
1 december 2008, 14:01
Helemaal mee eens!

Ik heb enorm veel respect voor gitaristen als SRV of Yngwie, maar ik wordt er meestal niet warm of koud van. Terwijl de solo van Sweet Child of Mine zelfs de honderduizendste keer schitterend is. 'Tis alleen dat ik moe wordt van Axel zn stem na een paar minuten ...

SRV en yngwie in 1 regel, wow. das zoiets als zeggen, tja, ik vind die fiat panda en de ferrari enzo niet echt leuke auto's.

het zijn 2 totaaaal verschillende gitaristen.

Ik vind axl's stem ook een ramp, nja, op Chinese democracy is ie wel te pruimen, maar goed... ander topic :P

kassie
1 december 2008, 14:16
Ik vind axl's stem ook een ramp, nja, op Chinese democracy is ie wel te pruimen, maar goed... ander topic :P

Beetje jammer dat Chinese Democracy de grootste muzikale flop aller tijden is. Inclusief zijn malle opera stem.

Wiellem
1 december 2008, 14:28
Kennen jullie dit filmpje waarbij Slash dronken is?:

http://nl.youtube.com/watch?v=_pWsNsihwYk

hehe echt grappig

iWishmaster
1 december 2008, 14:29
SRV en yngwie in 1 regel, wow. das zoiets als zeggen, tja, ik vind die fiat panda en de ferrari enzo niet echt leuke auto's.

het zijn 2 totaaaal verschillende gitaristen.

Ik noemde die twee juist omdat ze totaal verschillende stijlen spelen en vooral omdat ze beide onder gitaristen veel fans hebben.

Kris Haex
1 december 2008, 15:07
Stevie Ray Vaughan een Fiat Panda? Die kon anders ook vies gaan als ie lekker aan het bluesen was, hij hoeft in mijn ogen niet de mindere te zijn van Malmsteen. Shredden zoals Malmsteen zou hij niet. Maar Malmsteen zal nooit Bluesen zoals hij dat deed. Maar liever Satriani dan Malmsteen.

Daan_B
1 december 2008, 15:40
Ik vind axl's stem ook een ramp, nja, op Chinese democracy is ie wel te pruimen, maar goed... ander topic :P

Wow dude, jij vind dat Axl er op VOORUIT is gegaan:dontgeti:!?

gabriel
2 december 2008, 22:26
weet je wat ik met slash zo jammer vindt? zoals ik al eerder zei, het is geen gitaar intellectueel. Het is geen robert fripp, geen buckethead, etc.

maar vroegah, vroegah speelde hij daadwerkelijk geweldige nummers. Ooit breakdown wel eens gehoord ? Of locomotive ? Dat zijn echt pareltjes van solo's. Het lijkt wel op het moment dat iemand success krijgt hij te veel gaat drinken, te veel chicks en dope doet, en niet meer nummers schrijft. De ongeinspireerde gast optredens wat hij nu doet klinkt werkelijk nergens naar. Er is niks speciaals meer aan slash, het is bijna tenenkrommend als je hem nu hoor spelen. Altijd weer dezelfde stomme blueslicks en solo's, altijd pentatonisch, en ja, gewoon saai eigenlijk.

velvet revolver heeft hij dat ook nooit meer teruggekregen. Geen don't damn me, paradise city of 14 years solos. Het zal wel aan de onderliggende nummers liggen maar ik dacht dat slash ook altijd die nummers maakte voor gnr ? iig de riffs en de structuur. het wilde is er af.

Nee werkelijk, slash heeft voor mij nogal afgedaan en ik vind het nu een beetje een joke. Daarnaast vind ik dat image van de dronken gitarist een beetje oud worden, hij exploiteert dat ietwat te veel in mijn ogen, het echte is er af.

Di Stefano
3 december 2008, 15:32
Hij heeft wel een paar leuke dingen gedaan in zijn carriere maar daar blijft het ook bij. Over het algemeen vind ik het een behoorlijk overschatte gitarist. Speelt live overigens ook behoorlijk onzuiver en doet al 20 jaar hetzelfde.
Maar hij straalt natuurlijk wel rock n roll uit en dat zal ook een van de redenen zijn waarom hij zo populair is.

