PDA

View Full Version : paladins



waayer
10 maart 2004, 19:29
wie kent er de paladins en kan me wat meer vertellen over de solo's en
dan bedoel ik in wat voor toonladders deze het meest gespeeld worden
8-) 8-)

Harry
11 maart 2004, 09:55
de Paladins spelen een mix van blues, country en rockabilly. Leuke muziek. Theoretisch kan ik het je niet uitleggen, maar met een simpele bluestoonladder kom je een eind.

Epic
2 april 2004, 10:57
*meld! dave gonzalez rulez

Maar meestal is een pentatonische/blues ladder wel voldoende, en een vetkuif.

http://www.mp3rockabilly.com/driPaladins10.jpg

waayer
2 april 2004, 11:16
helaas de vetkuif zit er voor mij niet meer in (verloren glorie)
maar speelt dave ook niet vaak een gewone mineur ladder of een harmonisch mineur, of toch meestal de pentatonisch mineur.
vind het vaak moeilijk te vinden bij dave maarja volgens mij is hij dan ook
een van de betere blues/rock'n roll gitaristen die er zijn.(persoonlijk)

Epic
2 april 2004, 12:16
Vaak wordt in blues niet alleen de mineur pentatonische toonladder gebruikt, maar ook de majeur pentatonische. De truc is dan om deze een beetje boeiend te combineren.

-heb even geen schema van een toonladder, maar voor bv A is het:

mineur : A - C - D - E - G - A

majeur : A - B - C# - E - F# - A

sash
5 april 2004, 20:33
Dave Gonzales is een grote invloed van mij. Geweldige gitarist. Erg sympathieke gast ook. Ff met em staan praten na hun optreden op Moulin Blues.

Als antwoord op je vraag: luister het en speel het na. Valt theoretisch niet uit te leggen. Zou Dave ook niet kunnen.

waayer
6 april 2004, 18:52
ben steeds meer gaan luisteren naar de paladins vind ze echt geweldig
weet iemand ook of ze binnenkort weer naar nederland komen?
ook dave zijn gitaar wordt opnieuw uitgebracht onder de naam
guild 500 p dacht ik maarja moet zo'n 5000 dollar kosten dus dat zit er niet in.

Fuhgawz
7 april 2004, 20:28
Yup: http://www.jcdebosuil.nl/index.php?page=programma&date=1087509600

waayer
7 april 2004, 21:00
te gek
bedankt voor de info.
Kom jij daar vaak of weet je hoe dat zit met de kaartverkoop in verband met reserveren?

Bouke
9 april 2004, 14:23
Hey,

Paladins komen ook weer naar De Lantaarn in Hellendoorn. 19 juni. Kijk ook eens op www. lantaarn.nl voor veel goede muziek.

Bouke

Fuhgawz
9 april 2004, 16:14
te gek
bedankt voor de info.
Kom jij daar vaak of weet je hoe dat zit met de kaartverkoop in verband met reserveren?
Ik kom daar wel eens ja. Als je reserveert is het eigenlijk de bedoeling dat je je kaartje een half uur van tevoren afhaalt, maar daar zijn ze niet zo streng in. Waarschijnlijk hoef je niet eens te reserveren en sommige concerten worden ook via de ticketservice gedaan, misschien dat dat ook met de Paladins gebeurt.