PDA

View Full Version : matrix charvel is af :)



Ibanez RuleZ
7 maart 2004, 17:06
na 9 maand is eindelijk mijn charvel model 6 (eerste import Jackson soloist) klaar en kan ik m fatsoenlijk bespelen. hij is door fred dons (en mindere mate mijzelf) helemaal verandert: nieuwe verflaag met airbrush, stock floyd en toplock vervangen door tegenhangers van Schaller, de 3 aan uit schakelaars voor de elementen vervangen door een 5weg schakelaar en een 1 splitschakelaartje en nieuwe elementen.

de elementen die er nu inzitten zijn een steve's special, lil 59 en een lil screamin demon (wat echt een vonst is, warm clean, smooth op gewone gain en heel gedefinieerd op high gain an zingt dan als een gek)

dit is het resultaat:

http://home.student.utwente.nl/h.m.polet/foto_s/Charvel%20flits%20(klein).JPG

en dit was het
http://home.student.utwente.nl/h.m.polet/foto_s/charvel%20geheel%20klein.jpg

en het mooie is: mn ibbi heeft hetzelfde element in de brug en die klinkt als karton vergeleken met mn charvel: die gaat dan ook de deur uit en ik ga denk ik maar een 2e charvel of jackson soloist kopen.

Harrald

StereoX
7 maart 2004, 17:12
:o dat ding is echt fokking vet geworden. hulde aan de airbrusher!!!

roppie
7 maart 2004, 17:19
hij is mooi geworden! alleen lijkt het nou maar zo of glimt die nieuwe lak niet echt (lijkt eerder gebutst)

Soulflyhigh
7 maart 2004, 17:19
erg cool geworden 8-) Heb je misschien ook nog foto's van iets dichter bij? Ik ben benieuwd hoe het er van dichtbij uitziet. Nogmaals ziet er strak uit

lupoloco
7 maart 2004, 17:21
wow ziet er vet uit!!!

Vexx
7 maart 2004, 17:25
WOW!

Dat is echt een vette plank geworden! Vette paint man!

:o :o :o

Ibanez RuleZ
7 maart 2004, 17:58
het is heel jammer dat de belichting zo beroerd is, vanavond zal ik proberen om dat ff wat beter te doen, maar k denk dat ik daar niet echt veel tijd voor zal hebben. Als je m zonder al flits ziet is hij veel donkerder en komen die letters er veel mooier uit en lijkt ie ook bewegelijk zullen we maar zeggen. het intro van The Matrix is eerst dat zwarte scherm met die vallende groene letters en daarna ga je er als het ware doorheen vliegen en daar lijkt het het meeste op. en inderdaad, hulde aan de airbrusher!

Harrald

Swan
7 maart 2004, 18:13
cool !!

Diedo
7 maart 2004, 18:28
hij ziet er zeker tof uit, maar ik vind het net alsof ie al heel oud en gebutst is inderdaad, ook vind ik die trem er erg oud uitzien (of klopt dat?)

maar toch zeker een goeie klus van die schilder :)

bert k
7 maart 2004, 19:08
Erg mooi geworden! Wel jammer, ik heb zelf een Model 4 in dezelfde kleur paars en das een mooie kleur. Maar je had hem helemaal vol vette vingers, dus groot gelijk van dat overspuiten! :-D Gaaf uiterlijk. Tremolo is de originele zo te zien?

Maarre, gefeliciteerd, topplank!

amon
7 maart 2004, 19:16
fotootje van de achterkant!

thijsov
7 maart 2004, 19:36
omg :o :o :o
die plank is mooooooooooi
gefeliciteerd!

Sambal
7 maart 2004, 20:01
Mooi hoor

Dit is zoals ze dat zeggen: loon na werken.
Hier steel je zekers de show mee.

(Nu moet ik alleen nog dat kwijl van mijn toetsenbord afvegen 8-) )

slayurrr
7 maart 2004, 20:15
S U P E R V E T

Javaca
7 maart 2004, 20:16
Mooi geworden. Alleen zou ik die miniswitches hebben laten zitten.


Leuk ding die jeweetwelkater :cool: Ik heb dit jaar zo'n ding als surprise voor iemand in elkaar genaaid

Blijepanda
7 maart 2004, 20:27
Ik vind hem erg mooi :)

The Mule
7 maart 2004, 20:49
Errug mooie paintjob, mooi staaltje vakmanschap! :)

Igor
7 maart 2004, 20:52
Is erg vet!!!


