PDA

View Full Version : Mensen als jullie mijn geweldige band (ahum) willen horen, g



Dila
11 maart 2002, 13:38
ow wacht ik moet m natuurlijk eerst uploaden...
ik lul wel vast ff een verhaaltje erover. hij is vorige maand opgenomen, met een tascam 4 sporen recorder, heel tof ding is dat. oja het nummer heet zombie en het is van the cranberries, ons enige eigen nummer wat erop staat daar heb ik perongeluk een klein stukje van gewist, maar we hebben het origineel nog dus dat moet ik alleen ff opnieuw afmixen, maar dat komt wel. dat vage stemmetje wat je hoort zingen dat ben ik (shame shame) ik kan idd niet zo goed zingen maar de anderen nog veel slechter en zangeressen lopen altijd na een maandje weer weg we hebben er al een stuk of 5 gehad.
maar goed het mp3tje is bijna geupload dus ik kan kappen met lullen nu... zeg maar ff wat ke ervan vind. (blijf een beetje aardig aub!!)
dit is de link:
http://home.hetnet.nl/~poes01/zombie.mp3

als jullie nog een nummer willen horen van de demo moeten jullie het maar ff zeggen (ik kan het me niet voorstellen maar okee...)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dila op 2002-03-11 12:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dila op 2002-03-11 12:51 ]</font>

sleep_to_saturate
11 maart 2002, 14:13
:grin: cool. Nou het begin is er.. hehe
Ik vind het niet zo slecht klinken hoor. Het kan allemaal wat strakker en de zang is idd niet helemaal op de toon. :smile: Maar ik vind het geluid niet zo slecht, de drums en bas klonken wel erg goed aangezien het een lage geluidskwaliteit mp3'tje is.
Ben benieuwd hoe jullie eigen nummers klinken..

Echoes
11 maart 2002, 14:39
leuk dat je het probeerd...klinkt niet echt lekker om eerlijk te zijn. MAar ik zou het ongetwijfeld niet veel beter doen..en zeker het zingen niet :smile:

Noctiis
11 maart 2002, 14:47
Voor een Tascam vind ik de kwaliteit niet eens tegenvallen. De muziek vind ik persoonlijk niet erg mooi en hoorde ook een aantal timingsfouten en valse noten.
Maargoed, klinkt allang beter dan mijn eerste demo, en jullie zijn nog jong :smile:
Vooral zo doorgaan

Dila
11 maart 2002, 15:56
timingsfouten zijn hebben we idd erg veel last van, maar we wilden niet met een clicktrack gaan spelen ofzo, dus dat moeten we gewoon maar leren...

Kitaarhiero
11 maart 2002, 17:02
Heej op MP3 klinkt het weer heel anders... je stem ook :smile:... zo slecht is het niet... in iedergeval klinkt het nu beter dan door die rare walkman van eerst :wink:

Dila
11 maart 2002, 17:36
haha die was gewoon stuk

Ditmar
12 maart 2002, 00:10
Hee Dila, opzich is het voor een eerste opname zeker niet slecht (vind ik). Okee, het geheel moet strakker, het geluid moet beter, maar er zijn geen dingen structureel mis. Wat ik wel effetjes moet zeggen (sorry Dila) is dat je wel effetjes een paar zanglessen moet nemen. Volgens mij adem jij bij het zingen namelijk over je longen (borstkas) terwijl het bij zingen heel belangrijk is dat je over je buik ademt. Dan kan je namelijk je middenrif beter controleren en daarmee de luchtstroom die over je stembanden loopt. Ik merk namelijk dat jij de lange hoge noten niet goed haalt. Serieus, zodra je daar op gaat letten ga je al een stuk beter zingen. Dat is effe het belangrijkste om je band te verbeteren. Verder zou het wat leuker klinken als in het laid down zachte stukje de gitaren wat meer door zouden klinken (kortom, dwing je gitaristen hun klauwen op het fretbord te laten staan). Maar verder is het maar een eerste opname, ik weet dat als je een beetje doorzet, dat je veel beter kan klinken.

