PDA

View Full Version : Vastlopen pc



vlie
11 maart 2002, 23:50
Wie kan mij helpen
Ik heb een PIII 800 met een SB audigy Ex. Daaraan heb ik een Tascam us-428. Dit systeem loopt onder win98 2E. Als ik nu audio opnames maak via Cubases dan loopt de Tascam steeds weer vas. Ik heb al van alles geprobeerd. Misschien heeft iemand ervaring hiermee.

sleep_to_saturate
12 maart 2002, 10:41
Het lijkt me zeer vaag als je Tascam vastloopt, ik denk dat je je pc bedoelt.
Als dat zo is moet je even gaan experimenteren met de audiobuffer verhogen of programma's op de achtergrond uitzetten. Zeker antivirussoftware.
Verder kan het eigenlijk met Windows aan van alles liggen. Als je je geluidskaart in het pci-slot naast je videokaart hebt zitten kunnen ze elkaar storen.
Volgordes van installaties. Noem maar op. Kortom wees iets specifiekers. :smile:

Kitaarhiero
25 maart 2002, 11:02
Ja ik heb dat ook als ik met cubase werk, ik hoef maar ergens op te klikken en ik moet alweer op het "reset" knopje drukken :sad:

sleep_to_saturate
25 maart 2002, 11:13
Zijn het geregistreerde versies van Cubase? Jullie hoeven niet te antwoorden trouwens.. maar als het 'cracks' zijn dan is het vrij logisch dat ie altijd blijft hangen, daar moet je dan maar mee leven, of het pakket aanschaffen.

aadplagiaat
25 maart 2002, 22:17
't Zou kunnen zijn dat je "te lang" opneemt.
Ik ken Cubase niet maar uit je verhaal maak ik op dat je gebruik maakt van een gesimuleerde Tascam-recorder. Is het mogelijk om deze meer "disk-oriented" in te stellen zoals bv Soundforge i.p.v. memory-use. Je kunt je voorstellen dat je als je in wave opneemt je vrij snel richting 50Mb gaat voor een liedje. Waar blijft het geheugen voor windows, laat staan Cubase.
Geeft Cubase dan ook "this program has performed etc....?" Of is 't afgelopen.

vlie
26 maart 2002, 11:12
Ik gebruik zeker de orginele versie. Hij zat nl. geleverd bij de Tascam, dus daar lag het zeker niet aan. Ik ben er nu ook uit. Ik heb nl. de nieuwste VIA drivers geinstaleerd en nu doet hij het perfect. Ik kan alle opnames maken die ik wil zonder problemen. Bedankt in ieder geval voor de reacties

Kitaarhiero
26 maart 2002, 16:30
Ik heb 2 gratis versies van muziek bladen (total guitar en music maker), *with autorisation*!

sleep_to_saturate
26 maart 2002, 16:41
Cool vlie.. Ligt inderdaad heel vaak aan de via chipset ook.
Have fun recording again. :smile:

Ic3gl0vE
19 juni 2002, 00:48
Op 2002-03-26 15:30, schreef Kitaarhiero:
Ik heb 2 gratis versies van muziek bladen (total guitar en music maker), *with autorisation*!



gratis cubase???
wat voor versie heb je dan... volgens mij is het nogal een prijzig pakket namelijk (ik heb 'm gekregen van iemand)

vlie
19 juni 2002, 10:01
Hij zat geleverd bij de Tascam