PDA

View Full Version : Refinish van mn 57 les paul



ieme
8 maart 2004, 20:50
test

ieme
8 maart 2004, 20:52
http://groups.msn.com/_Secure/0PwDcAicR7PptTPwMidA6sk7WngwzdeoRpgEkgSNyo8HbYjgVk KyHIAG6UbLzU3qLbxVJdhiDgy55Off0R5rlb!Ys1bUjFGcM/DSCF0021.JPG?dc=4675459637532835787
Dit is mijn gitaar die in in orginele sunburst wil laten refinishen, wie heeft tips waar ik het kan laten doen, liefste in t noorden van t land!
zoals de onderste foto moet hij worden
http://www.purpleguitars.com/guitarimages/gibson/gibson_junior_56.jpg

Javaca
8 maart 2004, 20:53
Ik zou er enkel die TV-laklaag op zetten.

ieme
8 maart 2004, 20:53
Ik zou er enkel die TV-laklaag op zetten.

ik wil em graag weer in sunburst

ieme
8 maart 2004, 21:29
http://www.gibsoncustom.com/Historic/LesPaulSeries/images/57Juniorsingle.jpg
zo moet ie worden, voxhumana kan t, zwier kan t....
Wie nog meer?
Iemand ervaringen met Heins uit sneek met refinish klusjes?

amon
8 maart 2004, 21:43
oh, gelukkig, ik denk al, je wilt dat ding toch niet gaan relicen ????

Stratman70
8 maart 2004, 22:01
Robberts in Hilversum doet ook goed lakwerk.

wietse
8 maart 2004, 22:02
oh, gelukkig, ik denk al, je wilt dat ding toch niet gaan relicen ????
weet je nu nog niet dat relicen alleen gedaan wordt bij fenders of fender achtige gitaren?
bij een gibson is het uit den boze.

amon
8 maart 2004, 22:08
daarom keek ik ook op van die foto's die hij als eerste plaatste...

vandaar mijn verbazing...

Sicky61
8 maart 2004, 23:49
oh, gelukkig, ik denk al, je wilt dat ding toch niet gaan relicen ????
weet je nu nog niet dat relicen alleen gedaan wordt bij fenders of fender achtige gitaren?
bij een gibson is het uit den boze.
Behalve de faded serie dan :razz:

Jim Marshall
9 maart 2004, 07:58
Ben je als eens bij rose guitars in bolsward geweest???

fred dons
9 maart 2004, 08:15
gibson relict ook alleen heet het dan aged (en daar betaal je een stuk meer voor dan een relic van fender)

ieme
9 maart 2004, 08:55
Ben je als eens bij rose guitars in bolsward geweest???
Nee, nog nooit... Ook nog nooit van gehoord.. linkje?

The Thumb
9 maart 2004, 09:02
Is dat niet die man die hele mooie les pauls bouwde, maar dat niet meer mocht van Gibson? Heeft daarna om die reden een eigen model ontwikkeld.

ieme
9 maart 2004, 09:09
Is dat niet die man die hele mooie les pauls bouwde, maar dat niet meer mocht van Gibson? Heeft daarna om die reden een eigen model ontwikkeld.
Komt die gast uit bolsward?

Les Paul
9 maart 2004, 18:13
oh, gelukkig, ik denk al, je wilt dat ding toch niet gaan relicen ????
weet je nu nog niet dat relicen alleen gedaan wordt bij fenders of fender achtige gitaren?
bij een gibson is het uit den boze.

Bij Gibson heet het "aging" en is dus iets totaal anders :P
Kijk bijvoorbeeld op: http://www.gibsoncustom.com/Signature/page.htm

Droomgitaar overigens. Heb de prijs nog niet gezien.

Jim Marshall
9 maart 2004, 20:02
www.roseguitars.nl, maar is nog niet actief. Hij vind gitaren bouwen blijkbaar belangrijker dan websites bouwen.
Hij zit op de grt dylakker 21 in Bolsward.
0515-577275
Aardige vent, heeft wel eens wat voor george kooymans gebouwd.
Je kan t beste eens gaan kijken in z'n atelier.

piezo
13 maart 2004, 10:21
Maar hij doet niet aan nitro-cellulose lakken. Ik was er tenminste een keer bij toen hij een van zijn inderdaad schitterende Les Paul modellen bij Vox Humana bracht om nitro te laten spuiten.

ieme
13 maart 2004, 10:43
Maar hij doet niet aan nitro-cellulose lakken. Ik was er tenminste een keer bij toen hij een van zijn inderdaad schitterende Les Paul modellen bij Vox Humana bracht om nitro te laten spuiten.

Zal je em verkeerd begrepen hebben, ik ben er donderdagmiddag geweest en hij laat al zn gitaren spuiten bij Peer Dellen in Den Haag

piezo
13 maart 2004, 19:02
Best mogelijk. Die keer bij Vox Humana was namelijk al een jaar of 6 geleden. Toen was de wereld nog jong en de mensen onschuldig.

Antoon
14 maart 2004, 13:59
De enige die een goede refinish doet is Peer Dellen in Den Haag. Ik ken ook niemand in Belgie of Duitsland als hij. Die gitaar van je helemaal laten spuiten kost je ongeveer 600 euro. Daarnaast heb je kans dat je je gitaar een half jaar kwijt bent. Er komen ongeveer 30 superdunne lagen nitrocellulose lak overheen die helemaal moeten uitharden en de kleur is perfect. Alles wordt perfect voorbereid: pore filler, eventuele onderkleur etc.

Als je niet zo zwaar tilt aan een historisch en klankmatig correct werk kun je er ook twee lagen polyurethaanlak overheen gooien (1 kleur en 1 doorzichtige toplaag). Kost het je 50 euro en twee dagen later is hij klaar.

Alle Gibsons zijn normaal in nitrocellulose afgewerkt daarbij komt nog eens feit dat 50s Juniors, TV en Specials te gekke gitaren zijn: Ik zou voorde eerste optie gaan.

Succes

elysianguitar
5 april 2004, 15:44
Hey,

Ik heb vorige week ook zo een tweedehandse Gibson Les Paul Junior aangeschaft. Dat ding klinkt ongelooflijk ! Er staat maar 1 pickup op, zo'n P-90 "Dog ear" !

Wat ik wel vreemd vind, is dat die gitaar gewoon altijd vervorming geeft. Op het cleane kanaal van mijn versterker (Fender Twin Amp) klinkt het nog als een (trouwens heel mooie) crunch. Je kan wel een mooie clean krijgen door de volume-knop wat meer dicht te draaien. Die gitaar geeft ook ongelooflijk hoge output: ongeveer twee maal meer dan mijn Telecaster en Jazzmaster. En om het dan nog onbegrijpelijker te maken verlies je ongeveer de helft van dat volume als je een overdrive pedaal indrukt, behvalve met mijn TS-9, maar die moet ik dan ook volledig open draaien.

Kan iemand mij vertellen of dit alles normaal is/waarom dat zo is ? Het stoort mij allemaal niet echt omdat de natuurlijke klank zo buitengewoon mooi is, maar het is altijd interessant om meer te weten over je gitaar.

David

elysianguitar
16 april 2004, 11:18
Even op mijn eigen bericht reageren ;-)))

Ondertussen is het mysterie uitgeklaard. Ik heb contact opgenomen met de vorige eigenaar, Willy Willy genaamd. De Belgen zullen hem ongetwijfeld kennen als de gitarist van The Scabs.

Hij heeft een modificatie aan de gitaar aangebracht. De Tone-knop is vervangen door boost-systeem, waardoor je bij het opendraaien van die toonknop een boost van 15dB krijgt, voor bijvoorbeeld solo's. Vandaar de luide output natuurlijk. Ik speel nu dus met de boostknop dicht. De klank blijft hetzelfde (schitterend), maar nu reageert die gitaar wel fantastisch mooi op alle mogelijke effecten.

Heel fijne gitaar ! Echt een aanrader !

ieme
16 april 2004, 21:06
Ik weet het, ik heb er onlangs een lp junior van erik vd haar bijgekocht maar die zet ik weer te koop ivm geld tekort voor nieuwe spullen

Dirtypool
17 april 2004, 02:12
Roseguitars wordt gerund door de heer Rosenau , vroeger ook bekend van de Pub Street Bluesband.
Prachtige Les Pauls

plukker
17 april 2004, 11:59
1 advies, NIET DOEN!!!!!!!!!
Laat hem lekker vintage en probeer de originele stemmechanieken te vinden.
Best mooi, zo'n afgetrapte junior.

Negative K3 fan
17 april 2004, 12:56
Even op mijn eigen bericht reageren ;-)))

Ondertussen is het mysterie uitgeklaard. Ik heb contact opgenomen met de vorige eigenaar, Willy Willy genaamd. De Belgen zullen hem ongetwijfeld kennen als de gitarist van The Scabs.

Hij heeft een modificatie aan de gitaar aangebracht. De Tone-knop is vervangen door boost-systeem, waardoor je bij het opendraaien van die toonknop een boost van 15dB krijgt, voor bijvoorbeeld solo's. Vandaar de luide output natuurlijk. Ik speel nu dus met de boostknop dicht. De klank blijft hetzelfde (schitterend), maar nu reageert die gitaar wel fantastisch mooi op alle mogelijke effecten.

Heel fijne gitaar ! Echt een aanrader !

als je hem niet gebruikt, zou ik dat boost circuit eruit (laten) halen, want die dingen willen nog wel eens tone zuigen, zelfs als ze niet aanstaan!

V!N
17 april 2004, 18:36
Ha Ieme,

Bij Wim in Snits gaan er ook enige maanden in het lakken zitten. Ik zou hem mijn gitaar daarvoor wel toevertrouwen. Peer ken ik niet, maar heeft het zo te horen ook aardig voor elkaar

Het plaatje van hoe je gitaar nu is, kan ik niet laden (het blijft rood kruisje in een wit hokje). Maar een beetje gebruikssporen sieren een Gibson toch wel ?


En Gibson "relict" inderdaad absoluut niet ! Behalve de Faded dan .. en de Aged. Oh ja, de Custom Authentic ook nog. En was ik bijna nog de Artists en BOTB replica's en al die andere van de hand van meneer Murphy.
Maar op dat allemaal na verder inderdaad absoluut GEEN kunstmatige veroudering bij Gibson ! :-D