(BTW, ik heb ook een paar zanglessen genomen, en zodra je weet hoe je goed moet ademen tijdens het zingen ga je vanzelf tien keer beter zingen)

Echoes
12 maart 2002, 10:18
mijn vraag is of (bijna) iedereen kan zingen?
Bedoel kan bijna iedereen het leren? (bijna, omdat er ongetwijfeld uitzonderingen zijn). MAar over het algemeen kan iedereen met bijv. zangles en veel oefenen zuiver zingen?
Of is zingen maar voor degene weggelegd die het gewoon kunnen?

dirkw83
12 maart 2002, 13:03
Nou ja, je kunt vaak wel horen of het potentieel er is.

Dila
12 maart 2002, 13:23
ja ik moet idd beter leren zingen, ik zou het wel kunnen leren denk ik. en over die 'gitaristen', dat was ik in mn eentjuh :razz:

christian
12 maart 2002, 13:26
alleen met adem oefeningen zal ze denk ik niet echt veel beter zingen ze moet gewoon heel veel oefenen en heel veel naar het nummer luisteren en heel veel opnemen zodat je goed weet waar de fouten liggen en er iets aan kan veranderen

moretel
12 maart 2002, 14:37
Alle begin is moeilijk, ik heb mijn eerste optredens nooit kunnen opnemen maar ik vrees
dat dat niet beter was. Je leert alleen maar van je eigen opnames. Blijf kritisch. Je kan je beter op 1 ding concentreren en goed doen dan 2 dingen half. Dus of zangles of een leadzanger , moet wel lukken om er een te vinden na een tijdje.

Ik heb wat zanglessen gehad en weet waarop te letten. Iedere stem heeft zijn eigen eigenschappen en als je oren het goed doen kan iedereen zingen echt waar. Maar net als bij een instrument gaat het bij de een vlotter en heeft de ander veel meer oefening nodig. Ik probeer bij covers nooit de zang te imiteren, gewoon mijn eigen stem. De een vindt het fantastisch de ander niet, who cares. Met zingen heb ik nooit podiumvrees en ga bijna nooit de fout in. Met mijn gitaarspel wil het nog wel eens fout gaan hoewel ze het nooit schijnen te merken.

Echoes
12 maart 2002, 15:36
achja..wie werkt maakt fouten :smile:

Ditmar
13 maart 2002, 18:14
Maar nou effe serieus, zangles helpt echt wel, het is niet een kwestie van veel oefenen (al wil dat op den duur ook wel resulteren in een goed geluid), maar met zangles leer je het veel sneller en makkelijker.

Jij hebt toch zeker ook wel eens gitaarles gehad ????

Dila
13 maart 2002, 19:58
ja

Gothicmetalguy
13 maart 2002, 20:28
Om eerlijk te zeer vind ik het maar niks. Het gitaarspel is wel ok beetje vals en uit de maat soms maar toch.
Maar je stem tjah het klink om eerlijk te zijn naar niks. Tijd voor een zangeres in je band. Maar voor een demootje is het nie slecht.

christian
13 maart 2002, 20:49
nou zo slecht was ook weer niet maar er moet gewoon nog heel veel gebeuren voordat ze echt heel mooi kan zingen

dirkw83
14 maart 2002, 09:52
misschien wil ze wel natuurlijk overkomen :smile:

Echoes
14 maart 2002, 10:27
vind het wel knap dat je het probeerd trouwens...als je niet goed kan zingen, en het toch doet en nog opneemt ook &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> toppie

en daarnaast ist het niet bewerkt door computers en weet ik veel wat ze in de pop-industrie met stemmen doen :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Echoes op 2002-03-14 09:28 ]</font>

dirkw83
14 maart 2002, 11:01
vind het wel knap dat je het probeerd trouwens...als je niet goed kan zingen, en het toch doet en nog opneemt ook &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> toppie


da's wel een vrij grove belediging, echoes.

Echoes
14 maart 2002, 11:17
wrom? ben ik keertje hartstikke positief over dat ze het toch probeerd :smile:
Vind jij dat ze zuiver zingt dan?
(en nee ik kan ook niet zingen...drom vind ik het ook knap dat ze het toch opneemt)

dirkw83
14 maart 2002, 11:26
eerlijk gezegd zal ik thuis nog moeten luisteren. Maar ja, het is wel waar; eerlijk duurt het langst :smile:

alhambra
15 maart 2002, 11:02
Je hebt in ieder geval lef Dila. Een platen contract zit er voorlopig dan wel niet in maar als je er maar plezier in hebt en dit ook over kan brengen dan kom je al een heel end.

