PDA

View Full Version : Dean EVO Phantom



maarten
10 maart 2002, 15:22
eindelijk weer eens geld voor een gitaar te kopen. Nou heb ik de Dean Evo Phantom gezien(www.feedback.nl). Weet iemand hier wat meer vanaf of heeft iemand deze gitaar? Ik speel vanalles maar voornamelijk (nu)metal en rock. Ik heb hem nog nergens in een winkel zien staan om hem zelf te testen.

Noctiis
10 maart 2002, 16:32
ik heb m laatst geprobeerd.
Hij speelt wel lekker, alleen ik vond het geluid net iets te 'modderig'. Simpelweg omdat hij voor wat ruigere muziek geschikt is. Maar doe jezelf een plezier en probeer ook eens een Dean Evo Special Select uit!
Ik heb die phantom geprobeerd bij Feedback in Utrecht

maarten
11 maart 2002, 16:48
ok thanx! ik zal eens rondkijken of ik die special eens kan uitproberen. Wat belangrijk is, is dat ik een vette gitaar heb waar ik zowel hard maar ook mooi clean mee kan spelen..

grtz maarten

sash
11 maart 2002, 18:37
Wat dacht je van een Epiphone Les Paul? Ik heb zelf een Gibson Les Paul, maar de twee verschillen weinig en de geluiden verschillen dus ook maar weinig. Hele goede scheurgeluiden, maar ook mooi clean... Kijk ff op http://www.feedback.nl voor de prijs en voor specs op http://www.epiphone.com. Aangezien je metal speelt kan je ook kiezen voor een Epi Gothic Les Paul (er is ook een gothic Explorer, Flying-V en SG(deze drie zijn er ook in normale uitvoering)), matzwarte finish en een echt metalgeluid. Succes met je keuze en laat weten wat het geworden is!

maarten
11 maart 2002, 20:49
Ja ik had die ook al zien staan. Een vriend van me heeft ook een epiphone geloof ik. Kan ik gelijk eens luisteren hoe die speelt. Misschien dat ik ook nog even een tijdje doorspaar en toch wat anders koop. Ik wil (ja of t lukt weet ik niet) nl volgend jaar naar de rockacademie. Maar eerst nog een jaartje een studie om me theorie wat bij te schaven :smile: Misschien dat ik in dat jaar wat langer extra kan werken...
but ill let you know als ik mn keuze gemaakt heb en bedankt voor de tip!
greets maarten

sash
11 maart 2002, 21:34
Graag gedaan!

Noctiis
12 maart 2002, 09:18
als je naar de rockacademie gaat kan je volgens mij het aanschaf bedrag van een gitaar grotendeels terugkrijgen van de belasting, omdat het een noodzakelijke aanschaf voor school is.

sash
12 maart 2002, 15:27
Is dat niet alleen de BTW, net als bij bedrijven?

maarten
12 maart 2002, 17:22
hmmzz dat zou wel heel koel zijn.. ik heb nu namelijk de ESP baritone viper (vb-300) gezien.. mjammie die is wel wat duurder (adviesprijs iets van 749 dollar) maar ziet er echt mooi en strak uit.. eens kijken of ik die kan uitproberen ergens..

maar ik zal zeker eens beter bekijken hoe dat nou precies zit!
greets
maarten

sash
12 maart 2002, 20:28
Ik weet niet of je het weet, maar een baritone heeft een langere schaal. Een soort van combinatie tussen een bas en een gitaar. Speel heet anders en klinkt natuurlijk heel anders.

maarten
12 maart 2002, 21:11
ohw i see. ja klopt inderdaad, maar ik kan natuurlijk ook voor de gewone viper gaan.. die is op een andere scale na t zelfde als ik me niet vergis...

sash
12 maart 2002, 22:49
Inderdaad! En ze zien er gewoon heerlijk uit :grin:

sash
12 maart 2002, 22:51
http://www.espguitars.com/html/custshop2.html
En dan bedoel ik de 7-snarige Viper in het midden. Ik heb het niet zo op 7-snarigen, maar als ik dit zie ga ik toch wel kwijlen...

maarten
13 maart 2002, 11:35
you sure have got a point there :smile:

sash
13 maart 2002, 15:13
dacht het ook :smile:

gangsta
13 maart 2002, 16:58
Op 2002-03-12 22:51, schreef sash:
maar als ik dit zie ga ik toch wel kwijlen...


ik dus niet, die gitaar is echt afgrijselijk.,.......

sash
13 maart 2002, 17:01
Ieder z'n eigen smaak...

maarten
14 maart 2002, 17:19
persoonlijk vind ik hem het mooier als ie gewoon één kleur heeft.. dus zonder die vlammen. Maar inderdaad..ieder zn eigen smaak.

The Dude
10 juli 2002, 22:18
Mijn broer heeft vandaag deze Dean EVO Phanthom gekocht, petje af voor de afwerking ervan.

Het geluid is echt heel strak. Volgens mij was het de bedoeling om een typische Les Paul kloon te bouwen, en volgens mij is dat redelijk gelukt. Mooi, ja.