Igor

amon
7 maart 2004, 21:14
Mooi geworden. Alleen zou ik die miniswitches hebben laten zitten.

+1

BLOK182
7 maart 2004, 21:27
Is mooi geworden!!

AntY
7 maart 2004, 21:41
vet ding, jammer dat ie niet goed op de foto staat!

Ibanez RuleZ
7 maart 2004, 23:54
vanavond heb ik geen tijd meer om dat te doen, maar morgen zal ik proberen de fotos beter te maken

en die 3 switches, heel leuk voor studiowerk, maar ik ben zoiemand die eigenlijk alleen de neck en de brug gebruikt, en ik moet daar dus snel tussen kunnen switchen en dat kan dus niet met die miniswitches.

Harrald

bert k
8 maart 2004, 02:01
Wel waar :-D Ik heb in de loop der jaren een handigheid ontwikkeld. Je hebt je plectrum met duim en wijsvinger vast, en je mept in 1 keer met middelvinger en pink twee switches om...

Op mijn zelfbouw heb ik ook drie miniswitches gezet, leek me wel handig, maar ze zitten iets meer naar rechts, en nou mep ik steeds mis :-D

JvD.
8 maart 2004, 07:53
Heel mooi ding, maar zou je hem van meer kanten kunnen laten zien, kunnen we zien hoe mooi die glimd =]

BlackSun
8 maart 2004, 10:44
Errug gaaf! en origineel :) Mag ik heel onbeleefd vragen hoeveel zo'n paintjob je ong. gekost heeft?

Maiden Michiel
8 maart 2004, 10:52
Errug gaaf! en origineel :) Mag ik heel onbeleefd vragen hoeveel zo'n paintjob je ong. gekost heeft?

+1!!!

Ibanez RuleZ
8 maart 2004, 16:56
bij deze nog een paar foto's: van de body en van de achterkant.

en je mag best vragen hoor, wat dat kost.

http://home.student.utwente.nl/h.m.polet/foto_s/Charvel%20body.jpg

http://home.student.utwente.nl/h.m.polet/foto_s/Charvel%20body%20achterkant.jpg

De kleuren zijn zo in ieder geval meer waarheidsgetrouw, want de vorige foto zoog apeballen

Harrald

ArpeggioKing
8 maart 2004, 18:17
SUPER mooie gitaar kerel!!, ik ben jaloers!
die brush is echt super mooi gedaan, je ziet echt diepte in de tekening en dat lijkt mij heel moeilijk in zo'n ontwerp. ook de achterkant is mooi gedaan. Olé!

m

amon
8 maart 2004, 19:20
nou, wat kostte het dan...?

Swan
8 maart 2004, 19:47
ach diepte is niet zo heel erg moeilijk te suggereren met verkleining en doffer maken....maar t is wel mooi gedaan idd

bert k
8 maart 2004, 20:13
nou, wat kostte het dan...?

Je mag het wel vragen, maar dat wil niet zeggen dat ie je ook antwoord geeft... :-D

Ibanez RuleZ
8 maart 2004, 20:22
nou, wat kostte het dan...?

ik heb niet gezegd dat ik antwoord ging geven :-D, maar als je dat wil weten, moet je dat maar aan fred vragen

harrald

Braindead
8 maart 2004, 21:09
Heel erg mooi gedaan, en erg origineel.
Ik heb zelf ook een Model 6 in Black Cherry, maar laat hem liever origineel.
Maar ik geef toe, zoals jij het hebt laten doen is het zeker de moeite waard!

8-)

amon
8 maart 2004, 21:10
toch jammer dat de achterkant van de neck zwart is gebleven en ook niet op de matrix style...

Ibanez RuleZ
8 maart 2004, 22:21
Heel erg mooi gedaan, en erg origineel.
Ik heb zelf ook een Model 6 in Black Cherry, maar laat hem liever origineel.
Maar ik geef toe, zoals jij het hebt laten doen is het zeker de moeite waard!

8-)

hij was zo totaal vernaggelt door de vorige eigenaar, dat het gewoon te erg was om aan te zien. Ik heb nog nooit een gitaar met zo'n harde laklaag zo beschadigd gezien (afgezien van de gerelicte "ondingen"), dus een refin was gewoon nodig.