Snow
21 maart 2002, 23:34
kword er wel geil van :smile:

Yorrit
22 maart 2002, 01:26
nou, et is beswel goed hoor (kdoe et je niet zo na :smile:). ja ok, die zang is wat minder, maar dat is wel op te lossen. een zanger(es) aantrekken of wat oefenen met je stem, maar ik denk dat optie 1 het makkelijkst is :smile:.
voor de rest klinkt et goed hoor. okee, beetje rommelig, maar dat is ook grappig :smile:

dirkw83
22 maart 2002, 23:54
Wordt er geil van???????? Ziek mannetje zeg.

Vond het wel grappig klinken. Bij ons op een school concert hebben ze het ook al eens gespeeld en dat klonk wel gelijk aardig. Alleen, de zang is voor verbetering vatbaar maar wees er blij van; dan heb je nog een doel :wink:

Kitaarhiero
26 maart 2002, 20:57
Je stem zélf is wel heel mooi... nou nog toon houden :wink:

Dila
26 maart 2002, 22:22
:smile:

dirkw83
27 maart 2002, 21:54
oh boy. Heeft iemand hier een regenjas? :grin:

Dila
27 maart 2002, 22:25
hahahahhahahahahaha

Kitaarhiero
27 maart 2002, 22:27
Op 2002-03-27 20:54, schreef dirkw83:
oh boy. Heeft iemand hier een regenjas? &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Een regenjas?
Post ik met consumptie ofzo?

dirkw83
28 maart 2002, 12:41
nee, hoor, maar ja, de kwijl druipt er nogal van af eigenlijk een beetje wel :grin:

Echoes
28 maart 2002, 12:44
lief hoor :smile:

Kitaarhiero
28 maart 2002, 22:15
ja hahaha... leuk... tuurlijk zeg ik heel veel lieve dingen tegen dila maar dit was wel een beetje objectief...

Echoes
29 maart 2002, 12:04
hoeveel liefdes liedjes heb je al voor haar en over jullie geschreven? :0)

Kitaarhiero
29 maart 2002, 17:23
3
:grin:

dirkw83
29 maart 2002, 23:45
"Je stem zélf is wel heel mooi" ; OBJECTIEF?

Mmm, ik heb dingen gezien waarvan ik dacht: dit is objectief.
Maar dít is dus niet objectief hoor :smile:.

Dila
29 maart 2002, 23:51
:razz::p:p dirruk ouwe rukker, zoek zelf maar een vriendin dan hoef je ons nie meer te pesten

Kitaarhiero
30 maart 2002, 12:20
Op 2002-03-29 22:45, schreef dirkw83:
"Je stem zélf is wel heel mooi" ; OBJECTIEF?

Mmm, ik heb dingen gezien waarvan ik dacht: dit is objectief.
Maar dít is dus niet objectief hoor &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">.


nee...ok... dan had ik moeten zeggen... je hebt wel een goeie stem.. máár...huspa

Echoes
30 maart 2002, 13:14
mogen wij die songteksten ook aanschauwen?? :eek:)

christian
30 maart 2002, 14:38
en wanneer is je volgende nummer die je gaat opnemen en op het internet gaat zetten of komt ie er niet meer?

dirkw83
30 maart 2002, 16:31
Een vriendin? Nee, dank je. Ik heb het gehad maar vind het maar niets hoor.
Verantwoordelijkheid, tijd die je had kunnen doorbrengen met *leuke* dingen, de druk, de stress, je imago, je contacten...een relatie is niet aan mij besteed :smile: :grin: .

Dila
30 maart 2002, 17:49
Op 2002-03-30 13:38, schreef christian:
en wanneer is je volgende nummer die je gaat opnemen en op het internet gaat zetten of komt ie er niet meer?


jawel, ik heb nog wel meer nummers namelijk:
smells like teen spirit
the dark (van anouk)
keep my head down (van kane, instrumentale versie)
en nog n eigen nummer 'head' maar daar heb ik een stukje van gewist, dat moeten we ff opnieuw afmixen. (dat zeg ik al een maand of 3)

AllodoX
30 maart 2002, 19:57
net ffkes die mp3 es lopen luisteren..
Op zich nog niet eens zo verkeerd hoor.. :smile:
Als je beetje met de volumes + een equaliser speelt dan klinkt het al heel anders....

