PDA

View Full Version : Welke kiezen



thijzel
9 maart 2004, 18:49
Ik heb het nodige geld bij elkaar ge kregen.
Nu wil ik hier een gitaar mee gaan kopen.
speel al 2 jaar
Maar ik kan maar geen kueze maken tussen deze 4
Ben ook niet zo op de hoogte van de technise kant van deze gitaaren,maar ben wel bereid om bij te leeren.

Ibanez RG520QM Elektrisch gitaar

Ibanez RG1570 Elektrisch gitaar "Prestige"

Ibanez RG2620QM Elektrisch gitaar "Prestige"

Washburn N2

het moet iets zij dat veel stijlen aan kan maar voral metal en soleer werk .

welke raaden jullie aan om eens te gaan testen
alvast bedankt

amon
9 maart 2004, 19:56
de rg2620 ken ik niet (lees niet bespeeld), maar de rg1570 wel, die is erg fijn, ik heb zelf rg750 en begon op een rg270.

thijzel
9 maart 2004, 20:12
En voor welke stijl gebruik je die

amon
9 maart 2004, 20:18
ik gebruik hem om te soleren en om wat riffjes op te spelen (meestal matel) voor slagwerk of goed clean geluid gebruik ik vaak een andere gitaar

ReinoutV
9 maart 2004, 22:55
(meestal matel)

Nee, ik zeg het niet, ik doe het gewoon NIET... ;)

Sicky61
10 maart 2004, 01:15
(meestal matel)

Nee, ik zeg het niet, ik doe het gewoon NIET... ;)
ha....die moeten we d'r in houden....matel :-D
oh...ik zou de N2 nemen....als ik MOEST kiezen dan :-?
Ik hou van de reversed head en de afwerking(olie?)vind ik ook wel strak.
Probeer ze ff uit,neem desnoods een gitaar spelende vriend mee,maar wat hij ook zegt:volg je instinct 8-) suck6 d'r mee

amon
10 maart 2004, 14:49
hehe, dat is wel een hele stomme fout, ik weet niet of die door het snelle typen kwam of omdat ik niet zat op te letten... :wink:

RRRobin
10 maart 2004, 15:41
ik heb zelf rg 2570 (ook prestige), beetje vergelijkbaar met de 1550, alleen wat andere elementen, hij speelt erg lekker en vlot, maar je moet wel van de dunne hals houden..
ik hou ervan, dus dat scheelt :D
die andere 2 nog nooit bespeeld ofzo

ik zou iig voor een van de prestiges gaan

Ibanez
10 maart 2004, 16:48
Ik weet niks van een N2, behalve dat ie lelijk is ( :razz: ) Van de prestige Iba's is de RG2620QM het beste (en het duurste) Ik ben zelf ook van plan die te kopen. Ik heb hem getest en hij speelt heeerlijk en die nieuwe floyd lijkt me ook wel in orde. Hij ziet er ook het mooist uit van de 3. Ik zou dus voor de RG2620 gaan.

Vexx
10 maart 2004, 17:55
Ik weet niks van een N2, behalve dat ie lelijk is ( :razz: ) Van de prestige Iba's is de RG2620QM het beste (en het duurste) Ik ben zelf ook van plan die te kopen. Ik heb hem getest en hij speelt heeerlijk en die nieuwe floyd lijkt me ook wel in orde. Hij ziet er ook het mooist uit van de 3. Ik zou dus voor de RG2620 gaan.

De RG2620 verschilt op diverse punten van de RG25xx. Zo is hij bijvoorbeeld van mahonie. Verder heeft hij maar twee elementen, mijn RG2550EX heeft nog een extra single coil pu. Verder is de hals van de RG2620 behoorlijk anders dan die van mijn RG. Mijn RG heeft een Super Wizard nek, de 2620 heeft een Ultra nek, welke dikker is dan de Super Wizard.

@thijzel
Ik zou als ik jou was bekijken of het geluid en de nek van de 2620 je bevallen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2550 omdat ik niet echt enthousiast was over de nek van de 2620 en ik toch wel graag een sc had in verband met variatie in geluid.

Suc6!!

Ibanez
10 maart 2004, 18:03
Ik weet niks van een N2, behalve dat ie lelijk is ( :razz: ) Van de prestige Iba's is de RG2620QM het beste (en het duurste) Ik ben zelf ook van plan die te kopen. Ik heb hem getest en hij speelt heeerlijk en die nieuwe floyd lijkt me ook wel in orde. Hij ziet er ook het mooist uit van de 3. Ik zou dus voor de RG2620 gaan.

De RG2620 verschilt op diverse punten van de RG25xx. Zo is hij bijvoorbeeld van mahonie. Verder heeft hij maar twee elementen, mijn RG2550EX heeft nog een extra single coil pu. Verder is de hals van de RG2620 behoorlijk anders dan die van mijn RG. Mijn RG heeft een Super Wizard nek, de 2620 heeft een Ultra nek, welke dikker is dan de Super Wizard.

@thijzel
Ik zou als ik jou was bekijken of het geluid en de nek van de 2620 je bevallen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 2550 omdat ik niet echt enthousiast was over de nek van de 2620 en ik toch wel graag een sc had in verband met variatie in geluid.

Suc6!! Klopt idd. Ik heb trouwens niet gezegd dat hij hetzelfde was als de andere. Ik was ff vergeten dat de 2550 een single coil had. Maar voor de rest zijn de elementen wel hetzelfde. Het is al een tijdje geleden dat ik hem heb getest dus kan niet echt herinneren dat die ultra neck echt zoveel anders was. iig speelde hij heerlijk :) maarja het is wel duidelijk: ga de winkel in en test ze allemaal en kijk welke je het beste vind...

Vexx
10 maart 2004, 18:08
Klopt idd. Ik heb trouwens niet gezegd dat hij hetzelfde was als de andere. Ik was ff vergeten dat de 2550 een single coil had. Maar voor de rest zijn de elementen wel hetzelfde. Het is al een tijdje geleden dat ik hem heb getest dus kan niet echt herinneren dat die ultra neck echt zoveel anders was. iig speelde hij heerlijk :) maarja het is wel duidelijk: ga de winkel in en test ze allemaal en kijk welke je het beste vind...

En dáár sluit ik me dan weer bij aan. 8-)