PDA

View Full Version : Boss CE1



Globetrotter
7 maart 2004, 20:28
Hoi!

Ne Boss Chorus Ensemble 1 (den eerste) die grijze ijzeren bak, is dat een schone chorus? Kan me wel vinden in groepen die dergelijke chorus gebruiken, nl. Peppers, Police,... Tuurlijk enkel 2dehands te vinden, dus, wat zou ik er max aan uitgeven? Heeft er iemand nog zoéén staan?
Cheers!

Lucky
7 maart 2004, 22:28
ze zijn erg lekker en warm maar niet echt bepaald transparant in je chain. Ik geloof dat er een soort preampje in zit dat je geluid beinvloed of je het effect nu gebruikt of niet.
Kan lekker zijn!
Wat prijs betreft weet ik niet zo...misschien dat Robbert hier iets meer over kwijt kan. Hij heeft er onlangs eentje verkocht aan een kennis van mij.

Robbert
7 maart 2004, 23:33
Ongeveer een jaar een gehad. Inderdaad een warme chorus, maar met één knop erg beperkt instelbaar. Het Vibrato kanaal had twee knoppen.

Vanwege de warme chorus zat er weinig hoog in, werkt vooral in het lage-en midden gebied. Persoonlijk hou ik van mid, dus een Ibanez CS9 ligt mij beter.

De volume knop werkt ook op het het geluid wanneer de unit gebypassed is. Dat is uiteraard te verhelpen door de schakelaar anders te solderen.


Wat betreft de waarde; hij is mij geen 150 Euro waard.
Maar dat is een orginele TS808 mij ook niet. Ik begrijp dat er een vintage en collectorswaarde aanzit, maar voor mij niet méér.

Voor mijn unit heb ik gekregen wat ik er voor betaald heb, 175 Euro. Er was al interesse van een Fransman die op zoek was naar een CE-1, maar ik had al een deal gemaakt.
Op de vintage beurs binnenkort in Veenendaal zal blijken of de prijs ondertussen omhoog is gegaan. De vorige eigenaar had ze, toen hij hem kocht, al zien staan voor hoger dan 200 Euro.


Als je er een kunt krijgen voor een leuke prijs, of kunt proberen, zeker doen. Maar probeer dan ook eens een CE-2 uit, die is veel betaalbaarder en minstens zo goed!

Guinness
8 maart 2004, 22:09
Hallo, ik hen een CE-2 en hij klinkt inderdaad wel goed maar hij heeft een groot nadeel vind ik. Hij zuigt toon, en niet zo'n beetje ook als ie in de bypass mode staat. Maaar voor de rest is ie goed.

Robbert
8 maart 2004, 23:54
Tja.. dat probleem is redelijk makkelijk op te lossen met een bypass pedaal.
Een slechte, of minder goede bypass zie ik los van de klank of kleuring van een pedaal. Omdat dat daar redelijk simpel wat aan te doen is.

Persoonlijk vind ik de bypass van een CE-2 wel meevallen.

Lucky
9 maart 2004, 10:34
Ce-2 is prima!
en ook ik heb biet zoveel moeite met de bypass. Ik ken betere... maar zeker veel en veel slechtere

leuk pedaal!
Ik heb er een MIJ in de post zitten....hoop ik ;)

savecracker85
9 maart 2004, 17:32
ja ik heb geen ervaring met de ce-serie maar ik weet toevallig dat er bij de onderstaande winkel nog 2dehands een ce-2 en ce-3 te koop staan voor 52 en 57 euro
misschien heb je er wat aan :)

http://www.pentermanmuziek.nl/

Globetrotter
13 mei 2004, 00:15
Heb net een CE20 gekocht nu... Alle CE 1 's waarop ik geboden heb (ebay enz) zijn boven budget gegaan (meer dan 170€...). Deze is, hoewel compleet COSM/ digitaal, een hele leuke, uitgebreid instelbare pedaal met o.a. de CE1 in... En dat is wat mij betreft nog niet de knapste chorus in 't bakje!
Thanks 4 the info!

BartL
13 mei 2004, 01:26
http://www.pentermanmuziek.nl/
Wat een belachelijke prijzen voor die (de meeste) pedalen. Je betaalt gewoon de nieuwprijs voor 2dehands boos-pedaaltjes :o

Quink
13 mei 2004, 08:47
http://www.pentermanmuziek.nl/
Wat een belachelijke prijzen voor die (de meeste) pedalen.

+100. 138 euro voor een tweedehands DD-3 http://www.click-smilies.de/sammlung0903/sprachlos/speechless-smiley-040.gif http://www.click-smilies.de/sammlung0903/sprachlos/speechless-smiley-040.gif

Jeroenvanhulsteijn
13 mei 2004, 11:47
Ja de muziekwinkels hebben af en toe wat hoge 2e hands prijzen. Bij www.tools4tones.nl hebben ze nog wel eens leuke dingetjes. Zo hadden ze laatst een hele ouwe Ibanez phaser voor 70 euro. En deze winkel heeft voornamelijk 2ehands spul.

jaywalker
13 mei 2004, 23:05
Hallo, ik hen een CE-2 en hij klinkt inderdaad wel goed maar hij heeft een groot nadeel vind ik. Hij zuigt toon, en niet zo'n beetje ook als ie in de bypass mode staat. Maaar voor de rest is ie goed.

ja damn wat ben ik blij met me ce-2

Maar ik heb ook erg veel gehoord over die ce-1
Ik als pepper fan zou hem graag willen hem....maar goed. Back to the real world.

Globetrotter
15 mei 2004, 09:44
CE 20 biedt een alternatief... de CE 1 is en blijft een duur kastje, en 't is oud hé... De CE20 bied veel meer functies.

jaywalker
16 mei 2004, 18:13
ik vind het best mevallen wat de ce-2 aan tone zuigt.
Ik heb momenteel een Muff in me rig zitten. Als je die tonezuigslet gewent bent dan loop je over die ce-2 niet meer te zeuren.

Maar de muff schijnt makkelijk te bypassen. Iemand een idee hoe?

Dirk_Hendrik
16 mei 2004, 19:45
Satndaard true bypass met een 3pdpdt toepassen. Dat onderwerp is hier al vrij vaak behandeld de laatste tijd.

Dirk_Hendrik
18 mei 2004, 19:45
Ik heb zonet eens even een CE 2 en een CE 3 schema naast elkaar gelegd en ben eiegnlijk verbaasd dat ze zoveel klankverschil zouden hebben. Een ce 3 is eigenlijk een CE2 waar een stereomodus aan is toegevoegd.

en dus maar eens aansluiten.
Sorry. Ik haal er geen significante verschillen uit.

Antal
18 mei 2004, 23:54
Zou het iets met de gebruikte onderdelen te maken hebben dan als ze schematisch zo weinig verschillen? Je hoort namelijk van iedereen dat de CE2 veel warmer klinkt dan de 3. Ik heb ze zelf nooit naast elkaar gehoord, ik ken alleen de 3. En die vond ik verre van geweldig.