Kamiess
17 februari 2009, 08:09
Tussen () ik zoek voor iemand nog een t-shirt van Slash.

Weet iemand waar je die in NL kan krijgen.
Op zijn eigen site kan het ook dat weet ik,maar ga liever hier ergens naar een winkel.


bvd

SGbanez
17 februari 2009, 11:32
Je kan kijken bij Large merchandise. Weer een online winkel, maar ik denk dat je daar wel aan vast zit...

Kamiess
17 februari 2009, 13:35
Ok thx,

Heb al even gekeken bij large, alleen maar Velvet Revolver shirts niet specifiek van Slash.
Maar toch bedankt voor de tip.

LesPas89
25 januari 2010, 13:23
Sorry voor het ophalen van dit oude topic. Ik vond het echter zinloos om een nieuwe te starten.

Maar het gaat hierom. Dit is toch bezopen?
http://www.nu.nl/muziek/2169601/slash-shirts-taboe-bij-guns-nroses.html

Die man moet blij zijn dat Slash-liefhebbers het nog op kunnen brengen om naar de show van Guns n' Roses te gaan. Wat heeft die Rose toch oerlelijke capsones.

Cageman
25 januari 2010, 14:13
Sorry voor het ophalen van dit oude topic. Ik vond het echter zinloos om een nieuwe te starten.

Maar het gaat hierom. Dit is toch bezopen?
http://www.nu.nl/muziek/2169601/slash-shirts-taboe-bij-guns-nroses.html

Die man moet blij zijn dat Slash-liefhebbers het nog op kunnen brengen om naar de show van Guns n' Roses te gaan. Wat heeft die Rose toch oerlelijke capsones.

Ik vind dat Slash de meest overrated gitarist is die op de wereld rondloopt.. Maar dit is echt wel enorm hufterig van die Axl, jemig. Zonder slash, en vooral zijn imago, had Guns n Roses nooit kunnen worden wat het was geweest, en had Axl nu geen enkele mogelijkheid meer gehad om het Guns n Roses idee uit te zuigen.

Lijkt me beetje hetzelfde als tegen oranjesupporters in zuid afrika zeggen dat ze geen enkel oranje kledingstuk meer mogen dragen..

LesPas89
1 februari 2010, 20:33
Overrated of niet, maar Slash is al een tijdje bezig met een solo-project, en ik kijk er naar uit. Het album zal in april dit jaar uitkomen, maar de tracklist met bijbehordede gastmuzikanten is uitgelekt. Ziet niet slecht uit vind ik.

01. Ghost (Ian Astbury)
02. Beautiful Dangerous (Fergie)
03. Nothing To Say (M Shadows of Avenged Sevenfold)
04. Crucify The Dead (Ozzy Osbourne)
05. Promise (Chris Cornell)
06. By The Sword (Andrew Stockdale of Wolfmother)
07. Doctor Alibi (Lemmy Kilmeister)
08. Saint Is A Sinner Too (Rocco De Luca)
09. Watch This (Dave Grohl/Duff McKagan)
10. I Hold On (Kid Rock)
11. Gotten (Adam Levine)
12. We're All Gonna Die (Iggy Pop)
13. Starlight (Myles Kennedy)

Rowan
1 februari 2010, 22:58
Slash, niet echt superboeiende gitarist toch?

HaroldA
1 februari 2010, 23:09
Slash, niet echt superboeiende gitarist toch?

Neh, beetje overgewaardeerd...

Al is Ain't Life Grand wel een extreem gave rockplaat. En dan heb je natuurlijk Appitite en Use Your Illusion I & II nog. Oja: Velvet Revolver schijnt ook wel ok te zijn...

Maar voor de rest is het maar een prutser...



