PDA

View Full Version : Custom Audio Preamp



skyth
10 maart 2004, 06:00
Hoi,

Heeft iemand hier een CAE preamp? Ik ben zelf geinteresseerd in deze preamp, maar weet niet waar ik hem kan kopen. Weet jij misschien een dealer in Nederland?
Hoe vind je hem verder klinken? Heb je misschien wat soundsamples?
Heb je hem nog vergeleken met andere preamps?

En, wat ik ook belangrijk vind, ruist ie erg?

Bij voorbaat dank,
SKyTh.

wimmeltje
10 maart 2004, 09:00
Mag ik vragen waarom je precies in deze preamp geinteresseert ben?

ten tweede op http://www.customaudioelectronics.com/ordering_information.htm staat hoe je kan bestellen. CAE electronics leverd niet via winkels. Misschien dat Paul Lenders eraan kan komen. Die heeft wel vaker van die spullen maar dan moet je hem maar even mailen. http://www.paullenders.nl

Groetjes Wim

Rectifier
10 maart 2004, 09:07
Morris heeft er 1

Bij CustomAudio in Japan gaan ze hem weer bouwen las ik.

Als je ze 2e hands tegenkomt in NL dan moet je rekenen tussen de 1200-1500 eur.
Afhankelijk van welke staat en of het een gewone CAE3+ is of een SE

charlie45
10 maart 2004, 16:27
was jij niet een arme student?

skyth
10 maart 2004, 16:45
Ghehe... ik heb gewoon super veel over deze preamp gehoord, maar er nog nooit zelf over gespeeld... Ik zou er graag eens op willen spelen, maar ik heb geen plannen om hem zelf te kopen... (ben nog wel tevreden met mijn eigen preamp :) )

Aangezien ik weet dat sommige mensen op het forum hem uitgebreid hebben getest (Morris :) ), was ik gewoon benieuwd wat jullie ervan vinden..

Chiel
10 maart 2004, 22:50
ff naar bassconnection rijden. Daar staat er eentje.

Rectifier
11 maart 2004, 00:36
Nee die is al verkocht vorige week :wink:

Chiel
11 maart 2004, 07:36
:???: Met het hele hebben en houden erom heen? was geloof ik een setje van rond de 7500 euro :o

Rectifier
11 maart 2004, 08:52
Idd. het hele rack is verkocht.

Voor welke prijs weet ik niet maar ik kreeg daar bericht over omdat ik hem er eens op had gewezen dat ie meer beurt als ie het rack in losse onderdelen zou verkopen.

niels5150
15 maart 2004, 09:59
kijkt me ook ja, er zat een g-force in, CAE preamp, soldano eindtrap, lexicon effects, etc, etc. Genoeg leuke dingetjes om los te verkopen. Ik heb die preamp ook nog nooit gehoord, maar zou hem ook wel eens willen checken. Volgens mij is hij te gek icm met een VHT eindtrap...

Chiel
15 maart 2004, 13:56
Check de rubriek Q&A van Rob Winter eens! Volgens zijn zeggen zijn de verschillen tussen de veeeeeeeeeeel goedkopere GP3 en CAE nihil. Interessant . . .

Rectifier
15 maart 2004, 15:22
Interessant....

Alleen denk/vind ik dat de GP3 meer een high-gain amp is dan de CAE3+.

Vind het clean van een GP3 dun (sorry Ko) :D

CAE3+ heeft ook gain zat maar de GP3 is mijns inziens meer moderne high-gain.

kokeleko
15 maart 2004, 17:31
Clean moet ook dun zijn , anders zie je niks meer door het cleane geluid.

maestro_nl
16 maart 2004, 21:59
Weinig verschil tussen de VHT GP3 en de CAE?
Rob moet z'n oren laten uitspuiten!

kokeleko
16 maart 2004, 22:10
Daar heeft ie allemaal haar voor hangen, voor die oren, hahahahahaha :D

Chiel
16 maart 2004, 23:45
Ja. Die man weet ook helemaal niet waarover hij praat :-? .

morris
17 maart 2004, 00:06
Tja, normaal gesproken kun je helemaal niet terug naar een Vetta als je eenmaal een CAE hebt gehoord. Dit zegt eigenlijk al genoeg denk ik. Begrijp me niet verkeerd, Rob is een super gozer en dito gitarist, maar ik denk dat er nog wel wat andere (commerciële) belangen meespelen. Iedereen moet eten nietwaar?

Feit is gewoon dat de VHT een heel andere preamp is dan de CAE.
En dan wordt het simpel gezegd gewoon een kwestie van smaak en oren.
Mijn voorkeur ligt bij de CAE. De mijne is onlangs uitgerust met alle Suhr mods (Xtalk fix/Tranny mod/ BF mod etc), ik zal proberen om z.s.m. wat soundclips te maken ;-).
Rob zegt ook ergens dat de Hook basically hetzelfde is als een CAE maar dan met een eindtrap :o Het zal mij benieuwen.

Laters
Morris

wimmeltje
17 maart 2004, 08:56
Ik ben erg tevreden over mijn VHT. Het clean geluid is misschien wat dun maar ik kan de twee scheur kanalen perfect gebruiken en klinken voor mij ook goed. Nu ik dit zo hoor ben ik ook erg benieuwd naar het geluid van de CAE. morris heb je de 3+? en staat er op internet nog ergens iets van de modificaties die er op zijn uitgevoerd?

morris
17 maart 2004, 11:07
Ik ben erg tevreden over mijn VHT. Het clean geluid is misschien wat dun maar ik kan de twee scheur kanalen perfect gebruiken en klinken voor mij ook goed. Nu ik dit zo hoor ben ik ook erg benieuwd naar het geluid van de CAE. morris heb je de 3+? en staat er op internet nog ergens iets van de modificaties die er op zijn uitgevoerd?

Nee, ik heb de 3+SE.
Kijk hier maar eens: http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=2104

Answers from the man himself....