PDA

View Full Version : upgraden standard strat (mex)



john.3001
8 maart 2004, 14:07
Hey, ik heb momenteel een standard stratocaster uit mexico (sunburst), en ik vind het een hele goeie gitaar. Ik ben alleen niet zo te spreken over de pickups en over de stem-vastheid.
De pickups zitten wat mij betreft wel goed wat betreft lows en mids, alleen de highs komen niet zo geweldig door. Ook zou de output wel iets groter mogen.
Ik wil er dus andere pups in zetten, maar als ik m'n output wil vergroten kom ik toch al snel bij een humbucker uit. Aangezien ik van plan ben een les paul te kopen, wil ik geen humbucker in m'n strat gaan zetten (want dan heb ik in principe - ik zeg: 'in principe' - twee keer dezelfde sound).
Weet iemand pups die aan mijn eisen voldoen (single-coil, veel highs, veel output).
Wat betreft de stem-vastheid zat ik te denken aan de plaatsing van Sperzel locking tuners. Verbeteren deze de stem-vastheid van de gitaar? Ik zag op de site van Ibanez trouwens dat wanneer je de opening van de tuners (waar de snaar doorheen gaat) lager plaatst dan de nut, je gitaar ook beter getuned blijft...

Oh ja, ik wil bovendien de witte pickguard op m'n strat vervangen door een tortoise, maar dat is meer een esthetisch puntje...
Alvast bedankt