PDA

View Full Version : effecten aansluiten op preamp



raven
8 maart 2004, 18:52
Hoe heb jij je rack effecten aangesloten op je preamp? via de normale outputs of via de fxloop? Wat zijn de voordelen van beide aansluitmogelijkheden?

Bryaaan
8 maart 2004, 22:01
als je ze in de fxloop gooit dan word het effect niet meer gekleurd door de preamp.. distortion en wah worden meestal gewoon tussen de gitaar en de versterker geplaatst.. de rest zoveel mogelijk in de fxloop

skabouter
9 maart 2004, 00:57
bedoel je niet andersom ? als je een FX voor je preamp gooit dan kleurt hij je preamp, niet andersom

in de preamploop word het FX toch nog steeds gekleurt, lijkt me ? dat is toch zowieso de bedoeling ?

kokeleko
9 maart 2004, 08:28
Bouterse, wel eens van een parallele fx-loop gehoord, pffff.

Gezien jou aantal posts ga ik er van uit dat je alles weet :-D

kokeleko
9 maart 2004, 08:57
Wat ik dus eigenlijk bedoel is , dist/wah/com en de hele zooi in de pre-loop, en Reverbs/delay/pitch etc in de post loop, series loop kleurt sowieso, maar een parallel loop houdt je gitaar geluid intakt, en als je idd een kut processor erin hangt , ja dan kleurt ie natuurlijk wel.

:D :D

Nocki
9 maart 2004, 19:53
en als je idd een kut processor erin hangt , ja dan kleurt ie natuurlijk wel.


kijk daar heb ik verstand van.


NOcki

skabouter
10 maart 2004, 00:05
Bouterse, wel eens van een parallele fx-loop gehoord, pffff.

Gezien jou aantal posts ga ik er van uit dat je alles weet :-D

ja, wel van gehoord. en nee, op rack gebied weet ik echt niets, zit er nog maar net in..........maar ik wist niet dat het kennelijk overduidelijk is dat het hier om een paralelle loop ging. dat hebben toch ook niet alle preamps ?

kokeleko
10 maart 2004, 08:38
Ik wist ook niet om wat voor loop het ging/gaat , maar hier raken de meeste lieden door in verwarring :D

Enne series of parallele loops is niet alleen voor racksystemen, moderne Peavey amps b.v. hebben nog steeds die achterlijke series loop, terwijl de meeste moderne amps toch al een keuze bieden , of series of parallel.

Tot zover Ko. :D

Rectifier
10 maart 2004, 09:08
Niet alleen Peavey....zelfs Bogner heeft een Serial Loop :-?

Handig als je er een Gmajor in wilt pluggen :D

kokeleko
10 maart 2004, 09:10
Daarom zei ik ook b.v. = bijvoorbeeld , anders moet ik alle merken op noemen :D

Shaggy
14 maart 2004, 12:31
test

kokeleko
14 maart 2004, 13:22
test


:-D