Als jullie gewoon zo iets hebben van " niet zeuren, maar spelen " dan kom je er wel..
Keertje timingfoutje ? phuck it, doorgaan.. keertje vals zingen ? jammer dan, volgede keer beter..Dacht je dat de grootste bands meteen foutloos speelden c.q. spelen ? :wink:

echt goed leren spelen doe je toch samen.. doorzetten en je komt er wel !

thumbs up.

( upload nog es wat meer mp3's.. dan kun je pas een echt beeld vormen )

christian
30 maart 2002, 22:06
en welke nummers ben je nog van plan om te maken?

Dila
31 maart 2002, 12:55
ow gewoon beetje grunge en punk enzo. we spelen best wel veel verschillende dingen die gewoon leuk zijn enzo.

christian
31 maart 2002, 23:44
en weet je al wanneer je van plan bent om weer een nieuwe mp3 erop te zetten?

Dila
1 april 2002, 12:54
volgend jaar misschien

Megalodon
23 mei 2002, 00:19
Hehe..Ik heb 't nu pas gehoord...Je houdt van Distortion/Grunge he?

Het zingen kan idd wat overtuigender, ook al klinkt het wel schattig zo :wink:

Is het trouwens een 'all-girl' band? Die drummer...of drumster mept wel zelfverzekerd op de trommels moet 'k zeggen.

Dila
23 mei 2002, 16:11
tijdens die opnames was het nog een allgirl band. maar die drumster (nina) is er nog wel bij. ik vind haar echt fucking goed.

rePUNKtative
26 mei 2002, 19:46
mja, typisch het geluid van een beginnende band:

- Ritme is het nog niet helemaal
- Inval is ook nog niet helemaal goed
- Stem geluid errrrrrrrr........

Over de stem kan ik heel duidelijk zijn: Dila heeft duidelijk zanglessen nodig :smile: Probeer zowiezo niet al te hoog te zingen: DIT ZAL JE NIET LUKKEN!!! Heel raar, maar zo oefende ik vroeger mn nummers in (toen ik nog bij een kerk koor zat :razz:):

- praat gewoon eerst je nummers, in 1 vloeiende toon, zonder overslaan. Klinkt heel raar, maar dit kunnen heel veel mensen niet!
- Als je hem foutloos praat (als je dat zelf vind dus), probeer hem dan zonder overslaan te zingen. Precies op dezelfde toon als je altijd praat, maar breng er gevoel in. Sommige meisjes zijn gezegend met een prachtige stem (Zangeres van Within Temptation bijvoorbeeld, super mooie kop-stem. Zo zijn er meer), zo niet dan moet je rauwer en bruter brengen, zoals bijvoorbeeld Courtney Love, kan eigenlijk niet echt zingen, maar is toch een echte vrouw met ballen!! :razz:
- Als dit je goed af gaat, zing het dan met de toonhoogtes die je er in wilt brengen. Ik personelijk vind dat je er gerust wat agresiever er uit mag brengen.

Dit is de manier waarop ik het altijd oefen en het lukt echt prima!! Oefen ook ALTIJD als je staat!!! Zittend zingen is totaal niet geschikt voor een bandje ala Grunge en Punk :razz:. Waarom het dan leren als je dat niet nodig hebt??

Ook mag het gitaarspel sneller. Het valt een beetje uit de maat. Daar en tegen is het bass spel wel weer behoorlijk (applaus voor je zelf :grin:), maar hierdoor klinkt het gitaarspel niet meer, aangezien de bas in principe voorloopt! Timing mag dus nog wel wat een gebeuren :grin:

Toch vind ik 1 ding wel redelijk knap: Je speelt redelijk met het zingen erbij. Sommige mensen kunnen dit perfect tegelijkertijd en andere mensen ook weer niet. Jij kan dit gewoon redelijk goed, maar ja dit nummer is dan niet echt moeilijk om zonder te kijken te kunnen spelen :grin:

In kort:

KEEP UP THE GOOD WORK!!! Never nooit niet opgeven, altijd door blijven oefenen!! Wij oefenen nu drie uur in de week, aangezien we niet langer dan 3 uur in 1 week in de oefenruimte kunnen :smile:

Noctiis
26 mei 2002, 19:58
sorry, maar wat weet iemand die van punk houd nou van goed zingen? :grin:
(en voordat al dat gezeik er weer komt, geintje mensen, geintje)

rePUNKtative
26 mei 2002, 20:23
Dat iemand van punk houd, wil nog helemaal NIETS zeggen dat diegene niets van zingen af weet of louter kan zingen binnen een bereik van 1 octaaf :razz:

Ik heb vanaf mn 10de in een kerk-koor gezeten, dus ik weet wel degelijk wat ONVERSTERKT zingen in houd :smile: Ik weet dus ook wel degelijk wat ik wel en niet moet doen/kan doen.

En ja ik vatte het op als een grapje, maar ik wilde toch ff ingaan op de uitspraak "mensen die punk spelen weten niets van muziek, kunnen alleen maar raggen". Met mijn stem geluid had ik best wel een symfonische rockband kunnen oprichten (mn stem lijkt qua zang een beetje op die van James Hettfield, niet bepaald symfonisch, maar er zit toch wel power in :smile:). Maar de "fun" mis je naar mijn mening een beetje in een symfonische rockband. Zijn meestal toch zeer serieus ingestelde gasten. Bij ons is een oefening gewoon dikke pret en gewoon lekker muziek maken.

Daarom kies ik voor een punkband. Fun, Music en Beer zoals ik maar ff wil zeggen :smile: Of zoals ons bandlogo al een beetje zegt: http://www.geocities.com/immo0o/rsi2.jpg. PAS OP STAGEDIVENDE MENSEN!!!

Kitaarhiero
26 mei 2002, 20:45
ha ja... wie zegt dat Punkers persé niet moeten kunnen spelen?

ze moete niet Al te goed zijn... maar een beetje techniek is nooit weg.

Yorrit
26 mei 2002, 22:52
ja he, Matt :smile:

en voor de zang: een hoop drank en drugs doen wonderen :smile: (hč, brody armstrong :smile:)

Dila
26 mei 2002, 23:45
god man begin weer over dat zingen, ik zong alleen maar in die kutband omdat niemand anders dat wou. maar nu hebben we steef en die kan wel zingen DUS BEGIN NOU NIET WEER TE ZEIKEN DAT IK NIET KAN ZINGEN GVD!!!!!!!!!!

@iro
27 mei 2002, 02:15
mja ... nog wat oefenen zou ik zeggen ...

een beginnende band sound laat ik het zo zeggen, tis wel beter dan de eurosong festival winnares ... Greetz @iro

rePUNKtative
27 mei 2002, 09:24
ja die nieuwe zangeres was wel hard nodig *yawn yawn* :wink:.....

Maar goed, alle begin is moeilijk, je wilt geen demotje horen van ons in het begin (niet dat we die hebben), beetje Sick Of It All coveren lukte nou niet echt :razz:

Dila
27 mei 2002, 09:32
we hebben geen nieuwe zangeres, maar een zanger. een allgirl-band zijn sucks, niemand wil naar je luisteren omdat ze toch zeker weten dat het kut is.

rePUNKtative
29 mei 2002, 18:41
haha, een all girl band hoeft echt niet kut te zijn :smile:

Ik noem bijvoorbeeld maar een Devotchka's :smile: All woman punk!!

Dila
29 mei 2002, 18:44
het feit dat ik die niet ken zegt al heel veel over de vooroordelen die mensen tegen allgirl-bands hebben.

BLOK182
30 mei 2002, 17:47
Hey Dila, ik had even een vraagje. Hoe oud is iedereen in jullie band en hoe lang spelen jullie al? Ik zit namelijk ook in een jonge band dus ik vind dit nog niet eens zo slecht klinken.

Dila
1 juni 2002, 23:02
nou hoe oud we zijn daar gaat iedereen van schrikken hahaha ik ben 14, drumster is 14, ex-bassiste (die je hoort bassen) is 14, maar nu hebben een zanger die is 17 en een andere bassist die is 15. en we spelen iets van 1,5 jaar, in bandvorm dan.

