PDA

View Full Version : BOgner amps & Brunetti



TheXrookie
8 maart 2004, 20:39
Heeft iemand de Bogner Ubershall ,zo ja wat zijn de bevindingen van deze amp, of andere heads van Bogner!jullie ervaringen met dit merk en hoe staat het met Brunetti?

Diedo
8 maart 2004, 21:15
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php

amon
8 maart 2004, 21:21
:D

Harry
9 maart 2004, 11:44
voordat ik ooit maar zou overwegen om iets aan te schaffen dat 'Bogner Ubershall' genoemd wordt..........


Klinkt als een Oost-Europese ontslakkingskuur.

Marc Oblivian
9 maart 2004, 12:22
Heeft iemand de Bogner Ubershall ,zo ja wat zijn de bevindingen van deze amp, of andere heads van Bogner!jullie ervaringen met dit merk en hoe staat het met Brunetti?

ik heb nog wel een paar Bogners staan....je kan er wel 1 voor een knap prijssie overnemen :-D

Nee....serieus...ik heb er geen ervaringen mee, maar het schijnt een erg goede amp te zijn. Alleen wel reteduur........
Brunetti weet ik niet.

LordRiffenstein
9 maart 2004, 12:32
Bogner en Brunetti.....de namen beginnen met een B en daar eindigt de overeenkomst zowat :)

Heb een maandje een Brunetti 059 gehad, lekker clean, goeie lead maar vervelende scheur. Klinkt HEEL nasaal en daar moet je van houden. Kreeg het nasale er niet uit dus heb ik hem weer terug verkocht. De XL-R Evo of whatshisname klinkt heel anders heb ik me laten vertellen.

Bogner heeft verschillende modellen die totaal van mekaar verschillen, de Metropolis is meer Voxy, de Shiva heeft een Fender-clean en een heel vette scheur, de XTC is heel veelzijdig en klinkt vet en tenslotte heb je de metal amp, de Uberschall.

Shaggy
9 maart 2004, 16:37
Hoi,

De Ubershall schijnt een verschrikkelijk goede top te zijn. Erg duur en men zegt dat deze beter scheurt en een betere bas heeft dan een rectifier (alhoewel dit subjectief is).

http://www.purpleguitars.com/guitarimages/bogner/uberschall.jpg

BLOK182
9 maart 2004, 19:11
Ben benieuwd naar de Uberschall, staat op mun testlijst:-)

skabouter
10 maart 2004, 00:10
welke (te) dure top niet ? :roll: :D

Negative K3 fan
10 maart 2004, 19:28
uberschall heb ik gespeeld over de bijbehorende cab (die overigens erg goed is), maar hij deed echt niks voor mij. Toen ik hem speelde miste ik de mijn voicing, toen ik direct daarna een herbert over dezelfde cab speelde werd ik helemaal overweldigt door een geweldig geluid.

Ik ben niet echt een uberschall fan, al moet ik toegeven dat ik opnames gehoord heb die echt ontzettend goed klonken (een paar van de beste clips die ik heb gehoord), te vinden op de bogner site.

Droffie
11 maart 2004, 22:59
Kep op de Ubershall gespeeld bij vd Haar op bijbehorende 4 x 12 kast...Tja...erg vet. Niet mijn ding want ik ben geen metal gitarist maar vond 'm veel beter klinken dan een Rectifier.
Shiva is mijn sound...wat een amp is dat...kan niet wachten tot ik de loterij win... :D

ReinoutV
12 maart 2004, 10:22
IK wil de loterij al winnen voor die Shiva :).

Droffie
12 maart 2004, 10:30
IK wil de loterij al winnen voor die Shiva :).
Laten we de hoofdprijs delen. Allebei een Shiva :-D

ReinoutV
12 maart 2004, 11:52
Deal! ;) Wel met EL34's toch?

Droffie
12 maart 2004, 12:03
Zeker met de El34's en reverb. Kep een paar keer op de Shiva combo gespeeld en gelijk daarna mijn JCM 900 verkocht...Kon dat ding niet meer verdragen. Ben nu aan sparen...in 2010 heb ik 'm vast wel... :razz:

ReinoutV
12 maart 2004, 16:38
Hij is eigenlijk wel net iets te duur voor 'gewoon maar' een 1x12" combootje. Voor dat geld van je 2 TSL's of 3 Hotrod Deville's kopen... (om maar een voorbeeld te geven)

LordRiffenstein
12 maart 2004, 17:44
Hij is eigenlijk wel net iets te duur voor 'gewoon maar' een 1x12" combootje. Voor dat geld van je 2 TSL's of 3 Hotrod Deville's kopen... (om maar een voorbeeld te geven)

Doe mij dan maar een Shiva :razz:

Droffie
13 maart 2004, 22:13
doe mij ook maar Shiva...wat moet ik met 2 tsl's :???:

niels5150
14 maart 2004, 13:27
hoi, ik heb al een tijdje een shiva, en ben erg tevreden over het geluid. Te gek clean, en fantastisch scheurgeluid. De uberschall vind ik persoonlijk te metal-achtig klinken, maar is zeker beter dan een (kuchhh) boogie.
Brunetti heb ik ook een tijdje gehad, maar dat vond ik niets. Wel aardig clean, maar een heel vreemd neuzig scheurgeluid.

Ik zou zeggen probeer eens een shiva uit! Wel met EL34's!