PDA

View Full Version : Welke elementen (singele coil humbucker) nodig??



wille525
7 maart 2004, 21:57
Welke single coil humbucker kan ik het beste aanschraffen? Mijn solo's en slag moeten klinken zoals Iron Maiden (mijn grote voorbeeld). Helaas passen in mijn Fender uitsluitend single coile elementen. Momenteel zitten er Fender Texas Specials in. Kan iemand mij een goede raad geven?

Ps: geld maakt in dit geval niet uit.

ben???
7 maart 2004, 22:36
die knakkers van iron maiden gebruiken dacht ik hot rails van seymour duncan... dat zijn dus humbuckers (nouja, das het idee) met het formaat van een single coils

ijff
7 maart 2004, 22:38
Gewoon ff zoeken op internet..
Op Guitargeek net gevonden dat Adrian Smith een stratocaster met Seymour Duncan JB juniors gebruikt...

dus ik zou zeggen: een Seymour Duncan JB junior!

Lacrymosa
8 maart 2004, 09:29
Mainden speelt idd met Hotrails en JB Juniors

mischien een Marshall JMP en Marshall eindtrap ook wel handig voor een mainden sound

CheerS!!

Negative K3 fan
8 maart 2004, 10:18
bij iron maiden denkik toch wel aan een SD JB jr.

Ibanez RuleZ
8 maart 2004, 11:57
ik dacht hotrails, maaruh, als ik vragen mag: waarom niet je eigen geluid? Bij zowel DiMarzio als Seymour Duncan hebben ze dat soort elementen (en bij wel meer merken), ga gewoon kijken welke je mooi vind klinken en welke dus bij je passen: www.seymourduncan.com heeft samples en www.dimarzio.com ook (al zijn dat er veel minder en veel minder objectief).

Harrald

BLOK182
8 maart 2004, 12:08
En mocht je echt graag een humbucker willen hebben, dan kan een beetje gitaartechnicus wel een groter gat maken in je slagplaat en evt in je body uitfrezen, mocht het nodig zijn.

wille525
9 maart 2004, 12:52
Yep, ik heb zojuist een afspraak gemaakt met de gitaarbouwer. Ik laat bij de brug één Seymour Duncan Hot Rails Single Coil Pickup plaatsen. Dave Murray (Maiden) speelt er mee, en de reviews klinken erg positief. Alleen kost de operatie nog al wat:
Nieuwe snaren, grote afstelbeurt (snaren moeten oa 1 -2 mm hoger en tremlo wordt opnieuw gemonteerd), kostprijs nieuw element + plaatsing: € 200,-!!

Soulflyhigh
9 maart 2004, 18:00
vind ik nog wel meevallen als je bedenkt dat de meeste elementen zo iets boven de 100 pleuro (nieuw) kostten. :-?