PDA

View Full Version : Pseudo_Frog_Boogie



Barret Wallace
7 maart 2004, 17:33
test

Barret Wallace
7 maart 2004, 17:33
Alrighty guys ik heb eindeijk weer eens wat opgenomen.
Het is geen nr maar gewoon een jam. Er zitten wat licks tussen die niet helemaal 100% zijn, maar tijens de improvisatie kwamen er zulke coole licks uit dat ik ze gewoon in de opname heb gelaten ook al klinken ze niet helemaal perfect.

anway here it is:

http://onlinerock.com/musicians/shakeel2002/pseudo_frog_boogie.mp3


Shakeel

slayurrr
7 maart 2004, 18:05
:o

Relaxt Barret ! Ik vind het hele stuk wel lekker klinken (staat al voor de 4de keer aan hier) 8-)

I LIKE IT

schaap
7 maart 2004, 18:43
Ik moest gelijk denken aan GJ zn "eigen huis en tuin" opname :D
Relaxte groove erachter en dan gewoon chill eroverheen spelen gaat je goed af man, dus niet meer spammen en dit gejam van je uitwerken :evil:

lupoloco
7 maart 2004, 19:39
nice nice!!! kan ni wachten op de langere versie (maak er een nummer van :) )

Gert-Jan
7 maart 2004, 20:08
Hey barret,

It's been a while.

Klinkt ok hoor, vooral die typische Vai-lick op 0.49 (for the Love of a God). 8-) 8-)
Soms een beetje out of key maar he, daar zijn jams voor :razz: :razz:

Bouke
7 maart 2004, 20:10
Hey Wallace Barret,

Klinkt weer lekker, op het stukje tussen 00.05 en 00.20 na dan, da's wat te rommelig, de rest klinkt lekker. Je sound is mooi en de truckjes lukken goed.

Bouke

Barret Wallace
7 maart 2004, 20:32
Haha thanks voor de replies dudes :D

@ slayurrr, thanks haha i'm glad you like it 8-)

@ schaap, thanks dude en hey spammen hoort erbij he ;)

@ lupoloco thanks man, hmm ik denk niet dat ik van de backing een nr maak want dat heeft Bosch al gedaan maar de licks ga ik zeer zeker in een nr gebruiken :) ( niet allemaal )

@Gert - Jan, hehe juist deze was best wel Vai inspired gespeeld ja :P die out of key nootjes heb ik vaak last van ook met bends enzo, maarja ik blijf gewoon oefenen tot ik ook bij ''jams'' perfect kan spelen net zoals jou 8-)

@Bouke, thanks haha wel geinig dat je die lick bij 0.05 secs noemt die vind ik zelf ook zwaar mislukt ( misschien dat ik dat stukje nog redo ) de licks bij 0.07 tot 15 secs vind ik zelf wel weer cool

Thanks again for listening guys,

Shakeel

Maiden Michiel
8 maart 2004, 10:31
Dude ik mis de shred!!!!

Klinkt lekker!

Barret Wallace
8 maart 2004, 15:23
Hey Michiel thanks dude 8-)
Er zit wel een beetje shred in hoor het komt alleen niet meer zo overdreven naar voren als in de oude mp3's ;)

spanky_franky
8 maart 2004, 16:07
klinkt vet man!

keep it up!

Blijepanda
8 maart 2004, 16:51
Ja, dit klinkt echt lekker :)

Negative K3 fan
8 maart 2004, 18:10
wat negatief gezeik van mij:

het klinkt erg onaf, het blijft een jam, maar toch, er zit gewoon geen opbouw enzo in. Ik vind de licks vanaf 50 s. en dat vai achtige ding daarna erg koel klinken, je spel klinkt ook erg zuiver. Ik vind alleen dat steeds vervelende lickje dat naar boven gaat erg vervelend. Als je een paar van die dingen wat verder uitwerkt kun je er wel wat moois uithalen en ik doe het je natuurlijk niet na :)

Swan
8 maart 2004, 19:53
erg mooi dude!

