PDA

View Full Version : Kitty Hawk Junior



ReinoutV
10 maart 2004, 14:37
Ik weet niet zeker of deze in dit forum hoort, of in die van moderne versterkers, maar ik denk dat er hier meer experts zitten.

Vanochtend heb ik een gebruikte Kitty Hawk Junior (in een houten kastje :)) gekocht. Deze klinkt heerlijk warm, het Santana idee. Heeft iemand hier misschien meer informatie over (bouwjaar en zo)? Het serienummer is H-Kers, wat ook op de linker transformator is gekrast. Op de recht staat (ook gekrast) 7603. De voorbuisjes zijn Sovtek 7025/12AX7WB uit Rusland, en de eindbuizen Sovtek 5881WXT, ook uit Rusland. De speaker is een Celestion G12M-70, met daarop ingeprint (is niet goed te lezen) 074 0375576. Zijn/is dat goeie buizen/speaker, of is deze voor upgraden vatbaar?

Het clean kanaal vind ik heerlijk klinken, lekker warm en helder. Het overdrivekanaal is ook mooi, zeker voor het donkere Santana en (begin van) Still Got The Blues idee, maare echt knallen wil ie nog niet. Misschien dat ie dat op hogere volumes wel doet, maar de mids mis ik een beetje. Is dit door andere buizen erin te gooien (misschien EL-34's?) te veranderen, of gooi ik dan de hele sound omver. Op zich klinkt ie heel lekker!

Bigfoot414
10 maart 2004, 15:10
Ik ben de trotse eigenaar van een Kitty Hawk Supreme, de grote broer van de Junior. Uitgeruist met een Electrovoice speaker en 2 sets buizen: 6L6 en EL34. Met de EL34 krijg ik inderdaad een mooie clean, en met de 6L6 krijg ik geweldige scheurherrie. Die van mij komt uit '83, dus ik denk dat de jouwe ook in de '80 jaren is gebouwd.

ReinoutV
10 maart 2004, 15:56
Onder de schakelaars (aan/uit, stand-by, channel) staat copyright Kitty Hawk 90, betekent het dat ie dan uit 1990 komt? Achterop staat dat ie nog in west-germany gebouwd is, betekent dat ook nog iets?

Ik heb deze (2e hands) Junior vergeleken met een Supreme, maar ik vond deze veel warmer klinken, en de overdrive was meer naar mijn smaak. Die van de supreme was me iets te buzzy (mijn smaak: geen flame! ;)).

Zijn 5881 buizen hetzelfde als 6L6, of is dat weer wat anders? Ik heb de voetjes van die buizen vergeleken met EL-34's, maar op 1 pin na leken ze hetzelfde. Kan ik ze zomaar verwisselen, of mag dat niet (ik kon zo geen bias-trimpot vinden, zoals die wel zat op mijn voormalige TSL).

Quink
10 maart 2004, 16:39
Onder de schakelaars (aan/uit, stand-by, channel) staat copyright Kitty Hawk 90, betekent het dat ie dan uit 1990 komt? Achterop staat dat ie nog in west-germany gebouwd is, betekent dat ook nog iets?

Volgens mij begon Kitty Hawk 89/90 met de M-serie (M 1 en M 5), daarvoor hadden ze een tijdje financiële en andere shit, dus ik denk dat je versterker ergens uit midden jaren tachtig stamt. Zal vanavond als ik thuis ben eens in "het archief" (ahem, paar knipseltjes) duiken. Misschien dat er iets meer in staat.

ReinoutV
10 maart 2004, 16:47
Thx! Zou ik erg gaaf vinden. Ik las ook ergens op een site van een of andere Duitser dat de oude Juniors veel beter zijn dat de 'troep' (zo noemt hij het) van nu. Het Junior op de versterker is gestyleerd en in het wit gedrukt. Een hawk logo zit er niet (meer) op, maar aan de linkerkant staat groot KITTY HAWK (op de grille dus). Het is een 3 kanaals ding, zonder push-pull pots, volume (clean) , overdrive, bass, middle, treble, master (lead), presence en reverb.

Quink
10 maart 2004, 18:35
Voor zover ik kan nagaan: '82 tot ergens eind '85 Junior. Vanaf toen tot december '87 Junior Pro. '93 tot ??? Junior, maar met zo'n stinkvogel er op.

Junior: 6L6 Eindbuizen, clean/lead, Speaker??
Junior Pro: EL34 eindbuizen, clean/crunch/lead, speaker Celestion G 12 M-70. Nieuw indertijd (adviesprijs) FL 1925!!.

http://community.webshots.com/s/image8/6/66/92/124466692IPUdIE_ph.jpg

Harry
11 maart 2004, 10:01
ik heb een junior pro als oefenversterker, en sta af en toe versteld wat voor geluid er uit komt als ik 'm open draai.

Quink
11 maart 2004, 11:20
ik heb een junior pro als oefenversterker, en sta af en toe versteld wat voor geluid er uit komt als ik 'm open draai.

In positieve of negatieve zin http://smile.smilies.nl/398.gif http://smile.smilies.nl/398.gif



http://www.click-smilie.de/sammlung0903/grinser/grinning-smiley-025.gif

Harry
11 maart 2004, 11:37
:-D


het geluid is dus erg lekker!

Quink
11 maart 2004, 11:54
:-D
het geluid is dus erg lekker!

Kregen indertijd ook erg positieve recensies in o.a. MusicMaker. Alleen die betrouwbaarheid heeft ze altijd een beetje achtervolgd.

ReinoutV
11 maart 2004, 13:56
Als ik de fx-loop gebruikt (gewoon dom een kabel van send naar return) dan maakt ie wel veel extra ruis. Dat is omdat het een ouwe buizenbak is, of moet er iets schoongemaakt worden?