PDA

View Full Version : ophogen



Mr.Bluesbreaker
10 maart 2004, 19:16
test

Mr.Bluesbreaker
10 maart 2004, 19:17
Ik heb iets waar ik al een tijdje aan zit te denken: mijn tsl halfstack bij optredens verhogen, bv dmv een soort onderstel ofzo, zodat je jezelf beter kunt horen (en het publiek ook) en dat het geluid niet onder je door blaast. Ik kan moeilijk het ding schuin achterover zetten zoals veel fender combo's, en ik ga niet een lege flightcase kopen ofzo, beetje dure oplossing, of een fullstack nemen :-D

Heeft iemand van jullie dit wel es gedaan of iets zelf in elkaar gezet wat je versterker ophoogt? (en draag//betaal/vervoerbaar is?)

Mr.Bluesbreaker
10 maart 2004, 19:18
tering wtf? 100.000 foutmeldingen bij het posten en dan ineens wel 3 topics:S gaat weer lekker hier

andy
10 maart 2004, 21:01
Ik heb nu een full stack, dus ik heb er geen last meer van. Maar wat ik idt deed: Ik vroeg aan de kroeg/zaal waar we speelden altijd om een paar lege kratjes en daar zette ik het cab dan op.

Bobsterke
10 maart 2004, 23:57
Plaats cabs altijd boven op flightcase van de cabs, zodat hij op oorhoogte staat.

Daarnaast scheelt het als je een goeie podiumopstelling hebt.

Persoonlijk heb ik mijn versterker altijd aan de zijkant van het podium staan. (sta op podium altijd links vooraan) Hierdoor hoor je jezelf perfect en kun je je over het gehele podium begeven en jezelf prima blijven horen[/img]

UncomfortableDotOrg
11 maart 2004, 09:58
Als ik mijn AVT100 ergens op zet klinkt hij veel ieler als dat ik hem gewoon op de grond laat staan... als hij op de grond staat lijkt het net of hij vetter klinkt...

hoe zou dit kunnen komen? en hoe kun je dit oplossen (dus hoger zetten en vet geluid behouden)...

iemand suggesties?

Negative K3 fan
11 maart 2004, 10:37
door het contact met de grond zorgt je ondergrond voor meer productie van lage tonen.

Je kunt het oplossen door hem gewoon op de grond te laten staan of meer bas op je versterker erin te draaien.

UncomfortableDotOrg
11 maart 2004, 16:52
Tanx, zoiets dacht ik al...

jah, ik krijg er niet zoveel bas in dat het net zo vet klinkt als dat ik hem op de grond zet... maargoed, alle beetjes helpen...

Mr.Bluesbreaker
11 maart 2004, 17:17
Okee, dat geldt niet voor mij, absoluut geen gebrek aan bas, (staat op 3 ofzom meestal) maar ik heb dus geen flightcase in de buurt, wat is het beste alternatief?

Frits van Mourik
12 maart 2004, 01:11
...niet lachen hoor, maar ik gebruik hiervoor twee opvouwbare barkrukken van IKEA (type Dennis). :oops: Die zet ik neer met de zittingen tegenover elkaar en dan hop, amp erop. Is erg stabiel, niet duur & iedere amp past. :P

Mr.Bluesbreaker
12 maart 2004, 19:46
Okee mensen, bedankt voor jullie (vreemde en creatieve :-D ) ideeën. Ik ga binnenkort iets in mekaar zetten, dat ik de halfstack met wieltjes en al ergens in kan zetten, een ingewikkeld stuk hout of weet ik het.

doncker
13 maart 2004, 14:54
Kzou hem gewoon op 2 bakken bier zetten. Zie nog wel dat je aan je bier aankunt :-D

Blijepanda
13 maart 2004, 18:29
Je hebt volgens mij ook een soort van Amp-standaard waar je je amp op kan zetten. Dan staat hij ongeveer 50cm boven de grond of zo.

Blijepanda
14 maart 2004, 18:28
http://www.jhs.co.uk/standjpegs/AMP-Stand.jpg

deze dus.

Mr.Bluesbreaker
14 maart 2004, 20:47
tnx, is wel een ideetje, maar denk niet dat mijn halfstack er op past :roll: