PDA

View Full Version : SD-6



neok
10 maart 2004, 13:09
hallo,

omdat er hier in het FAQ nogal ferm op gehamerd wordt een goede beginnersgitaar te kopen vroeg ik me af om m'n fender squier (SD-6)(akoestische western) wel wat treffelijk genoeg is om mee te beginnen ?

later hoop ik ooit op elektrisch te kunnen overstappen,nu is het vooral oefenen op m'n akkoorden...

greets,
koen

neok
10 maart 2004, 14:42
niemand ? :lol:

Sliver
10 maart 2004, 20:04
Beginen kun je best een goedkope gitaar. Belangrijk is wel dat ie redelijk klinkt, zodat je wel t gevoel krijgt dat je al aardig een akkoord (en later liedje) kunt spelen. Succes.

neok
10 maart 2004, 20:52
okay,thx,en is die SD-6 van me goed (voor mij)?

neok
10 maart 2004, 21:20
levendig forum hier... :lol: :razz: :amp: :gitarist: :B :zz:

Aat
10 maart 2004, 23:41
Niet te veel van aantrekken neok, er komen vanzelf meer reacties. Het leuke van dit forum is dat er van alles tusen zit, van profs tot amateur meesters tot beginnelingen en iedereen krijgt antwoord....zoveel meningen, zoveel adviezen, ga zo maar door. Als je pas bent begonnen is er maar een ding belangrijk, voelt het goed..en zo ja, dan kun je met een goedkope beginnen en dan kom je vanzelf wel op het idee om iets anders (duurders) te kopen.

bert k
11 maart 2004, 09:44
Beetje ongeduldig? Na een half uurtje al gaan klagen waar de reacties blijven...

neok
11 maart 2004, 16:31
niet na een half uurtje,sry hoor,amai m'n voeten...pretentieus manneke,de 2 anderen,heel erg bedankt voor jullie reactie! :gitarist:

bert k
12 maart 2004, 09:39
Wel na een half uurtje, tot twee keer toe, de tijd staat er bij... :-D Maar je hebt een goeie gitaar gekocht hoor. Wat heel belangrijk is , juist bij een goedkoop model is de aktie, dat is de snaarhoogte. Als de snaren te hoog boven de toets staan speelt het heel zwaar. Kijk even bij de 12de fret, daat moeten de snaren maximaal 3 tot 4 millimeter boven de toets staan. Als het meer is moet je de hals laten bijstellen.

neok
12 maart 2004, 16:29
thx :gitarist:

neok
12 maart 2004, 16:54
ik vrees dat'k een probleem heb,bij mij meet die afstand 6 mm...

:(

bert k
12 maart 2004, 19:30
Tja, tja, wel wat te hoog, maar niet dramatisch... Bij een centimeter heb je echt een probleem. Ik zou er niks aan doen, tenzij je linkerhand erg pijn gaat doen...

neok
12 maart 2004, 19:38
ja maar is wel vanaf de fret gemeten,vanaf de toets is het zo'n 8 mm... :( :???:

bert k
13 maart 2004, 01:00
Dan zijn er twee mogelijkheden: je brugzadel is te hoog, of je hals staat te krom.
Je brugzadel is dat witte plastic stripje waar je snaren overheen lopen op de klankkast. Daar zou je wat vanaf kunnen vijlen.
Als je hals te krom staat dan kan je hem rechter zetten door aan de trekstang in de hals te draaien (de trussrod in engels) als je in het klankgat kijkt zie je een schroef zitten. die moet je een kwartslag RECHTSom draaien. Dan halfuurtje wachten en meten. Eventueel nog een kwartslag, tot de hoogte goed is.
Best wel een gedoe dus :)

neok
13 maart 2004, 20:42
ik ga door dit alleen maar beter spelen,

thx all