PDA

View Full Version : elementen



Nocki
9 maart 2004, 19:35
Hoi.

ik een van deze gitaren
http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/Smartwood-Exotics.html
en ook een van deze gitaren
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/Studio.html

en de elementen zijn hetzelfde. maar wat een vershil joh... de smartwood klinkt dunner dan de studio. echt heel leuk om het vershil tussen een plank van een cm meer of minder te horen..

heel bijzonder. plank doet haast meer dan de elementen...

Nocki

Blijepanda
9 maart 2004, 21:16
Hoi.

ik een van deze gitaren


:???:

FNaRK
9 maart 2004, 21:35
jij niet begrijpen hij bedoelt wat :???:

Nocki
9 maart 2004, 21:46
ja.. ehhh... schaam schaam.... waar ik woon wordt ik altijd verbeterd en de begeleiders snappen meestal wat ik bedoel maar goed...

het ontbrekende woordje is dus. "Heb

Nocki

hadv
9 maart 2004, 22:07
zlfs ls j vl lttrs wglt wtn d mst mnsn ng wt j bdlt :razz: :razz: :razz: :razz:

Nocki
9 maart 2004, 22:09
ik weet echt niet wat je bedoelt. zou het komen omdat je de meeste letters weglaat?

maar goed.

2 dezelfde pu config's 2 verschillende gitaren met hetzelfde ontwerp. en heel vershillend klinken.

NOcki

NeeraDJ
9 maart 2004, 22:41
Dat is nou het punt dat velen van ons op dit forum willen maken. Een element bepaalt vaak niet meer dan 70%-80% van je geluid. Dat klinkt veel in deze topic dat weet ik, maar je kunt je sound nog drastischer veranderen door er andere elementen in te stoppen hoor :wink: . Een paar amerikanen waarmee ik corespondeerde hadden hetzelfde probleem met de Seymour Duncan JB. De één had een Gibson Les Paul en de ander een Jackson met een Alder body en Maple neck-thru. Die met die Gibson was er helemaal weg van, terwijl die met die Jackson de schelheid niet eens kon dempen door de basknop op zn versterker open te draaien. Laat je ajb ook niet beperken tot tonaal hout, want ik heb gemerkt dat deze ook vrij weinig zeggen. Mahonie vertoont zich zo in hele zware vormen (LP Deluxe) maar ook redelijk lichte vormen (Les paul Studio) terwijl er ongeveer dezelfde massa aanwezig is. Je versterker, effecten, constructie etc. maken ook een enorm groot deel van je geluid uit.

Desperado
10 maart 2004, 20:47
zelfs als je veel letters weglaat weten de meeste mensen nog wat je bedoelt :razz: :razz: :razz: :razz:

idd :D

ontopic: wat is dan het hoorbare verschil? is het geluid minder goed bij een dunne body ? minder vet,minder sustain,minder bas?

NeeraDJ
12 maart 2004, 18:41
Het is over het algemeen bekend dat meer massa op je gitaar de sustain en volume bevorderd. Kijk maar naar een mahoniestratje en vergelijk deze met een Les Paul, de LP zal ongetwijfeld meer van beiden hebben. De vetheid en bas is afhankelijk van de houtsoort, effecten, elementen, versterkers, settings etc. dat je dan gebruikt.

Shaggy
15 maart 2004, 10:39
Ik dacht dat houtsoort nog belangrijker is dan de massa. Als je kijkt en luistert naar swamp essen gitaren dan hebben ze veel sustain dan een omdat de cellen groter zijn en een mahony gitaar heeft veel sustain omdat het een harde materiaal is waardor energie niet snel verloren gaat. Hierdoor resoneert de gitaar langer ook is een lagere bas mogelijk als de elementen goed genoeg zijn ze op te pakken. Ook is een swamp essen gitaar wat lichter als andere.
Vreemd genoeg is mahonie vrijwel net zo duur als essen. Ik zou verwachten dat essen duurder is.


Of zit ik nou uit mijn nek te kletsen?? :???:

NeeraDJ
15 maart 2004, 16:45
Had ik weggelaten dat die Les Paul dan ook van mahonie is (komt bijna niet anders voor toch?). Kort samengevat heb je het over de dichtheid van het hout.