Mithrandir
8 maart 2004, 21:52
Relaxed gespeeld hoor jongen TU.

maisy
8 maart 2004, 22:01
hey Shakeel, klinkt lekker jochie!

goed bezig :wink:

Mithrandir
8 maart 2004, 23:19
wanneer krijgen we wat van jou te horen mees?

Predator
9 maart 2004, 13:54
Klinkt lekker maat! Vooral de wah komt goed door, die Q-dial komt goed tot zijn recht hier en je V-Amp2 klinkt lekker. De licks zijn ook strak, vooral die Steve Vai geinspireerde klinkt goed zoals Gert-Jan zei... Verder niks toe te voegen, tot vanavond!

Maiden Michiel
9 maart 2004, 14:47
Tot vanavond?

amon
9 maart 2004, 15:45
dat klinkt wel mooi ja, ik vind het begin trouwens mooier dan het einde (iemand anders zei het andersom), maar het einde is ook leuk.

Barret Wallace
9 maart 2004, 20:23
Wow lots of replies :o cool !

@Spanky_franky Thanks !

@Blijepanda Thanks bamboevreter :cool:

@negk3 Thanks dude
misschien vindt jij dat er geen opbouw in zit dat kan :) , maar als ik improviseer denk ik wel degelijk aan spanning opbouwen etc. ik begin rustig dan bouw ik op naar de wilde wah wah solo dan weer rustig en dan weer wild as hell 8-)

@ Swan, thanks DC member :wink:

@ Mithrandir, thanks elfje

@ Maisy, thanks!

@ Predator, Thanks bro ! dude het is niet tot vanavond maar tot morgen avond het is dinsdag vandaag mate ;)

@Maiden michiel, ik en pred zitten bij elkaar in de band en oefenen elke woensdag avond

@Amon hehe cool dat je het begin ook leuk vindt :)

Barret Wallace
9 maart 2004, 20:28
Er was iets vaags aan de hand met een double trouble topic ofzo die is locked dus ik geef maar ff antwoord in dit topic

de replies die in het andere topic stonden



NeeraDJ



Geregistreerd op: 20-3-2003
Berichten: 378
Woonplaats: Den Haag
Geplaatst: 09 Mrt 2004 17:49 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Deed me meer denken aan Vai dan Satch. Hey was jij niet degene die mij aansprak op mijn first time-no no! appearence en dat jouw beste takes de eerste altijd waren? Rustig maar jongen, ik ben hier niet om op je te zeiken. Klinkt erg leuk, misschien niet perfect maar het heeft wat. Het klinkt misschien vreemd, maar één van de enige dingen die me aan echte shred aantrekken is toch controle over sound en op de 2e plaats spel. Je sound is dik in orde en je spel gewoonlijk overigens ook en dat is toch weer één van de enige redenen dat ik nog op het download knopje klik wanneer ik shredposts zie. Ik vind die foutjes niet bepaald erg, en het klinkt verder prettig in de oren
_________________
Kiss my Axe!

Naar boven


Shaggy



Geregistreerd op: 19-2-2004
Berichten: 8
Woonplaats: flevoland
Geplaatst: 09 Mrt 2004 19:04 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Barret Wallace schreef:
Huh vaag nu staat dit topic er opeens dubbel
Check : http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=26630&start=0


yo ja ik speel met een floyd, maar niet met een ibanez
Ik speel met een jackson en een charvel. Ibanez daar moet ik niks van hebben ( no offence ibanez users )




toch klinkt je gitaar niet veel anders dan een goeie RG ibanez ..

je sound is soms wat modderig .. speel je op 010?


@ Neeradj, dat klopt ja de eerste takes zijn altijd de coolste daarom heb ik em zo gelaten, anders zou het alleen maar kutter worden :P ;)
Thanks voor je complimenten man :)

@Shaggy mr boombastic 8-)
aah nee men gitaar klinkt niet als een RG doe normaal man :-( ;)
ik speel met 0.10 ja. Dit is opgenomen met men jackson sl-3 en men V-amp 2, crybaby 535Q.

Sicky61
10 maart 2004, 01:01
Zo :-? goeie techniek kerel....erg goed!

Ibanez RuleZ
10 maart 2004, 13:22
barret, heb je een mp3tje van hetgene waar je over hebt gejamt? kan je die ook ff posten? lijkt me een leuke track om eens wat vingeroefeningen mee te doen.

trouwens, het is absoluut waar dat een jackson soloist, ook al is het maar een sl3 beter klinkt dan een goede Ibanez. het komt hier misschien niet naar buiten, maar als ik mijn Charvel Soloist naast mn ibanez JPM zet, dan weet ik wel wat het beste geluid geeft :-D

Harrald

Barret Wallace
10 maart 2004, 13:55
@ Sicky thanks ! :cool:

@Ibanez(Charvel :P ) _ RuleZ

hehe jackson/ charvels zijn gewoon veel beter dan ibanez man, alleen willen de door de media geindoctrineerde ibanezgebruikers dat niet inzien :wink:

Ik wil die backing track wel posten maar ik heb geen webspace meer :( dus als iemand webspace heeft laat het maar weten..

Predator
10 maart 2004, 15:12
Charvels en Jacksons zijn zeker beter dan Ibanez, maar je hebt gewoon minder keus en de Saber vind ik persoonlijk nog steeds een van de beste gitaren ooit dus mijn geld geef ik eerder uit aan een Saber met een beetje goede pickups en tremelo dan dat ik het aan een Jackson of Charvel zou uitgeven. Maar die Charvel van jou is wel WREED hoor, echt een SLAP IN THE FACE dat geluid! En die Jackson, WAT EEN MOOIE HOGE TONEN!!!

Barret Wallace
10 maart 2004, 15:42
hehe juistem, maar die sabre die we in fb hebben bespeeld die klonk al goed met de pickups die er gewoon standaard in zitten.. soms moet je gewoon geluk hebben net zoals met die grx ;) :cool:

Swan
10 maart 2004, 23:54
k wil die backingtrack wel hosten....stuur em maar ff op msn door

Barret Wallace
11 maart 2004, 16:34
hmm ik had em naar Harrald gestuurd al gisteren maar die knekker heeft em nog niet gepost :roll:

Hey Swanboy kom ff onlijn dan kan ik em sturen :cool:

Swan
11 maart 2004, 18:41
ben onlaaaaain joooooh

Barret Wallace
11 maart 2004, 19:07
Misschien moet je me even unblocken :cool: :D

Swan
11 maart 2004, 19:42
oh dat was het :-D

hier is de file dan
click en meedleymeeeee (http://members.lycos.nl/dyingculture/gambalebacking.mp3)[/url]

Barret Wallace
11 maart 2004, 19:45
juistem komop kenkerlijers neem ook eens wat up swan heeft em niet voor niets geupload :cool:

Hempo
11 maart 2004, 20:59
idioot

Swan
11 maart 2004, 23:10
hempo de homo :razz:

schaap
11 maart 2004, 23:22
:-D
Hmm vind ik dat eigenlijk wel zo grappig ?:o
Ja :-D

Hempo
12 maart 2004, 13:41
maar het klinkt echt kut

Stratman70
12 maart 2004, 23:47
Klinkt goed hoor Wally, wat je bij de 50 sec doet is erg koel. Aan je techniek kan ik beslist niet tippen, maar ik vind het soms ook wel wat naar de "veel techniek, maar niet veelzeggende" kant opgaan. Op het randje, maar voordeel van de twijfel: ik ga meer van je luisteren.

Barret Wallace
13 maart 2004, 00:08
heeh thanks, in deze track heb ik juist geprobeerd de prrprrllprpr techniek wat achterwege te laten en wat melodieen toe te voegen. Maar hey barret blijft barret en barret zal in elk nr wel een paar gitaar tricks doen 8-)

Thanks voor je reactie :cool:

@Hempo-homo hier heb je de backing, laat eens horen wat jij kan knekker 8) http://members.lycos.nl/dyingculture/gambalebacking.mp3 ( thanks swan voor de webspeez )

lupoloco
13 maart 2004, 00:33
hier staan nog enkele backings : http://perso.club-internet.fr/fabienm/mp3.html

Barret Wallace
13 maart 2004, 01:20
hey thanks die site zocht ik, had robbert het al over in ht andere topic 8-)