:soinnocent:

LaszloVersteeg
4 februari 2010, 23:23
Hij blijft hetzelfde doen maar watie doet doetie goed!

menig pubertje heeft 'n goedkoop indonesisch gitaartje gekocht om hem te kunnen worden!

rockandrolling
4 maart 2010, 12:29
Hij schijnt dit jaar naar Nederland te komen ter promo van zn solo album...!

rudolf
25 maart 2010, 13:21
http://www.totalguitar.co.uk/page/totalguitar?entry=free_slash_mp3_download_watch

alvast een voorproefje van het nieuwe slash album.... Ik weet 't niet.. ben niet echt overtuigd

TimoSomers
2 april 2010, 17:50
http://music.aol.com/new-releases-full-cds/#/15

Hier kun je hele album beluisteren! (Weet niet voor hoelang)

Lekker plaatje!
Vind Slash enorm overrated en heb moordneigingen jegens Slashfanboys/girls MAAR dit album vind ik toch erg lekker!

EDIT: Dat nummer met fergie is belachelijk lekker, wat een lekkere stem heeft zij

speedmusic
2 april 2010, 17:58
Timo, thanks. begint gelijk lekker met Ian
(geluid is wel dun)

Henri H
2 april 2010, 18:00
Ik vond Appetite wel een gave plaat.
Daarna alleen maar de hitjes aangehoord eigenlijk.
Dit album lijkt wel aardig.
Ik heb altijd een zwak voor Slash gehad, is toch een beetje de opvolger van Page, Hendrix en Blackmore, misschien technisch niet helemaal vergelijkbaar, maar hij straalt wel R&R uit. :rockon:

jannest
3 april 2010, 00:53
yup same old

slash mist iemand die leuke liedjes kan schrijven

en na het beluisteren van Chinese Democracy meneer rose ook

TimoSomers
3 april 2010, 00:58
yup same old

slash mist iemand die leuke liedjes kan schrijven

en na het beluisteren van Chinese Democracy meneer rose ook

Vind Chinese Democracy qua songwriting anders toch wel erg goed in elkaar zitten hoor.

Beter dan dit iig, maar dit zijn gewoon lekkere no nonscence rocksongs.

LesPas89
3 april 2010, 19:35
Het riffje van By The Sword is toch wel lekker hoor.

Het was ook herkenbaar. Hij speelde het ooit tijdens een Gibson demo volgens mij.

Ik vind het een lekker album. Geen spectaculaire muziek, gewoon lekkere Rock.

rudolf
7 april 2010, 10:42
Ik vind dat nummer met Fergie echt wel goed. Maar dat komt ook vooral door Fergie. Wist niet dat ze zo'n lekker rockstem had.

superken_nl
7 april 2010, 10:48
Het riffje van By The Sword is toch wel lekker hoor.

Het was ook herkenbaar. Hij speelde het ooit tijdens een Gibson demo volgens mij.



Dat gevoel had ik ookal bij "Ghost". Ergens tussen Snakepit en Velvet Revolver gehoord. Alleen toen heette het "Pleasing" geloof ik.

Persoonlijk vind ik het gitaarspel: erg goed. Je kunt horen dat slash veel tijd en moeite heeft gestoken in het verzinnen van uitdagende licks en solos. :punk:

Zangers: ik de grote name als Miles Kennedy, Ozzy en Chris Cornell vallen tegen. Er zit veel meer in die zangers dan ze laten horen. :stop:

Daarentegen zijn Kid Rock, Adam Levine, M.Shadows en Fergie erggggg goed! :ok:

Edit: Op nieuwsgroepen staat al het hele album met de 7 bonustracks!! (aanrader)

HaroldA
7 april 2010, 10:52
Ik heb 'm een paar keer geluisterd en toch maar weer Ain't Life Grand opgezet, wat gewoon wel een dikke rockplaat is ipv een verzameling nummertjes waarvan de een gewoon slecht is en via wat matige nummers 1 of 2 uitschieters heeft.

Thiez
7 april 2010, 11:05
Vind het nieuwe album ook maar matig. alleen de nummer met dave grohl vind ik nog wel lekker.

Henri H
7 april 2010, 11:19
'k Vind het wel een leuk album.
Hoor ik nu een Strat op "Gotten"? :dontgeti:

Realeigo
7 april 2010, 12:28
Vind het nieuwe album ook maar matig. alleen de nummer met dave grohl vind ik nog wel lekker.