Harrald

Anders Destium
12 maart 2004, 16:42
Hij ziet er erg cool uit Harrald :)

Fijn dat hij ook nog geweldig klinkt :wink:

THW
12 maart 2004, 16:49
fucking mooie gitaar man
het zag er eerst niet uit maar het ziet er nu geweldig uit!

Ibanez RuleZ
13 maart 2004, 16:56
Hij ziet er erg cool uit Harrald :)

Fijn dat hij ook nog geweldig klinkt :wink:

echt, je wil het verschil NIET weten, k zal van de week wel een mp3tje maken met hetzelfde gespeeld op beide gitaren (charvel en JPM), zelfde brugelement, maar het verschil is schrikbarend. de Charvel heeft veel meer tone, ballen etc etc etc. Toen ik m donderdag voor het eerst met mn bandje gebruikte vond de drummer (uit zichzelf) dat deze gitaar veel voller en mooier klonk.... dus dat zegt wel wat (t is ook wel een goede drummer en muzikant, wat natuurlijk zeldzaam is onder drummers)

Harrald

Anders Destium
13 maart 2004, 20:38
Basswood is natuurlijk niet de houtsoort die je kiest voor natuurlijke tone :wink:

Ik neig na de aanschaf van mijn PRS toch steeds meer naar mahonie gitaren, dat kan binnenkort best wel eens het einde betekenen van mijn jem en jpm :o Ik ga ook binnenkort een auto kopen (of een PRS uit Amerika halen :lol: ). Ik ben momenteel zoiets aan het overwegen, maar de prioriteiten liggen eigenlijk net wat anders :oops: :

http://elderly.com/images/vintage/30U/30U-11720_front.jpg

Deze gitaar is 2ehands (da's wel tricky), maar kost E1050....

Ibanez RuleZ
14 maart 2004, 01:14
mooie gitaar, die PRS. Ik heb mn JPM nu ook te koop gezet, voor mij nooit meer een (b)asswood gitaar. t is jammer, maar ze redden het eigenlijk nooit tegen gitaren van echt toonhout, al is het maar poplar.

dus zo gauw ik mn ibbie kwijt ben, komt er mooi een tweede soloist in huis.

harrald

Anders Destium
14 maart 2004, 13:08
Ga je dan weer eentje uit de VS halen, of ga je voor (bijvoorbeeld) een SL-3?

Ik heb mijn verlanglijstje voor de komende tijd al min of meer vast staan: nieuwe/2ehands PRS, Godin LGX, ESP Eclipse standaard/ LTD Eclipse deluxe, Jackson SL-1 uit de VS, 5150 combo/ Engl Thunder of een andere scheurcombo voor thuis....

And the beat goes on :wink:

birt
14 maart 2004, 13:38
wat is er zo speciaal aan basswood?

mijn (kut)elektrische gitaar is ervan gemaakt, ze is zwaar en klinkt (mede door de slechte pu's) veeeeeel te trebly, heeft het hout hier dan ook mee te maken?

Anders Destium
14 maart 2004, 14:06
Basswood is een relatief zachte houtsoort, en geeft veel mid en hoog. Het gebrek aan laag zorgt er voor dat dit soort gitaren snel dun en schel klinken. Ook met goede pups zal een gitaar van basswood snel schel klinken!

Normaal gesproken geeft een zwaardere gitaar een beter geluid, dus het is absoluut geen nadeel als je gitaar aan de zware kant is !
Het is alleen vervelend met spelen, maar als je een basswood gitaar al zwaar vindt zul je bij andere gitaren snel problemen krijgen met het gewicht. Een beetje les paul zorgt voor een hernia, maar klinkt door het grote gewicht aan mahonie heel vol.

Hoe dichter de houtsoort (in het algemeen), hoe meer laag er in toon komt te zitten (zoals bij mahonie). Dit gaat wel ten koste van het hoog in je geluid, veel mahonie gitaren klinken wat modderig. Dit wordt vaak gecompenseerd door een maple top op het mahonie te lijmen, dat is dus niet alleen voor de mooi maar ook voor een betere toon!

birt
14 maart 2004, 15:45
mij gitaar klinkt idd hoog en schel in de humbucker en de singlecoils klinken modderig en wollig... en ondanks dat ze van basswood is is ze zwaarder als menige lp die ik al heb vastgehad :-?