BLOK182
3 juni 2002, 16:50
Onze bandleden (drummer, zanger, gitarist die ben ik) zijn allemaal 15 en we spelen nu al een halfjaartje samen. Binnenkort kunnen jullie onze mp3-tjes downloaden want in de vakantie krijgen we een website.

Dila
3 juni 2002, 18:45
kewl :grin: wil ik wel ns horen dan.

BLOK182
3 juni 2002, 20:55
als je msn hebt kan je me toevoegen, het adres is iron_arjan@hotmail.com
Dan stuur ik je onze liedjes wel.

Dila
3 juni 2002, 21:03
toegevoegd :smile:

sowouk3
28 augustus 2002, 17:51
ey, perfect is ut niet, niks is perfect, maar 'k vin ut cool! :smile:

greetzz roy

ps hebbe jullie eigelijk eigen nummers??

Fenisi
29 augustus 2002, 23:17
Hey.. je moet meer voluit zingen.. je houd in.. geloof ik.. jah ik kan ook nie goed zingen maar jah.. en als je een liedje duizend keer zingt kan je weinig nog valszingen.. spelen zou ik ook nie kunnen.. en dat riedeltje tussendoor expres verandert?

Hoort anders namelijk.. nog tien keer simpeler..

Dila
1 september 2002, 14:16
DAMN!! is het nou nog niet duidelijk dat je me geen zangtips meer hoeft te geven?? die band bestaat niet eens meer!!!

Ibanez
1 september 2002, 17:32
Welke nummers speel je met je nieuwe band?

Dila
1 september 2002, 17:55
tsja.. punkrock. eigen nummers en een paar covers (van guus meeuwis :grin:)

Fluffy
2 september 2002, 15:39
ghehe cool :grin:

Fluffy
2 september 2002, 15:39
geen nirvana :eek:

Dila
2 september 2002, 21:28
tsja ik wilde wel nirvana spelen, maar de zanger kan dat echt niet zingen :razz:

Fenisi
5 september 2002, 11:55
ghehehe

vredeveldt
6 september 2002, 22:21
geweldig gelachen..word er echt vrolijk van.
ER IS HOOP.
Elk begin is moeilijk, als je het maar leuk vind en met stapjes vooruit gaat, toch?

Kitaarhiero
8 september 2002, 21:38
Dit weekend heeft Dila een nieuwe demo opgenomen, en het resultaat mag er zijn... mede omdat ze niet zelf gezongen heeft :wink:

wie weet durft ze nog wel een liedje te uploaden :grin:

Dila
8 september 2002, 21:58
hmm... heel misschien

Fenisi
8 september 2002, 23:07
PLEAZZ??

Ibanez
9 september 2002, 09:54
Jaaaaaa nog een liedje!!!!

Yorrit
9 september 2002, 17:39
LIEDJUUHHHHHH!!!!!!! :smile:

BLOK182
9 september 2002, 17:53
Ja gezellig een nieuw liedje!

Dila
9 september 2002, 21:01
ik weet niet precies hoe het cassetedeck aan de comp vast gemaakt moet worden, dis dat moet k ff aan mn vader vragen, maar dan zal ik ze wel laten horen.

sebass
10 september 2002, 19:20
Hoe deed je dat vorige keer dan?

Dila
10 september 2002, 21:25
ook aan mn vader gevraagd :razz:

sebass
10 september 2002, 22:32
Haha Oke dan :smile:

Cloud Strife
1 oktober 2002, 15:26
jeses wat een slechte zang :evil:

Kitaarhiero
2 oktober 2002, 17:18
Hoezo late reactie?

Fluffy
2 oktober 2002, 18:44
Op 2002-10-02 16:18, schreef Kitaarhiero:
Hoezo late reactie?


hoeze onzinnig berichtje? :smile:

sash
2 oktober 2002, 18:56
Op 2002-10-02 16:18, schreef Kitaarhiero:
Hoezo late reactie?


Laat die jongen toch, hij kan er toch ook niets aan doen dat ie zo sloom is :wink:

domie
2 oktober 2002, 18:59
alle t begin is moeiljk cloudstrife....

Dila
2 oktober 2002, 20:21
hoezo 'dat heb ik nou nog nooit gehoord'?