Dat nummer met dave grohl (Watch This) is een instrumental gebaseerd op Slither. :seriousf:

Orpheo
9 april 2010, 01:26
juist het aspect dat ieder liedje ingezongen is door n ander spreekt me heel erg aan. ik skim nu flink door de liedjes, maar hoor niks dat ik nog niet mag. Geen foute overgangen, geen foute schakels, geen nare solo's of nare tones... neuh, dit is er een die ik vaker dan 3 keer op zet denk ik.

nummers die ik na 1 keer nog eens opzet:

dat nummer van chris cornell, die gozer van wolfmother, lemmy, en de rest moet ik nog ontdekken. maar wil eigenlijk slapen...

LesPas89
9 april 2010, 11:50
'k Vind het wel een leuk album.
Hoor ik nu een Strat op "Gotten"? :dontgeti:
Er is ergens een soort 'making of' filmpje te zien. Weet zo even niet waar. Maar daar vertelt hij inderdaad een Strat gebruikt te hebben. Tja.

Henri H
9 april 2010, 11:57
Deze? (http://www.youtube.com/watch?v=AeEuBsgeQ4c)

..........

Realeigo
9 april 2010, 16:21
Slash gebruikt wel vaker strats meen ik mij te herinneren, vraag me niet precies waar.

MjS
12 april 2010, 21:47
Ik vind het nieuwe album wel vet! Slash behoudt juist zijn eigen identiteit door verschillende zangers aan het woord te laten. De plaat is divers maar ik vind er wel een rode draad in zitten. En het klinkt gewoon lekker.

Orpheo
15 april 2010, 01:28
Ik heb 'm een paar keer geluisterd en toch maar weer Ain't Life Grand opgezet, wat gewoon wel een dikke rockplaat is ipv een verzameling nummertjes waarvan de een gewoon slecht is en via wat matige nummers 1 of 2 uitschieters heeft.
vetgedrukt: mee eens. ik heb omdat jij er altijd zo lovend over bent, 'mweer eens opgezet. maar ja, je hebt gelijk. geweldig lekkere plaat op dat laatste nummer na, echt n draak.


maar dit nieuwe album afdoen als een slechte plaat met 2 uitschieters vind ik echt de plaat te kort doen. ik kan echt genieten van promise, doctor alibi, I hold on, starlight, baby can't drive, mother maria, saint is a sinner too, beautiful dangerous (eigenlijk zingt Fergie verdomd goed!) de 'cover' van paradise city, back from cali is ook tof. ghost is soms tof, als m'n pet ernaar staat, sahara is ook tof.

Ik heb echt het idee dat deze plaat slash z'n antwoord is op chinese democracy van axl. beetje zelfde idee, alleen dan goed uitgevoerd ;)

ElectricWizard
22 april 2010, 17:21
wel een prima kerel, maar overrated gitarist waar hij overigens zelf niet veel aan kan doen.

Tim..
28 april 2010, 17:05
Wel een lekker album eigenlijk :)

Tot nu toe zijn het vooral de nummers met Chris Cornell, Fergie, Lemmy, en Myles Kennedy die ik graag nog een paar keer opzet, maar eigenlijk vind ik het hele album erg goed aan te horen (het nummer met Dave Grohl vind ik nog het minst). Vooral dat elk nummer een invloed van een andere artiest heeft maakt het dat het niet gaat vervelen.:ok:

Maar soms heb ik wel het idee dat het nummer voor 80% van de "gastartiest" is, en maar een klein beetje van Slash. Vooral het nummer met Andrew Stockdale had, afgezien van de solo, zo op een wolfmother album kunnen staan zonder dat het op zou vallen.

Voor de rest, lekker album!

D-string
15 juni 2010, 11:47
Hij speelt iig wel echt tijdens zijn optredens :)

Fan-belaagt-Slash-tijdens-optreden (http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Fan-belaagt-Slash-tijdens-optreden/m1fzhgvfobcr)

Al vraag ik me af of je onder de categorie "fan" valt als je zulke dingen doet.