Ibanez RuleZ
14 maart 2004, 15:47
anders, ik waarschuw je wel, als je een jackson sl1 of sl2 hebt, dan is de kans levensgroot dat je al je el gitaren van het merk ibanez of in ieder geval die van asswood zijn gemaakt weg doet. :wink:

Harrald

Soulflyhigh
14 maart 2004, 16:01
Volgens mij gaat er hier iemand van z'n geloof vallen :-D

Anders Destium
14 maart 2004, 16:03
De kans dat ik mijn signatures wegdoe zit er zeker in (behalve de Paul Gilbert, dat is een beleggingsobject). Ik had bijna een eigen appartement gehad (is niet doorgegaan :evil: ), maar op dat moment zou ik een auto nodig hebben. Het blijft steeds de vraag of het wel zo verstandig was om de afgelopen tijd E3000 aan gitaarspul uit te geven als ik nog een beetje redelijke auto moet gaan kopen. Vanaf het moment dat ik die auto ging overwegen moest ik gaan nadenken welke gitaar ik het snelst zou dumpen :) Als ik acuut geld nodig heb dan is mijn jem in no-time split (ik heb er niet echt wat mee als gitaar, was meer een collector-ding). Daarna volgt de jpm (al speel ik daar erg veel op, heerlijke hals). Als ik die gitaren dump ben ik E2000 rijker 8-) Ze hangen alleen wel erg mooi aan de muur :razz:

Ibanez RuleZ
14 maart 2004, 16:22
ik ben niet van mn geloof aan het vallen, ik ben al glashard op mn bek gegaan zeg maar. De enige Ibanez die ik nog wel wil hebben is een rgt3120, wat ik wel een mooie plank vind.

Ik ben benieuwd of ik inderdaad mn Ibanez verkocht ga krijgen. als ik dat heb gedaan gaat er of een jackson soloist professional komen (eerste japanse serie, die echt ook volledig identiek is aan de USA SL1, inclusief ebony fretboard, en die moet dan uit de VS komen), of een charvel 750xl (zelfde ding als Bosch heeft) of een RR professional (eveneens neck through) wat ook erg leuke planken zijn. Soloists/jackson/charvel neck through (of set neck zoals de 750) modellen peuzelen met gemak elke superstrat op. Dus ik ga dan zeker weer in de USA shoppen, k heb daar wel bronnen zitten zeg maar.

Harrald

Anders Destium
14 maart 2004, 17:18
Ik kan je zeker een RG2027 of RG2020 aanraden, ik weet bijna zeker dat je onder de indruk zult zijn van de toon van het mahonie in combi met de piezo :lol:

Iced Dragon
14 maart 2004, 18:37
proficiat man,
welcome to the club...(nu ja, bijna club. is nog niet echt jackson heh?? :razz: )

Ibanez RuleZ
14 maart 2004, 23:34
Ik kan je zeker een RG2027 of RG2020 aanraden, ik weet bijna zeker dat je onder de indruk zult zijn van de toon van het mahonie in combi met de piezo :lol:

ik heb die ook bespeeld, en ook de rg3120, en ik vond het prima gitaren, maar ze misten alsnog dat wat de charvel wel heeft.

overigens is die eerste Charvel importlijn gewoon bedoelt als goedkopere jackson. Het zijn dus wel degelijk jacksons alleen staat er charvel op (het staat dichter bij de amerikaanse modellen dat bijvoorbeeld de huidige SL3): model is identiek, de constructie is identiek, alleen zijn de wings van poplar in plaats van alder. maakt voor de klank verder geen fluit uit, alder en poplar klinken nagenoeg gelijk, alleen is poplar zwaarder.

Harrald

Anders Destium
14 maart 2004, 23:45
Jouw Charvel heeft géén piezo, geen mahonie body en ook al geen lo-pro (en geen 7 snaren) :razz:

Enkel een neck-thru constructie gaat me niet overtuigen hoor :)

Ibanez RuleZ
15 maart 2004, 00:13
Jouw Charvel heeft géén piezo, geen mahonie body en ook al geen lo-pro (en geen 7 snaren) :razz:

Enkel een neck-thru constructie gaat me niet overtuigen hoor :)

hehe, inderdaad, maar daar hadden we het ook niet over :wink: maar goed, wacht maar tot je t verschil hebt gehoord.
logisch overigens dat dat niet overtuigd, ik had zelf ook niet zo'n groot verschil verwacht, dus ik was laten we zeggen blij verrast.

Harrald