PDA

View Full Version : NOS



gangsta
11 maart 2002, 20:47
wat betekent dat >>> Fender strat NOS '69......

PeArLjAm
11 maart 2002, 21:08
Als ik me niet vergis betekend NOS New Old Stock, maar k weet het niet helemaal zeker en ik kan ergens anders mee in de war zijn.. HEb mn fender catalogus nu niet bij de hand maar daar staat het in, maar k geloof dat het dat betekend.

sash
11 maart 2002, 21:32
klopt. het betekent New Old Stock. Bijvoorbeeld een Fender Customshop reissue '62 is een gitaar die nu gemaakt is, en er precies dezelfde specs heeft als in '62. De Closet Classic moet een gitaar uit bv. '62 voorstellen die een jaartje bespeeld is en dan tot het heden in z'n koffer in kast op zolder heeft gestaan en de relic is een gitaar die jarenlang hevig bespeeld is, zware krassen enzo. De normale levensloop zeg maar.

gangsta
11 maart 2002, 22:23
Op 2002-03-11 21:32, schreef sash:
en de relic is een gitaar die jarenlang hevig bespeeld is, zware krassen enzo.
expres lelijk gemaakt dus, en nogmaals bedankt voor de info.

ps ik weet wat k wilde weten, dus van mij mag het onderwerp gesloten worden....

lars
11 maart 2002, 22:41
klopt dat wel? bij buizen is nos een partij buizen die sinds ze gemaakt zijn in het magazijn hebben gestaan en nu te koop zijn, dus zeg maar de overdatum rookworst van de hema alleen dan anders.
als ze nu gemaakt zijn volgens de specificaties van toen heet et een reissue, als het er een van echt toen is, die nog nooit is gebruikt is het nos

just my 2 ct's

sash
11 maart 2002, 23:04
ja daar heb je helemaal gelijk in, maar omdat fender 3 verschillende reisseu modellen (NOS, Closet Classic, Relic) kunnen ze niet alles reisseu noemen.
Dit heb ik van de Fender site gehaald:

Each model is available in three distinct finish packages:

NOS (New Old Stock): as if the guitar were bought new in its respective year and brought forward in time to the present day.
Closet Classic: as if the guitar was bought new in its respective year, played perhaps a dozen times a year and then carefully put away. Has a few small "dings", lightly checked finish, oxidized hardware, and aged plastic parts.
Relic: shows natural wear and tear of years of heavy use - nicks, scratches, worn finish, rusty hardware, and aged plastic parts.

http://www.fender.com/gear/gear.php?node_id=2256 (helemaal naar beneden scrollen)

lars
12 maart 2002, 00:13
o m g dat is zo gay!!!
huren ze dan iemand in die die nieuwe gitaar een middagje achter zijn auto hangt ofzo. damn.

oke ja je hebt gelijk maar dat er zoiets leips bestond als dit kon ik me niet voorstellen.
Als je een relic wilt, koop je zo'n ding toch om de "meerwaarde" dat ie vanalles heeft meegemaakt, toch niet omdat ie er zo geweldig afgeleefd uitziet? nahja

sash
12 maart 2002, 15:32
Op 2002-03-12 00:13, schreef lars:
huren ze dan iemand in die die nieuwe gitaar een middagje achter zijn auto hangt ofzo. damn.


Ja zoiets...

PeArLjAm
12 maart 2002, 15:43
De gitaren worden dus verkocht naar de exacte specificaties uit die tijd.

ekkerman
12 maart 2002, 16:53
hingen ze ze toen ook al achter auto's dan ?

sash
12 maart 2002, 18:52
Op 2002-03-12 15:43, schreef PeArLjAm:
De gitaren worden dus verkocht naar de exacte specificaties uit die tijd.


Juist...

sash
12 maart 2002, 18:52
Op 2002-03-12 16:53, schreef ekkerman:
hingen ze ze toen ook al achter auto's dan ?


nee toen hadden ze nog geen relics nodig :wink:

Shinoda-girl
12 maart 2002, 19:48
wat een bron van informatie hier.

sash
12 maart 2002, 20:20
ja goed he :grin:

GerjandH
15 maart 2002, 19:16
Lijkt me wel een leuk baantje bij de Fender custom shop op de afdeling relic/closet te werken. De hele dag met een beiteltje en een schroevedraaier en een hamer op nieuwe reissue's staan te rossen. Een stel schroeven en bruggen in water te gooien om ze te laten roesten enzo.. tja moet je hobby wezen

Lijkt me trouwens wel heftig zo'n closet of een relic dan is(lijkt)de nek al aardig ingespeeld

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GerjandH op 2002-03-18 18:59 ]</font>

gangsta
15 maart 2002, 21:23
dan is(lijkt)de nek al aardig ingespeeld

das de bedoeling ja.

sash
17 maart 2002, 14:10
Op 2002-03-15 19:16, schreef GerjandH:
Lijkt me trouwens wel heftig zo'n closet of een reisseu dan is(lijkt)de nek al aardig ingespeeld


Juist! Als ik het geld had zou ik er zo een kopen, maar die kosten iets van 7000 gulden(ouderwets het :razz: )

Ic3gl0vE
23 maart 2002, 19:02
Op 2002-03-17 14:10, schreef sash:
[quote]
Juist! Als ik het geld had zou ik er zo een kopen, maar die kosten iets van 7000 gulden(ouderwets het &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif"> )



7000 piek voor een beschadigde gitaar....
tss ik zou 'm trugsturen als er een kras op zat :smile:

Shinoda-girl
23 maart 2002, 19:41
hij moet mooi glimmen :grin:

sash
23 maart 2002, 22:19
Je kan ze ook zelf maken, met een beetje schuurpapier en een mesje, zo heb ik mijn strat ook 'vintage' gemaakt (het was geen echte Fender gelukkig :grin: )

ekkerman
29 maart 2002, 09:17
ik heb het altijd een pijnlijk moment gevonden ; het eerste krasje of deukie in mijn nieuwe gitaar...
vreselijk was het om als m'n plank weer eens tegen iets aan stootte of omviel te moeten constateren dat er weer een buts in/op zat ....
en nu kan je ze dus al beschadigt kopen ??!!
ik ben het met juffrouw shinoda girl /ramsteinn eens ;
hij moet en moet vooral BLIJVEN GLIMMEN !!!