PDA

View Full Version : Keeley Javaboost (herkansing)



Robbert
10 maart 2004, 12:48
Shit, moet ik weer dat hele verhaal typen!

Ok dan.

Net binnen gekomen. De Keeley Javaboost #JB370. Begon met een kleine tegenvaller, ik moet 7,41 Euro betalen. Kennelijk heeft merchandise een drempel van 22 Euro, in tegenstelling tot een gift wat tot 44 Euro belastingvrij is.

Dan nu het pedaal in mijn handen. Mooie verf, creme witte knoppen, amber ledje (niet Keeley-trademark blauw?!). Printplaatje ziet er eenvoudig uit, maar van hoge kwaliteit. Pedaal is netjes afgewerkt.
In plaats van de standaard OC44 transistor een CV7003. Eigenlijk hetzelfde maar de CV is millitary spec, iets strakkere specificaties dus. Ook zou die iets sneller oversturen...

Overigens krijg ik binnenkort een Fuzz head en weer een Javaboost binnen. Javaboost weer, omdat ik beide in wit besteld had en er dus iets verkeerd is gegaan.
Beetje vervelend dat Keeley nog niet heeft laten horen wat ik er nu mee moet doen (keep! keep!)..


Het pedaal snel geprobeerd op een 15 Watt transistorversterker. Tja.. het moet snel, want ik moet zo weg. Ach.. dan maar iets later weg, moet de baas maar begrip voor hebben.

Iedergeval. Hij klinkt goed! Level op driekwart en de schakelaar op standje Fullrange boost. Trebleboost is niet voor mij bedoeld, en de mid boost moet ik eens goed proberen met mijn main amp, een Fender Deluxe reverb (jaja, van Al :D). Ik denk dat de mid boost dan wel erg lekker klinkt!
Terugkomend op de fullrange boost. Bij level driekwart lijkt het net een distortion, althans, nog niet helemaal maar het begint er wel op te lijken.
Ik heb dus nog niet zitten spelen met de tone (bijna helemaal open gedraaid) of met de level. Het verschil met een echte buizenbak, nou ja.. open deur ;)

Ach ja. Hier een mooi plaatje:

http://www.robertkeeley.com/images/other/nu-java.jpg

sash
10 maart 2004, 16:28
NICE!!! Congrats :D

Als je die 2e gratis krijgt mag je em wel aan mij verkopen :D

Lucky
10 maart 2004, 21:26
cool !

ik ga hem graag een keer horen

Robbert
10 maart 2004, 22:08
Om even een quote te stelen uit een andere thread:


Seymour Paul,

de Javaboost had wat mij betreft een iets te vies randje, klonk bijna als een fuzz. Kwalitatief was het een goed pedaal, zeer muzikaal, zeer dynamisch, maar net niet wat ik zocht. Ik gebruik nu voor de boost de door iedereen zeer verguisde fulltone fatboost, en die bevalt me een stuk beter...

´t blijft een smaakkwestie

Ik vind het geen vies randje, maar met de stelling dat het een fuzz lijkt, daar kan ik mij in vinden.
Ik heb net drie kwartier gespeeld, Deluxe op 1,5 (ja sorry, ik woon thuis!) en de Level vd. Javaboost op één kwart. Dat ding gaat echt rete hard, tjeez. Wedden dat de buurman van nummer 5 (woon op 1) morgen weer aan de deur staat :lol:

Iedergeval. Absoluut geen clean boost. De trebleschakelaar vind ik niks, alhoewel ook daarmee leuk te spelen is. Mijn keuze gaat naar de fullrange boost.


Lucky; geen probleem

Mitch
11 maart 2004, 00:33
Naast de geplande delay shootout kan er ook een boost shootout komen op Pedalendag 3 :D

Phyrexian
11 maart 2004, 09:26
Nice!
Ik dacht onlans eentje tweedehands te kopen, maar heb het dan toch niet gedaan... :roll:

Hoe klonk de Javaboost op de clean channel van je transistor? Goed? Slecht?

Ik zou eigenlijk al even een ideale cleanboost... deze is het dus niet gezien de distortion/fuzz die hij toevoegd.

Ik ben benieuwd naar de sound van je andere Keeley pedalen die je gaat ontvangen.

Mitch
11 maart 2004, 13:05
Als je een zuivere clean boost zoekt: Carl Martin Boost Kick.
Zuiverdere boost ga je niet vinden plus een parametrische eq die je al dan niet kunt gebruiken. Ernstig onderschat boost pedaal.

Lucky
11 maart 2004, 13:31
Als je een zuivere clean boost zoekt: Carl Martin Boost Kick.
Zuiverdere boost ga je niet vinden plus een parametrische eq die je al dan niet kunt gebruiken. Ernstig onderschat boost pedaal.

yo yo yo yo

is die CM met een een netsnoer ?
want netsnoeren maken mij niet vaak blij...

The Thumb
11 maart 2004, 14:17
Als je een zuivere clean boost zoekt: Carl Martin Boost Kick.
Zuiverdere boost ga je niet vinden plus een parametrische eq die je al dan niet kunt gebruiken. Ernstig onderschat boost pedaal.

yo yo yo yo

is die CM met een een netsnoer ?
want netsnoeren maken mij niet vaak blij...

is volgens mij zonder netsnoer, alleen de pedalen met 2 switches (hot drive 'n'boost, trem o vibe, chorus, etc) maken gebruik van netsnoer.

Mitch
11 maart 2004, 18:10
Dacht het ook van niet, check anders de site.
Bij Feedback Roterdam hebben ze 'm liggen.