PDA

View Full Version : boss MT1, MD2 of toch wat anders?



maarten
10 maart 2002, 15:16
ik speel al 5 jaar op de distortion van mijn peavey 110 in combinatie met een remote switch. Dit klonk altijd goed en vet genoeg voor metal enzo. Nu zit ik in een band en mijn remote switch doet het niet op de versterkers in de oefenruimte. Ik ben dus van plan een trapkastje te kopen. De vraag; welke distortion moet ik kopen (max 120 euro)
Ik heb van een (ervaren)verkoper/gitarist gehoord dat die boss dingen maar crap zijn en dat er eigenlijk geen goede distortions zijn (in combinatie met een peavey) als je geen voor- en na-versterker gebruikt. Welke kan ik toch het beste kopen? En is de boss MD2 echt zo vet als de recensies op internet beweren?

Ic3gl0vE
25 maart 2002, 21:53
heey naamgenoot :razz:
probeer het zelf is uit zou ik zeggen.

nou ben ik zelf niet zo'n fan van peavey dus dat je geluid niet zo lekker is zou ook daar aan kunnen liggen... mja da's smaak hè

Mitch
25 maart 2002, 22:20
Ik weet niet hoor, bij ons in de oefenruimte krijg je gewoon de footswitches van de versterker bij de algemene benodigdheden....
Zijn die versterkers niet gemaakt voor footswitches of houden ze ze gewoon achter uit zuinigheid ???

maarten
26 maart 2002, 11:04
ik weet t niet, er is wel een in en uitgang voor de footswitch op de versterkers, maar die footswitchdingesen hebben ze daar niet. Ik heb zelf een remote switch en das wat anders.. die werkt dus niet op die versterkers... verder nog een vraagje.. er staat daar ook een marshall kast zonder top.. ennuh hij is best vet hehe kan ik die kast op een gewone versterker aansluiten zonder de boel te molesteren? ik ben nogal voorzichtig ermeej want t is allemaal niet van mij...
greets

maarten

Ic3gl0vE
1 april 2002, 12:43
je moet even naar de impedantie van de kast kijken en kijken of de versterker die je op de kast wil aansluiten een speaker out heeft en of de impedantie daarmee klopt (bij mij staat er bijv. 'minimum impedance 4 ohm' op)
als dat allemaal klopt dan kan je 'm aansluiten en raggen maar :grin:

Ic3gl0vE
1 april 2002, 12:43
je moet even naar de impedantie van de kast kijken en kijken of de versterker die je op de kast wil aansluiten een speaker out heeft en of de impedantie daarmee klopt (bij mij staat er bijv. 'minimum impedance 4 ohm' op)
als dat allemaal klopt dan kan je 'm aansluiten en raggen maar :grin:

maarten
2 april 2002, 10:25
ja had ik idd al gezien dat er iets over de impedantie stond. Nou ik had hem dus aangesloten en ik zette het volume op nul en zette de versterker aan.. nou je wilt niet weten wat voor pokkeherrie dat ding maakte :smile:
ik heb hem maar snel uitgezet en blijf er voortaan met mn fikken vanaf :smile: